BMW 728iA /1984/

Foorumiliikmete autod.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

BMW 728iA /1984/

Postitus Postitas Jaan »

BMW 728iA 1984, 2788 cm3, 135 kW, 4hp22 automaat, 4 käiku, pikkus 4860 laius 1800 kõrgus: 1430 Rial N70 7jx15h2, rehv 205/65/15 General M+S. Lisad: Elektriline katuseluuk, neli elektrilist akent, kaks elektrilist peeglit, juhi iste elektriliselt reguleeritav, kõrvalistuja iste elektriliselt reguleeritav, käetoed esiistmetel, valgustusega meigipeegel, lugemislampidega tahavaatepeegel, kaks lugemislampi taga, must nahksisu, puitsisu, tagakardin. Paigaldamist ootavad: autopiloot, pardakompuuter, klaaskatuseluuk.
Viimati muutis Jaan, 30 Juul 2007 16:38, muudetud 4 korda kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Priit Peljo
Postitusi: 858
Liitunud: 02 Veebr 2005 23:47
Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit
Kontakt:

Postitus Postitas Priit Peljo »

Kas vävitööd juba ettevõetud?
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Veel mitte... Mõte selles suunas vaikselt liigub... Praegune värvkate on tõesti halvas seisukorras, praguneb, tuleb lahti jne. ja asi läheb hullemaks, kogu aeg. Mingid spetsialistid on eelmise värvimisega (eelmiste värvimistega) ikka paraja jama kokku keeranud :( Momendil pole mõtet isegi pesulasse sõita, eriti survepesusse :roll: Ühe korra käisin, siis jäi koos tolmuga ka üsna suur osa auto värvist pesulasse :shock: See ei ole normaalne :( Noh... õnneks on tehniline pool viisakas seisukorras.

:(
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Ilus seitsmene. Väga korralik ja hoitud paistab välja. Kas tagakardin on originaal?
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Tagakardin on originaal, seisukord kah normaalne. Tegelikult sooviks leida elektriliselt toimivat originaaltagakardinat! 8) Siis oleks enamus praktilise väärtusega lisadest olemas.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Galeriis mõned uued pildid hetkeolukorrast:

Meister tegutseb: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album196/aam Ja teised põnevad pildid on siin: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album169
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Vaatasin pilte, ei saanud hästi sealt aru kas katus kõva pahtli all. Tundub nagu et auto kunagi katusepeal sõitu saanud :? . A muidu on autol ilus sisu, kas oled mingi nahahooldus vahendiga seda töödelnud ka?
Carclassic OÜ
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Kohati on selline mulje, et autoga on sõidetud nii katuse kui ka külje peal :shock: Ei ole veel selgusele jõudnud kas auto on katus vahetatud või on see originaal... muud plekid (uksed, kapotid) on igatahes selle auto enda omad kõik olnud. Teisest küljest jällegi aru ma ei saa, miks seda autot üleüldse pahteldatud on (pahteldatud on südamest, nii seest kui väljast). Plekk mis alt välja tuleb on aga korralik. Nii korralik, et kui kõik pask maha kaapida siis saaks ilusa hõbedase auto! Siin on näide: näha on hõbedane originaalvärv mis ei ole liivapaberit elu sees näinud: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album169/aba Ühesõnaga kaabin mina auto pealt seda paska maha ja mis välja tuleb: värvikiht, pahtlikiht, hõbedane läikiv värvikiht, et lase või liugu, pahtlikiht mis praguneb, pahtlikiht mis ei pragune, veel mingi kiht läikiva värviga ja siis kõige lõpuks originaavärv - mis on hõbedane. Oletan, et originaalvärvi peale on ilma igasuguse eeltööta lastud tsinkvärvi ja osadesse kohtadesse ka igaks juhuks pahtlit pandud. Siis on lastud veel tsinkvärvi ja pandud veel pahtlit. Ja tsinkvärvi. Ja pahtlit?? Kõige peale on lastud värvikiht (jällegi alumist kihti karestamata). Veel tundub, et värv ei sobi pahtliga ja vastupidi. Kohad kus veel värv on ilus - seal all näiteks praguneb pahtel. Mõne koha peal kus pahtel on kinni ja ei pragune - koorib värv ennast lahti. Auto värviga on ikka paras porno kokku keeratud :cry: Ma ei ole veel otsustanud mis diagnoosi nendele spetsialistidele panen, kes seda autot on kunagi värvinud... aga igal juhul on nad olnud kas peast lollid, psüühhiliselt haiged inimesed või siis tugevalt mingi aine mõju all :? Praegusel hetkel vahetan välja nii palju detaile kui võimalik - uksed, kapotid, esitiivad. Nende hankimisest saaks väikse jutu kirjutada aga et mul momendil kopp täiega ees on siis ei tule kirjutamisest ka midagi välja. Et siis jah... Katus ja tagatiivad jäävad kuid need on vaja enne värvimist plekini haljaks võtta. Sisu on ilus. Ei ole töödelnud.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Ma pakun välja et esimesed keremehed kes värvi on tahtnud muuta, on mingit pahtlirallit ka teinud. Aga arvatavasti niihästi et pinnad lainesse pahteldanud. Siis on järgmised mehed, või need samad uuesti üritanud autot sirgu pahteldada. Seda aga teinud nii et aina pahtlit juurde ja juurde, mitte enne vana maha võtnud.
Millega sa katust puhastad, kas lihvid või eemaldad keemiliselt? Ma ise proovisin enda e28 tiiba ning põlle keemiliselt puhastada, päris mõnusa puhta ja vigastamatta plekipinna sain 8) .
Carclassic OÜ
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Asi tundub küll pahtliralli moodi olema. Autot on tõesti 2 korda punaseks värvitud. Katuse puhastamiseks hankisin esialgu ühe purgi Wenfexi. Momendil on üks uks veel vahetamata. Sellega tahaks veel täna hakkama saada. Siis oleks nagu pühapäev asja ette läinud.
......................................................

Nüüd on uued esimesed uksed ka ees Loodan selle peale, et vahetatud asjade pealt enam värvi sellisel moel kooruma ei hakka. Pilte hetkeolukorrast saab veidi hiljem. Värvimiseni läheb aga veel natuke aega... Igatahes auto näeb välja nagu kirju lehm (kirju haikala?). Tänaseks viskab labida nurka.

Näituse kvaliteeti taga ajama põhimõtteliselt ei hakka. Asi peaks saama igapäevaseks punktist A punkti B sõitmiseks lihtsalt viisaka välimuse.
Viimati muutis Jaan, 30 Juul 2007 16:40, muudetud 1 kord kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Haikala on praeguse seisuga toimetatud ravile. Veel septembris oli olukord selline: haikala http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Cow.jpg kirju lehm http://www.bmwclassic.ee/galerii/album169/abf Loodan parimat. Kellel tekkis huvi lehmade vastu siis lehmadest saab lähemalt lugeda siit: http://www.virumaateataja.ee/030606/esi ... 031045.php Viimasel ajal olen tegelenud näputööga: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/abw http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/abx http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/acb Kõigepealt pesin detailid vee, seebi ja harjaga. Ülejäänud kinnikleepunud saasta sain liistudelt kätte riidelapi ja Sinoliga. Kroomosade poleerimiseks kasutasin spetsiaalselt selleks ettenähtud vahendit TurtleWax Silver Chrome. Plastikpindadele värskema välimuse andmisel kasutasin toodet nimega TurtleWax Black Chrome. Linke, reste ja võresid ootab sama saatus. Ukselingid saavad lisaks korralikule läikele uued http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/aax tihendid.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Jaan kirjutas:TurtleWax Black Chrome
Kasutan ise sama asja. Kui terve auto hoolikalt üle käia, on tulemus ikka super :).
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

kustas kirjutas:
Jaan kirjutas:TurtleWax Black Chrome
Kasutan ise sama asja. Kui terve auto hoolikalt üle käia, on tulemus ikka super :).
On küll!

