Argo BMW E28 528i

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Argo BMW E28 528i

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Tervitused Austraaliast!

Loodan, et ei ole patt panna siia ylesse oma auto millega hetkel Austraalias ringi s6idan.

Tegemist siis e28 528i 1985 aasta. Austraalia kombekohaselt automaat kastiga.

P6hjus miks selle auto siia postitan on eelk6ige selles, et loodan abi saada m6ningate vigade likvideerimisel. Kuna BMW puhul on Austraalias tegemist kalli ja luksuslikuma autoga on remont ka kallis ja k6ik seda teha ei taha. Tihitipeale on edasi suunatud esindusse. Seega plaanin k6ik ise 2ra parandada.

Probleemidest:

1. Auto ei puhu salongi sooja. (mitte, et seda siin v2ga vaja oleks aga siiski). Mootori temp. korras, l2heb kiirelt soojaks ja hojab ilusti keskel aga sooja ei tule. 2kki salongi radikas umbes?

2. Kui s6idan yhtlase kiirusega ja lasen gaasi lahti ja vajutan 6rnalt uuesti siis hakkab j6nksutama. Justkui j2taks vahele v6i ei saaks kytet peale.

P6hiliselt teeb seda 80km/h v6i kuskil 100km/h. Kui selle kiiruse juures j2rsemalt gaasi anda j6nksutamine kaob. Yldiselt hakkab vahele j2tma/j6nksutama siis kui 5nda k2igu sisse paneb.

3. 6li leke t6en2oliselt v2nda simmeri vahelt. Mootor tundub olevat ketiga.
Tahaks teada kuidas k2ib selle tihendi vahetamine v6ibolla kellelgi kogemusi. Veel tahaks teada millise see tihend v2lja n2eb, et oskaks tellida/osta.


Aega l2ks aga asja sai, nyyd pildid ka olemas:

http://nagi.ee/photos/Argobmw/21959117/
http://nagi.ee/photos/Argobmw/21959113/
http://nagi.ee/photos/Argobmw/21959119/
http://nagi.ee/photos/Argobmw/21959115/
http://nagi.ee/photos/Argobmw/21959111/
http://nagi.ee/photos/Argobmw/21959109/

T2nan k6iki kes aidata viitsivad.

Soovin Teile p2ikest sinna kylma talve ilma vahele!
Viimati muutis Argo Allikmets, 01 Veebr 2013 17:43, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

1. Sooja puhumisel võib olla mitu viga. Kas on vigane soojakraan ( elektriline ja asub kapoti all ), Vigane võib olla salongi tempi andur või siis reguleerimise nupp. Täpselt ei mäleta el. skeemi peaast, aga kindlasti võid vaadata ka kaitsmed üle.
2. jõnksutamisele jälile saada ka veidi keerulise. esimese hooga pakuks kas kütuse filtrit või õhu lugejat ( võib olla liigselt kulunud ). Kindlasti on veel mingid võimalused.
3. Kui õli lekib vända simmeri vahelt siis vaja see vahetada. Teatavasti on vändal ees ja taga simmer aga siit ei saa aru kumaga tegu. Esimest on veidi lihtsam vahetada. Mootor on jah ketiga ja simmeri vahetust see ei puuduta kuidagi.


Probleemidest:

1. Auto ei puhu salongi sooja. (mitte, et seda siin v2ga vaja oleks aga siiski). Mootori temp. korras, l2heb kiirelt soojaks ja hojab ilusti keskel aga sooja ei tule. 2kki salongi radikas umbes?

2. Kui s6idan yhtlase kiirusega ja lasen gaasi lahti ja vajutan 6rnalt uuesti siis hakkab j6nksutama. Justkui j2taks vahele v6i ei saaks kytet peale.

P6hiliselt teeb seda 80km/h v6i kuskil 100km/h. Kui selle kiiruse juures j2rsemalt gaasi anda j6nksutamine kaob. Yldiselt hakkab vahele j2tma/j6nksutama siis kui 5nda k2igu sisse paneb.

3. 6li leke t6en2oliselt v2nda simmeri vahelt. Mootor tundub olevat ketiga.
Tahaks teada kuidas k2ib selle tihendi vahetamine v6ibolla kellelgi kogemusi. Veel tahaks teada millise see tihend v2lja n2eb, et oskaks tellida/osta
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean »

Lisa siis meie külma talve mõned pildid ka ; päikesest ja bmw taustal lebavast kängurust :wink:
Kui kergelt nõkerdab ühtlasel sõidul , võib ka ajus viga leiduda . Need vanaaegse süsteemiga joodised pole just kõige parema kvaliteediga .
Kui filtrite ja teab mis asjade vahetus ei aita , siis proovi aju vahetada .
See ei ole teab mis ettevõtmine , viskad korraks pistiku ringi ja näed ära , kas viga lahenes või mitte .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Sander
Postitusi: 427
Liitunud: 11 Apr 2005 12:37
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Sander »

tegu võib olla ka eta mootoriga isendiga,mu mäletamist mööda märgiti neid kui 528 kaugemates maades.
seega võib tegu olla ka m20 mootoriga mis omakorda tähendab rihmaga mootorit.

pildimaterjal oleks igati abiks :)
...
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Bensiinifiltri ja ECU ("aju", kontroller) võid kohe välja jätta -- need on kõige vähemtõenäolisemad asjad.

