BMW e34 525iX `93 airhead
BMW e34 525iX `93 airhead
Panen oma talvise lõbusõiduki kah avalikult üles.
Siin foorumis e34 on küll veel vähelevinud mudel aga minuteada iX-se on kokku vähem toodetud kui e34 M5-te, seega peaks piisavalt sobiv auto olema.
Kuna olen tugevalt nakatunud neliveo sõltuvusse ja lugematutest läbiaetud Subarutest sai siiber, otsustasin seekord proovida bemmi nelivedu.
Saigi siis 2010 aasta augustis soetatud ühe Tartu automüügi platsi vahendusel Sveitsist 1993 aasta 525iX.
Soovisin tol hetkel Touringut ja automaat kastiga autot, valik polnud kuigi suur ning valituks osutus hoopis Calypsorot-metallic sedaan ja manuaaliga, mille läbisõit oli 207000 km.
Lisavarus:
0240 leather steering wheel w/airbag
0314 heated mirror/windshield washer nozzle heated
0339 shadowline
0401 sliding, lifting roof electrical
0464 ski sack
0481 sport seat- driver/passanger
0510 headlight adjustment low beam light
0520 front foglights
0556 ambient temperature sensor
0564 interior light package
0676 premium audio system
0687 radio pre wiring
0690 cassette box
0804 switzerland/export
Lisaks siis vist standard varustuses sveitslase jaoks, vaevalt et iX-i standard: kesklukk, konditsioneer, 16" valuveljed, 2xel.aknad
Siin foorumis e34 on küll veel vähelevinud mudel aga minuteada iX-se on kokku vähem toodetud kui e34 M5-te, seega peaks piisavalt sobiv auto olema.
Kuna olen tugevalt nakatunud neliveo sõltuvusse ja lugematutest läbiaetud Subarutest sai siiber, otsustasin seekord proovida bemmi nelivedu.
Saigi siis 2010 aasta augustis soetatud ühe Tartu automüügi platsi vahendusel Sveitsist 1993 aasta 525iX.
Soovisin tol hetkel Touringut ja automaat kastiga autot, valik polnud kuigi suur ning valituks osutus hoopis Calypsorot-metallic sedaan ja manuaaliga, mille läbisõit oli 207000 km.
Lisavarus:
0240 leather steering wheel w/airbag
0314 heated mirror/windshield washer nozzle heated
0339 shadowline
0401 sliding, lifting roof electrical
0464 ski sack
0481 sport seat- driver/passanger
0510 headlight adjustment low beam light
0520 front foglights
0556 ambient temperature sensor
0564 interior light package
0676 premium audio system
0687 radio pre wiring
0690 cassette box
0804 switzerland/export
Lisaks siis vist standard varustuses sveitslase jaoks, vaevalt et iX-i standard: kesklukk, konditsioneer, 16" valuveljed, 2xel.aknad
e6 2000 Touring `73
Kui nüüd kõik ausalt algusest peale ära rääkida, siis meie suhe algas üsna kulukalt.
Muidu üsna siledale, ilusale ja roostetule autole oli treila mees suutnud tagant vasaku nurga, täpselt tule alt ära mõlkida
Ülevaatusel selgusid veel mitmed veermiku ja mootori probleemid. Siit algas minu tore seiklus alternatiivsete BMW remontijatega peale mida olen kasutanud ainult esindust.
Täpsemalt oli paigast ära CO-näit, vahetust vajasid õhulugeja lõdvik, tühikäigu klapp ja lambda andur. See oli lihtne, veermik valmistas juba rohkem "rõõmu". Vahetust vajas praktiliselt kogu esisild, ainult iX orig.osad- "mõnus ja odav" ning lisaks mingid tegelased jäävad vahetusega kah hätta.
Kui lõpuks kõik õieti toimima sai, peab tõdema et on ikka kuradima hea nelivedune küll. See auto teeb muidu üsna masendavast talvest täitsa lõbusa seikluse
Vahepeal on veel vahetatud lugematul hulgal igatsugu detaile, tehniliselt auto praegu pea ideaalne. Tegematta on praegu vaid VANOS, siis oleks juba nagu päris
Kolm talve Eestis oli jätnud oma jälje, roosteuss oli uksed nahka pannud
Kuna sõbra romulast õnnestus hankida korralikud, ilma roosteta uksed, otsustasin septembri alguses väikese iluraviga tegeleda. Mõte oli uksed õiget värvi värvida ja ära vahetada. Juhtus aga hoopis nii et terve auto otsast lõpuni ülekäidud ja värvitud. Nimelt lähemal vaatlemisel selgus tõsiasi et kõik keredetailid vähemal või suuremal määral rikutud, mõlgid- kriimud ja üksikud rooste mullid vastu vaatamas.
