BMW 520i e28 86a.

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
just5
Postitusi: 40
Liitunud: 03 Nov 2013 12:51

BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas just5 »

Tervitused

Olen päris palju siin foorumis ringi kolanud ja tuhlanud. Ja mida aeg edasi, seda rohkem hakkas meeltmööda e28. Kuna jäid ka vedelema BBS RS 17 tollised veljed, oli neile vaja miskit sinna peale isutada. 01.12.13 saigi minust 1986a. 520i 95kw omanik. Tegu siis manuaaliga. Ei ole tal väga lisasid. Manuaalne katuseluuk ja üks el.aken. Riidest sisu, mis oma vanuse poolest väga heas korras. Kapoti all olla miskit põlema läinud üleelmise omaniku poolt:P.(Mootor tühikäigul ei töötanud hästi). See viga kõrvaldatud, töötab nagu kellavärk! Tuurid on külmalt väheke kõrgel (1500) aga soojaks saab siis kõik normis, naq vanal autol ikka ma eeldan. Kapoti alune suht selline tahmane ja paljud plastik detailid saanud kuuma kahjustusi(ära sulanud). Diffripadi oli läbi ja kolksus, nii mis hirmus. Ka see viga tänaseks päevaks kõrvaldatud.Sumps tahab ka keevitust saada, hetkel maru lärmab. Kere on nii ja naa. Tahab tegemist ikka üsna palju. Kroom liistudest tehtud ise shadowline, vaikselt koorub see must aerosool maha, eks ma aitan väheke kiirendada seda protsessi. Mõningaid pilte!
DSC_0512.JPG
DSC_0512.JPG (3.5 MiB) Vaadatud 15886 korda
DSC_0510.JPG
DSC_0510.JPG (3.45 MiB) Vaadatud 15886 korda
DSC_0517.JPG
DSC_0517.JPG (3.46 MiB) Vaadatud 15886 korda

Plaanis on siis auto kapitaalne nö remont, lahti võtta ja alates siis kerest üles hakata taas ehitama. Ilmselt saab kere ka uue värvitooni. Kuna tegu sellise hobi autoga, siis võtan üsna rahulikult, aga võimalikult korralikult! Ja kindlasti läheb ka Teie abi tulevikus tarvis! :)
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas JanekEnde »

Pöörded peaksid külmalt ka ikka alla 1000 olema.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
just5
Postitusi: 40
Liitunud: 03 Nov 2013 12:51

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas just5 »

Siis on miskine kala ikkagist kuskil :P Tuleb mõnel targemal üle lasta vaadata :)
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas JanekEnde »

Kõige lihtsam on vaadata vaakumvoolikud üle, ei tohiks raske olla :) Samuti õhulõdvik. Praod sees või miskit puruks, saab mootor lisaõhku ja pöörded kõrgel.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas rean »

95kw on hoopis teine mootor.
Kosmilist vaakumi süsteemi selle ümber ei ole , sellel on elektriline tühikäigumootor.
Külmal mootoril on ikka pöörded kõrgemal , eriti just vanematel süsteemidel.
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas akuula »

Tere, -86 aasta viitab sellele, et tegemist on siiski L-jettronic pritega, õigemini selle modifikatsiooniga LE-jettronic. Peamine vahe on selles, et pole külmkäivitus pihustit, aga alles on siiski tosooliga köetav lisaõhuklapp, mis ilmselt ei funktsioneeri korralikult.Suure tõenäosusega on klapp koguaeg avatud st, et segu on koguaeg normaalne,töösooja mootori reziimis, külmalt peaks, aga segu olema natukene rikkam :) Mitte segi ajada Motronicuga, kus jagaja on nuka otsas,see on kõige lolli kindlam identifitseerimis võte, seal on tühikäigumootor.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas trevi »

Korras lisaõhuklapp on siiski külmalt avatud ja töösooja mootoriga suletud asendis :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas akuula »

Ei tea miks niimoodi kirjutasin :mrgreen: juu on jõulupuhkus ja hiline ärkamine valvsuse uinutand. Aitäh Trevile paranduse eest :wink:
oo7
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Sept 2011 17:15

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas oo7 »

Mul on Motronic süsteemiga M20 ja sellel on ka ikkagi külmalt pöörded 1100 peal. Peabki natuke kõrgemal olema.
Kasutaja avatar
just5
Postitusi: 40
Liitunud: 03 Nov 2013 12:51

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas just5 »