Põhjus võib olla õhukulumõõturis. See võib tekkida lihtsalt õhuvoo võnkumisest ja mingist resonantsist. Mul on sama kogemus 520i-ga, mis väiksel ühtlasel koormusel kipub 1500 pöörde kandis jõnksutama. Ta on seda viimased 15 aastat teinud :) Väldin seda olukorda, 1500 on nagunii liiga väiksed pöörded, mida kasutada (manuaalkastiga vähemalt).
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

V2nda simmeri vahelt ja eest poolt. Selle rulli tagant kus kondi, geneka ja rooliv6imu rihmad peal on.
On 2kki kellegi infot kuidas selle vahetamine k2ib, umbes t2pselt. Mis vaja eest 2ra v6tta jne.

Salongi reguleerimise nupp igaljuhul tundub t88tavat. Sest kui kont sees ja reg. nuppu keerata siis on muutust tunda.
Jaks kirjutas:1. Sooja puhumisel võib olla mitu viga. Kas on vigane soojakraan ( elektriline ja asub kapoti all ), Vigane võib olla salongi tempi andur või siis reguleerimise nupp. Täpselt ei mäleta el. skeemi peaast, aga kindlasti võid vaadata ka kaitsmed üle.
2. jõnksutamisele jälile saada ka veidi keerulise. esimese hooga pakuks kas kütuse filtrit või õhu lugejat ( võib olla liigselt kulunud ). Kindlasti on veel mingid võimalused.
3. Kui õli lekib vända simmeri vahelt siis vaja see vahetada. Teatavasti on vändal ees ja taga simmer aga siit ei saa aru kumaga tegu. Esimest on veidi lihtsam vahetada. Mootor on jah ketiga ja simmeri vahetust see ei puuduta kuidagi.


Probleemidest:

1. Auto ei puhu salongi sooja. (mitte, et seda siin v2ga vaja oleks aga siiski). Mootori temp. korras, l2heb kiirelt soojaks ja hojab ilusti keskel aga sooja ei tule. 2kki salongi radikas umbes?

2. Kui s6idan yhtlase kiirusega ja lasen gaasi lahti ja vajutan 6rnalt uuesti siis hakkab j6nksutama. Justkui j2taks vahele v6i ei saaks kytet peale.

P6hiliselt teeb seda 80km/h v6i kuskil 100km/h. Kui selle kiiruse juures j2rsemalt gaasi anda j6nksutamine kaob. Yldiselt hakkab vahele j2tma/j6nksutama siis kui 5nda k2igu sisse paneb.

3. 6li leke t6en2oliselt v2nda simmeri vahelt. Mootor tundub olevat ketiga.
Tahaks teada kuidas k2ib selle tihendi vahetamine v6ibolla kellelgi kogemusi. Veel tahaks teada millise see tihend v2lja n2eb, et oskaks tellida/osta
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Sellel mootoril on kiilrihmad ja rihmaseibid, mitte rullid. Kui soovid vahetada väntvõlli esimest tihendid (nn simmerit), siis pead mootori eest alumise otsakaaneni puhtaks tegema - maha võtta kiilrihmad, rihmaseibi (suur hooratas ehk võnkeleevendi). Lisaks on vaja lahti keerata väntvõlli otsamutter/polt/"käbi", et äärik eemaldada. Viisakalt tehes on viimase jaoks rakist vaja, millega väntvõll fikseerida. Tehakse ka ilma: pika sabaga võti külge ja starterit. Nüüd on võimalik vana tihend välja urgitseda otsakaanest oma pesast ja uus sisse koputada. Olenevalt kuidas Sa asjale lähened, võib tarvis olla ka viskosiduri ja ventilaatori eest ära võtmine. Kui kõik riistad on olemas, siis see töö midagi hirmsat endast ei kujuta. Tihend maksab umbes 10-15 eurot. Aga nüüd arvesta, et kui ääriku pind on kulunud, siis ei pruugi tihendi vahetusega õlitihedaks saada. Vana mootori absoluutselt lekkevabaks saamine on üldse suhteliselt keeruline. Ma ei tea mis plaanid Sul selle autoga on, aga kui leke on väike, siis kas on mõtet torkima hakata. Isegi kui õlitilk on karteri küljes, siis lekke tõttu jääb õlikulu alla ühe liitri 10 000 km peale.
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

V2ga hea, suured t2nud, v2hemalt tean mis mind ees oodata v6iks.

