BMW E12 528i '81 Trevi
BMW E12 528i '81 Trevi
Täna sõitis õuele selline pill:
Paremad pildid tulevad siis kui on käepärast valge aeg ning parem pildiaparaat.
Lühidalt:
Vaja pidurid üle käia, ning suunad ning tuled/soojendusventikas käima panna ning siis peaks saama juba ülevaatusele minna.
Paremad pildid tulevad siis kui on käepärast valge aeg ning parem pildiaparaat.
Lühidalt:
Vaja pidurid üle käia, ning suunad ning tuled/soojendusventikas käima panna ning siis peaks saama juba ülevaatusele minna.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW E12 528i '81 Trevi
E12 on väga stiilne pill, ühte tahaks elus isegi omada. Sul, nagu näha, on veel ilus eksemplar ka sattunud, edu.
Kui saladus pole siis mis elektriga mureks, et skeemi otsisid? Kas on mingit isetegevust tehtud?
Kui saladus pole siis mis elektriga mureks, et skeemi otsisid? Kas on mingit isetegevust tehtud?
E24 635CSi | E10 2002
Ülevaatust vaja seepärast, et idee oli selle autoga uunikute talverallist osa võtta.
Elektril on seismisest tingitud vead küljes (kaitsmed ja nende ühendused on kenad ja puhtad):
Salongi ventikas ei tööta.
Kojamehed ei tööta (niikui sisse lülitada, läheb kaitse läbi).
Tagumine udutuli põles pidevalt (parandatud, lülitis oli viga).
Kaugtuled puuduvad.
Suunatuled puuduvad (ohutuled töötavad).
Vb on veel midagi, mida pole veel avastanud.
Lisaks on tagapidurid kinni.
See-eest mootor toimib kenasti, sillad on vaiksed, kerel roostet suhteliselt vähe, peamiselt esiustel (kusjuures auto on eestis aastast 94, kuid peamiselt seisnud). Esiklaaski tundub originaal olevat (sissesõidu juhendiga kleeps on peal).
Elektril on seismisest tingitud vead küljes (kaitsmed ja nende ühendused on kenad ja puhtad):
Salongi ventikas ei tööta.
Kojamehed ei tööta (niikui sisse lülitada, läheb kaitse läbi).
Tagumine udutuli põles pidevalt (parandatud, lülitis oli viga).
Kaugtuled puuduvad.
Suunatuled puuduvad (ohutuled töötavad).
Vb on veel midagi, mida pole veel avastanud.
Lisaks on tagapidurid kinni.
See-eest mootor toimib kenasti, sillad on vaiksed, kerel roostet suhteliselt vähe, peamiselt esiustel (kusjuures auto on eestis aastast 94, kuid peamiselt seisnud). Esiklaaski tundub originaal olevat (sissesõidu juhendiga kleeps on peal).
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Elekter sai täna enamjaolt üle käidud.
Salongi ventikas - võll oli lihtsalt puksidele kinni roostetanud, sai liikuma pandud ja määritud, käib nagu peab.
Kojamehed - kojameeste relee oli armatuuri all kehvasti.
Kaugtuled - relee ei andnud kontakti.
Suunatuled - olid sama kaitsme all kui kojamehed, seega kojameeste tööle saades hakkasid ka suunad tööle
Veel on jäänud tagurdustuli tööle panna, siis peaks kõik töötama.
Salongi ventikas - võll oli lihtsalt puksidele kinni roostetanud, sai liikuma pandud ja määritud, käib nagu peab.
Kojamehed - kojameeste relee oli armatuuri all kehvasti.
Kaugtuled - relee ei andnud kontakti.
Suunatuled - olid sama kaitsme all kui kojamehed, seega kojameeste tööle saades hakkasid ka suunad tööle
Veel on jäänud tagurdustuli tööle panna, siis peaks kõik töötama.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Tagatuledele sai tehtud noorenduskuur. Tegelikult sai tehtud lihtsalt põhjalik pesu seestpoolt, olid teised tolmu ja sodi täis läinud aastate jooksul ning nägid suht väsinud välja. Tulemus jäi väga hea.
Mootor sai ka esmakordselt soojaks lastud. Selgus, et selleks tuleb radika ette papp panna. Kui papi ära võtsin kukkus temp seier kiirest sinise peale. Viga paistab olema liiga jäigalt toimetavas viskosiduris. Kohapeal on võimalik tiivikut üsna kergelt ringi ajada aga töötava mootori korral ei ole teda võimalik peatada ei külma ega kuuma mootori korral. Peabki uurima, kuidas E12 visko küljest käib, tavapärast mutrit kiirel vaatlusel seal ei paista.
Mootor sai ka esmakordselt soojaks lastud. Selgus, et selleks tuleb radika ette papp panna. Kui papi ära võtsin kukkus temp seier kiirest sinise peale. Viga paistab olema liiga jäigalt toimetavas viskosiduris. Kohapeal on võimalik tiivikut üsna kergelt ringi ajada aga töötava mootori korral ei ole teda võimalik peatada ei külma ega kuuma mootori korral. Peabki uurima, kuidas E12 visko küljest käib, tavapärast mutrit kiirel vaatlusel seal ei paista.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Minu teada kui termostaat on korralik ei ole vahet kas see visko veab täiega või mitte ( ps osadel autodel on ventikas koguaeg täiega vuhisemas ja soojaks lähevad ju ikka ). Ehk siis mootori töö tempi oiab normaalses asendis ikka termostaat mis arvatavasti on omadega otsas.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Mul visko täiesti kinni, ja temp tõuseb kiiresti mühinal ka külmal ajal. Tegemist pole küll BMWga, aga mõte jääb samaks. See pole üldse viskost.Jaks kirjutas:Minu teada kui termostaat on korralik ei ole vahet kas see visko veab täiega või mitte ( ps osadel autodel on ventikas koguaeg täiega vuhisemas ja soojaks lähevad ju ikka ). Ehk siis mootori töö tempi oiab normaalses asendis ikka termostaat mis arvatavasti on omadega otsas.
Vaheta termostaat ära, praegu on süsteem suure ringi peal. Nii vanal autol on täiesti tavaline, et termostaat on ürgajast saadik peal ja hea kui see üldse midagi mõikab.
Muidugi soovitaks ka kogu süsteem puhtaks pesta enne kui paned uue termostaadi ja uue jahutusvedeliku. Veepumba vahetus ei tee ka paha. Siis peaks kogu jahutus kenasti funktsioneerima.
PS! Porilapakad on tõsine pilkupüüdev klassika sel autol!
Opel Senator A1, 1982
Esmapilgul tundus, et termostaat toimetab kuna suure ringi lõdvikud jäävad külmaks, kuni mootori temp on ca veerandi peal ja alles siis lähevad alles soojaks. Kui termostaat lahti, siis võiks need koos väikse ringi torudega soojaks minna.
Samas tõesti, termostaadi avanemiseni ei tohiks radikast jahutusvedelik ringi käia, ehk soojaks peaks ta ikkagi minema, isegi kui visko puhub. Kui nüüd termostaat on lahti, siis radikas lihtsalt jahutab seal ringleva vedeliku maha, seepärast on lõdvik (katsusin ju radika ülemist lõdvikut) külm.
Ehk siis tuleb tõesti alustada termostaadi vahetusest
Veepumpa ei näe mõtet enne vahetada kui ei leki või laager häält ei tee. Tihti on veepumba poldid ära mädanenud ning lahtikeeramisel murdub mõni neist ikka sisse ära.
Esimesed rehvid on vist Volgalt pärit. Venekeelsed kirjad on peal ning mõõt 205/70R14
Samas tõesti, termostaadi avanemiseni ei tohiks radikast jahutusvedelik ringi käia, ehk soojaks peaks ta ikkagi minema, isegi kui visko puhub. Kui nüüd termostaat on lahti, siis radikas lihtsalt jahutab seal ringleva vedeliku maha, seepärast on lõdvik (katsusin ju radika ülemist lõdvikut) külm.
Ehk siis tuleb tõesti alustada termostaadi vahetusest
Veepumpa ei näe mõtet enne vahetada kui ei leki või laager häält ei tee. Tihti on veepumba poldid ära mädanenud ning lahtikeeramisel murdub mõni neist ikka sisse ära.
