Jx 525td 1983

Foorumiliikmete autod.
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Jx 525td 1983

Postitus Postitas jx »

Tervist

Paari aasta jooksul on proovitud igasugu masinaid millega nn tööle- koju sõita... aga siiani polnud seda õiget leidnud kuni suure reedeni, sai hommikul suund hiiumaa poole võetud ja uut töölooma otsima/ vaatama mindud. Tean, et paljud siinsed kasutajad löövad mind risti selle mõtte pärast aga elame vabas maailmas ja mis seal ikka. Tee oli pikk ja põnev, sest sai viimaseid talvemõnusid jäätee näol proovitud+ elus esimest korda suuruselt teisel saarel. Muheda müüjaga, kasutaja eironiga, saime kohalikus bussijaamas kokku ning haid uudistama hakatud. Tõesti auto nägi välja nagu müügi piltidel, roostes ja väsinud, kuid tehnika töötas üllatavalt hästi+ salongis ootasid rahuldavas seisukorras sportistmed. Muljed vahetatud ja käed löödud hakatigi tuldud teed pidi tagasi lõuna osariikude poole sõitma. Tiheda töögraafiku tõttu olen saanud autot ainult nädalavahetustel katsuda ja seadsitada.

Autost siis lähemalt:

- pusstagrün värvi(passis tumeroheline)
- 85kw vanakooli 2,4td mootor
- mehaaniliste lisadega
- salong hoolimata seismisest väga viisakas
- kerel nähtav läbiv rooste nii tiivakaartel kui ka püstakutel
- ajastukohased lõtkud

mõned müügikuulutuse pildid:
Pilt
Pilt

praeguseks hetkeks on mootorit timmitud ja seadistatud oma käe järgi, välja vahetatud õliradikas suurema vastu, lisatud cooler ja sellest tingituna väiksem veeradikas koos elektrilise ventilaatoriga. Lõpptulemusest saame teada alles rullide peal, kuhu plaan enne tehnoülevaatust minna. Elektri poole pealt on tööle saadud spidomeeter, kojamehed ja suunatuled, tegemist vajavad veel esimesed udutuled ja tahomeeter. Välimust tuleb ka natukene värskendada kuid sellege üle ei pinguta kuna plaan varsti tehnika uue kerele ümber lapata ning oma käe järgi paremaks ning vastupidavamaks teha...

uued pildid uuel nädalavahetusel...
Viimati muutis jx, 21 Okt 2013 18:29, muudetud 1 kord kokku.
e28...
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

mõned päevad möödas ja mõned kilomeetrid juba selja taga...

pilt siis kapotialusest, laaderõhk 1,5bari peale piiratud
Pilt

uus moeröögatus
Pilt
aga enda arvates on orginaal parem...

salongist pilt
Pilt
päeva lõppedes sai puitrool lisatud aga seda näitame hiljem kui on viimistletud

ja huvitav lagi
Pilt
e28...
Tartlane
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Nov 2011 14:46

Postitus Postitas Tartlane »

Edu! Ei tea, kas varajane uni või midagi muud, kuid nagu aru sain, siis plaan selle roostes kerega natuke aega ringi lasta, TÜV ära teha ning siis mingi aja pärast tehnika ümber tõsta teise kere peale? Sain ma õieti aru :D ?
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

Koonukas kaota küll ära :D

Ja kui istmeid müüa tahad.. anna teada :)
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür

Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

Plaan on mõnda aega sõita jh, kere seisukord on tegelikult parem kui pasitab, nimelt esimesed tiivad ja tagumised tiivakaared on mädad... karp on kõva ja põhja alt piiludes ei leidnud kohta kust näppu läbi lükata...

istmed müüki ei satu niipea..
e28...
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

Möödunud mõningad päevad:

Pilt

välja vahetatud siis veljed: 17" Ronal 8,5" laiad...

Pilt

Pilt

lubatud pilt roolist:

Pilt

vahetatud veel tagumine stange, elektrikalad eemaldatud ja väikene madaldus lisatud...
e28...
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

vahepeal on väikest iluravi tehtud... silmal hea vaadata ja tehnoülevaatusel vähekene lihtsam(kuhu juba kuu aega olen plaaninud minna aga töö ei lase 8) )...

