1. leht 8-st

E28 M535i '86 Rain

Postitatud: 28 Apr 2013 22:36
Postitas Rain01
2010 aasta lõpus soetasin siis endale sellise auto, nagu BMW M535i aastast 1986. Kuna eelmine omanik ei olnud ilmselt kõige taibukam, siis oli seal ka korraldatud veidi pornograafiat. Nimelt originaalis olid seal elektrilised sportistmed, aga kuna nende riie oli väidetavalt katki, pandi sinna punased (!!!) E34 istmed ja vanad viskas ta prügikasti. Nägin tõsist vaeva, et leida vähemalt manuaalsed orignaal M535 sportistmed.
Kasutasin autot igapäevasõidukina kuni 2012 Septembrikuuni. Selle aja jooksul on vahetatud järgmised asjad:
*M5 sidurikorv
*Pidurimeistri katetega siduriketas
*Veepump
*Generaator
*Geneka harjad
*Starter
*Istmed
*4x õõtsad
*Tagasilla padjad
*Mootoripadjad
*Pendelhoova puks
*Õliradikas

Ostuhetkel oli masin selline:

Pilt

Kohustuslik varustuse list:
Pilt

Vaadates siin teisi E28 projekte, siis tundub, et minu isendi kere oli võrdlemisi hästi säilinud. Ühel püstakul oli pisike auk ja teisel pindmine rooste. Üks karbi ots oli mäda. Sellest algaski minu saaga.

Pilt

Tolle õhtu lõpuks oli auto selline:

Pilt

Ühesõnaga auto sai laiali kistud ja viidud keevitamisesse, kus keevitati üle mõlemad amordikannud, karbiotsad, tungikohad, esiotsas mingid nurgad, akualune, tagavararatta põhi. Rohkem ei olnudki.

Suurem tegutsemine hakkas nüüd 2013 esimeste soojemate ilmadega. Tõin ta omale kodugaraasi ja asusin veermiku kallale. Esialgsete plaanide järgi lähevad veel vahetusse järgnevad asjad:
*4x pidurikettad
*Kõik klotsid kaasaarvatud käsipiduri omad
*4x uued sportvedrud
*Stabikakondid
*Taastan pidurisupportid

Kere poole pealt olen kokku kraapinud:
*Kapoti, kuna vana oli kõver
*Kõik 4 ust, kuna kõik olid alt servast roostes
*Mõlemad esitiivad, kuna need olid läbiva roostega mitmest kohast
*Uus katuseluuk, kuna vanast sai kruvikeeraja läbi pista

Kuna ise elan Tallinnas ja auto asub Pärnus, siis eriti kiiret arengut siit loota ei ole. Hetkel jäi auto sellisesse seisu:

Pilt

Pilt

Kuna töö käigus on käed koguaeg õlised, siis pilte pole viitsnud väga teha. Üritan seda parandada.

Tuleviku plaanidest on plaanis siis veermik ning kere täiesti korda. Vahetada LSD difris õli, summuti lõpp välja vahetada, kuna eelmine omanik on taaskord mingit pornot teinud ja keskelt läheb summuti 2 toru üheks. Läbimõõt jääb samaks ja ilmselgelt selle tõttu pärsib see mootori hingamist.
Ilmselgelt tuleb ülevärv ja plaanis on ta värvida läikivaks mustaks. Hetkeline mattmust on eelmise omaniku nüüdseks moest läinud mõttevälgatus. Originaalis oli tegemist Arktisblau Metallik värviga.
Sügise poole tuleb ehk mootoriremont päevakorda, sest plokikaanetihend on juba ostetud :P.

Kuna praegu enam ei viitsi midagi trükkida, siis täiendan teemat tasapisi.

Postitatud: 29 Apr 2013 09:14
Postitas mkb
El. istmetest on ülimalt kahju.

Postitatud: 29 Apr 2013 14:39
Postitas oo7
Mul on õnnestunud sellega korra isegi sõita saada kõrval istmel

Aitasin seda Treppoja poe kõrval käima lükata, kui aku oli tühi. See oli päris ammu, et vb olla oli tegu ka eelmise omanikuga. Igatahes oli siis juba mattmust. :lol:


Mul on tutvusringkonnas päris paljudel E30netega kogemusi ja sellised paar auku algul lähevad kiiresti üle umbes 10neks auguks, kui igaltpoolt uurima ja urigtsema hakata. Seetõttu soovitaks külma närvi ja kannatust. Masin on eriline ja tegemist väärt.