Esimesed rehvid on vist Volgalt pärit. Venekeelsed kirjad on peal ning mõõt 205/70R14
Viimati muutis trevi, 06 Jaan 2013 20:39, muudetud 1 kord kokku.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Jahutusvedeliku kvaliteet on eesti kliimas väga oluline ja selle võiks ära vahetada, kui pole just hiljuti seda tehtud.trevi kirjutas:Esmapilgul tundus, et termostaat toimetab kuna suure ringi lõdvikud jäävad külmaks, kuni mootori temp on ca veerandi peal ja alles siis lähevad alles soojaks. Kui termostaat lahti, siis võiks need koos väikse ringi torudega soojaks minna.
Samas tõesti, termostaadi avanemiseni ei tohiks radikast jahutusvedelik ringi käia, ehk soojaks peaks ta ikkagi minema, isegi kui visko puhub. Kui nüüd termostaat on lahti, siis radikas lihtsalt jahutab seal ringleva vedeliku maha, seepärast on lõdvik (katsusin ju radika ülemist lõdvikut) külm.
Ehk siis tuleb tõesti alustada termostaadi vahetusest
Veepumpa ei näe mõtet enne vahetada kui ei leki või laager häält ei tee. Tihti on veepumba poldid ära mädanenud ning lahtikeeramisel murdub mõni neist ikka sisse ära.
Esimesed rehvid on vist Volgalt pärit. Venekeelsed kirjad on peal ning mõõt 205/70R14
Opel Senator A1, 1982
Kuidas väidet põhjendad? Mul on nii selliseid autosid, kus on jahutusvedeliku mingi aja tagant olude sunnil vahetatud ja mõni ka selline, mis pole tõenäoliselt 10+a vahetust näinud. Mingit vahet neil pole ei soojuse ülekandel, jäätumisel või muul moel.vahur73 kirjutas: Jahutusvedeliku kvaliteet on eesti kliimas väga oluline ja selle võiks ära vahetada, kui pole just hiljuti seda tehtud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Tõsi, pigem on isegi lahjem segu (rohkem vett) jahutuse mõttes parem, vesi on nimelt suurema soojusmahtuvusega kui tavalised jahutusvedelikud.Ruut kirjutas:Kuidas väidet põhjendad? Mul on nii selliseid autosid, kus on jahutusvedeliku mingi aja tagant olude sunnil vahetatud ja mõni ka selline, mis pole tõenäoliselt 10+a vahetust näinud. Mingit vahet neil pole ei soojuse ülekandel, jäätumisel või muul moel.vahur73 kirjutas: Jahutusvedeliku kvaliteet on eesti kliimas väga oluline ja selle võiks ära vahetada, kui pole just hiljuti seda tehtud.
Kui selle autoga ka talvel sõitma hakatakse tasub muidugi jahutusvedelik ära vahetada, ma eelmine talv sain alla -25c (vist) oma igapäevaliikuril jahutussüsteemi umbe. Mingeid tõsisemaid tagajärgesid ei olnud, lihtsalt salongi ei antud sooja õhku ja sõit sellises jääkapis kujunes väga ekstreemseks
See pole küll vist enam teemaks aga visko koos ventikaga käib E12-l maha eestpoolt 1 poldiga, vist nr 13 võti oli vajalik. Tunduvalt lihtsam eemaldada kui uuematel BMW-del, ei tea miks nad selle ära muutsid.
E24 635CSi | E10 2002
Jahutusvedelikul on oma eluiga olemas. Niipalju kui mulle remondis räägitud, siis punasel vedelikul on 5a ja sinisel-rohelisel 3 aastat. 10a. vedeliku võiks ikka ära vahetada. Põhjus tõenäoliselt selles, et alumiinium hakkab vana vedelikuga lagunema- korrodeeruma.
Otsi originaal porilapakad kui neid üldse hoida tahad, kuguvad niiskust, mustust ja mädandavad lihtsalt tiivad ära . Teisel juhul on muidugi kivitäkked tulemas.
Otsi originaal porilapakad kui neid üldse hoida tahad, kuguvad niiskust, mustust ja mädandavad lihtsalt tiivad ära . Teisel juhul on muidugi kivitäkked tulemas.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Seda teooriat ma loomulikult tean, et korrosioonivastased ained lihtsalt mingi aja jooksul seal jahutusvedelikus kaovad/muunduvad. Samas klassikaliste masinate kontekstis ei ole see teema üldse nii kriitiline, kui uuematel mudelitel. Vanade autode puhul oli oluliselt rohkem metalli kasutatud, seega on mida korrodeerida enne kui auk sisse tuleb. Mind huvitas just väide, et meie kliimas on kvaliteet eriti oluline.
