BMW 325i E30 Martin

Foorumiliikmete autod.
Tihhonov
Postitusi: 63
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

BMW 325i E30 Martin

Postitus Postitas Tihhonov »

Tere, minu nimi on Martin ja ma olen E30 positiivne. Olen siin sõber Sysi kutsel, et rääkida ära oma lugu.

Minu jaoks algas kõik juba tegelikult 1997. aastal, kui olin ostmas oma esimest autot. Selleks sai 1984. aasta BMW 320iA. Väga ilus ja heas korras auto. Kuldne neljaukseline kere, roolivõimu, elektriakende ja nahksalongiga. Küll tema sõitis hästi ja küll ma olin temaga rahul. Et aga tudeng saaks ka teinekord õlut osta, järgnes talle peagi erkpunane 1986. aasta 324d. Selle autoga ma ei suhestunud. Kuidagi jube uimane ja naftane oli see masin. Ning juba õige pea järgnes talle "luxorbeige metallic" 1987. aasta 324td. See oli tõesti hea auto ja temaga sõitsin kaua. 2 aastat oli siis minu mõistes kaua. Kuni lõpuks tekkis tunne, et kas tõesti maailmas teisi autosid polegi. Sõbrad ja pere ka juba tögasid, et kaua võib neist "pätibemmidest" kinni hoida.

Otsustasin hakata normaalseks inimeseks ja ostsin moodsa Audi 100. 1992. aasta Audi oli sel ajal vaid 8 aastat vana ja seega vägagi moodne pill. Kõik kiitsid ja vaatasid justkui veidi alt üles. Aga ega lombakat käima ei õpeta. Vähem kui nelja kuu pärast oli Audi müüdud ja tema koha võttis sisse erkpunane 1989. aasta BMW 325i Touring. Lubasin endale ja kõigile sõpradele - SEE ON VIIMANE!

Kui hakkasin maitsma tööinimese elu, tulid juba ka paremad autod. Asutus kus ma töötasin andis ka tööauto, Touringu olin ammu maha müünud ja tunduski juba, et rullnokkade periood on sai minu elus läbi. Kui ühel 2002. aasta augustikuu päeval täiesti ilma igasuguse vajaduseta lappasin kuulutuste lehti (mis muide sel ajal olid paberkandjal ja parimal juhul ühe mustvalge fotoga) ja tööpäeva lõpuks parkisin kodumaja ette 1988. aasta 316iA. Ei osanud ma seda tegu endale põhjendada ega ka kellelegi teisele. Pugesin mingi nostalgia mõiste taha, rääkisin ilusatest peegelsiledatest külgedest, harvaesinevast värvikombinatsioonist ja veatust komplektsusest. Ning lubasin - SEE ON VIIMANE!

Sellest autost on mul isegi mingi ähmane skanneeritud pilt arvutis olemas. Ta oli tegelikult väga tubli ja töökindel auto, minu abikaasa õppis temaga sõidu selgeks ja tema hüüdnimi oli Mumm.
Pilt

Mummu müüsin maha detsembris 2003. See oli mul arvult kaheteistkümnes BMW ning ta jäigi mul tõepoolest viimaseks E30 kerega autoks. Tänaseks päevaks olen omanud juba 10 aastat E32 kerega 750i. Vahelduva eduga olen teda armastanud ja vihanud. Viimased aastad on ta peamiselt seisnud ja ma olen temast natukene väsinud. Lisaks BMW-le olen proovinud pidada veel erinevaid luksusautosid Saksamaalt, Venemaalt ja Inglismaalt ning mingi osa neist on mul tänagi alles. Aga kõik need 10 aastat olen ma kindlalt teadnud, et mul on hinges alati koht olemas veel ühele E30-le.