No 1500 pööret on siis ikkagi natuke liiga palju ma saan aru. Aga eks ta uuel aastal jääb seisma naqnii ja osadeks lahti. Võibolla kunagi kui kere nö korda saadud, plaanis ka mootori vahetus?!?! Või siis mitte. Küll siis aega neid pöördeid vahtida:P.
Kasutaja avatar
just5
Postitusi: 40
Liitunud: 03 Nov 2013 12:51

BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas just5 »

Sai siis auto nö talvekorterisse aetud. Kuna kütte võimalust pole on suht jahe teha selliste ilmadega midagi auto kallal:P. Järgmiseks talveks ehk õnnestub soojustda ja mingi kütte element sisse saada. Kannatab pikemalt auto kallal olla :). Aga sai siis esiotsa pisut lahti võetud ja istmed välja tõestetud. Peab kaema, mis seal põhja all on. Makroflexiga on miskit parandada üritatud ja mõlemal pool jalgade all augud sees :P. Juhiistme üks kinnitus on ka läbi roostetanud, ehk ei hoiagi väga istet kinni. Mõni pilt ka.
Hakkab jupeks minema.jpg
Hakkab jupeks minema.jpg (1.4 MiB) Vaadatud 15546 korda
Istmed väljas.jpg
Istmed väljas.jpg (1.4 MiB) Vaadatud 15546 korda
juhiistme auk.jpg
juhiistme auk.jpg (1.29 MiB) Vaadatud 15546 korda
Kasutaja avatar
just5
Postitusi: 40
Liitunud: 03 Nov 2013 12:51

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas just5 »

Niisama jutu jätkuks, et alla peaksid siis minema BBS RS 17.
8,5x17 H2 ET 13 RS 212- eesmised
9,5x17 H2 ET 13 RS 197- tagumised
5x120 Sai siis väheke taastatud neid.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Midagi sellist peaks kokku saama, pisut erinevate värvidega.
Pilt
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas rean »

Velg on iseenesest ilus , ootame kevadet 8)
Ainuke asi , mis mulle nende lahtikäivate velgede juures ei meeldi on see , et keskmine osa on ilgelt pisike .
Keskelt näeb välja nagu 15" .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas meelis k »

rean kirjutas: Keskelt näeb välja nagu 15" .
Mis iseenesest peakski olema ok e28 jaoks :).
e28 528iA '84
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas Toivoku »

kuskohast sellised rattad said? tulid yhe e34 alt kunagi?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
just5
Postitusi: 40
Liitunud: 03 Nov 2013 12:51

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas just5 »

Kunagi jah, e34 M5 alt, enda e34-le. Minu käes olnud mingi 5a äkki.
Kasutaja avatar
just5
Postitusi: 40
Liitunud: 03 Nov 2013 12:51

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas just5 »

Peaks natuke uuendama, et mõista anda, et projekt pole pooleli jäänud. Kuna aeg on üpriski ruttu lennanud, siis vahpeal on ikka miskit ära ka tehtud. Nimelt külastasime plekkseppa, kus siis sai nii mõnigi osa välja vahetatud ja mõni parandatud. Uued said käljekarbid ja tagumised tiivakaared. Parandatud esitiibade kinnitus kohad, põhi, tagapõll, numbritulede kohad jpm :P
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Nipet näpet on veel vaja ilmselt keevitada, kuid enne pean kere paljaks võtma.
Progress liigub tasa ja targu. :)

Rando
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas rean »

Ilus töö 8)
Kui sa karbid jätad seest kruntimata siis pärast ei kaitse karbiõli ka neid korralikult .
Tekib kondents ja niiskus ning rooste on kerge tulema . Üle kahe/kolme aasta need ei kesta .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Kasutaja avatar
just5
Postitusi: 40
Liitunud: 03 Nov 2013 12:51

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas just5 »

Seest ikka krunditud! :)
Kasutaja avatar
just5
Postitusi: 40
Liitunud: 03 Nov 2013 12:51

Re: BMW 520i e28 86a.

Postitus Postitas just5 »

Tere
Ega väga palju kahjuks kirjutada pole. Pooleli pole jätnud kuid olude sunnil pole väga aega olnud haiga tegeleda. Auto hetkel külili ja ootab põhja puhastust ja liivapritsi. Mootor koos kastiga on ka maha võetud. Proovitud sai ka ketastega tagasilda alla. Kahju, et pole seda aega, et saaks liikuma järgmiseks suveks, ilmselt mitte ka ülejärgmiseks. Aga ma annan endast parima, et protsess ikka edasi liiguks :)

Mõni pilt:
Pilt
Pilt
Vasta