Kas radikat ei ole vaja maha v6tta, ei j22 ette kui simmerit v2lja urkida v6i uut tagasi koputada?

Saan aru, et 22riku jaoks vaja otsa mutter lahti keeraga aga kuidas selle rihmaseibi ennem maha saab?

Noo 6lileke on ikka suurem. Selles m6ttes, et alt k6ik 8line: genekas, kondi pumba peale viskab ja tuulega viskab 66tsad ja muu nodi ka 6liseks.
Sven kirjutas:Sellel mootoril on kiilrihmad ja rihmaseibid, mitte rullid. Kui soovid vahetada väntvõlli esimest tihendid (nn simmerit), siis pead mootori eest alumise otsakaaneni puhtaks tegema - maha võtta kiilrihmad, rihmaseibi (suur hooratas ehk võnkeleevendi). Lisaks on vaja lahti keerata väntvõlli otsamutter/polt/"käbi", et äärik eemaldada. Viisakalt tehes on viimase jaoks rakist vaja, millega väntvõll fikseerida. Tehakse ka ilma: pika sabaga võti külge ja starterit. Nüüd on võimalik vana tihend välja urgitseda otsakaanest oma pesast ja uus sisse koputada. Olenevalt kuidas Sa asjale lähened, võib tarvis olla ka viskosiduri ja ventilaatori eest ära võtmine. Kui kõik riistad on olemas, siis see töö midagi hirmsat endast ei kujuta. Tihend maksab umbes 10-15 eurot. Aga nüüd arvesta, et kui ääriku pind on kulunud, siis ei pruugi tihendi vahetusega õlitihedaks saada. Vana mootori absoluutselt lekkevabaks saamine on üldse suhteliselt keeruline. Ma ei tea mis plaanid Sul selle autoga on, aga kui leke on väike, siis kas on mõtet torkima hakata. Isegi kui õlitilk on karteri küljes, siis lekke tõttu jääb õlikulu alla ühe liitri 10 000 km peale.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Radikas on mõistlik maha võtta, see teeb sul endal töö tegemise lihtsamaks, ruumi rohkem ja näed ka millega tegeled.
Võnkeleevendi koos rihmaseibiga kinnitub 8 poldiga selle ääriku külge, mis siis omakorda nn käbiga väntvõlli külge.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Veel huvitavaid kysimusi.

Nimelt yritan leida kuskilt esisilla juppe. L2bi on rooli otsad, sarniirid, roolivarras, stabika vardad ...yhes6naga kogu kompotti oleks vaja.

Ebay kaudu uurisin v2heke. Leidsin sellise asja usast:

http://www.ebay.com.au/itm/290521995126 ... 421wt_1098

T6en2oliselt mitte k6ige parem kvaliteet aga parem kui kolisev ja logisev sild. Ja terve elu ei s6ida nagunii selle autoga.

Kysimus aga selles, et kas kellelgi kogemust juppide erinevusega seoses USA turuga?
Esiteks minu auto parempoolse rooliga, USA teeb juppe t6en2oliselt vasakpoolse rooliga autodele. Kas n2iteks rooli varras ja see vahe jupp (roolivarda ja millegi vahele k2ib) v6ivad erineda vasak, parempoolse rooli puhul?

Saatsin neile juppide pealt v6etud originaal koode, nende j2rgi nad ei leidnud midagi.

Pildi j2rgi iseenesest TUNDUVAD samasugused jupid....aga....tahaks kindel olla.
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Arvan, et selles osas pole vahet kas vasaku või parema poole rooliga.
Kunagi tellisin enda e24-le ka Usast terve silla asjad.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Loodame, et pole vahet. Lihtsalt see rooli varras on ju selline, et yhes otsas see munakas liigub teises otsas j2ik. See t2hendab, et peaks selle varda ymber keerama.

Kellelgi veel oma arvamust, n2gemust asjast?
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Võib ikka vahet olla roolisüsteemil. Aussidel on rool summutiga sama külje peal. Seal võib mahutamisega raskusi tekkida ja sellest näiteks varraste erinevad kujud või pikkused.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Mis vahepeal toimunud....

Vahetasin kyynlad 2ra ja sain suuremast j6nksutamisest lahti. Veel sai vahetatud kyynla juhtmed ja jagaja kaas. Nyyd s2de hea aga uus probleem. Lihtsalt s6idu ajal hakkas puterdama.

