Tõnis 320 1981a (e21)

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Tõnis 320 1981a (e21)

Postitus Postitas tõnis »

Teen siis enda autost ka siia teema :) . Kuna on juba nii mõndagi tehtud siis proovin tagantjärgi pilte panna, kommentaare lisada ja kui kellelgi on tähelepanekuid või huvitavaid ideid siis kuulan meelsasti.
Auto on: BMW 320 e21
Väljalaskeaasta: 1981 (valmimiskuupäev 1980/11)
Värviks anti: BMW-Polaris-Metallic
Pilt
Pilt
Pilt
Mootor: M20/B20
Pilt

Ostes oli auto pea aasta aega seisnud. Sai aku täis laetud, kütuse olemasolus veendutud ja võtit. Käevitus ilusti ja peale paari piirajasse laskmist (torud puhtaks) jäi ilusti ühtlase tühikäiguga tööle(kuna oli peal Solex 4A1 karburaator, siis uskumatu).
Üks põhjusi ka miks ma otsustasin selle auto osta oli komplektsus. Olid säilinud igasugused nipetnäpet asjad mis tavaliselt remontide käigus ära kaovad. Autos oli isegi sees originaal sisse integreeritud 4 kõlariga stereo (mis oli täiesti töökorras).
Pilt
Autol olid all OZ poolt toodetud Alpina replica veljed, tagavararattaks oli ka selline velg ja originaal tungraud ning rattavõti olid säilinud.
Pilt
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Mõned pildid siis lammutustööde algusest:
Pilt
Pilt
Väike auguke esitiivas:
Pilt
Viimati muutis tõnis, 18 Jaan 2005 21:15, muudetud 2 korda kokku.
Carclassic OÜ
renks
Postitusi: 194
Liitunud: 30 Dets 2004 23:38
Asukoht: Peetri

Postitus Postitas renks »

millal siis keretöödega algust teed? aga jah muidu täitsa kobe tundub ja edu tegemisel! :roll: :D
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Keretööd on juba üle poole aasta käinud ja mootorgi valmis ehitatud (peaaegu :wink: ).
Üritan tasapisi siia pilte üles panna ja natuke juttu ka juurde. Aga muidu kõik pildid nähtaval haigaleriis, nii mootori kui kere tööde omad :)
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Kellel ei ole kannatust oodata siinset juttu ja pilte see võib jälgida auto arengut http://bmwclassic.ee/323/tonis320
Carclassic OÜ
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Suurem osa töödest juba seljataga.... :roll:

Edu ja raha..... 8)

interscope.
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Tegelikult on tööd veel küll, kere esiots ja salongi põhi on tehtud, tagant tuleb veel koopad, pagasniku põhi ja tagapaneel ära vahetada. Ja muidugi siis hakkab see küllaltki mahukas värvimine, pahteldamine ja möksimine. Kui need tööd ka tehtud siis sõltub kõik enamjaolt rahast. Mis ostetud saab, see külge. Niimoodi vaikselt koguma ja komplekteerima. Mul plaan kõi tuled, võred, liistud, tihendid, piduri ning kütuse torud, puksid jne. uued panna. See võtab ehk palju aega, muidugi kui juhuslikult rahapada kusagilt ei leia :)
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Mõned pildid peale mõningast lammutust.
E21 skelett:
Pilt
Rotid vist esimese nurga kallal käinud :wink: :
Pilt
Väiksed augud porikoopas:
Pilt
Amort tahtis tuppa tulla:
Pilt
Pagasniku põhja servad:
Pilt
Olematu põhi:
Pilt
Pedaal tahtis jalga lasta (ei tohi nii vana auto kallale raske jalaga minna)
Pilt
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Kui kere laiali oli lammutatud siis tellisin mõned plekid (sellised mida ise valmis ei tao ega painuta).
Tagapaneeli alumine osa:
Pilt
Koopaservad:
Pilt
Karbid:
Pilt
Koopad:
Pilt
Sattusin laojäägi müügi peale ja ostsin iluvõre ka ära( ausaltöeldes võileivahinna eest) :
Pilt
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Mõned näited keredetailide vahetusest.
Esinurgad:
Pilt
Pilt
Pilt
Ukseposti tagused nurgad:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Tagumise sillatala kinnitus kohad olid olematud:
Pilt
Niiet sinna ka uued plekid ja suts keevitust:
Pilt
Eeemaldatud karbid:
Pilt
Uued karbid paika:
Pilt
Uued koopaääred:
Pilt
Ja pildike auto keerutamisest (niimoodi pääseb ilusti igalepoole ligi ja saab vastavalt vajadusele kas katust või põhja laepoole keerata)
Pilt
Pilt
Carclassic OÜ
raul
Postitusi: 133
Liitunud: 16 Sept 2004 11:27

