1. leht 2-st

BMW E21 316 '79 Lukk

Postitatud: 08 Dets 2013 22:30
Postitas lukk
Tervist!

Pikemat aega juba plaaninud siia foorumisse auto kohta teemat teha. Septembri algul sai masin Soomest toodud, 1.6 liitrise mootoriga isend, tehaselindilt tuli maha 1979. aasta novembris, esmane reg. 1980. aastal. Masin asus kesk-Soomes, ligikaudu 450 km Helsingist. 90ndate alguses oli auto Saksamaalt sinna toodud ning viimased 20 aastat oli väidevalt auto omanikuks olnud naine.

Tehniline pool pole seni veel alt vedanud ja kere on ka enam-vähem, arvestades üldist turul olevate sama hinnaklassiga E21'de olukorda. Salong on originaalsuse kaotanud ja armatuuriga on ka keegi kurja vaeva näinud ja selle ümber aretanud.

Kuna lubadeni on veel ca. aasta jagu aega, siis saab nipet-näpet auto kallal nokitseda. Praegused mõtted ja plaanid on tagumised koopad ära keevitada, tagumiste amordipukside vahetus, uus kardaanimuhv ja üht teist veel.

Kuulutuse juures olnud pildid autost olid sellised:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Igati on oodatud kaasfoorumlaste soovitused, mõtted ja kriitika.

Postitatud: 08 Dets 2013 22:44
Postitas lukk
Kuna kogu pagass oli miskipärast mingi mastiksi-pigitaolise ollusega kaetud, mis soojaga mööda seinu alla hakkas nirisema, siis sai see jubedus sealt maha kraabitud. Päev läbi bensiiniga möllamist ning õhtuks sai juba enam-vähem. Plaan nüüd mingil ajal veidi keevitada ning varem läbi viidud keevituste nö "õmblused" maha käiata, kerehermeetikuga üle võõbata ja kogu pagasiruum üle värvida.

Enne:
Pilt
Pilt

Pärast:
Pilt
Pilt

Postitatud: 11 Dets 2013 10:09
Postitas Priit
Väga huvitavad veljed :!:
Tundub täitsa keskmises korras auto- jõudu. Mis istmekatete all on?

Postitatud: 11 Dets 2013 18:11
Postitas Baur TC
Ära siis unustá, et sa pead siis tagumiste tulete tihendid ära vahetada. Sealt kaudu seda vesi ronnib tavaliselt sisse.

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 09 Jaan 2014 02:36
Postitas lukk
Priit kirjutas:Väga huvitavad veljed :!:
Tundub täitsa keskmises korras auto- jõudu. Mis istmekatete all on?
Istmekatete all on paras jama – tagumine iste ja juhiiste on sinine ning istumise alt täitsa sõredad, kõrvalistuja oma on pruuni värvi ja nahast, kuid samamoodi räsitud. Ega need istmekatted suuremad asjad ei ole ja pikemas perspektiivis peaks nendega ka midagi ette võtma, ilmselt korraliku originaalsisu leidma, mida aga vist võibki otsima jääda.

Vahepeal midagi väga erilist auto juures teinud ei ole, sest kooli kõrvalt aega suhteliselt vähe. Kuna praegune käigukast ei olnud suurem asi, hoovastik oli läbi ja käigud ei läinud hästi sisse ning lisaks esimene käik undas koledal kombel, siis sai üleeile Sakus käidud ja kaasfoorumlaselt teine kast ostetud. Nädalavahetusel võtan vana alt ära ja panen "uue" alla.

Pilt

Ka starter jamas aeg-ajalt, käis nagu tühja vahepeal, seega viisin selle Hiiule parandusse ning peaks nädala lõpuks kätte saama.

Mõned sügisel telefoniga klõpsatud pildid autost enesest. Ma loodan, et keegi porilapakate pärast häält ei tõsta, need on nüüdseks minevik.

