02 ti, Ruut

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2500
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

02 ti, Ruut

Postitus Postitas Ruut » 16 Dets 2013 01:15

Paistab, et on aeg tolm maha lükata korralikult "laagerdunud" rajaauto projektilt.
Pilt
Vaatab, kas sellest on võimalik veel elulooma saada, sest tõenäoliselt pole mootor üle kümne aasta tuld sisse saanud ning suur osa juppe on auto küljest lahkunud enne, kui asi minu omandusse jõudis.

Esialgne plaan on Uunikute Talveralliks masin sõitma saada. Sinna on enamvähem täpselt 2 kuud. Kui see õnnestub, siis vaatab edasi, ehk saab suveks masina niikaugele, et võib ka rajal lõbusõitu teha :)

Esimene tagasilöök juba tuli. Selgus, et Type168 LSD element ikkagi ei mahu 02 reduktori korpusesse. Seega otsin 02 või e21 LSD-d.
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1103
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks » 16 Dets 2013 07:39

Üle pikka aja tuleb üks uus teema mida saab olema huvitav jälgida.
:P
E30 318 cabrio, Alpina b10 3.3, Bmw F11
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.

Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean » 16 Dets 2013 12:19

Rada väntsutab selle kere pehmeks .
Puur ka tuleb ?
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2500
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut » 16 Dets 2013 12:34

Saksa paberid näitavad, et Heigo puur on seal sees olnud. Nii kurjaks kindlasti ei lähe esialgu, et täispuuri sisse keevitama hakkaks, polditava peale olen mõelnud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 562
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

Postitus Postitas Baur TC » 16 Dets 2013 13:50

02 kere ei ole eriti nõudlik painduvuste kohta.

Kindlasti on E21 või E28 tunduvalt haavatuna.
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!

Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1625
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo » 16 Dets 2013 16:53

Urrr

Mina teeks täiesti uue tagasilla. Kasutaks 188 korpust ja tala unustaks ära ...
e28

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1152
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo » 16 Dets 2013 18:15

Endalgi on pikemat aega 02 plaanid peas mõlkunud :roll: kena projekt igatahes. Ja auto on juba õigetes värvides samuti 8)

Tagasild tasuks minuarust samuti näiteks E30 omast valmis aretada.
Selle vangerdusega saad lisaks suuremale tugevusvarule ka suurema valiku erinevate peaülekannete vahel valida. Varuosade saadavus on ilmselt ka parem.
Roolikarp on tal vist ka kiiresõidu jaoks õnnetuke? Justnagu mäletan et from rack to rack oli sinna 5 pöörde kanti? Seda viga on muidugi suhteliselt lihtne parandada...

Mis mootoriga plaanis?
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2224
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz » 16 Dets 2013 19:53

E30 tagasilla aretamine väga keeruline pole, tean ühte 02, kes selle läbi on teinud. Usun et siitkandist 02 või E21 plokkdiffrit ei leia ja mujalgi on nad väga hinnas.

Igatahes kõvasti edu ja hoia foorumirahvast samuti toimuvaga kursis. :)
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 4,0 V8 1980
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW X5 3,0D 2007

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2500
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut » 16 Dets 2013 21:08

Esialgu jätaks ikka kõik nii palju originaaliks, kui võimalik. Seega tagasild jääb hetkel originaal. Käin igaks juhuks difriga Dr. Lille juurest ka läbi, et saada second opinion :) Tahaks ära proovida selle palju kiidetud 02 juhitavuse enne, kui mingeid parendavaid/halvendavaid modifikatsioone hakata läbi viima.
Taha lähevad e21 piduritrumlid, mis läbimõõdult veidi suuremad, kui originaalid. Pole veel mõõta viitisinud aga eeldan, et ees on tavalised, mitte tii püstakud. Sel juhul 323i kettad koos Girlingi sadulatega. Viimased peab otsima mõne 200 seeria Volvo alt.

Mootor on plaan jätta sama, mis seal aiste vahel - M10B20 koos topeltkarpadega. Käima üritab joosta koos Solexi 40 PHH karpadega, kuna need seal hetkel peal ja mul riiulis üks komplekt tagavaraks. Loodetavasti kahe komplektiga saab toimiva koosluse kokku. Edaspidiseks ootab oma aega Weberi 40 DCOM-ide paar. Kuna ma ei ole kindel, millise kubatuuriga Alfa pealt need pärit on, siis tõenäoliselt tuleb seal suurem düüsidega möllamine. Karpade puhastamiseks tuleb leida mõni inimene, kes ultrahelipesuga tegeleb või ikkagi omale vann soetada.
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
airhead
Klubiliige
Postitusi: 359
Liitunud: 13 Sept 2008 19:35

Postitus Postitas airhead » 16 Dets 2013 21:48

Difrite kohta niipalju kui mina taustainfot tean, Lille difritega tegeleb siin üks teine tegelane (panen PS)

e30 tagasilla paigaldus nõudis ikka päris palju lõikumist ja keevitamist. Üldjuhul 02 originaal silda tugevdatakse, muidu on ikka hirmus õbluke teine.