Pilt
Pilt
Pilt

aga muidu ainult kallame ja tallame...
e28...
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

Vahepeal puhkus hakanud ning mõned tunnid garaage all veedetud ja autot taas togitud: suurem osa heledast salongist paigaldatud, nahksed sportistmed, 4x el aknad aretatud, bbs põllelisa, Pfeba tagumine tiib installitud, pildid tulevad siis kui viimistlus on lõpetatud... viimane enda hiigel kätetöö oli spidomeetri ja tahomeetri elustamine, selleks kulus tõsine, sõna otseses mõttes, tööpäev. Vana kellaplokk lõpetas koostöö eile õhtul kui kiirust tuli tagumikuga linnavahel tunnetama hakata, peale hommikust lahkamist selgus: maha kärsanud kondekas ning vähe jäi puudus, et plokk oleks põlema läinud. Peale mitme kellaploki vahetamist/katsetamist selgus kiiruse anduri hävimine... jess... peale selle vahetust ja veel plokkide kombineerimist hakkas järsku tööle tahomeeter ja spidomeeter... ning päeva saabki lõppenuks lugeda...
e28...
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

Tehtud taaskord:

- Hele sisu paigaldatud(v.a vaip)
- 4x el aknad
- Külgedele toon
- Kompuuter
- M-tech valgustusega käigukangi nupp
- Punased seierid
- Lisakellad: laaderõhk ja voltmeeter
- Nahksed sportistmed
- Bbs-i põllelisa
- Pfleba lip

Samaaegselt sõidetud siin ja seal igapäevaselt ja katsetatud erinevaid alternatiiv kütuseid, mootori laaderõhk tõstetud ~2.75bari peale...
Kellel huvi saab veljed soetada endale kuna on plaan välja vahetada...

Mõned pildid mustast autost:

Pilt

Pilt

http://www.bmwclassic.ee/galerii/Jx-524td-83%B4/aaa
e28...
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

Märkamatult on suvi otsa saanud ja jällegi palju tööd tehtud. Suve viimasel kuul sai teostatud mootori swap: 2,4td to 2,5td. Doonor mootor tuli opel omega tdsi aiste vahelt, sest tegu vähe kulunud isendiga (Ls-i teadmata aga kindlasti alla poole milljoni). Antud südamele tuli kohe remont selga: tugevtatud saaled (m57d30), custom kolvid (surveaste alandatud 19:1-le), remonditud ja kergelt porditud plokikaas, mehaanilised tõukurid, mehaaniline kõrgsurve pump millele sisse installitud tds-i nukaplaat+ plunser(10mm), kõige tootlikum vile, 3" väljalase, m30b28 ühemassiline hooratas, M5 sidurikomplekt (siduriketas pidurimeistri katetega), jõudu kantakase üle vana käigukastiga ehk siis getrag 260-ga ning lõppülekandeks tuleb e34 tds-i 2,65 lsd. Viimase install käib koos tagasilla pukside vahetusega toroplasti vastu. Kõigil kohe küsimus miks uuem mootor ja mitte jätta orginaaliks? vastus: nobe, ökonoomne ja lõppkiirust arendav igapäeva liikur millega häbisse maanteel ei jääks. Praeguse seisuga auto garaages, kütsepaak hakkas hirmsat moodi lekkima. Peale deinstalli selgus et paak kõri kohalt väga ära ussianud ning taastamine ei tasu esialgu ära. Kui uut ja paremat ei leia siis hakkame vanaga mürama... mõningad pildid (kui pilt veidike hägune siis andke andeks, käsi töömehel erutusest värises).

Teist päeva ei saa juba foorumi ja galeriiga läbi (valimised annavad vististi tunda), kasutame siis alternatiiv serverit:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
e28...
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

Jälle mõningad asjad tehtud:

- ketaspiduritega sild
- e39 4x ventileeritavad kettad
- e39 alu supordid (ees 4 kolviga, taga 1 kolviga)
- camber plates
- korralik paak leitud (tuulutus torud eemaldatakse)
- uus piduritorustik
- hüdro käsipiduri valmidus

b4 tagumised amordid said ka soetatud kuid selgus, et tegu on siiski e34 omadega... peale katsetusi selgub kas tagasi müüki või jäävad alla...

pildid:

Pilt
PiltPilt
e28...
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Re: Jx 525td 1983

Postitus Postitas jx »