Pilt
Pilt

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 09 Jaan 2014 08:10
Postitas matthias
kahju et lapakad eemaldasid, need andsid autole isikupära.

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 09 Jaan 2014 08:45
Postitas Ruut
lukk kirjutas: siis sai üleeile Sakus käidud ja kaasfoorumlaselt teine kast ostetud. Nädalavahetusel võtan vana alt ära ja panen "uue" alla.
Ega see kast juhuslikult e28/e30 alt pärit pole? Pildilt ei saa hästi aru. Sel juhul kaotad spido/odomeetri, kuna neil kastidel pole trossi kinnitamiseks kohta.

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 09 Jaan 2014 08:55
Postitas lukk
matthias kirjutas:kahju et lapakad eemaldasid, need andsid autole isikupära.
Isiklikult mulle need väga ei meeldinud, lisaks olid esimesed lapakad välja lõigatud mingist suurest kummitükist ja nägid suhteliselt robustsed välja.
Ruut kirjutas:
lukk kirjutas: siis sai üleeile Sakus käidud ja kaasfoorumlaselt teine kast ostetud. Nädalavahetusel võtan vana alt ära ja panen "uue" alla.
Ega see kast juhuslikult e28/e30 alt pärit pole? Pildilt ei saa hästi aru. Sel juhul kaotad spido/odomeetri, kuna neil kastidel pole trossi kinnitamiseks kohta.
Kast on preface E30 alt, samuti M10B18 karpaga 1,6. Kas need kastid pole mitte identsed omavahel?

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 09 Jaan 2014 09:16
Postitas Ruut
lukk kirjutas:Kast on preface E30 alt, samuti M10B18 karpaga 1,6. Kas need kastid pole mitte identsed omavahel?
See Saku ja kaasfoorumlane viiski mind sellele preface e30 mõttele. Ei, kastid ei ole samad. E30 saab kiiruse signaali tagasillast digitaalselt. E21 saab trossiga käigukastist. Sul on vaja e12 või e21 kasti.

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 09 Jaan 2014 11:11
Postitas lukk
Ruut kirjutas:
lukk kirjutas:Kast on preface E30 alt, samuti M10B18 karpaga 1,6. Kas need kastid pole mitte identsed omavahel?
See Saku ja kaasfoorumlane viiski mind sellele preface e30 mõttele. Ei, kastid ei ole samad. E30 saab kiiruse signaali tagasillast digitaalselt. E21 saab trossiga käigukastist. Sul on vaja e12 või e21 kasti.
Foorumis keegi kirjutas mõne aja eest, et kuidas viia kiiruse lugemine kastist ümber diffri juurde, seal oli jutt küll E12st, kuid toimima peaks siiski samamoodi.

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 09 Jaan 2014 11:21
Postitas Ruut
Kindlasti on tehtav aga kas on mõtet. Vähemalt mina ei näe mõtet 4k kasti sellisel aretamisel. Ehk 5k puhul, kuna 5k e21 kastid on vähe haruldasemad. M10-le sobivaid 4k kaste on siin foorumis paar tükki kindlasti pakkumisel ja need on üldjuhul saiarahaga.

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 09 Jaan 2014 12:26
Postitas matthias
omalgi vedeleb m10 4k kast keldris. läbisõiduks 170k

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 09 Jaan 2014 18:33
Postitas JanekEnde
Koos lapakate eemaldamisega oleks võinud normaalsema rooli ka panna :D Muidu kena.

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 09 Jaan 2014 19:01
Postitas lukk
JanekEnde kirjutas:Koos lapakate eemaldamisega oleks võinud normaalsema rooli ka panna :D Muidu kena.
Selle kardirooli võtsin sealt mõne kuu eest ära ning asendasin originaal E21 rooliga.