Esipidurid 323+volvo on tõesti bolt-on ja pidurdavad kah :wink:
e6 2000 Touring `73
e30 320i Cabrio `89
R1100S `03

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2500
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut » 16 Dets 2013 22:05

airhead kirjutas:Üldjuhul 02 originaal silda tugevdatakse, muidu on ikka hirmus õbluke teine.
jah, käib jutt nn boxed õõtsadest. pilk auto alla naitas, et see töö on juba eelnevalt tehtud.
Viimati muutis Ruut, 27 Dets 2013 21:02, muudetud 1 kord kokku.
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
arx323
Postitusi: 350
Liitunud: 04 Mai 2007 23:20
Asukoht: viljandi läheduses

Re: 02 ti, Ruut

Postitus Postitas arx323 » 17 Dets 2013 15:23

Girling sadulaid kahte sorti.Vent kettale ja mitte vent kettale.Läbikäidud tee 8) aga jõudu ja jaksu.
e21 3xx

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1152
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re:

Postitus Postitas Arvo » 17 Dets 2013 17:41

Selle kalli LSD soetamisega soovitaks mina omast kogemusest küll oodata (kasutatud LS unit vajab kindlasti ketaste taastamist). Selle raha investeeriks pigem kvaliteetsesse ja kallisse vedrustusse (nt Bilstein B8). IMHO on tähtis saada sellisel pühapäeva rajaautol juhitavus ja käitumine kurvides meeldivaks ja stabiilseks, mitte see, kas sul kurvikiirus hakkab olema 100 või 103 kmh :) Mees-mehe vastu ju võistlema selle autoga esialgu ei lähe?
Ruut kirjutas:Karpade puhastamiseks tuleb leida mõni inimene, kes ultrahelipesuga tegeleb või ikkagi omale vann soetada.
Kas karpadele on tõesti vaja nii peenelt läheneda? Kahtlemata saab sedasi parem aga hinna ja kvaliteedi suhe on imho selgelt vanakooli manuaalse meetodi poole kaldu :roll:
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 2938
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: 02 ti, Ruut

Postitus Postitas nuga » 17 Dets 2013 18:42

Mul on ultrahelivann muidu olemas, aga kapradega pole seda veel katsetanud.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline

Kasutaja avatar
callaway
Postitusi: 50
Liitunud: 19 Mär 2012 19:47

Re: 02 ti, Ruut

Postitus Postitas callaway » 17 Dets 2013 23:22

mis Sul difri juures takistuseks sai?


nii palju kui väljamaa foorumties lugenud olen, siis küll panevad E36 typ168 sisu sinna sisse. siis kõige "kangem" väikse korpusega lsd.

sest E10nel samamoodi ju typ168 differ või on erinevatel aastatel mingid erinevused?

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2500
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: 02 ti, Ruut

Postitus Postitas Ruut » 18 Dets 2013 00:19

Ütlen ausalt, et ma täpselt ei teagi, milline differ seal all peab olema. Autol seda all ei olnud. Pagassis vedeles üks korpus, kus kirjade järgi võis aru saada, et oli olnud 5,xx ülekandega LSD. Alles oli ainult malmkorpus ja tigu. Selle sisu ja tagakaas, nagu ka paljud muud huvitavad jupid auto küljest, olid rännanud mujale. Cahseli pesast sain uue reduktori iirc 4,4x ülekandega. Samas korpused ei ole identsed pagassis olnuga, kuid mõlemad on kitsamad, kui e30 type168. Andsin e30 doonor LSD ja Cahseli käest saadu kohalikele meistrimeestele ja sain vastuseks, et LSD füüsiliselt ei mahu sisse. Go figure. Vähemalt teevad nad lsd nüüd korda, selle otsakaas oli huvitavalt pooldunud. Panen hiljem pildid.

Vedrustusest. Paljud märgid viitavad sellele, et see masin on eelnevas elus üksjagu rada nühkinud. Esivedrustust pole alt võetud ja see tundub päris toekas olema. Tagavedrud ja amordid olid jällegi puudu. Sinna on hetkel olemas kaks komplekti, erineva jäikusega, pruugitud vedrusid + uued reguleeritavad Koni Spordid. Esialgu proovib sellise setupiga masina sõidetavaks saada.

Ultrahelivannis peaks teoreetiliselt ka kõik "nurgatagused" ja peenikesed kanalid puhtaks saama, seepärast on see karpade puhul mõttes mõlkunud. Iseenesest ei peaks selline pesu mingi väga kallis teenus olema.
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2500
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Re:

Postitus Postitas Ruut » 18 Dets 2013 00:29

Arvo kirjutas: Mees-mehe vastu ju võistlema selle autoga esialgu ei lähe?
Kunagi kodanik Avo Elme aka rustang heietas mõtet saada nii palju autosid kokku et Historic klass rajasõidus teha :) Siingi foorumis ju mitu meest on vähemalt mõtteid mõlgutanud sellise vana rajaauto teemal.
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2500
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: 02 ti, Ruut

Postitus Postitas Ruut » 18 Dets 2013 22:15

Selline pilt avanes siis karu kõhust
Pilt
Pilt
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
Lynx
Postitusi: 165
Liitunud: 30 Aug 2006 12:13
Asukoht: Rockvere

Re: 02 ti, Ruut

Postitus Postitas Lynx » 18 Dets 2013 23:21

Selle katkise otsakaane asemele pakutakse tugevdatud juppi.. see on tavaline probleem sellel "pisikesel" LSD-l
Tel. 53 43 76 44

Kasutaja avatar
jaan tatikas
Postitusi: 119
Liitunud: 19 Veebr 2006 19:20

Re: 02 ti, Ruut

Postitus Postitas jaan tatikas » 20 Dets 2013 09:18

Ruut kirjutas:Selline pilt avanes siis karu kõhust
Pilt
Pilt
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;

Vasta