Ma võin siin tuua mitmeid ratsionaalseid argumente, mis E30 ongi väga hea auto. Rääkida kuidas lihtsuses peitub ilu ja tema arvatavast klassiku potentsiaalist, kuid tegelikku põhjust teame me kõik - lapsepõlve leib on alati kõige magusam ja lapsepõlve mänguasjad kõige armsamad. Räägitakse muidugi sedagi, et lapsepõlve plakatitüdruktega ei tasu täna kohtuda, sest reeglina on nad nüüd juba uhkelt üle 50 ja ... ah las see jääda.

Mulle hakkab tunduma, et peale mõningast vaiksurma, hakkab rullnokk täna taas popiks muutuma. Mul on näiteks sõpruskonnas lisaks veteranrullnokk Kaidole veel ka noor keskkooliõpilasest rullnokaomanik. Kusjuures ilma toonklaasideta ja väga ilus auto. Tänavatel näen kohati täitsa noori mehi sõitmas suht viisakate rullnokkadega. See kõik ärritas mu meeli, vanad haavad kärisesid lahti ja midagi tuli ette võtta. Minu etteaste on nüüd teie ees - 1988. aasta 325i. Täpselt sellisena ta minu juurde tuli.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Ta pole kaugeltki ideaalne, kuid vähemasti klassikalises mõttes tuunimata. See teeb ta teiste 325-te seas muidugi haruldaseks. Eks ole tedagi siit-sealt näpitud, sünnipärasest automaatkäigukastist on tänaseks saanud manuaal. Aga tal on siiski rullnoka kohta veel uskumatult palju originaaltükke alles. Ning varustustase on ka keskmise E30 kohta päris hea. Juhiiste on muidugi korralike kulumisjälgedega. Ülejäänud sõitjate istmed on veel päris kenad.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Meeleolu loob seegi, et tegu on siiski sünnipärase 325-ga, mitte ise ehitatud autoga. Ka kapotialune tundub kuidagi rappimata ja kõik originaalsed plastikud on omal kohal. Kõige imelikum on see, et ta pole isegi etteotsa ühtegi avariid saanud. Kõik tundub täiesti originaalne.
Pilt Pilt

Eks püüan ta nüüd pikkamööda viisakasse tänavakorda seada. Praegu tundub küll, et meil võiks olla ühine tulevik. Aga enam ma ei luba, et SEE OLGU VIIMANE.

Tänan tähelepanu eest
oo7
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Sept 2011 17:15

Postitus Postitas oo7 »

Huvitav tekst. Ma ise olen küll noor, kuid samuti lõpuks ostsin endale suvel sõitmiseks toreda E30ne. Enne kui need autod midagi ei maksnud sai nolgina ilma lubadeta sõidetud ja nalja tehtud nagu ikka.


Selle autoga on seegi tore, et väga sageli teised E30ne mehed vilgutavad tulesi või viipavad tervituseks käega, mida teiste BMW-de puhul ei ole.

Lisaks on mul lugematul arvul kordi tulnud erinevas vanuses mehepojad asja parklas lähemalt uurima, olen alati lahkelt siis teist kapoti alt jne näidanud.

Edu sellega.

Soovitan kindlasti E30 foorumisse teema teha, kui pole seda veel teinud ;)
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 325i E30 Martin

Postitus Postitas Ruut »

Tihhonov kirjutas: Aga ega lombakat käima ei õpeta. Vähem kui nelja kuu pärast oli Audi müüdud ja tema koha võttis sisse erkpunane 1989. aasta BMW 325i Touring.
Sellega tuli jälle meelde kunagi RNT poolt lausutud kuldsed sõnad ee.autos, kui keegi arvas, et peaks BMW ostma: "Ära osta. Sa veel liiga noor, et ühe margi juurde kinnistuda." :)

Mul veel 1996 aastal ostetud e30 alles, pole raatsinud teist maha müüa.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Ühel päeval see kuus kuud kestnud jutt E30'st pidi kuhugi jõudma - ja nii potsataski mõni aeg tagasi minu postkasti tähendusrikas piltsõnum.

