BMW E12 528i '81 Trevi
Täna sai siis auto endale lõpuks tagurdustuled. Kui algselt sai kahtlustatud juhtmestikku/pistikuid, siis suheliselt kiirelt sai selgeks, et juhtmestik on terve. Selgus, et ka lüliti töötas korrektselt, kui ta oli maha võetud. Külge ühendades aga jälle ei töödanud. Kas tõesti viga kasti pool?
Kast on autol vahetatud - kastil on augud hooratta andurite jaoks, ehk pärit motronicuga (ehk 3,5 mootoriga) autolt. Samas on tal trossiga spido. Tagurpidikäigulüliti on selle ajastu kõikidel M30 otsa käivatel 5 käigulistel manuaalkastidel sama. Kuna teine eksemplar oli kohe võrdluseks olemas, siis ei saanud olla vale jupiga.
Uurides selgus, et kasti pool siiski lülitit liigutatakse. Lihtsalt mitte piisavalt palju. Seega sai lahenduseks lüliti aukumineva osa pikemaks treimine 2mm, et lüliti sügavamal istuks.
Sulailmadega hakkas tööle ka aknapesuvedeliku pritsimine. Külmemaga pump küll töötas, aga vedelikku ei tulnud, ju siis olid düüsid/voolikud külmunud suvist vedelikku täis.
Sellega on elektrisüsteemi taastamine edukalt lõppenud. Tuleval nädalal plaanis minna ülevaatusele.
Endiselt otsin rohelist küljeklaasi (Tallinna kandist) ning ette iluvõrele "528i" kirja
Kast on autol vahetatud - kastil on augud hooratta andurite jaoks, ehk pärit motronicuga (ehk 3,5 mootoriga) autolt. Samas on tal trossiga spido. Tagurpidikäigulüliti on selle ajastu kõikidel M30 otsa käivatel 5 käigulistel manuaalkastidel sama. Kuna teine eksemplar oli kohe võrdluseks olemas, siis ei saanud olla vale jupiga.
Uurides selgus, et kasti pool siiski lülitit liigutatakse. Lihtsalt mitte piisavalt palju. Seega sai lahenduseks lüliti aukumineva osa pikemaks treimine 2mm, et lüliti sügavamal istuks.
Sulailmadega hakkas tööle ka aknapesuvedeliku pritsimine. Külmemaga pump küll töötas, aga vedelikku ei tulnud, ju siis olid düüsid/voolikud külmunud suvist vedelikku täis.
Sellega on elektrisüsteemi taastamine edukalt lõppenud. Tuleval nädalal plaanis minna ülevaatusele.
Endiselt otsin rohelist küljeklaasi (Tallinna kandist) ning ette iluvõrele "528i" kirja
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Vanad veepumba äramurdunud poldid (ainult 3tk neid oligi) edukalt eemaldatud. Põletiga kuuma ja liikuma nad hakkasid. Pumbal aastanumber 85, ehk oligi paras aeg oma töö lõpetada. Uus vanatüübi viskole sobiv veepump peaks saabuma nädalapärast, siis saab jälle liikuma.
Et seni mitte niisama istuda, sai vahetatud geneka puksid (kokku 7.- eur b-osa), asendatud valet värvi klaas ning paigaldatud sobiv kassettmakk. Sisemus tahab veel korralikku kasimist saada, aga üldiselt hakkab looma
Et seni mitte niisama istuda, sai vahetatud geneka puksid (kokku 7.- eur b-osa), asendatud valet värvi klaas ning paigaldatud sobiv kassettmakk. Sisemus tahab veel korralikku kasimist saada, aga üldiselt hakkab looma
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Puitliistud salongis vajavad paraku kõik taastamist. Lakk on pragunenud ning tükati lausa eemaldanud. Laki pragude kohas on aga niiskus sisse pääsenud ning vineeri pealmise kihi osaliselt lahti löönud. Taastamiseks seega on mõtekam paremini säilinud liistud otsida.
Kuna klaasivahetuseks sai niikuinii polster eemaldatud, siis sai see kohe ka korralikult puhtaks pestud ning samuti eemaldasin liistult vana laki ning lakkisin selle kergelt üle. Tulemus jäi palju kenam kui esialgu, kuid taastamisest ei saa juttugi olla.
Ehk siis otsin taastamiseks uste puitliiste
Eks autot tundma õppides selguvad aeg-ajalt uued detailid, mida võiks vaja minna. Nt, on eesmistel ukselinkidel puudu plastikkate.