Yhes6naga nyyd auto ei k2i korralikult ja kui tyhik2igul kyynlajuhtmeid maha v6tta on aru saada, et k6ige salongipoolsem pytt ei t88ta.
Kyynla v6tsin maha see on t2itsa tahmane. Aga s2de on olemas.

Milles asi kyte ei tule peale?

v6tsin bena vooliku lahti mis sissepritse lati kylge l2heb, mootorit k2ijates kytust tuleb.

Kas asi v6ib olla sissepritses endas? Olen kuulnud, et neid puhastatakse ja kontrollitakse kuidagi?

Kas kellegi rohkem kogemusi sellise murega.
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Uus p2ev uued mured.

Yhes6naga "targad mehhaanikud" lasid autol kohapeal p88rded p6hja.
Nyyd kl6bin sees. V6tsin klapikambri kaane maha: k6ige esitulede poolsem v2ljalaske klapi nookur v2ga 2ra kulunud. Liigub ligi pool sentimeetrit.

Oleks vaja autoga s6ita 150km.

Kas tohib s6ita sellises seisus autoga v6i mitte?

Mis variandid on selle probleemi parandamiseks, kui uusi juppe pole v6tta?

Kas ainult nookur katki v6i t2hendab selline olukord ka seda, et klapp k6ver v6i midagi?
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean »

Kas reguleerida üldse ei anna ? Reguleerimisaste on maksimaalse peal ja siis on lõtk sees ?
Või andis nookuri küljes olev reguleerimiskruvi järgi , tuli lahti ja klapivahe läks automaatselt maksimaalseks ? Ühe piirajasse laskmisega nookur küll otsa ei saa .
Kui lõtk on sees , siis ta klappi kõveraks ei löö .

Pilt
Sul Eestis tuttavaid ei ole siis ? Siit saab igasugu juppe ja Austraalia palgaga ei tohiks see väga kulukas olla 8)
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Minu esimene mõte seda teksti lugedes oli ka reguleerimise üle kontrollimine.
Ehks saab ikka reguleerida.
Samuti saad klapide varre pikkusi teistega võrrelda.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Kuidas neid klapi varsi v6rrelda? M6tled, et m66ta pikkused 2ra sealt kus need vedrud on, nendel mis ei ole surve all?

Nookurit reguleerida ei saa. Reguleerin maksimaalseks l6tk ikka 3-4mm. Uurisin v2he rohkem t2na. Nookuri tald 2ra murdunud, leidisin tykke.

http://nagi.ee/photos/Argobmw/22041191/

Noo nad lasid selle 2-3 korda piirajasse. Enne seda kl6binat polnud.

Kui ma nookuri 2ra vahetan, kas siis on lootust, et k6ik toimib uuesti normaalselt. V6i v6ib midagi olla viga ka klapil v6i millelgi muul, peaks midagi enne yle vaatama?

Kas s6itmist soovitate v6i mitte?
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Kui nookuril on mingi osa murdunud siis arvatavsti võiks vahetusega selle korda saada.
See, et mootor piirajasse lasti ei tohiks tegelikult midagi mõjutada, kui kõik asjad on korras.
Ise olen autoga rajal sõites korduvalt sõitnud mõne sekundi piirajs, et mitte käiku vahetada ja siiani pole minul veel üksi mootor sellest lagunenud.
Seega ürita see ära vahetada.
Aga igaks juhuks võid jah mõõta vedru kõrguse ja seda võrrelda mõne teise klapiga kui see vabalt seisab.
Samas see nookuri vahetus ei ole ka niisama lihtne.
Selleks vaja plokikaane poldid lahti lasta jne.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Kui Sa väidad, et sõidu ajal hakkas mootor puterdama ja ilmnes viga nookuriga, siis võib oletada, et klapp ära põlenud. Kui klapp ei pea või kinni jääb, siis mootor plötutab. Normaalolukorras ei tee pöörded põhjas sõitmine BMW mootorile mitte midagi halba. Selleks on nad ehitatud! Ok, kulumine on intensiivsem :) Tühikäigul ei tuuritata mootoriga pöördeid põhja - puudub tasakaalustav takistusmoment. Vigase mootoriga tuuritamine kahtlemata kasuks ei tule.

Klapivärk on minu oletus. Nookuri vahetuseks peab minu teada sellel mootoril plokikaane maha võtma. Enne kui Sa sinna suvaliselt raha juurde valad, tee selgeks vea ulatus ja remondi maksumus. Silindrisse on võimalik endoskoobiga küünlaaugust sisse vaadata.

Lisan veel, et töötava mootoriga ei ole soovitatav küünlajuhtmeid maha tõmmata - võib tekkida kõrgepinge läbilöök.
Vasta