Eile garaazhi jõudes mõistagi see E30 enam nii komplektne polnud. Nii nagu lapsed, kipuvad ka suured mehed ikkagi oma mänguasjad esimesel võimalusel laiali lammutama - nii põnev ju, mis seal sees on?

Tõepoolest tuleb tunnistada, et auto on paljulubav. Märksõnadeks komplektsus ja hea säilivusaste. 25-aastasel autol (mis ei ole 316, vaid ongi sünnipärane 325i) on küljes põhimõtteliselt kõik plastikud ning keretööde järgi otsest vajadust polegi - see on väärtus. Ja säilinud autod kõigele lisaks reeglina sõidavad väga hästi ka igapäevakasutajale moraalselt vananenuna.

Miks ma Martinit meie foorumisse palusin:

Noortele lugejatele soovitan lugeda Sm Tihhonovi teiste sõiduautode teemasid margipõhistest foorumitest - hea tahtmise korral võib kahepäevasest rattalaagri eemaldamisest kirjutada ilukirjandusliku teose - mitte ei pea autot varuosadeks müüma :)
mkb
Postitusi: 174
Liitunud: 18 Juun 2008 11:41

Postitus Postitas mkb »

sysi kirjutas:
Miks ma Martinit meie foorumisse palusin:

Noortele lugejatele soovitan lugeda Sm Tihhonovi teiste sõiduautode teemasid margipõhistest foorumitest - hea tahtmise korral võib kahepäevasest rattalaagri eemaldamisest kirjutada ilukirjandusliku teose - mitte ei pea autot varuosadeks müüma :)
Võtan vabaduse mõnele teemale viidata:
E32 750: http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=41375
MB 260SE http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=11891
2103 http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=23944

Ja lisaks volgaklubi tegemised :) .

Ülimalt hea lugemine alati.

Kas e30 istmed lammutatakse ikka molekulideks, nagu kombeks on kujunenud?
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Selliseid teemasid, kus autoga kaasnev lugu on nii täpselt edasi antud on lausa lust lugeda. Ootaks teistelt liikmetelt ja kasutajatelt samasugust lähenemist :)

Originaalkorras ja hästi säilinud 325 on praegusel ajal haruldus omaette. Loodetavasti õnnestub seda mõnel EKBK üritusel ka oma silmaga näha :)
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Huvitav tekst ja hästi säilinud masin suht haruldaste kombinatsioonidega siinmaal. Ega saladus pole kust masin pärineb? Sedaani puhul on airbag haruldane lisa (va USA) ja muidugi on omaette haruldus origaal alarm system. Kas see töötab veel? Kas on plaanis automaadiks tagasi teha või jääb nii? Nupu järgi võiks arvata et siin oli peal EH kast, selline kast toimetab e30 peal suht viisakalt ja sujuvalt, eeldatavasti on juhtmestik ning pagassis asuvad ajud alles ja piisab ainult kasti muretsemisest.
Edu masinaga igatahes.
tel 55570186 - e30 varuosad
Tihhonov
Postitusi: 63
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Postitus Postitas Tihhonov »

Räägiks siis veidi selle auto senisest elukäigust ja eripäradest. Üks mu autoäris tegutsev väga hea sõber leidis selle pilli poolkogemata Saksamaalt juba 2008. aastal ja võttis muidugi kohe kaasa. Müüdi ta meie seltskonnas ühele teisele kärbsele, kellel oli aga kindel manuaali soov. Tahtis vahest ringrada sõita jne. Nii ta ajas kokku kogu manuaali komplekti ja ehitas ta ringi. Töö tehti tegelikult korralikult, kasutades palju uusi tükke ja midagi otseselt ära ei lõhutud.