Juhiiste oli kaetud mingi koleda kodukootud riidega. Lõikasin riide katki, selgus, et õige istmematerjal on ka all olemas, suhteliselt kulunud siiski. Tundub, et E12 enam eriti normaalselt säilinud riidest istmetega ei liigu.
Kuna klaasivahetuseks sai niikuinii polster eemaldatud, siis sai see kohe ka korralikult puhtaks pestud ning samuti eemaldasin liistult vana laki ning lakkisin selle kergelt üle. Tulemus jäi palju kenam kui esialgu, kuid taastamisest ei saa juttugi olla.
Ehk siis otsin taastamiseks uste puitliiste
Eks autot tundma õppides selguvad aeg-ajalt uued detailid, mida võiks vaja minna. Nt, on eesmistel ukselinkidel puudu plastikkate.
Juhiiste oli kaetud mingi koleda kodukootud riidega. Lõikasin riide katki, selgus, et õige istmematerjal on ka all olemas, suhteliselt kulunud siiski. Tundub, et E12 enam eriti normaalselt säilinud riidest istmetega ei liigu.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Minu liistud olid nii kehvas korras, et vana lakk tuli natukene noaga kaasaaidates tükkidena maha. Tavaliselt nii kergelt ei pääse, peab keemia, fööniga või lihvides vana laki maha võta ning uuesti lakkima. Sel juhul jääb lõpptulemus ilus nagu karu näidatud.
Kuna antud liiste pole "kooruma hakanud spooni tõttu" mõtet taastada, siis sai tehtud neile lihtsalt viimne ilustamine, ehk lakk maas ja peale lakk lahustiga pooleks, et imbuks õrnalt pealmisse kihti, jätaks kena välimuse, kuid samas ei tekitaks eraldi nähtavat lakikihti.
Oodates veepumpa, mis peaks täna-homme jõudma, saab end lõbustada erinevate puhastustöödega:
Enne:
Pärast:
Kuna antud liiste pole "kooruma hakanud spooni tõttu" mõtet taastada, siis sai tehtud neile lihtsalt viimne ilustamine, ehk lakk maas ja peale lakk lahustiga pooleks, et imbuks õrnalt pealmisse kihti, jätaks kena välimuse, kuid samas ei tekitaks eraldi nähtavat lakikihti.
Oodates veepumpa, mis peaks täna-homme jõudma, saab end lõbustada erinevate puhastustöödega:
Enne:
Pärast:
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Talveralli läbitud hoolimata väikestet viperustest. Hommikul Türi poole sõites panin poole tee peal tähele, et jahutusvedeliku seier on maru kahtlaselt kõrgel. Ja ühel hetkel hakkas ta järsku tõusma - ega muud kui auto seisma ja kapott lahti. Hoolimata eelmisel päeval tehtud 100km testsõidust ja vigade otsimisest otsustas üks jahutuslõdvik lekkima hakata. Lisaks lekkis ta otse loomulikult otse geneka peale, mistõttu avaldus huvitav nähe, kus geneka tuli süttis, kui süüde välja keerata ja kustus kui mootor käima panna. Järelikult genekas lühis sees kuskil.
Stardis akupinget mõõtes selgus, et see on 11,8V ja käiva mootoriga 12-12,3V. Seda siis ilma tuledeta. Saigi otsustatud ilma tuledeta pm aku pealt sõita. Poole ralli peal süttis järsku geneka tuli ning laadimine taastus - tugevamaltki kui ette nähtud. Edasine sõit kulges kõik tarbijad sees, et akut mitte lõhki laadida
Tegemist on ralliga, aga meite autol puudus õige ralliauto hääl. Mootor tegi lihtsalt vaikset sahinat nagu mingisugune pereauto. Õnneks sai auto ise aru, et nii ei sobi kuidagi ning hakkas ise volüümi juurde keerama. Ralli lõpuks oli summuti keskmisesse pütti tekkinud korralik suur auk, mis lasi väljalaskegaasidel takistamatult väljuda.
Vedrustuse poolelt on see auto tõsiselt sobiv talveralli konarlike teede jaoks, puudust sai tuntud ainult plokkdifrist kuna üherattaveoline ikka jää peal ei kiirenda.
Kütusekuluks kujunes mõistlik 12-13 liitrit sajale - nii öko autoga polegi vist enne talverallil käinud.