Aga aitab siin teemas OT-st. Moded võivad selle mula kustutada või teise teemasse ringi tõsta.
Aga aitab siin teemas OT-st. Moded võivad selle mula kustutada või teise teemasse ringi tõsta.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Meie kliima tähendab seda, et talvel võib lüüa ka -25 kraadi (eelnevad talved on seda tõestanud) ja kui sul seal vaid paljas vesi on, siis teatavasti vesi ka külmub, kui see just kusevesi pole, see ka tegelt külmub. Aga kui sa talvel ei sõida ja auto garaazis seisab, siis pole jah vahet, mis kangem kraam seal sees loksub parasjagu. Malmist polkikaanega võid talvel ka paljast vett sees hoida, ainult lõdvikud ja veepumba võib persse keerata. Vana GAZ vedeles talvel väljas, lõdvikud lõi ainult lõhki.Ruut kirjutas:Seda teooriat ma loomulikult tean, et korrosioonivastased ained lihtsalt mingi aja jooksul seal jahutusvedelikus kaovad/muunduvad. Samas klassikaliste masinate kontekstis ei ole see teema üldse nii kriitiline, kui uuematel mudelitel. Vanade autode puhul oli oluliselt rohkem metalli kasutatud, seega on mida korrodeerida enne kui auk sisse tuleb. Mind huvitas just väide, et meie kliimas on kvaliteet eriti oluline.
Aga aitab siin teemas OT-st. Moded võivad selle mula kustutada või teise teemasse ringi tõsta.
Vanal Senatoril on ka malmi kärakas ja mul lahja solk sees, pole veel midagi juhtunud.
Opel Senator A1, 1982
Veel see tähelepanek, et ei ole mina märganud Vanadel BMW mootoritel jahutusvedeliku mõjul tekkinud korrosioonikahjustusi. Küll aga on jahutussüstem roostes/katlakivine nendel autodel, millel on jahutussärgis vett kasutatud.
Aga teemasse tagasi:
Palju tähtsam on vahetada pidurivedelikku
Tagapidurisuportid eemaldasin taastamiseks. Ennem võtsin klotsid välja ning surusin pidurisilindrid pedaaliga vastu kettaid välja, et oleks võimalik neid üldse kätte saada. Juhipoole silindril on mõlemad kaitsekummid puru, peangi nüüd uurima, kas neid b-osana enam leidub.
Aga teemasse tagasi:
Palju tähtsam on vahetada pidurivedelikku
Tagapidurisuportid eemaldasin taastamiseks. Ennem võtsin klotsid välja ning surusin pidurisilindrid pedaaliga vastu kettaid välja, et oleks võimalik neid üldse kätte saada. Juhipoole silindril on mõlemad kaitsekummid puru, peangi nüüd uurima, kas neid b-osana enam leidub.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Ma selle "Lada" porikummi kohapealt olen küll suht skeptiline .
Ja talveks suht haruldane eksemplaar , vist ei ole ka just väga hea valik .
Teadu poolest , pole neid eriti tihti liiklemas nähtud .
Üks mees siin otsib juba üle kahe aasta esimest põlle , mis on naerukoht oma ette
Tean , et see hai saab hea-peremehelikku kätt , mis osadel üle jõu käib
Ja talveks suht haruldane eksemplaar , vist ei ole ka just väga hea valik .
Teadu poolest , pole neid eriti tihti liiklemas nähtud .
Üks mees siin otsib juba üle kahe aasta esimest põlle , mis on naerukoht oma ette
Tean , et see hai saab hea-peremehelikku kätt , mis osadel üle jõu käib
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Mina just arvasin, et see auto talverõõme nägema ei hakka õnneks.
Huvitav, märkasin tagatulede erinevust sinu auto omadega!?
Kas see on sinu E12 veel vanem:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _h_sst.jpg
Jah, uuem on juba facelift, 1976-81a toodetud.
Huvitav, märkasin tagatulede erinevust sinu auto omadega!?
Kas see on sinu E12 veel vanem:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _h_sst.jpg
Jah, uuem on juba facelift, 1976-81a toodetud.
Opel Senator A1, 1982