E28 M535i '86 Rain

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Rain01
Postitusi: 278
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Postitus Postitas Rain01 »

Jõudsid kohale ka esimeste amortide kaitsekummid, mille ma pidin lõpuks UM-ist tellima ropu raha ees ja ostsin uued amordi tugilaagrid. Pidurisadulad on tsinkimises.

Eile saime lõpuks ühe amordi lahti. Tõmbasime siis koormarihmaga amordid kokku ja hakkasime suure kuvaldaga taguma ja lahti ta oligi. Hakkasime teist taguma, aga sõber lõi nii õnnetult puulauast mööda, et näpud jäid kuvalda varre ja koopaserva vahele ning tuli klassikaline traumapunkti külastus. Koormarihm andis ka saba lõpuks. Järgmiseks korraks peab suurema koormarihma sebima.

Kas neid amortide alumisi pukse müüakse eraldi ka kuskil?
M535i
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Ma ei saa aru, mida te seal kuvaldaga tagusite üldse?

Mulle tundub, et tööriistad ja töövõtted on veidi valed.
Ise olen kõik amordid-vedrud saanud ilma traumapunktita kätte. Pole muidugi ka koormarihmaga asjale lähenenud.
e28 528iA '84
saarlane
Postitusi: 110
Liitunud: 05 Mai 2010 15:37
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas saarlane »

No neil oli kindlasti paarkend öllet ka sees sel ajal :D
Aitan ebay'st tellimisega
Arvo
Postitusi: 1194
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Uuri netist või küsi siit foorumist enne kui mingit keerukamat tööd teostama hakkad, kahtlase koormarihmaga vedru kokku surumine on suht ohtlik tegevus, kui see rihm oleks valel hetkel saba andnud oleks su sõbral traumapunktis võibolla hoopis näppe tagasi õmmeldud!

Vedru kokkusurumiseks on vastav tõmmits (kui viimati ostsin oli hind ca 15 euri ehk siis samas suurusjärgus korraliku koormarihmaga).
Pilt
Netis on vabalt saadavad remondijuhendid, näiteks Haynese oma on täitsa ok.
BMW enda remondijuhis on ka üleval, küll US spec aga enamus asju peaks kattuma:
http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/137en/index.htm
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs
Rain01
Postitusi: 278
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Postitus Postitas Rain01 »

Arvo kirjutas:Uuri netist või küsi siit foorumist enne kui mingit keerukamat tööd teostama hakkad, kahtlase koormarihmaga vedru kokku surumine on suht ohtlik tegevus, kui see rihm oleks valel hetkel saba andnud oleks su sõbral traumapunktis võibolla hoopis näppe tagasi õmmeldud!

Vedru kokkusurumiseks on vastav tõmmits (kui viimati ostsin oli hind ca 15 euri ehk siis samas suurusjärgus korraliku koormarihmaga).
Pilt
Netis on vabalt saadavad remondijuhendid, näiteks Haynese oma on täitsa ok.
BMW enda remondijuhis on ka üleval, küll US spec aga enamus asju peaks kattuma:
http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/137en/index.htm
Need tõmmitsad on olemas :)
Saarlane, ei olnud mingeid õllesid seal mängus :D

Meie idee oli see, et uputasime selle õõtsa sisese mingi penetreeriva õliga ära. Tõmbasime tõmmitsatega vedrud kokku ja siis koormarihmaga tõmbasime mõlemad tagumised amordid nagu kokku. Et hoiaks pinget sees, et sellest pesast lihtsamini välja vupsaks. Võibolla kui nüüd nädalavahetusel Pärnusse satub, siis proovib edasi jaurata. Kui selle amordi kätte saaks, siis saaks hakata juba vaikselt kokkuladumisega tegelema. Pidurisadulad sain ka kätte.
M535i
Rain01
Postitusi: 278
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Postitus Postitas Rain01 »

Natuke arengut.

Alla sain esimesed püstakud ja ühe piduri sain kokku.
Uued on siis vedrud, amordi tugilaagrid, amordi kaitsekumm ja kogu pidurimajandus.

Pilt

Teine pool:

Pilt


Küsimus. Tagumised pidurisupportid on erinevad. Üks on originaal ja teine ilmselt mingi muu. Originaalil läheb see kummitihend nagu supporti sisse, aga teisel on mingisugune väljatoodud serv, kuhu taha see tihend peaks siis nagu hakkama. Väga olulist vahet see vist teha ei tohiks, sest kolvid on samasuured. Mille support see vasakpoolne olla võib?

EDIT: Hetkel pildilt vaatan, et vasakpoolsel on see vahe nagu suurem. Kas peaks kuskilt samasuguse nagu parempoolse sebima?

