1. leht 2-st

BMW 525e is reborn :)

Postitatud: 27 Veebr 2013 16:01
Postitas falckranger
Nii teen siis ka lõpuks teema ära, sest on asjaga juba kuhugi jõutud ja on millest rääkida/pilte näidata ja nõu küsida.

Pilt

Natuke autost, minu kätte tuli see auto 2004 aastal, koheselt peale lubade saamist. Kasutasin iga päeva autona umbes 3 aastat, peale mida olen teada kasutanud enamasti talvel sõitmiseks. Võin kohe öelda, et pole teda väga korralikult hoidnud (pole küll jäärajal peenestanud ja põllu rallil osalenud) ja seega pole ka olukord väga kiita. Lisaks on olnud ka 2 avariid (mõlemas õnnetuses olin kannataja pool), mis taas pole üldisele auto seisukorrale just kasuks tulnud. Tegemist on 1983 aasta BMW 525e, 92 Kw, automaat. Lisad puuduvad, kui välja arvata elektripeeglid, tagaakna soojendus ja katuseluuk :).

Kuna nüüd viimased 2 aastat polnud bmw'ga sõitnud tuli teha otsus, kas viia vanarauda või siis temaga midagi ette võtta... Õnneks (vist) tekkis võimalus viia auto töökotta, kus olemas vajalikud vahendid ja ka know-how auto ehitamiseks. Seega tegin siis otuses, et vanarauda saab alati viia, aga enne vähemalt üritaks sellest midagi teha... Eks paistab mis välja tuleb :)

Seda milline lõpptulemus olema saab ma hetkel täpselt öelda ei oska ja pigem ei soovi ka. Tuuningu vidinaid külge kruvima ei hakka... Samas mingil määral madalamaks muutub ja kindlasti tuleb ka teine mootor, mis juba olemas 3.5L 155Kw ja manuaal. Rohkem hetkel välimuse ja lõpptulemuse kohta öelda ei oska/taha. Eks vaatame kuhu lõpuks välja jõuame. Töödest panen ka pilte, sest kes seda möla ikka lugeda viitsib, parem ikka pilti vaadata.

Lisan siia siis natuke linke piltidest mida siiani tehtud ja eks annan teada kui midagi jälle edasi on astutud. Loomulikult tekib palju küsimusi ja tean et olen paljusid Teid juba nendega tüüdanud ja samas tean ka seda, et teen seda edasi - no hard feelings :)

Ok, sellest vast piisab praegu, a ja veel niipalju, et loodan 2013 suvel mõned tiirud ikka teha :), aga eks paistab kas tiirutan ise ümber auto või koos autoga... :)

Siit siis leiab mõnend pildid tehtud töödest :)

Auto saabumine töökotta (24.08.12)
Põhjalik pesu (28.08.12)
Mootori maha tõstmine (01.09.12)
Põhja puhastamine (04.09.12)
Kõrvalistuja põhja keevitamine (10.09.12)
Põhja keevitamine (18.09.12)
Püstakute keevitamine (08.11 - 16.11.12)
Nina vahetamine (21.11 - 26.11.12)
Kõrvalistuja nurga ehitamine (22.02.13)

Postitatud: 27 Veebr 2013 16:22
Postitas Cardo
Uauuuu milline projekt !!! Võrreldes muu haibiga mida siin foorumis võib lausa kulbiga segada on olnud tõsine ettevõtmine ja üle aegade asjalik lahendus fotoaparaadiga lõksu püütud. Loodan samalaadset jätku ja soovin edu !

Postitatud: 27 Veebr 2013 19:28
Postitas Jaks
Tundub, et asi on tõsiselt käsile võetud.
Jätka samas vaimus ja näita ka teistele mida lõpuks valmis suudad teha :wink:

Postitatud: 27 Veebr 2013 20:51
Postitas akuula
Silm puhkab kohe 8)

Postitatud: 27 Veebr 2013 22:44
Postitas vahur73
Ma siiani teadsin et roostes püstakud on vaid Opeli teema!? :) Üllatusin, kui leidsin alagrupi ;püstakute keevitamine; BMW puhul on see ebatavaline.

Postitatud: 27 Veebr 2013 22:46
Postitas JanekEnde
Vanadel bemmidel kahjuks kipuvad need samuti roostetama.
Väga korralik ettevõtmine igatahes :)

Postitatud: 28 Veebr 2013 07:59
Postitas Jaks
Selline teema oli sama aastakäigu Opelitel juba 15 aastat tagasi. Ehk siis BMW on ikkagi kauem püsinud :wink:

Postitatud: 28 Veebr 2013 08:38
Postitas tõnis
Väga tubli, tugevalt ettevõetud tegemine!

Annan väikese näpunäite plekitööde alal. Enne kui uue lapi autokülge keevitate, puhastage see korralikult ära ka. Pole mõttet ühte roostes plekki teise roostes pleki vastu vahetada.

Postitatud: 28 Veebr 2013 19:28
Postitas rean
Respect ka minu poolt 8)
Ega selliseid mehi palju ei ole , kes kuuesaja eurosesse autosse paartuhat sisse taovad .
Tänapäeva mood on väljast pahtel ja rulliga värv peale , pulverisaatoriga veljed valgeks ja siis pidavat olemagi valmis :lol:

Jääb ikka originaalvärv ?