Sõita see auto aga sisuliselt ei saanud. Minu jaoks teadmata põhjustel oli esimesel omanikul vaja temast üsna kiiresti loobuda ja auto omanikuks sai üks teine hea sõber. Aga temagi ei jõudnud sellega sisuliselt sõita, kuna ta lahkus Eestist teisele poole ookeani. Ja nii on see auto seisnud umbes 5 aastat. Eelmisel aastal käis sõber 2 nädalat Eestis ja siis sai see auto taas päevavalgust näha. Ja umbes siis hakkas ka mul kõvaks minema. Peale umbes pooleaastast läbirääkimiste perioodi otsustas sõber oma lemmiklelu lõpuks mulle üle anda.

Varustuselt on see auto päris muljetavaldav. Ta pole kaugeltki täisvarustuses, aga päris arvestatav pakett siiski. Kui keegi viitsib lugeda, siis 9. detsembril 1988. aastal tähendas see auto umbes niisugust müügiarvet:
BMW 325i Katalysator - 39 900 DEM
Varustus:
S240A - juhi turvapadi/nahkrool, 2400 DEM
S682A - automaatne elektriantenn, 250 DEM
S210 - ABS, (standard 325i)
S311 - elektriline parempoolne peegel + soojendused peeglitel, ukselukul ja aknapesudüüsidel, 375 DEM
S570A - suurema mahtuvusega aku, 115 DEM
S301A - tehasealarm, sisaldab kesklukku, 1275 DEM
S410A - elektriaknad ees, 885 DEM
S979A - tekstiilmatid, 170 DEM
S201 - 4 käiguline automaatkäigukast, erineva 3 sõiduprogrammiga, 3470 DEM (tavaline ilma programmideta kast maksis 2350 DEM)
198 - royalblau metallikvärv, 890 DEM
S497A - tagaistmel käetugi, 130 DEM
S320A - ilma mudelikirjata, 0 DEM
S520A - udutuled ees ja taga (standard 325i)
0295 - nahkpolster Natur, 2200 DEM
S663A - raadio BMW Bavaria C Electronic, Beckeri toodang, 1320 DEM (see oli ka kõige kallim raadio mida E30-le sel ajal sai)
S288A - valuveljed 15 tolli rehvidega 205/55 R15, 1825 DEM (taas kõige kallimad veljed tava-E30 valikus)
S215A - roolivõimendi, 1125 DEM
S494A - istmesoojendused, 495 DEM (mul on sellega mingi segadus, kuna mul on ainult juhiistmel, seega äkki retrofitted)
S209A - 25% diferentsiaalilukk, 795 DEM
S481A - BMW sportistmed ees, 1000 DEM
S401A - metallist katuseluuk, elektriline, 1560 DEM
S350A - toonitud klaasid, rohelised, 380 DEM
S428A - ohukolmnurk, 75 DEM
S690A - kassetihoidjad (hinda ei tea)
S860A - lisa suunatuled esitiibadel (hinda ei tea)
Kokku siis 60 635 DEM.

Olgu võrdlusena öeldud, et samas hinnakirjas maksab 316i baashinnas 25500 DEM ja 730i 59000 DEM. Või siis eksootilisemalt poolelt M535i 56800 DEM ja M3 61900 DEM. Seega ei olnud omal ajal just kõige ratsionaalsem valik.

Aga loomulikult ei jõudnud ma kevadet ära oodata ning hakkasin uue sõbraga kohe mängima.
Pilt

Veel enne kui teda üldse ühelegi tuttavale näidata kavatsesin, vajas auto põhjalikku puhastamist. Seega sai tehtud kiire ühepäevane pesuprogramm. Keemiliselt pesin puhtaks kõik tekstiilpinnad ning spetsiaalsete ainetega puhastasin plastiku ja naha. Lihtsam oli selleks kohe heaga istmed välja tõsta. Esimesed sõbrad rullnokk-kärbsed olid muidugi juba pesupäeval kohal sumisemas.
Pilt Pilt