Pilt

Taha peab vist uued kaitseplekid ka panema, sest käsipiduriklotsi kinnihoidvate mutrite augud on liiga suureks roostetanud. Kinni sai hoidma, aga nii, kui kangi tõmbasin, käis raks ja ta oli sealt lahti.

Pilt

Kõik koopad said ka kivikaitsmega paksult üle tehtud.
Üldmulje on hetkel selline siis:
Pilt
M535i
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean »

Karbid ja põhi juba keevitatud ?
Palju ees madaldust tuli ?
Mis firma kaup on ja mis maksis ?
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Rain01
Postitusi: 278
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Postitus Postitas Rain01 »

rean kirjutas:Karbid ja põhi juba keevitatud ?
Palju ees madaldust tuli ?
Mis firma kaup on ja mis maksis ?
Karbid, põhi ja lansekad said veebruar-märts keevitatud.
Vedrud said need: http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-FEDER ... 19cf45e236
M535i
Rain01
Postitusi: 278
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Postitus Postitas Rain01 »

Nii. Täna avastasin, et piduritega on mingi teema. Nimelt sai tellitud õiged kettad ja asjad. Ladusin siis kokku ja vastu vaatas selline pilt:
Pilt

Eelmine omanik on siis vist mingit upgrade-i teinud?
Oskate öelda, mis ketta siis siis nüüd panema peaks? Kas mingi E34 540 oma vms?
Viimati muutis Rain01, 18 Apr 2020 09:07, muudetud 1 kord kokku.
M535i
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2523
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Esimesed?
M5 oma peaks veidi suurem olema 300 vs 282 aga on samas ka 5mm paksem.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 755
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Võivad olla ka e32 kettad.
E28 525e & E28 535i
dmk
Postitusi: 191
Liitunud: 08 Juul 2008 23:17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dmk »

Esimeste kohta jutt?
Kui jah siis need vist E34(alates 2,5 tds?) supportid.
Kivunz
Postitusi: 48
Liitunud: 13 Dets 2009 14:35
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas Kivunz »

http://www.upload.ee/files/3386295/mbrake.pdf.html
leidsin sellise asja arvutist. ehk on abi.
Rain01
Postitusi: 278
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Postitus Postitas Rain01 »

Vaatasin, et supporti peale oli kirjutatud järgmine asi. BMW 60/28/302
Tegu siis ilmselt E32 või E34 540 pidurisupportiga, sest see on 302mm diameetriga ja 28mm paks.
M535i
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Tagumistele piduritihvtidele pane laiaks litsutud seibid pleki taha. Pleki vahetuseks peab ka laagri vahetama, mis on suur töö.

Tagumised sadulad paistavad erineva vahega olevat - erineva paksusega ketta jaoks?
Rain01
Postitusi: 278
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Postitus Postitas Rain01 »

Sven kirjutas:Tagumistele piduritihvtidele pane laiaks litsutud seibid pleki taha. Pleki vahetuseks peab ka laagri vahetama, mis on suur töö.

Tagumised sadulad paistavad erineva vahega olevat - erineva paksusega ketta jaoks?
Uued plekid juba ostetud ja taha muretsesin E30 Touringu supportid, mis peaksid asjalikumad, kui originaalid olema.

Kui ma õigesti mäletan, siis mul olid enne taga ventileeritavad kettad, aga nüüd uued, mis on originaalid, on tavalised. Ehk siis downgradesin tagumisi. Aga pole hullu. Ette ostsin E34 540 kettad ära.

Kui keegi peaks tundma vanade ketaste vastu huvi, siis andke teada. 282mm ja paksus on 25mm. Kasutatud on nii palju, et brake cleaneriga on see õli maha võetud.
M535i
mkb
Postitusi: 171
Liitunud: 18 Juun 2008 11:41

Postitus Postitas mkb »

.
Viimati muutis mkb, 01 Apr 2020 18:46, muudetud 1 kord kokku.
Rain01
Postitusi: 278
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Postitus Postitas Rain01 »

mkb kirjutas:Millal plaanis tänavatel olla uuesti?
Varsti.
M535i
Rain01
Postitusi: 278
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Postitus Postitas Rain01 »

Nii. Ette said E34 540 pidurikettad ja asi ongi klaar. Sobib täpselt õigesti ja kõik on hea!

Kuumusega võideldes vedasin ära ka piduritorud eest taha, panin uued pidurivoolikud ja piduriplekid. Käsipidurisüsteem sai ka kõik uus peale trossi. Ehk piisab pingutamisest.

Pilt

Ja lõpp-produkt on siis selline:
Pilt

Nüüd õhutada ja tagumised amordid külge ja saabki rattad alla.
M535i
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2227
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Nüüd võib julgelt "plokki" pidurdada :P

Igatahes soovin edu ja loodetavasti oled varsti tänavatel ikka tagasi.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 4,0 V8 1980
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW X5 3,0D 2007
Vasta