Selle aasta viimased nokitsemised: talviseks sõiduks tuli brembod riiulile panna kuigi siiani saab suverehvidega sõita. Hüdrokäsipidur on omal kohal ja toimetab hästi, hüdrotõukurid said vahtatud välja mehaaniliste vastu ja selgus, et kütusepump vajab vahetust kuna minek pole õige. Vedrustus taas tehase oma pandud ja jääme jõuluvanalt ootama uut vedrustust... külmade ilmade ootuses sai paigaldatud ka plokisoojendus, et hommikul oleks mõnusam tööle sõita. Salongi temperatuuri reguleerimis süsteem tahab veel nokitsemist, sest saunaks kipub minema. Lisadest veel said soojenusega klaasipesu düüsid paigaldatud, kütusefiltri soojendus tööle pandud ning kunde peegliklaas välja vahetatud soojendusega klaasi vastu. Peale seda selgus, et see peegel on ilma vooluta ja soojaks ei lähe. Praeguseks on kõik ja õlivahtus tuleb enne uut aastat ära teha, sest esimesed 10 000km on kohe selja taga...
e28...
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Re: Jx 525td 1983

Postitus Postitas jx »

käes on 25.12.2013 ja roheline auto on "rohelisel" taustal:

Pilt

ülejäänud siin: http://www.bmwclassic.ee/galerii/v/e28/Jx-524td-83/
e28...
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: Jx 525td 1983

Postitus Postitas JanekEnde »

Päris kena masin :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Re: Jx 525td 1983

Postitus Postitas jx »

Käes aeg kui võib taas suverehvid alla keerata... selja taga antud mootoriga juba üle 15 000km-i. Tehtud korraline õlivahetus (sõber kinkis jõuludeks Liqui moly 10W60 õli) ja kohe tuleb ette võtta piduri koltsid, sest odavad saavad kohe otsa. Vahetatud on ka kütusepump ning mineku saame teada uuel nädalavahetusel kui saame lõpuks rullide peale... :twisted: sai ka tehtud kodune strutbar mis on kurvi keeramise tunnetust juurde andnud...

Pilt

ps sai vaatamas ja proovimas käidud ka ajastu kohast makki Becker indianapolis kuid diil jäi katki, sest taustvalgus oli vag grupi roheline... kellel on pakkuda bmw punase taustvalgusega analoogi andke siis postkastile valu...
e28...
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Re: Jx 525td 1983

Postitus Postitas jx »

Algab puhkus ja sai mõned tunnid taas autole pühendatud:

- Bilstein B4 amordi
- e34 M- tech esimesed vedrud
- uus õli ja filter (Bardahl 10W60)

Sõidetud on praeguse seisuga ca 30 000km ja ainult kallame ja tallame...
e28...
Faric
Postitusi: 11
Liitunud: 24 Okt 2011 09:05

Re: Jx 525td 1983

Postitus Postitas Faric »

Kuidas minek ja kütusekulu selle meh. pumbaga on.
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Re: Jx 525td 1983

Postitus Postitas jx »

Kulu on laias laastus 8l/100km-ile (enamus linnas) ja minekut ei oska kommenteerida kuna enda jaoks juba tavaline...

Paar pilti ka:

Pilt
Pilt

Esimesed õõtsapuksid said asendatud toroplastiga ja juhitavus vastab nüüd ootustele... nüüd tuleb varsti tagumise silla pukside vahetus ka ette võtta ning iluvigu likvideerima hakata...
e28...
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Re: Jx 525td 1983

Postitus Postitas jx »

Vahepeal toimunud palju kuid kirjutamist väärib vähene, 13 ja Reede andis tunda välimuse poole pealt, kasutaja Cardo innustas orginaal salongitemperatuuri süsteemi korda tegema ja tänud Talle, sest asi toimib nii nagu vaja. Plaanis on keretööd ette võtta ja siis üle võõbata kuid proovime ehk keegi soovib enne seda masinat endale soetada...
http://auto.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &id=428700
e28...
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: Jx 525td 1983

Postitus Postitas JanekEnde »

Selline hind :o Keretööd ära teed, paned 6-7 tuhandega müüki? :lol: Mitte halva pärast, aga päris iga jubina eest ka nüüd auto hind ei tõuse. Sama hästi võiksin enda oma eest ka 2-3 tonni siis juba küsida..
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Suletud