Peale pesupäeva nägi kabinet juba parem välja küll. Aga tugevate kulumisjälgede vastu ma ei saanud. Seega sõbrad, ärge muretsege - istmete restaureerimisprojekt kindlasti tuleb. Ma veel täna täpselt ei tea millisel kujul.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Mulle see auto meeldib. Kui ma suudan mööda vaadata sellest täiesti valest käigukangist, on ta ülejäänus oma detailides nii ilus.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Kuigi temast on võimalik teha juba ilusaid pilte, on tegemist siiski palju. Kasvõi seesama juhiiste, mis lähedalt vaadates on ikka päri näss. Küljetoed on surnud ja nahk katki. Kõrvalistuja oma on selle kõrval nagu uus.
Pilt Pilt

Teades juba ette, mis probleemid mind eest ootavad oma istet lahates, ostsin igaks juhuks valmis ühe doonoristme. Väga korralik kaassõitja iste. Sellisest heast varuosast on alati palju abi.
Pilt Pilt
oo7
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Sept 2011 17:15

Postitus Postitas oo7 »

Muide tol ajal oli E30 totaalne plank, isegi M3 ei sisaldanud raadiotki..


Automaatkasti lülitigi on veel alles, kui auto jääb 100% originaal, tasuks ma arvan ka see käiguast tagasi panna.


Kuna auto on tutvusringkonnas liikunud on ehk see kast kuskil alleski ?
Tihhonov
Postitusi: 63
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Postitus Postitas Tihhonov »

eix22 kirjutas:Sedaani puhul on airbag haruldane lisa (va USA) ja muidugi on omaette haruldus origaal alarm system. Kas see töötab veel? Kas on plaanis automaadiks tagasi teha või jääb nii? Nupu järgi võiks arvata et siin oli peal EH kast, selline kast toimetab e30 peal suht viisakalt ja sujuvalt, eeldatavasti on juhtmestik ning pagassis asuvad ajud alles ja piisab ainult kasti muretsemisest.
Edu masinaga igatahes.
Airbag vist tuligi E30 Euroopa hinnakirja alates 1988. aastast. Oli kallim lisa kui nahksisu, mistõttu neid ilmselt väga tihti ei ostetud. Hiljem tulid nad lõpuaastate autodele (Touringutele ja Cabriotele) juba standardisse. Alguses pakuti isegi E30-le esimese põlvkonna Airbag rooli. Ma ei tea küll millistel turgudel. Tean, et ta kellelegi ei meeldi, kuid mina oleks vist kohe müüdud, kui mul oleks sellise rooliga (ja Becker Mexico raadioga) nikkelstangega 325i.
Pilt

Käigukast? Lootus sureb viimasena. Ma pole veel pääsenud oma auto esimese omaniku garaazi, kes teostas kastivahetuse. Kuulu järgi on seal garaazis vähemasti põhilised automaatkasti komponendid alles. Kui see tõesti nii on, ehitan ta kindlasti automaadiks tagasi. Pakiruumis on suur aju alles ja põhja all on näha ka kimp üleliigseid juhtmeid. Radikas on ees ka õige, seega lootus pole veel kustunud.
Pilt

Tehasealarmi osas on asi halvem. See oli olnud Saksast tulles täiesti töökorras. Tänaseks on aga võti kadunud ja tagapaneeli detaili pole enam. Esimese hooga mõtlesin sellest üldse loobuda, sest suht rakse on isegi endale ära põhjendada, miks kaks lukuauku on ägedam kui üks. Aga täna autot värvitöökotta viies otsustasin viimasel hetkel teistpidi. Esialgu see alarm ikkagi jääb. Esiteks ei suudeta nagunii seda auku nii kinni panna, et ta hiljem värvi alt välja ei kuivaks. Ning äkki mul ikkagi õnnestub mingi aja jooksul leida puuduvad osad ja süsteem uuesti taastada. Ta on ikkagi omamoodi äge, hullult retro detail. Kui kellelgi on mingit fotot, millist juppi ma tagapaneelile peaksin otsima, oleksin tänulik.
Pilt

