1. leht 2-st

BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 20 Dets 2013 19:26
Postitas just5
Tervitused

Olen päris palju siin foorumis ringi kolanud ja tuhlanud. Ja mida aeg edasi, seda rohkem hakkas meeltmööda e28. Kuna jäid ka vedelema BBS RS 17 tollised veljed, oli neile vaja miskit sinna peale isutada. 01.12.13 saigi minust 1986a. 520i 95kw omanik. Tegu siis manuaaliga. Ei ole tal väga lisasid. Manuaalne katuseluuk ja üks el.aken. Riidest sisu, mis oma vanuse poolest väga heas korras. Kapoti all olla miskit põlema läinud üleelmise omaniku poolt:P.(Mootor tühikäigul ei töötanud hästi). See viga kõrvaldatud, töötab nagu kellavärk! Tuurid on külmalt väheke kõrgel (1500) aga soojaks saab siis kõik normis, naq vanal autol ikka ma eeldan. Kapoti alune suht selline tahmane ja paljud plastik detailid saanud kuuma kahjustusi(ära sulanud). Diffripadi oli läbi ja kolksus, nii mis hirmus. Ka see viga tänaseks päevaks kõrvaldatud.Sumps tahab ka keevitust saada, hetkel maru lärmab. Kere on nii ja naa. Tahab tegemist ikka üsna palju. Kroom liistudest tehtud ise shadowline, vaikselt koorub see must aerosool maha, eks ma aitan väheke kiirendada seda protsessi. Mõningaid pilte!
DSC_0512.JPG
DSC_0512.JPG (3.5 MiB) Vaadatud 15981 korda
DSC_0510.JPG
DSC_0510.JPG (3.45 MiB) Vaadatud 15981 korda
DSC_0517.JPG
DSC_0517.JPG (3.46 MiB) Vaadatud 15981 korda

Plaanis on siis auto kapitaalne nö remont, lahti võtta ja alates siis kerest üles hakata taas ehitama. Ilmselt saab kere ka uue värvitooni. Kuna tegu sellise hobi autoga, siis võtan üsna rahulikult, aga võimalikult korralikult! Ja kindlasti läheb ka Teie abi tulevikus tarvis! :)

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 20 Dets 2013 21:34
Postitas JanekEnde
Pöörded peaksid külmalt ka ikka alla 1000 olema.

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 20 Dets 2013 22:16
Postitas just5
Siis on miskine kala ikkagist kuskil :P Tuleb mõnel targemal üle lasta vaadata :)

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 21 Dets 2013 01:17
Postitas JanekEnde
Kõige lihtsam on vaadata vaakumvoolikud üle, ei tohiks raske olla :) Samuti õhulõdvik. Praod sees või miskit puruks, saab mootor lisaõhku ja pöörded kõrgel.

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 22 Dets 2013 14:25
Postitas rean
95kw on hoopis teine mootor.
Kosmilist vaakumi süsteemi selle ümber ei ole , sellel on elektriline tühikäigumootor.
Külmal mootoril on ikka pöörded kõrgemal , eriti just vanematel süsteemidel.

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 23 Dets 2013 12:26
Postitas akuula
Tere, -86 aasta viitab sellele, et tegemist on siiski L-jettronic pritega, õigemini selle modifikatsiooniga LE-jettronic. Peamine vahe on selles, et pole külmkäivitus pihustit, aga alles on siiski tosooliga köetav lisaõhuklapp, mis ilmselt ei funktsioneeri korralikult.Suure tõenäosusega on klapp koguaeg avatud st, et segu on koguaeg normaalne,töösooja mootori reziimis, külmalt peaks, aga segu olema natukene rikkam :) Mitte segi ajada Motronicuga, kus jagaja on nuka otsas,see on kõige lolli kindlam identifitseerimis võte, seal on tühikäigumootor.

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 23 Dets 2013 13:37
Postitas trevi
Korras lisaõhuklapp on siiski külmalt avatud ja töösooja mootoriga suletud asendis :)

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 23 Dets 2013 14:22
Postitas akuula
Ei tea miks niimoodi kirjutasin :mrgreen: juu on jõulupuhkus ja hiline ärkamine valvsuse uinutand. Aitäh Trevile paranduse eest :wink:

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 23 Dets 2013 19:21
Postitas oo7
Mul on Motronic süsteemiga M20 ja sellel on ka ikkagi külmalt pöörded 1100 peal. Peabki natuke kõrgemal olema.

