2. leht 8-st

Postitatud: 19 Mai 2013 08:04
Postitas Rain01
Jõudsid kohale ka esimeste amortide kaitsekummid, mille ma pidin lõpuks UM-ist tellima ropu raha ees ja ostsin uued amordi tugilaagrid. Pidurisadulad on tsinkimises.

Eile saime lõpuks ühe amordi lahti. Tõmbasime siis koormarihmaga amordid kokku ja hakkasime suure kuvaldaga taguma ja lahti ta oligi. Hakkasime teist taguma, aga sõber lõi nii õnnetult puulauast mööda, et näpud jäid kuvalda varre ja koopaserva vahele ning tuli klassikaline traumapunkti külastus. Koormarihm andis ka saba lõpuks. Järgmiseks korraks peab suurema koormarihma sebima.

Kas neid amortide alumisi pukse müüakse eraldi ka kuskil?

Postitatud: 19 Mai 2013 20:50
Postitas meelis k
Ma ei saa aru, mida te seal kuvaldaga tagusite üldse?

Mulle tundub, et tööriistad ja töövõtted on veidi valed.
Ise olen kõik amordid-vedrud saanud ilma traumapunktita kätte. Pole muidugi ka koormarihmaga asjale lähenenud.

Postitatud: 29 Mai 2013 01:06
Postitas saarlane
No neil oli kindlasti paarkend öllet ka sees sel ajal :D

Postitatud: 29 Mai 2013 08:45
Postitas Arvo
Uuri netist või küsi siit foorumist enne kui mingit keerukamat tööd teostama hakkad, kahtlase koormarihmaga vedru kokku surumine on suht ohtlik tegevus, kui see rihm oleks valel hetkel saba andnud oleks su sõbral traumapunktis võibolla hoopis näppe tagasi õmmeldud!

Vedru kokkusurumiseks on vastav tõmmits (kui viimati ostsin oli hind ca 15 euri ehk siis samas suurusjärgus korraliku koormarihmaga).
Pilt
Netis on vabalt saadavad remondijuhendid, näiteks Haynese oma on täitsa ok.
BMW enda remondijuhis on ka üleval, küll US spec aga enamus asju peaks kattuma:
http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/137en/index.htm

Postitatud: 29 Mai 2013 10:24
Postitas Rain01
Arvo kirjutas:Uuri netist või küsi siit foorumist enne kui mingit keerukamat tööd teostama hakkad, kahtlase koormarihmaga vedru kokku surumine on suht ohtlik tegevus, kui see rihm oleks valel hetkel saba andnud oleks su sõbral traumapunktis võibolla hoopis näppe tagasi õmmeldud!

Vedru kokkusurumiseks on vastav tõmmits (kui viimati ostsin oli hind ca 15 euri ehk siis samas suurusjärgus korraliku koormarihmaga).
Pilt
Netis on vabalt saadavad remondijuhendid, näiteks Haynese oma on täitsa ok.
BMW enda remondijuhis on ka üleval, küll US spec aga enamus asju peaks kattuma:
http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/137en/index.htm
Need tõmmitsad on olemas :)
Saarlane, ei olnud mingeid õllesid seal mängus :D

Meie idee oli see, et uputasime selle õõtsa sisese mingi penetreeriva õliga ära. Tõmbasime tõmmitsatega vedrud kokku ja siis koormarihmaga tõmbasime mõlemad tagumised amordid nagu kokku. Et hoiaks pinget sees, et sellest pesast lihtsamini välja vupsaks. Võibolla kui nüüd nädalavahetusel Pärnusse satub, siis proovib edasi jaurata. Kui selle amordi kätte saaks, siis saaks hakata juba vaikselt kokkuladumisega tegelema. Pidurisadulad sain ka kätte.

Postitatud: 11 Juun 2013 19:48
Postitas Rain01
Natuke arengut.

Alla sain esimesed püstakud ja ühe piduri sain kokku.
Uued on siis vedrud, amordi tugilaagrid, amordi kaitsekumm ja kogu pidurimajandus.

Pilt

Teine pool:

Pilt


Küsimus. Tagumised pidurisupportid on erinevad. Üks on originaal ja teine ilmselt mingi muu. Originaalil läheb see kummitihend nagu supporti sisse, aga teisel on mingisugune väljatoodud serv, kuhu taha see tihend peaks siis nagu hakkama. Väga olulist vahet see vist teha ei tohiks, sest kolvid on samasuured. Mille support see vasakpoolne olla võib?

EDIT: Hetkel pildilt vaatan, et vasakpoolsel on see vahe nagu suurem. Kas peaks kuskilt samasuguse nagu parempoolse sebima?

Pilt

Taha peab vist uued kaitseplekid ka panema, sest käsipiduriklotsi kinnihoidvate mutrite augud on liiga suureks roostetanud. Kinni sai hoidma, aga nii, kui kangi tõmbasin, käis raks ja ta oli sealt lahti.

Pilt

Kõik koopad said ka kivikaitsmega paksult üle tehtud.
Üldmulje on hetkel selline siis:
Pilt

Postitatud: 12 Juun 2013 07:28
Postitas rean
Karbid ja põhi juba keevitatud ?
Palju ees madaldust tuli ?
Mis firma kaup on ja mis maksis ?

Postitatud: 12 Juun 2013 09:01
Postitas Rain01
rean kirjutas:Karbid ja põhi juba keevitatud ?
Palju ees madaldust tuli ?
Mis firma kaup on ja mis maksis ?
Karbid, põhi ja lansekad said veebruar-märts keevitatud.
Vedrud said need: http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-FEDER ... 19cf45e236

Postitatud: 15 Juun 2013 19:16
Postitas Rain01
Nii. Täna avastasin, et piduritega on mingi teema. Nimelt sai tellitud õiged kettad ja asjad. Ladusin siis kokku ja vastu vaatas selline pilt:
Pilt

Eelmine omanik on siis vist mingit upgrade-i teinud?
Oskate öelda, mis ketta siis siis nüüd panema peaks? Kas mingi E34 540 oma vms?

Postitatud: 16 Juun 2013 13:03
Postitas Ruut
Esimesed?
M5 oma peaks veidi suurem olema 300 vs 282 aga on samas ka 5mm paksem.

Postitatud: 16 Juun 2013 17:11
Postitas tanele28
Võivad olla ka e32 kettad.

Postitatud: 16 Juun 2013 18:32
Postitas dmk
Esimeste kohta jutt?
Kui jah siis need vist E34(alates 2,5 tds?) supportid.

Postitatud: 16 Juun 2013 19:26
Postitas Kivunz
http://www.upload.ee/files/3386295/mbrake.pdf.html
leidsin sellise asja arvutist. ehk on abi.

Postitatud: 16 Juun 2013 21:15
Postitas Rain01
Vaatasin, et supporti peale oli kirjutatud järgmine asi. BMW 60/28/302
Tegu siis ilmselt E32 või E34 540 pidurisupportiga, sest see on 302mm diameetriga ja 28mm paks.

Postitatud: 19 Juun 2013 11:00
Postitas Sven
Tagumistele piduritihvtidele pane laiaks litsutud seibid pleki taha. Pleki vahetuseks peab ka laagri vahetama, mis on suur töö.

Tagumised sadulad paistavad erineva vahega olevat - erineva paksusega ketta jaoks?

Postitatud: 19 Juun 2013 11:56
Postitas Rain01
Sven kirjutas:Tagumistele piduritihvtidele pane laiaks litsutud seibid pleki taha. Pleki vahetuseks peab ka laagri vahetama, mis on suur töö.

Tagumised sadulad paistavad erineva vahega olevat - erineva paksusega ketta jaoks?
Uued plekid juba ostetud ja taha muretsesin E30 Touringu supportid, mis peaksid asjalikumad, kui originaalid olema.

Kui ma õigesti mäletan, siis mul olid enne taga ventileeritavad kettad, aga nüüd uued, mis on originaalid, on tavalised. Ehk siis downgradesin tagumisi. Aga pole hullu. Ette ostsin E34 540 kettad ära.

Kui keegi peaks tundma vanade ketaste vastu huvi, siis andke teada. 282mm ja paksus on 25mm. Kasutatud on nii palju, et brake cleaneriga on see õli maha võetud.

Postitatud: 19 Juun 2013 21:07
Postitas mkb
.

Postitatud: 19 Juun 2013 21:19
Postitas Rain01
mkb kirjutas:Millal plaanis tänavatel olla uuesti?
Varsti.

Postitatud: 21 Juun 2013 16:28
Postitas Rain01
Nii. Ette said E34 540 pidurikettad ja asi ongi klaar. Sobib täpselt õigesti ja kõik on hea!

Kuumusega võideldes vedasin ära ka piduritorud eest taha, panin uued pidurivoolikud ja piduriplekid. Käsipidurisüsteem sai ka kõik uus peale trossi. Ehk piisab pingutamisest.

Pilt

Ja lõpp-produkt on siis selline:
Pilt

Nüüd õhutada ja tagumised amordid külge ja saabki rattad alla.

Postitatud: 25 Juun 2013 22:16
Postitas raunz
Nüüd võib julgelt "plokki" pidurdada :P

Igatahes soovin edu ja loodetavasti oled varsti tänavatel ikka tagasi.