Rääkides veel lisavarustusest. Ärge pahandage, mul on omamoodi lisavarustuse maania ja mind huvitab mida omal ajal neile autodele pakuti. Rääkides siis lisadest, mis minu autol puudu on ja mida ma kusagil unenägudemaal sooviks (jättes välja välistused nagu 5-käiguline sportkast ja üldse kõik M-tech lisad, mis minus erekat ei tekita)
361 - tagumised avatavad küljeaknad, ainult 2 ukselistel, hind 220 DEM
551 - Bordkomputer II, sisaldab välistemperatuuriandurit ja käivitustakistit, hind 705 DEM
540 - püsikiirushoidja, hind 630 DEM
530 - konditsioneer, hind 3010 DEM (kõige kallim lisavarustus kui M-Tech II pakett välja arvata)
498 - tagaistme peatoed, hind 225
562 - kaardilugemise lambid peegli küljes ja sisevalgustuse automaatika, hind 125 DEM
510 - tulede kõrguse regulaator, hind 97 DEM
675 - BMW Sound-System, võimendiga ja 8 kõlariga süsteem lisaks raadiole, hind 550 DEM
500 - esitulede pesurid ja kojamehed, hind 650 DEM
464 - suusakott nahksisu korral, hind 145 DEM
324 - esispoiler, kere värvi, hind 325i puhul 350 DEM
415 - tagaakna ruloo, mehaaniline, 215 DEM

Seega ca 6700 DEM eest on ikkagi veel kola jäänud võtmata. Mingi osa sellest ilust suudan ilmselt tagantjärele külge monteerida, aga paljusid asju ka mitte. Euroopas olid E30-d üldse nii kehva varustusega, et siit polegi praktiliselt ühtegi lisa võimalik osta. Ainus lootus põnevate detailide hankimiseks ongi USA lammutajad.
Viimati muutis Tihhonov, 24 Apr 2013 08:40, muudetud 1 kord kokku.
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Ilus kolmene ning teemat lust lugeda. :)
Raatsid ehk öelda, mis vahenditega täpsemalt vaiba puhtaks said?
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
lennukiga
Postitusi: 231
Liitunud: 22 Mai 2009 21:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lennukiga »

Lisavarustusest...
Tagumisi avatavaid aknaid pakuti E30 foorumis hiljuti,
püsikiirust saab ameeriklastelt vist kõige väiksema vaeva ja soodsama hinnaga,
konditsioneeri komplektist enamuse saaksid minu õuelt :P
tagumised peatoed nokitsemise vaev ja mõned uued tükid, lisaks nahatamine,
lampidega peegleid aegajalt on liikunud foorumites, pooltel juhtudel on toitejuhe puudu- seda on kole tülikas kätte saada keskmisel lammutusekunnil(valgustuse viiterelee juurest läbi piilari ja lae kereõõnsuste üles keskele),
tulede kõrguse regulaator on igavene nuhtlus kuna on hüdrauliline ja aastatega töösilindrite korpuste plastik mõraneb ning laseb sees oleva jahutusvedeliku parematele jahimaadele, uusi tükke vist on veel saada,
tulepesuri asju tasuks soomest otsida- seal oli kohustuslik see ääretult kasulik lelu. Oma rullikal olen ära unustanud, mis on porised tuled :P