Postitus Postitas raul »

Laojäägid? Mis ja kus?
Mul oleks oma e28 ka mõningasi vidinaid vaja, enne kui need tootmisest maha võetakse.
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

raul kirjutas:Laojäägid? Mis ja kus?
Mul oleks oma e28 ka mõningasi vidinaid vaja, enne kui need tootmisest maha võetakse.
No sellega oli sihukene lugu et tellisin omale poes kereplekke. Jäid kataloogis iluvõred silma ja lasin huvipärast neil hinda järgi vaadata. Kuna momendil ei olnud tervet komplekti laos siis pakuti järelejäänud osi poole hinnaga. Tehasest tuleb lihtsalt sinna uus koplekt uue hinnaga.
Carclassic OÜ
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

:shock: , ja mina arvasin, et minu kuuene roostetab jubedalt :D Mis põhjusel just seda autot taastama hakkasid, neid E21 ronte leiaks suhteliselt väikese raha eest ka tunduvalt paremas konditsioonis.
Igatahes müts maha... `
Kas mootor jääb 2 liitirine ?
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Miks sai selle auto taastamine ette võetud? Hea küsimus :) :!:
Ostsin auto hetkeemotsiooni ajendil, olin just ühest heast pakkumisest ilma jäänud ning endapeale vihane. Alguses ei tundunudki see auto niihull, vägapalju jama oli peidus (eelnevalt kehvalt teostatud keretööd).
Otsustasin siiski ehitama hakata sellepärast et juba iseloom on selline, kui midagi ette võtan siis ka lõpule viin. Tahtsin panna ennast proovile ja üldsegi on see hea käeharjutus enne tõsisemat projekti :wink: .
Ja üldsegi sai auto enda nimele võetud ning uued numbrid juba tellitud. Poolelijätmine oleks sulaselge hea paberitega projekti raiskamine.
Mis mootorit puudutab siis esialgu panen originaali 2.0, koos küllaltki võimeka Solex 4A1 karburaatoriga (eelnevalt sellega väga positiivseid kogemusi). Käigukasti, tagasilla õõtsad, pidurid (nii esi kui tagu) ja tagumise diffri vahetan 323 omade vastu ümber. Hiljem plaanis natuke mootoripoolt ka järgi aidata, 2,7 ehk :roll: .
Carclassic OÜ
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

hmm... on sul siis 323 tagasild olemas?
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

On küll 323 tagasild olemas, kunagi sai omale üks 323 juppideks toodud. Motorsport põlle, kandiliste tulede ja ühestükis oleva iluvõrega. Sellel oli veel mingi kahtlane sisu sees.
Carclassic OÜ
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Kahtlane sisu?
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

interscope kirjutas:Kahtlane sisu?
Enne kui ma selle auto endale sain võeti sealt istmed, rool ja armatuur välja (arvasid et liiga hinnaline kraam et autoga koos maha müüa). Kahjuks ise seda sisu ei näinud ja ega seeaeg eriti huvi ei tundnud ka :oops: . Sisse oli jäänud ainult põhjamatt mis oli musta värvi kerge hallika mustriga (kahjuks küllaltki räbal ja viskasin teise minema), ning mustad uksepolstrid.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Mõned pildid siis mootori näppimisest ka.
Kõigepealt sai mootor stendi tõstetud:
Pilt
Natuke sisuga tutvutud:
Pilt
Pilt
Pilt
Silinder on alles kulumatta, käegatuntavat ranti pole ja hoonimisjäljed paistavad alles sees olevat:
Pilt
Viimati muutis tõnis, 20 Jaan 2005 21:37, muudetud 1 kord kokku.
Carclassic OÜ
Vasta