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 23 Dets 2013 22:35
Postitas just5
No 1500 pööret on siis ikkagi natuke liiga palju ma saan aru. Aga eks ta uuel aastal jääb seisma naqnii ja osadeks lahti. Võibolla kunagi kui kere nö korda saadud, plaanis ka mootori vahetus?!?! Või siis mitte. Küll siis aega neid pöördeid vahtida:P.

BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 19 Jaan 2014 18:52
Postitas just5
Sai siis auto nö talvekorterisse aetud. Kuna kütte võimalust pole on suht jahe teha selliste ilmadega midagi auto kallal:P. Järgmiseks talveks ehk õnnestub soojustda ja mingi kütte element sisse saada. Kannatab pikemalt auto kallal olla :). Aga sai siis esiotsa pisut lahti võetud ja istmed välja tõestetud. Peab kaema, mis seal põhja all on. Makroflexiga on miskit parandada üritatud ja mõlemal pool jalgade all augud sees :P. Juhiistme üks kinnitus on ka läbi roostetanud, ehk ei hoiagi väga istet kinni. Mõni pilt ka.
Hakkab jupeks minema.jpg
Hakkab jupeks minema.jpg (1.4 MiB) Vaadatud 15641 korda
Istmed väljas.jpg
Istmed väljas.jpg (1.4 MiB) Vaadatud 15641 korda
juhiistme auk.jpg
juhiistme auk.jpg (1.29 MiB) Vaadatud 15641 korda

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 28 Jaan 2014 19:52
Postitas just5
Niisama jutu jätkuks, et alla peaksid siis minema BBS RS 17.
8,5x17 H2 ET 13 RS 212- eesmised
9,5x17 H2 ET 13 RS 197- tagumised
5x120 Sai siis väheke taastatud neid.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Midagi sellist peaks kokku saama, pisut erinevate värvidega.
Pilt

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 29 Jaan 2014 16:02
Postitas rean
Velg on iseenesest ilus , ootame kevadet 8)
Ainuke asi , mis mulle nende lahtikäivate velgede juures ei meeldi on see , et keskmine osa on ilgelt pisike .
Keskelt näeb välja nagu 15" .

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 29 Jaan 2014 18:50
Postitas meelis k
rean kirjutas: Keskelt näeb välja nagu 15" .
Mis iseenesest peakski olema ok e28 jaoks :).

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 30 Jaan 2014 21:02
Postitas Toivoku
kuskohast sellised rattad said? tulid yhe e34 alt kunagi?

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 30 Jaan 2014 21:17
Postitas just5
Kunagi jah, e34 M5 alt, enda e34-le. Minu käes olnud mingi 5a äkki.

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 21 Aug 2015 22:25
Postitas just5
Peaks natuke uuendama, et mõista anda, et projekt pole pooleli jäänud. Kuna aeg on üpriski ruttu lennanud, siis vahpeal on ikka miskit ära ka tehtud. Nimelt külastasime plekkseppa, kus siis sai nii mõnigi osa välja vahetatud ja mõni parandatud. Uued said käljekarbid ja tagumised tiivakaared. Parandatud esitiibade kinnitus kohad, põhi, tagapõll, numbritulede kohad jpm :P
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Nipet näpet on veel vaja ilmselt keevitada, kuid enne pean kere paljaks võtma.
Progress liigub tasa ja targu. :)

Rando

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 26 Aug 2015 07:39
Postitas rean
Ilus töö 8)
Kui sa karbid jätad seest kruntimata siis pärast ei kaitse karbiõli ka neid korralikult .
Tekib kondents ja niiskus ning rooste on kerge tulema . Üle kahe/kolme aasta need ei kesta .

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 27 Aug 2015 12:41
Postitas just5
Seest ikka krunditud! :)

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitatud: 08 Veebr 2017 22:10
Postitas just5
Tere
Ega väga palju kahjuks kirjutada pole. Pooleli pole jätnud kuid olude sunnil pole väga aega olnud haiga tegeleda. Auto hetkel külili ja ootab põhja puhastust ja liivapritsi. Mootor koos kastiga on ka maha võetud. Proovitud sai ka ketastega tagasilda alla. Kahju, et pole seda aega, et saaks liikuma järgmiseks suveks, ilmselt mitte ka ülejärgmiseks. Aga ma annan endast parima, et protsess ikka edasi liiguks :)

Mõni pilt:
Pilt
Pilt