Postitatud: 07 Mär 2013 14:24
Postitas omega
Meenutab kangesti enda vana auto nina taastamist ja vahetust :D.
Jõudu tööle, rõõm näha et ka keskmisest halvema seisukorraga kere on taastamiseks ette võetud :).

http://www.bmwclassic.ee/galerii/album642/aam

BMW 525e is reborn :)

Postitatud: 14 Apr 2013 19:08
Postitas falckranger
Viimasest ja ühtlasi ka esimesest postitusest on omajagu aega mööda läinud, seega on põhjust jälle natuke päevikut värskendada...

Keevitamisest niipalju, et lõpuks tundub olevat esimese otsaga ühelpool (nina, püstakud jne). Tagumised tiivakaared vahetatud. Lõpetada veel karpide ja tagumise vasaku nurga vahetus. Peale seda tundub olevat enamus keevitusi tehtud - loodetavasti :)

Aa ja vahepeal sai ka mootor enne doonorilt eemaldamist käima pandud. Peale seda kõik vajalik küljest kruvitud ja kere vanarauda viidud.

Pildimaterjali:

Esimeste nurkade ehitamine (04.03-07.03.13)
Tagumiste tulede pesu/puhastus (17.03.13)
Doonorilt mootori eemaldamine (15.03.13)
Mootori pesu (24.03.13)
Vasaku tagumise nurga vahetus (08.04.13)
Tagumiste tiivakaarte vahetus (09.04-11.04.13)

Aga ok, mis siin ikka möliseda, tagasi garaaži :)

Postitatud: 14 Apr 2013 19:48
Postitas raunz
Korralikku keevitustöö on hea vaadata 8) .
Mootor sai üllatavalt puhtaks, kas ploki ja muud detailid värvid veel üle, või läheb mootor sellisena kapoti alla?

Postitatud: 15 Apr 2013 06:37
Postitas Sander
mootor tuli punase 528 pealt mis laagris pesitses või koplist ühe 525e küljest?

BMW 525e is reborn :)

Postitatud: 15 Apr 2013 10:24
Postitas falckranger
To Raunz:
Mootor läks endalegi üllatuseks suhteliselt puhtaks tõesti, aga eks sai ka tunde vooliku, keemia ja harjaga ümber selle aeletud :). Kuna soov, et ka kapotilaune viisakas välja näeks pole muud võimalust kui tuleb mootorile uus värv peale pritsida.

To Sass85
Mootor tuli tõesti punase E28 pealt (passis 525e), aga mina käisin autot toomas Mustamäel asuvast garaažist. Siiski ilmselt tegu ühega nendest autodest, sest oled streetrace.ee foorumis selle auto müügikuulutust kunagi kommenteerinud - MÜÜA E28. Lühidalt punasest niipalju, et sellel autol oli alustatud keretöödega, aga kahjuks mitte just kõige korralikumalt. Mõnes kohas oli põhja lappimiseks metalli asemel tõrvapappi "keevitatud" :). Kahjuks ei olnud enne lapi keevitamist eemaldatud roostetanud plekke, lihtsalt augule lapp peale ja järgmise koha kallale. See ka põhjus miks otsustasin, et lõikan autolt paar vajaminevat juppi ja ülejäänud läheb paraku vanarauda...

Postitatud: 15 Apr 2013 16:25
Postitas JanekEnde
1200 tahtis nii mädanenud viiese eest? :shock:

BMW 525e is reborn :)

Postitatud: 15 Apr 2013 18:26
Postitas falckranger
Ega jah väga heas korras kere polnud, kuigi suht suur osa "keretöödest" oli just kui tehtud! Mina ostsin selle auto tegelikult mootori, kasti, juhtmestiku, kardaani jne pärast ehk doonoriks ja maksin vist 400 kui õigesti mäletan.

Re: BMW 525e is reborn :)

Postitatud: 09 Mai 2016 11:08
Postitas Tartlane
Autol uus omanik, püsige lainel!

https://www.youtube.com/watch?v=wQfGyDkHzrg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: BMW 525e is reborn :)

Postitatud: 10 Mai 2016 18:48
Postitas Aaro
On muidu isegi olemas programme millega saab filmide pildi õigeks, kas siis paremale vasakul või üldse peapeal.
Noh lihtsalt infoks, jube tüütu arvuti ekraani koguaeg keerama hakata. :mrgreen:

Re: BMW 525e is reborn :)

Postitatud: 11 Mai 2016 20:31
Postitas Priit
Uue omaniku soovil teema uuesti avatud.

Re: BMW 525e is reborn :)

Postitatud: 14 Mai 2016 17:24
Postitas Tartlane
Pilte tööst.

Millega peaksin arvestama 3.5l mootori installimisel? Soovitusi + nõuandeid...

Järjekord natukene sassid.
Igaljuhul kõik uued kulujupid sildades. Puksid sai sisse pressitud 2sekundiga kasutades rasketehnikat - veoauto käppasid (10t press)