Eix22 on raskekujuline E30 sõltlane kes oskab paljudest asjadest täpsemalt rääkida.
vaguniga
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Terv, jällegi väga pikk ja põhjalik analüüs :) Alustame sellest, et kõik lisad, mis kajastuvad vin koodi alusel auto lisavarustuse lehel on lisad. Standardis on need asjad, mida seal nimekirjas pole. Teatud asjad muutusid standardiks alles uuematel autodel.
Airbag pole e30 puhul ei touringu ega ka kabrio puhul standardis!!
Sul on märgitud abs standardiks, see peaks standart olema kõikidel 325IX `idel ja uuematel 325 (touringutel), aga sedaan/kupee 325i mitte (just sinu aastaarvuga autol) Lisaks on sul märkimata jäänud roolivõim, see peaks ka olema lisavarustuses sellel autol.
S570A on võimsam generaator
Lisavarustuse lehel pole märget, et see auto oleks SONDER ,seega see auto täiesti tavapäraselt tehasest väljunud. E30 tehtigi nii ,et üks tuli täiesti planguna ja teine kõva varustusega, korduvaid e30 ilmselt ei eksisteeri, kõik on mingil määral erinevad ja täpselt samas värvis ja lisavarustuses autot väga ei leia. Tuttav, kes siin varsti kindlasti sõna võtab on väga põhjalikku uuringut teinud e30 puhul ja täiesti maksimaalses lisavarustuses e30 ei eksisteerigi ilmsel, alati on miskit puudu. Küll on ta leidnud selliseid, kus on kõik suured lisad peal ja mõni tühine asi puudu.
See väide, et 88a autod ja isegi m3 on plangud ei pea paika kindlasti. M3 autodel oli juba standardis palju asju.
Mul pole hetkel hinnakirja käepärast, kas tõsti ELECTRONIC CD I ja CD II makid olid odavamad, kui sinu autos olev makk? See on hea ja kallis makk tõesti, sellega olen kursis.
See, et alarmi lukku ära ei kaotanud ,on hea otsus, selle võtme saad UM edukalt uue soetada, vahest liigub ebays ka neid.

Mis puudutab sinu soovi lisavarustust lisada, siis Lennukiga jutt vastab tõele :) Lisaks on mul ja päris mitmetel veel konditsioneeri komplektid üle, küll aga ei tasu loota selle töölesaamist nende vanade radikate ja asjadega, pooled asjad tuleb uued osta.
Valgustiga peeglit saab veel uuena osta, sama hinnaga mis kasutatuna, ainult originaaljuhe on puudu ülevalt alla. Tulede kõrguse regulaatori kitti saab ka tutikana osta, ise seda teinud ja kõik on ok.
Edu igatahes selle masinaga.
tel 55570186 - e30 varuosad
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Kas tõesti oli roolivõimendi 325i-l lisavarustuses? :roll:
Suht heas korras isend igatahes, eriti meeldib mulle hele sisu. Edu projektiga.
E24 635CSi | E10 2002
Tihhonov
Postitusi: 63
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Postitus Postitas Tihhonov »

eix22 kirjutas:lisad, mis kajastuvad vin koodi alusel auto lisavarustuse lehel on lisad. Standardis on need asjad, mida seal nimekirjas pole.
Tänud kaasa mõtlemise eest. Selle nimekirja koostasin ma lisavarustuse lehelt näpuga järge ajades, mitte VIN-decoder põhjal. Sellepärast märkisin ära ka osad standardvarustuse elemendid, mis lihtsamatel mudelitel on tavapäraselt lisavarustus. VIN decoder annab minu autole interjööri koodiks 0271 Indigo ning pole ka sportistmeid. Seega on juba keegi enne mind seda autot edevama sisuga edutanud. Kõik muud varustuse elemendid klapivad VIN loeteluga.

Mul oli praegu käepärast ainult august 1987 hinnakiri. Sellepärast ei pruugi kõik olla 100% tõene. Detsember 1988 hinnad on alles postiga teel minu poole. Aga 1987. aasta hinnakirjas näidati veel kõvema raadiona ainult Becker Mexico CD, kuid seda E30-le ei pakutud. Mälu järgi väidaks, et ainult E32-le ja äkki E24-le ka. Võib olla 1988. aasta hindades on juba Bavaria Electronic CD sees. Kuigi ma natuke kahtlen, et E30 seda sai. Sest vähemasti Electronic CD II esipaneeli kuju ei sobitu kuidagi E30 armatuuriga. Ta on üsna paksu esipaneeliga ja teravate servadega, nagu on sobilik E34 ja E32 armatuurile. Seega jääb ta domineerivalt armatuurist välja turritama. Ning kas mitte Electronic CD II ei tulnud ainult koos HIFI süsteemiga, mida E30-le üldse ei pakutud. Tal oli see vanem Sound-System, mis oli ka E28-l. Kuid ootan ära oma uue kirjanduse, siis saab kõik kinnitust.