Ning natuke aega hiljem
Kõiki pilte näeb siit: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album1037
Muidu üsna siledale, ilusale ja roostetule autole oli treila mees suutnud tagant vasaku nurga, täpselt tule alt ära mõlkida
Ülevaatusel selgusid veel mitmed veermiku ja mootori probleemid. Siit algas minu tore seiklus alternatiivsete BMW remontijatega peale mida olen kasutanud ainult esindust.
Täpsemalt oli paigast ära CO-näit, vahetust vajasid õhulugeja lõdvik, tühikäigu klapp ja lambda andur. See oli lihtne, veermik valmistas juba rohkem "rõõmu". Vahetust vajas praktiliselt kogu esisild, ainult iX orig.osad- "mõnus ja odav" ning lisaks mingid tegelased jäävad vahetusega kah hätta.
Kui lõpuks kõik õieti toimima sai, peab tõdema et on ikka kuradima hea nelivedune küll. See auto teeb muidu üsna masendavast talvest täitsa lõbusa seikluse
Vahepeal on veel vahetatud lugematul hulgal igatsugu detaile, tehniliselt auto praegu pea ideaalne. Tegematta on praegu vaid VANOS, siis oleks juba nagu päris
Kolm talve Eestis oli jätnud oma jälje, roosteuss oli uksed nahka pannud
Kuna sõbra romulast õnnestus hankida korralikud, ilma roosteta uksed, otsustasin septembri alguses väikese iluraviga tegeleda. Mõte oli uksed õiget värvi värvida ja ära vahetada. Juhtus aga hoopis nii et terve auto otsast lõpuni ülekäidud ja värvitud. Nimelt lähemal vaatlemisel selgus tõsiasi et kõik keredetailid vähemal või suuremal määral rikutud, mõlgid- kriimud ja üksikud rooste mullid vastu vaatamas.
Ning natuke aega hiljem
Kõiki pilte näeb siit: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album1037
e6 2000 Touring `73
Vahepeal panin jah müüki, aga ütleme et tormi just ei joostud ja tehingut ei tulnud.Jaks kirjutas:Kui ei eksi siis a üritasid ju müüa ka. Tundub, et see ei õnnestunud või loobusid müügist.
Vähemalt hea vaadata, et üks korralik e34 on Eestis rohkem liikumas
Nüüd kui ülevärvitud, pole nagu enam mõtet müüa
e6 2000 Touring `73
Tubli mees, et korda tegid. Minu silmis väga atraktiivne mudel ja ilus kombinatsioon ka. Vahtisin ise seda kuulutust kordi ja kordi ja mõtlesin kui väga mulle seda vaja oleks ... aga jätsin ta ainult mõttetasandile. Piltidelt oli näha, et vaja on teha täpselt see projekt, mille sa just tegid. Mul ei olnud praegu energiat järgmise auto jaoks.
Sõitsin hiljuti ise kaks aastat Audi V8-ga ja kinnitan sama - pikk ja ebameeldiv talv muutub niisuguse funktsionaalse vanatehnikaga palju rõõmsamaks.
Sõitsin hiljuti ise kaks aastat Audi V8-ga ja kinnitan sama - pikk ja ebameeldiv talv muutub niisuguse funktsionaalse vanatehnikaga palju rõõmsamaks.
Terve aasta poole aastaga
Teda müües kerkis esile paratamatult küsimus, et kui ta nüüd ära läheb, mis ma omale siis asemele hangin
Ega ausaltöelda ei suutnudki talle asendajat väljamõelda.
Viimane BMW väga hästi toimiva/läbiva rauast neliveoga, ilma elektrooniliste piirajate-segajateta, vaikne, mugav, hea dünaamika jne.
Selle neliveo juures meeldib mulle väga tagumine plokkdiffer ja ülekande suhe, ette 37% ja taha 63% mis küll muutub läbilibisemise korral, aga käitub lihtsalt ja loogiliselt nagu tagaveoline, ehk kergelt ülejuhitav.
Audid on ebameeldivalt alajuhitavad, kipuvad igal võimalusel otse kelgutama, Subarud juhitavuselt neutraalsed aga roostetavad silmnähtavalt jne.
Kõike seda korduvalt peast läbikedrates võtsin kuulutused maha ja haarasin taas töövahendid kätte. Siiani tundub et otsust kahetsema ei pea.
Üritan teda hoida nii heas konditsioonis kui võimalik
Ega ausaltöelda ei suutnudki talle asendajat väljamõelda.
Viimane BMW väga hästi toimiva/läbiva rauast neliveoga, ilma elektrooniliste piirajate-segajateta, vaikne, mugav, hea dünaamika jne.
Selle neliveo juures meeldib mulle väga tagumine plokkdiffer ja ülekande suhe, ette 37% ja taha 63% mis küll muutub läbilibisemise korral, aga käitub lihtsalt ja loogiliselt nagu tagaveoline, ehk kergelt ülejuhitav.