Edu sellega :wink:

Postitatud: 29 Apr 2013 16:03
Postitas Rain01
oo7 kirjutas:Mul on õnnestunud sellega korra isegi sõita saada kõrval istmel

Aitasin seda Treppoja poe kõrval käima lükata, kui aku oli tühi. See oli päris ammu, et vb olla oli tegu ka eelmise omanikuga. Igatahes oli siis juba mattmust. :lol:


Mul on tutvusringkonnas päris paljudel E30netega kogemusi ja sellised paar auku algul lähevad kiiresti üle umbes 10neks auguks, kui igaltpoolt uurima ja urigtsema hakata. Seetõttu soovitaks külma närvi ja kannatust. Masin on eriline ja tegemist väärt.

Edu sellega :wink:
Ei, mina olin siis juba omanik :D
Tuli välja, et mootori mass oli puudulik ja selle pärast ei tõmmanud starterit ringi :D.

Ja üldiselt ma olen auto piisavalt paljaks tõmmanud ja otsinud kõikvõimalikud roostealged üles. Enam pole seal midagi. See karp mädanes puhtalt selle pärast, et eelmine omanik sõitis mingi kännu vms otsa ja ei tegelenud probleemiga, vaid lasi mädaneda.

Postitatud: 29 Apr 2013 16:46
Postitas eix22
Haruldane pill, oled uurinud,kas neid eestis veel? See auto veel üsna koos,usu mind, sama kogus roostet on veel peidus paljudes tüüpkohtades. Edu masinaga.

Postitatud: 29 Apr 2013 17:08
Postitas JanekEnde
Tallinnas nägin ka kunagi mattmusta M535i'd, või ongi seesama?
Millal plaanis valmis saada? 8)

Postitatud: 29 Apr 2013 17:33
Postitas Rain01
Eestis ehk alla 10? Seda ei tea öelda, sest ARK ei tunnista toda M tähte seal ja tavalisi 535i-sid näitas igaljuhul 10 kanti umbes.

Eestis mattmustasid rohkem olla ei tohiks ilmselt ja noh... valmis? Ei tea...

Postitatud: 29 Apr 2013 20:36
Postitas eix22
Siis ARK`i ja nõua tasuta mudelitunnuse parndust, peavad tegema seda riigilõivu vabalt. Ei saa ju selliseid haruldusi panna ühte patta tava 535i masinatega.

Postitatud: 29 Apr 2013 21:10
Postitas oo7
Statistiliselt ei anna see väga midagi, sest ka teised M535-ed on ikka tavalised 535-ed.

Mina olen tegelikult ainult ühte musta näinud maitea mitu aastat tagasi see oli müügis ja see müüdi kuskile Soome vms. Ja kas polnud ka üks müügis väga heas korras ja kallis... ehk keegi teab veel.

Üldiselt see võib neid suhtkoht max paar tk olla sest väga suure tõenäosusega teeks omanik siia teema sellest või oleks see kuskil mainitud.

Igaljuhul tasub korda teha ja üle värvida. Masin on eriline ja seda väärt.

Mis veljed sellise auto all tegelikult käisid ?

Postitatud: 29 Apr 2013 21:39
Postitas Rain01
Eks kui kiire kooliaeg läbi saab, siis uurin seda ARKi asja ka.

See must, mis Soome läks, oli omal ajal ~40 000 krooniga müügis. Kui õigesti mäletan, siis oli tal tagatiib kriibitud vms.
Lisaks on siin samas foorumis jäänud silma teema, kuidas ühel M535l on ära varastatud need küljelaiendi tungiava katted. Järelikult peab neid kodumaal vähemalt 3tk olema. Minu oma, varguse ohver ja see, kuhu need läksid :P
Mis tuletab meelde, et ka mul on üks see kate ära kadunud.