Roolivõim oli 325-l kindlasti lisa. Airbagi osas ka parem ei vaidle. Võib olla see väide kehtis ikkagi ainult USA turu kohta. Nemad olid turvavarustuse osas eesrindlikumad.

Olen hakanud juba osasid lisavarustuse komplekte kokku ostma. Ma ei loodagi kõiki asju leida, kuid otsimises ja ehitamises ju peitubki mängu ilu. Ma isegi ei lootnud, et konditsioneeri elemente on võimalik siitmailt leida. Kuid kindlasti olen huvitatud kondika komplektist. Pikkamööda saan ta laua peal ära renoveerida enne külge monteerimist.
Kasutaja avatar
lennukiga
Postitusi: 231
Liitunud: 22 Mai 2009 21:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lennukiga »

Tavalist konditsioneeri ikka liigub, keerulisem on lugu automaatse temperatuuriregulaatoriga ahjuga.
vaguniga
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Terv, kui saladus pole, siis äkki saad selle auto vin koodi ps panna.
Mis makke puudutab, siis 100% kindel, et neid cd makke pandi just e30 autodess, cd II makki ka uuematesse e36 jne. Vaatasin praegu ühte sellist makki ja see on samasugune nagu kassetikad eest paneeli poolest, täielik retrokas, millegipärast arvan, et sa vaatasid netist vale maki pilte.
Sellel makil käib plaat eraldi karpi ja siis koos karbika makki alles. Uuematel ikka juba sellised makid, kus plaat otse makki.
Tõepoolest on see nii, et nendel makkidel puudub lõppvõim ja vajavad võimendusega helipaketti ehk sound systemi, mis pole üldse väga haruldane e30 peal. Mul tuttaval oli üks perfektses seisus 324td touring (kahjuks varastati ära), millel tehasest Electronic CD II peal, samuti aastaid tagasi jõudis minuni üks 325 Touring sellise kombinatsiooniga, ostsin suht kerena ja makk oli juba läinud (vin EA46779 Saad pilgu peale visata)
Et siis pika jutu kokkuvõtteks pandi neid cd makke e30 küll. Haruldane on CD I, seda olen näinud ainult pildil e30 `s. (Seda siiski originaal prospektides, mitte suva neti piltidel)
Kassettmakkidest võib see sinu makk olla küll kõige kangem, kas see oli tehasest? Mul sama makk riiulis koos sound systemiga.

Mis airbagi puudutab, siis USA on tõesti see tava nähtus, standartiks ei julge nimetada. Algselt kahtlustasingi sinu masinat usa omaks, aga püsikas ja kont on puudu :)

Pilt
tel 55570186 - e30 varuosad
m20b20
Postitusi: 131
Liitunud: 23 Aug 2012 17:41

Postitus Postitas m20b20 »

Väga mõnus jutt ja ilus auto.
Lisades Eixi jutule, peaks ABS olema ka standart Kabriolettidel.
Muhv
Postitusi: 272
Liitunud: 13 Nov 2005 14:44

Postitus Postitas Muhv »

No vada mihuke lugu sieie siginenud on, neh :) vägisi tekib tunne, et peaks oma youngtimerile kindlustuse ää tegema, juuksed seitlisse kammima ning vahukoorega vahvlid kaasas seda imeasja kaema tulema.

Igatahes! ;)

Jõudu ja edu!
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Ei ole kahjuks ABS kabriol standardis. ABS standart on 325ix`il kindlasti, seoses veojõukontrolliga. See küll OT, aga kabrio standart on roolivõim,sportistmed ja 4x el aknad näiteks.
tel 55570186 - e30 varuosad
Vasta