Ühe asja ostsin hiljuti juurde, selle http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/ach http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/acj (tellisin veel 2 satsi tüübleid ja kruve lisaks). Vasakpoolne suunatuli sai muretsetud juba varem. Vahepeal kogusin 3 aastat raha ja sain ka parempoolse kätte. Nüüd siis mõlemad suunad uued :D Siin on läbisegi mõnede vahetatud osade paberid: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/acq http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/acr
Viimati muutis Jaan, 30 Juul 2007 16:41, muudetud 1 kord kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Jaan kirjutas:TurtleWax Black Chrome
Kust seda Tallinnas otsida võiks?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Ostsin viimati Järve autokauplusest.

Ben AT AS
Pärnu mnt 232 Tallinn 11314
Telefon 6722137
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Viimase 4 kuu õppetunnid on järgnevad: raha ei ole motivaator: kui automaalril tööisu ei ole siis autole värv peale ei lähe.

Nüüd siis mõnda aega auto juba käes. Täpsemalt enne jõule sain kätte. Esmamulje oli positiivne (jällenägemisrõõm üle 3 kuu ikkagi). Kodus täpsemalt uurides tuli hetkeks masendus peale („kas me sellist hainina siis tahtsimegi?”). No lõppkokkuvõttes mõtlesin tulemuse keskmiseks – arvesse võttes ka kulutatud rahasummat (mis siiski väga väike ei olnud... aga mitte ka väga suur). Ehk siis värvitöö kvaliteet on selline keskmine. Ei midagi väga hullu ei ole. Ilmselt selle raha eest poleks paremat saanud tahta (kuigi ootused olid algselt asju kokku leppides natuke suuremad). Mõned väiksed apsud on sees. Võib-olla oli see minu viga, et unustasin pakiruumiluugilt märgi eemaldamata (märgi alt värvimata – selgus siis kui hakkasin uut ilusat läikivat märki paigaldama) :( Esimesed ukselingid olid jäänud värvimise ajaks eemaldamata (tagumised võtsin õnneks ise ära). Pärast värvimist otsustasin linkide alla panna uued tihendid – need on aga välismõõtudelt hästi natuke väiksemad (ikkagi uued!). Õnneks olid need plekkdetailid, mis said välja vahetatud, suhteliselt heas korras. Kui eelmistel detailidel oli kohati sentimeetrine pahtel peal, siis uutel detailidel on jälle uus viga: pahtlit ei ole. Mõnes kohas kus oleks võinud mõningal määral pahtlit kasutada (väiksemad kriipsud jne. kõrvaldada) seda tehtud ei ole. Mis veel… negatiivse poole pealt on parempoolse esitiiva alumine kinnitus jäänud keevitamata, vasakpoolsel tiival on aga väike mõlk (suunatule juures) jäänud ühtlaseks pahteldamata, väiksed kriimustused kumavad läbi uue värvi. Positiivse külje pealt on juhiuks paika rihitud (oli natuke viltu), lisaks saadi vähemalt katuselt kogu külaseppade poolt kuhjatud pahtlimass siiski kätte. Ja üleüldse on auto nüüd tervikuna ühte värvi. Mis on hea :) Pärast küljeliistude külgepanekut läks üldpilt natuke paremaks. Katuseluuk on nüüd uus (läbipaistev), mis samuti üldmuljet parandab. Pärast kõikvõimalike pisividinate ja detailide tagasikruvimist läks tuju paremaks. Vähemalt kõik kõige olulisem, mis toimima peab, teeb seda (mootor töötab, käigud vahetuvad, tuled põlevad, pidurid töötavad). Katuseluuk tahab veidike seadistamist. Lappasin luugi kiirkorras külge kuid kuskil on miski mis takistab sujuvat liikumist. Kunagi kui aega on tegeleb asjaga (ilmselt on relssidel mõningal määral pahtlitolmu). Mida võiks veel teha? Tagatiibadel asetsevad laiad küljeliistud on veel tagasi panemata. Praeguse seisuga mõtlen kas tellida uued (liiga kallis) või lepin vanadega. Üldmuljele tuleks kasuks korralikumad leida. Küljekarpide kapitaalremondini sellel korral ei jõudnud. Vajalikud osad on olemas ja ootavad oma aega http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/acu http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/acv Olen ka seda mõelnud, et väga heasse korda pole seda autot ehk mõtet taastada... Samas õnnestub seda masinat tõenäoliselt veel aastaid suuremate probleemideta kasutuses hoida. Nagu mainitud võiks lähema paari aasta sees vahetada välja küljekarbid. Keevitust tahab varuratta alla jääv plekk (varuratta pesa). Profülaktika mõttes võiks veel välja vahetada põhja all olevad piduritorud http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/act ja kütusetorud http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/acs Muud seal nagu erilist polegi (kõik ülejäänud on juba vahetatud). Igapäevaseks kasutamiseks on see auto nüüd hea küll. Kunagi tulevikus sooviks hankida mõne väikse läbisõiduga ja hästi hoitud analoogse isendi.
Viimati muutis Jaan, 30 Juul 2007 16:44, muudetud 2 korda kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