Nüüd tuleb otsida üles, miks soojenduskraan on hoolimata asendist maksimumi peal ning mis asi kõriseb keskkonsoolis, kui mootori pöörded kiirendades üle 4000 tõusevad. Tundub nagu mingi plekitükk vms läheks resonantsi.
Stardis akupinget mõõtes selgus, et see on 11,8V ja käiva mootoriga 12-12,3V. Seda siis ilma tuledeta. Saigi otsustatud ilma tuledeta pm aku pealt sõita. Poole ralli peal süttis järsku geneka tuli ning laadimine taastus - tugevamaltki kui ette nähtud. Edasine sõit kulges kõik tarbijad sees, et akut mitte lõhki laadida
Tegemist on ralliga, aga meite autol puudus õige ralliauto hääl. Mootor tegi lihtsalt vaikset sahinat nagu mingisugune pereauto. Õnneks sai auto ise aru, et nii ei sobi kuidagi ning hakkas ise volüümi juurde keerama. Ralli lõpuks oli summuti keskmisesse pütti tekkinud korralik suur auk, mis lasi väljalaskegaasidel takistamatult väljuda.
Vedrustuse poolelt on see auto tõsiselt sobiv talveralli konarlike teede jaoks, puudust sai tuntud ainult plokkdifrist kuna üherattaveoline ikka jää peal ei kiirenda.
Kütusekuluks kujunes mõistlik 12-13 liitrit sajale - nii öko autoga polegi vist enne talverallil käinud.
Nüüd tuleb otsida üles, miks soojenduskraan on hoolimata asendist maksimumi peal ning mis asi kõriseb keskkonsoolis, kui mootori pöörded kiirendades üle 4000 tõusevad. Tundub nagu mingi plekitükk vms läheks resonantsi.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Sama kehtib ka esimese otsa E24 kohta (E12 põhjal). Ja väidetavalt on kere sealjuures konstruktsioonilt pehmem.trevi kirjutas:Kirjandust uurides selgub, et E12 on sadakond kilo raskem kui E28. Manuaalkasti ja 528i puhul vastavalt 1410 vs 1300kg. Kas tõesti?
Tõsi, suht palju kaalu lisavad pisiasjad - näiteks E12 starter on mälu järgi 3 kg raskem kui E28, ning lausa 5 kg raskem kui E34 starter. Sama jutt kojamehe mootori kohta.
Lisaks on E12-l veel mitmetes konstruktsioonides kasutatud rasket rauda või malmi, kus E28-l juba alumiinium või plastik.
E10 2002
ebays sattusin kogemata sellise maki otsa nagu Blaupunkt Heilbronn SQ26.
Huvitava detailina on raadio küll nö. analoogskaala, kuid seieri asemel on dioodide rida. Kuna esikõlaritel on niikuinii blaupunkti kirjad, tundus selline asi just komplekti sobivat. Maki kirjeldati kui defektset, mis tähendas, et taustvalgus ei pidavat korralikult töötama. Lõpphinnaks kujunes 2.- + saatmine 9.50
Kohale jõudes selgus, et makk on täielikus töökorras, vajab vaid taustvalguse pirni vahetust, isegi kassetiosa töötab eeskujulikult. Pirn sai vahetatud ning nüüd vaja veel makk autosse panna
Huvitava detailina on raadio küll nö. analoogskaala, kuid seieri asemel on dioodide rida. Kuna esikõlaritel on niikuinii blaupunkti kirjad, tundus selline asi just komplekti sobivat. Maki kirjeldati kui defektset, mis tähendas, et taustvalgus ei pidavat korralikult töötama. Lõpphinnaks kujunes 2.- + saatmine 9.50
Kohale jõudes selgus, et makk on täielikus töökorras, vajab vaid taustvalguse pirni vahetust, isegi kassetiosa töötab eeskujulikult. Pirn sai vahetatud ning nüüd vaja veel makk autosse panna
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Esiistmete katteriie on aastatega väga räbalaks muutnud.
Kuna katteriie tuleb niikuinii vahetada, sai võetud ligi sportlikumat tüüpi istmed. Vajavad nad samuti kohendamist raami ning katteriide osas, kuid ei midagi ületamatut. Kõige raskem saabki olema originaalilähedase kanga leidmine.
Kuna katteriie tuleb niikuinii vahetada, sai võetud ligi sportlikumat tüüpi istmed. Vajavad nad samuti kohendamist raami ning katteriide osas, kuid ei midagi ületamatut. Kõige raskem saabki olema originaalilähedase kanga leidmine.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.