BMW E28 520i 82.a Kristjan

Foorumiliikmete autod.
Vasta
raudsik
Postitusi: 134
Liitunud: 26 Mai 2011 17:09

BMW E28 520i 82.a Kristjan

Postitus Postitas raudsik »

Tere, mõtlesin, et teeks siia ka teema, kuna siin vast rohkem teadjamaid mehi, kes oskavad nii vana auto puhul aidata. Nagu ma olen aru saanud, siis väga madalaid autosid siin eriti ei austata, aga what the heck...

Autoks siis 82.a 520i, värvus on tal hõbedane, kw mootoris oli kunagi 92, käike aitab vahetada 5 käiguline manuaal kast, sisuks on beez recaro sport sisu, mis sai mu vanast mustast E28'sast välja võetud, ennem kui maha sai müüdud, originaalis oli sellel autol idiootne poti sinine sisu. Istmed tahaksid uuendus kuuri saada, pole nad kõige paremas seisus, kuid paremad ikka kui need eelmised vedru istmed. Vedrustuseks on TA-Technix'i coilid, mis originaalis käivad küll E39 alla, kuid on customed to fit. Tagumised istusid tegelikult üks-ühele alla, kuid kõige madalamas astmes mind kõrgus ei rahuldanud, siis sai neidki ümber tehtud, amordid sai vahetatud lühemate Sachs'i Super Touring'ute vastu. Kuid pole veel ideaalne, sest coil'i hülssi saaks veel lühemaks võtta, kuna endiselt pole ta kõige madalamas astmes piisavalt madalal.
Tegemist kere juures veidike on, nimelt karbid vajaksid vahetust, põhja alt on see ka ainuke probleemi, ülejäänud põhi on väga viisakas seisus. Kuna algselt oli plaan talveks teine auto muretseda, siis praegu ma kahtlen selles, et ma seda teen, kuna ma olen piisavalt laisk kohati, siis mul jääks unarusse hai. Ja kahte autot pidada oleks maru kulukas hetkeseisus. Hetkeline plaan olekski, et saaks karbid korda, põhi talveks mingisuguse mastiksi alla, ning kevade poole likvideeriks muud välised puudused ja värviks auto üle. Tehnika poole pealt peaks kiiremas korras esimesed kettad klotsid ära vahetama, ning esisillas mõned jupid, mis vedelevad garaazis. Kunagi tahaks ka motovahetuse teha, aga kuna laiskus ei luba kõike teha, siis ma sõidan selle motoga niikaua, kuni see vastu peab.
Aga jutt läks maru pikaks, mõned pildid kah autost.
Kui ta veel suveseades oli.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kuna talveseades on ta maru kole, siis väga palju pilte ei ole.
Pilt
Hetkel on talvekateks all mingid olematud lamellid, millega sõita on maru libe, siis peaks muretsema mingid 15" veljed, kuna mul 15" naelrehvid vedelevad kodus, peaks nendega veidike turvalisem sõita olema.
raudsik
Postitusi: 134
Liitunud: 26 Mai 2011 17:09

Re: BMW E28 520i 82.a Kristjan

Postitus Postitas raudsik »

Kuna pole midagi tarka kirjutada olnud, siis ka siin suur vaikus olnud, enamjaolt kütust ainult paaki valanud ja sõitnud. Nüüd on tekkinud selline variant, et saada oleks üks M30B28 moto.
Ja oleks veidike teadjamate käest infot.
Kas selline variant on üldse mõeldav, et sinna M20B20 käimar üldse otsa istub? Ilma et peaks midagi kardinaalselt ümber tegema?
raudsik
Postitusi: 134
Liitunud: 26 Mai 2011 17:09

Re: BMW E28 520i 82.a Kristjan

Postitus Postitas raudsik »

Vanad suveveljed MK Motorsport I sai maha äritud, ning samal päeval sai uute velgede järgi käidud, algul olid plaanis Azev A'd osta, kuid nendele järgi sõites sai omanikuga kontakteerutud ja tuli välja, et keegi juba tahtis neid endale saada, sai kähku EBK foorumist sirvitud ja jäid silma RH'd, mõõtudeks on neil 17x8/10". Rehvid on esiteljel 215/35 ja taga 215/45, algselt plaanisin tagumised 215/40 vastu vahetada, mis on mul olemas, kuid praegustel mustrit veel on, sõidan need ära, siis vahetab tagumised ära.
Muudest asjadest veel nii palju, et sai uued esimesed kettad tellitud, klotsid peaks ka võtma, ning siis ennast käsile võtma ja need ära vahetama, ning samuti esisilla jupid.
Mõni pilt ka vahelduseks.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
raudsik
Postitusi: 134
Liitunud: 26 Mai 2011 17:09

Re: BMW E28 520i 82.a Kristjan

Postitus Postitas raudsik »

Sai auto sellisesse kohta viidud nagu Speedster, sealne sõbralik vanahärra vaatas mootori poole üle, vahetas mõned lõdvikud kust õhk sisse pääses ja kontrollis heitgaase ja muid asju. Tema imestuseks olid kõik näitajad igatepidi normi piires, käis ka kütusesegu üle, ütles, et see olevat kõige lahjema peale keeratud.
Sai uued kettad ja klotsid soetatud, nüüd tuleb need veel ära vahetada.
Eks ole näha, kas Speedsteris käik ka kütusekulule kuidagi mõjus, kui ei, siis läheb pump vahetusse.
Pilt
raudsik
Postitusi: 134
Liitunud: 26 Mai 2011 17:09

Re: BMW E28 520i 82.a Kristjan

Postitus Postitas raudsik »

Rohkem kui 3 aastat pole siia miskit kirjutanud.
Lúhidalt kirjutades. 2014 suve algul jooksis vana mootor kotti, peale läks M30B28. Sügise lōpu poole sai alles auto liikuma. Sama aasta Novembris lasid mingid tatid rotti selle Jakobi tänavalt, ōnneks leiti 1.5h hiljem auto ülesse. Kahjudeks tagumine katki kolmnurk aken, katkine süütelukk ja mongid pisiasjad veel. 2015-2017 pole auto praktiliselt liikunudki, healjuhul 300-400km, suureltjaolt erinevate probleemide tōttu.
See kevad käis keretöödes, uued karbid ja korda tehtud tagumised tiivakaared. Hetkel oleks vaja veel juhi ja kunde jalgealust keevitada ja tagapōlle mōnest kohast. Lisaks veel uut uste ringi ja siis vōiks lasta ära värvida.
Hetkeseis:
Pilt
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E28 520i 82.a Kristjan

Postitus Postitas rean »

Mul väga hea meel , et see veel alles on ja protsess jätkub 8)
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
raudsik
Postitusi: 134
Liitunud: 26 Mai 2011 17:09

Re: BMW E28 520i 82.a Kristjan

Postitus Postitas raudsik »

Selles ajavahemikus olen ma tahtnud sellest autost loobuda umbes korra aastas kindlalt, aga viimasel hetkel ise kahtlema hakanud ja ikka endale jätnud. Ei raatsi, tahaks seda pilli ilusa ja siledana näha.
Igapäeva masinaks, mis on ka pooleldi tuuningprojekt, sai ostetud 97.a 540.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Vasta