Masina proovin ikka tasapisi korda saada. Kuna mul kiiret ei ole, siis teen rahulikult, aga korralikult.

Suvekateks on tal 16" Borbet A-d. Ees 7,5" ja taga 9".
Aga originaalis olid tal TRX mõõdus Bottlecapi sarnased veljed. Väga korralik tagavararehv koos veljega on pagassis täitsa alles.

Postitatud: 29 Apr 2013 21:44
Postitas JanekEnde
Selline auto ei saa tegelikult kunagi valmis, alati on midagi teha :)
Mis mõõdus rehvid sul taga Borbettidel on?

Postitatud: 30 Apr 2013 11:49
Postitas Rain01
JanekEnde kirjutas:Selline auto ei saa tegelikult kunagi valmis, alati on midagi teha :)
Mis mõõdus rehvid sul taga Borbettidel on?
Taga on 245/45R16 ja ees oli vist 215/45 vms.

Postitatud: 30 Apr 2013 14:55
Postitas JanekEnde
Selge. :)

Postitatud: 01 Mai 2013 16:58
Postitas Rain01
Sattusid näppu originaal sinised riidest porimatid. Nad enne olid hallitanud ja üleüldse jube räpased. Nädalavahetusel saab ehk survepesuriga kallale minna ja sama hooga ka auto enda põhjavaiba puhtaks lasta.
Pilt

Ja esimeste pidurite uued tihendid, need klotside hoidjad, stabika kondid ja käsipiduri vedrude komplekt. Imelikul kombel on stabikakondid sama firma omad, aga erinevat värvi :P. Samuti lähevad pidurisupportid liivapritsi ja seejärel värvin musta metallivärviga üle. Peaks hea saama küll.

Pilt

Postitatud: 01 Mai 2013 21:38
Postitas meelis k
Kas kapoti all alumiiniumlipikul on ka kirjas M535i?
Küsin, sest see VIN koodi järgi tehtud list kirjutab 535i.


Ega pagassis selline TRX M535i velg ei vedele?
Pilt

Kobedad jalamatid.

Postitatud: 01 Mai 2013 21:45
Postitas Rain01
meelis k kirjutas:Kas kapoti all alumiiniumlipikul on ka kirjas M535i?
Küsin, sest see VIN koodi järgi tehtud list kirjutab 535i.


Ega pagassis selline TRX M535i velg ei vedele?
Pilt

Kobedad jalamatid.
Lipikul on M535i ja bmwfans.info väidab ka, et selle VINiga on M535i. Ilmselt see siis sellel VINi dekooderi error.

Pagassis on teistsugune.
Selline:
Pilt

Postitatud: 05 Mai 2013 16:01
Postitas Rain01
Saksast jõudsid sellised vigurid kohale.
Esivedru võrdlus originaaliga siis.
Pilt

Aga tagumist amorti ei saa mitte kuidagi lahti. See alumine kinnitus on nii roostes, et seal ei liigu mitte miski. Oskab keegi ehk nõu anda? Poldid on kõik lahti, ülevalt isegi liigub, kui loksutada, aga alt on nii kinni, et ei tule pekstes ka.

Postitatud: 05 Mai 2013 16:46
Postitas -Myyr-
Alumine polt on lahti nagu aru saan ?
Lase aga kuuma peale või siis uputa rooste vastase aerosooliga vms.
Olin ise samamoodi hädas aga pekstes lõpuks tuli ;)

Postitatud: 05 Mai 2013 17:47
Postitas raunz
Pekstes alati ei taha tulla. Pane poldiaugust sisse pikk toru/varras, siis saad teda parema jõuõlaga väänata. Samal ajal koputad õõtsa pihta ja reeglina nii ta tuleb. Muidugi ei ole halb mõte ka eelnevalt õõtshoova küljes amordipesa kuumutada.

Postitatud: 06 Mai 2013 20:42
Postitas oo7
Vahetasin E34-jal vedrusi tagant ja ka ei saanud amorti alt lahti. Jändasin samamoodi tükk aega + kuumutasime ja mängisime.

Kui õõtsa poldid lahti keerata kannatab õõtsa nii alla lükata, et amordi saab välja keerata ja vedru saab niisama kätte rattakoopast..