Audid on ebameeldivalt alajuhitavad, kipuvad igal võimalusel otse kelgutama, Subarud juhitavuselt neutraalsed aga roostetavad silmnähtavalt jne.
Kõike seda korduvalt peast läbikedrates võtsin kuulutused maha ja haarasin taas töövahendid kätte. Siiani tundub et otsust kahetsema ei pea.
Üritan teda hoida nii heas konditsioonis kui võimalik
e6 2000 Touring `73
Siin videos räägib ühest rullnokast ja natuke lähemalt ka sellele paigaldatud E34 neliveost ja selle vastupidavusest... väga vastupidav on ja nupukamad oskavad nupuvajutusega selle ka vaid kaheveoliseks teha
http://www.youtube.com/watch?v=Xwl8gIDG ... be&t=7m55s
http://www.youtube.com/watch?v=Xwl8gIDG ... be&t=7m55s
Tel. 53 43 76 44
See tekitas isegi sportliku huvi, niipalju kui mina selle auto all olen viibinud pole küll täheldanud vahekasti küljes ühtegi juhet järelikult on hästi ärapakitud kuhugile peitu. Tagadifri küljes on küll korralikud hüdrovoolikud ja kapotiall hüdrotrafo.Lynx kirjutas:... väga vastupidav on ja nupukamad oskavad nupuvajutusega selle ka vaid kaheveoliseks teha
Kui see keskdiffer on elektrilise lülitusega siis peaks olema suhteliselt lihtne sinna manuaal lülitusega sekkuda, kui väga tahta. Niipalju kui mina sellest asjast aru saan on tal siiski pidev nelivedu mida siis vajadusel, näiteks aeglastel järskudel pööretel lülitatakse ABSi andmetele tuginedes välja.
Leidsin sellise lehe, http://www.awdwiki.com/en/bmw/
Päris hästi lahtiseletatud ja vist minu paha kah, eksisin 1% ette-taha ülekandega
e6 2000 Touring `73
Re: BMW e34 525iX `93 airhead
Eelmisel kuul lasin kõrvaldada algusest peale häirinud rikkie, mittetomiva VANOS`e.
Peale läks taastatud eksemplar. Nüüdseks väheke sõidetud, ise olen rahul, kuigi jah internetist leitav teemakohane jutt on väheke ülepakutud.
Päris sellist "uhhh efekti" ja "nagu hoopis teine auto" mina ei tajunud. Küllaga mootor töötab nüüd vaikselt ja sujuvalt, jõudu on kõikidel pööretel ühtlaselt, kohalt võtud lihtsad ja tundub et tujurikkuja seier püsib ka väiksemate numbrite peal
Samuti saab nüüd madala käiguga gaasi sujuvalt maha lasta, ennem oli ainult on-off variant, ummikus sõites pedaali vabastamisele järgnes ninaga klaasi
Peale läks taastatud eksemplar. Nüüdseks väheke sõidetud, ise olen rahul, kuigi jah internetist leitav teemakohane jutt on väheke ülepakutud.
Päris sellist "uhhh efekti" ja "nagu hoopis teine auto" mina ei tajunud. Küllaga mootor töötab nüüd vaikselt ja sujuvalt, jõudu on kõikidel pööretel ühtlaselt, kohalt võtud lihtsad ja tundub et tujurikkuja seier püsib ka väiksemate numbrite peal
Samuti saab nüüd madala käiguga gaasi sujuvalt maha lasta, ennem oli ainult on-off variant, ummikus sõites pedaali vabastamisele järgnes ninaga klaasi
e6 2000 Touring `73
Re: BMW e34 525iX `93 airhead
Haruldaselt viisakas ja tuunimata näeb välja.
Võin öelda, et 325iX-i ülalpidamine muutub järjest keerulisemaks, kuna varuosade turg jäb aasta-aastalt järjest nigelamaks. Ma ei tea kui palju e34 X-il ühtib detaile tagaveolise 525-ga aga ma eeldan, et sama moodi on igal pool mingid väiksed erinevused sees, mis kokkuvõttes teebki kõik mitte-soodsaks ja raskesti kättesaadavaks.
Nii, et edu pidamisel!
Võin öelda, et 325iX-i ülalpidamine muutub järjest keerulisemaks, kuna varuosade turg jäb aasta-aastalt järjest nigelamaks. Ma ei tea kui palju e34 X-il ühtib detaile tagaveolise 525-ga aga ma eeldan, et sama moodi on igal pool mingid väiksed erinevused sees, mis kokkuvõttes teebki kõik mitte-soodsaks ja raskesti kättesaadavaks.
Nii, et edu pidamisel!
Re: BMW e34 525iX `93 airhead
Selle auto elulugu siin foorumis sai otsa, teema võib LUKKU panna.
Auto sai omale fanaatikust hoolitseva peremehe ja läks Soome registrisse.
Auto sai omale fanaatikust hoolitseva peremehe ja läks Soome registrisse.
e6 2000 Touring `73