See sinu kirjeldus värvitöödest tuleb kuidagi tuttav ette. Sellist suhtumist kohtasin eelmises töökohas mõnel mehel, ah see vana auto, käib küll jne. Kui ikka inimesel töö tegemiseks mingit huvi ei ole, katsub oma päeva kuidagi tööpostil ära veeta, siis ei motiveeri rahaga ka. Suht närvi kohe ajas selline asi :x . Pmst. on sul õigus nõuda see värvitöö üle teha, olgu asi korda tehtud, mina küll nõuaks :evil: . Vahet ei ole kui palju töö maksab, lõpptulemus peab ikka korralik olema.
Aga muidu hea lugeda et auto lõpuks ikka kodus, kokkupanemine on kõige lõbusam. Varsti sõidad jälle ringi ja unustad jamad mis vahepael olnud :) .
Carclassic OÜ
raul
Postitusi: 133
Liitunud: 16 Sept 2004 11:27

Postitus Postitas raul »

Sellise värvi/keretööde halb kogemus on endalgi (ja nii mõnelgi tuttaval) - aega kulub, summad kasvavad ja tulemus on pehmelt õeldes kaheldav - ning lõppude lõpuks on osad detailid ära kadunud, asjad ei istu korralikult kokku ja kui lõpuks lähed näitama, et siin on praaki tehtud, siis vabanduseks tuuakse, et seda me pole puutunud jne jne.
Aga Jaan - tee kokkupaneku protsessist pilt ka, oleks huvitav vaadata.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Aega kulus tõesti megapalju (algne tähtaeg oli 1 kuu) :shock: Eks seda tähtaega sai kogu aeg pikendatud. Oli küll jutt, et pigem mingu aega aga see eest oleks ikka korralikult (NB! mitte ülihästi) tehtud. Üritan olla mitte liiga kriitiline... "Vanale autole käib kah", nagu öeldakse. Tagasi viima ei hakka... pole mõtet... Antud juhul makstava summa suurus ei oleks kvaliteeti ilmselt eriti mõjutanud. Mul lõppkokkuvõttes hea meel, et masina kätte sai. Loodetavasti ei kavatse värv sellel korral pärast 3 kuud töölepingut lõpetada. Juppide külgekruvimisprotsessist kahjuks pilte pole.
Viimati muutis Jaan, 30 Juul 2007 16:46, muudetud 1 kord kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Mis see summa siis oli, 3000, 6000, 15 000 ? Viimase puhul on juba kvaliteet nõutav.
Suletud