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 09 Jaan 2014 22:46
Postitas raunz
E21 käigukastil on võrreldes E30 kastiga ka käiguhoovastik veidi teistsugune. Kui 5-käigulist alla aretada, võiks E30 kastiga seotud ümberehitused veel ette võtta aga tavalise neljakäigulisega ei näe samuti mõtet. Kui huvi pakub siis ka minul paar kasti üle, sümboolse summa eest loovutaks ära.

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 09 Jaan 2014 23:23
Postitas Toivoku
Kui rool üle jääb siis oleksin sellest huvitatud veidike. aga mis veljed need sellised on?

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 10 Jaan 2014 00:13
Postitas lukk
raunz kirjutas:E21 käigukastil on võrreldes E30 kastiga ka käiguhoovastik veidi teistsugune. Kui 5-käigulist alla aretada, võiks E30 kastiga seotud ümberehitused veel ette võtta aga tavalise neljakäigulisega ei näe samuti mõtet. Kui huvi pakub siis ka minul paar kasti üle, sümboolse summa eest loovutaks ära.
Mõtlesin esialgu 5-käigulisele E21 kastile, aga neid tundub turul vähe liikuvat ning see eeldaks ka vist lühemat kardaani?
Toivoku kirjutas:Kui rool üle jääb siis oleksin sellest huvitatud veidike. aga mis veljed need sellised on?
Rool on alles ja oleksin selle nõus loovutama. Velgede kohta ei ole uurinud, seega ei oska hetkel öelda millega nende puhul tegemist on.

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 20 Jaan 2014 15:45
Postitas sillufromIV
Kui juba aretama pead, hangi e30 5k kast. Mul on pakkuda just sellise ristamise kardaan. Oli all e21 1,6 karpamootori ja e30 5k kastiga. Ka hoovastik peaks kusagil olema. Seal oli pikendatud plekist plaati, mille küljes kang ja hoob käib ja hooba ennast. Toimis korralikult.

Re: BMW E21 316 '80 Lukk

Postitatud: 20 Jaan 2014 20:48
Postitas arx323
Tere.Mul oleks pakkuda mõlemad varjandid - e30-e kast mis on veel e21-e all(5k ilma spidotrossita,koos hoovastikuga).
e21-e originaal 5-ne kast koos kardaani ning hoovastikuga.
Ütlen kohe ära,et odavalt ei saa ning edasi jutt ps-is kui on huvi.
Mõlemad m10-le

Re: BMW E21 316 '79 Lukk

Postitatud: 18 Nov 2014 18:56
Postitas lukk
Mul endiselt sõit klassikuga täies hoos. Eelmine nädalavahetus sai kütusetoru ära vahetatud, vana lekkis. Ühtlasi, kui auto juba tõstuki peal oli, torkisin kruvikeerajaga põhja üle ja mõned nutusemad kohad said kiiremas korras ära lapitud ja üle krunditud.

Kõige nirumad kohad olid kõrvalistuja jalgealune, juhipoolse tagumise koopa ülemine osa, seal oli auk, kust ajas tolmu ja muud sodi pagasiruumi ning tagaistuja jalgealune, seda kohta oli varem paak hästi varjanud ja seestpoolt pigimatt. Seest tõmbasin suures osas pigimati välja, aga mastiksit, mis tuleks maha leotada on veel ropult.

Hetkel läks vaip otse põrandale, kui teise liikuri kõrvale saan, siis läheb E21 sisse ära, pesen selle ülejäänud soga ka sealt veel maha. Tegemist tahaksid katuseääred, tagumine põll uut värvi ja pisut kohendamist, esimene põll läheb üldse vahetusse. Sai soetatud ka HAIRIDERilt uued küljekarbid, millal nad külge lähevad, veel täpselt ei tea. Plaan on tagumistele koobastele klaasplastist logarid teha, saaks säästa tagumise põlle nurkasid kogu sellest jamast, mis sinna pritsib. Endiselt otsin autole kiirema ülekandega diffrit, 323i oma, ja M10 5-käigulist kasti.

Mõned pildid ka:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt