Bmw 520 1978 Toivo

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas Toivoku »

Vist võiks öelda siis back to the roots.
Kuuaega tagasi ilmus kuulutus bmw klubisse,et müüa e12 kommiraha eest, noh mina eeldasin,et 100-150 euri. Aga omanikuga rääkides siis hind oli talverehvid ja puulõhkumis masin ehk umbes 4-500 euri ja seda oli talle ka väidetavalt pakutud.
Matsin oma idee maha,et saan omada uuesti e12 nagu mul kunagi ammu oli. Aga nädal tagasi härra kirjutas,et keegi ei ole tahtnud järgi tulla ja mis mu pakkumine on asjale oleks, tegin omapoolse pakkumise ja siis algas konksuga auto ja treila otsimine, paar päeva otsisin kuni sai tõeks vanasõna "Kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem" ehk siis kõrval garaazist Karl-Sander pakkus,et lähme toome ära tema autoga ja võtame ühe mu hea kliendi käest konna, mõeldud tehtud.
Neljapäeval siis hakkasime 15 minutit ennem 12 vurama tallinnast,et jõuaksime kella 13.00 praami peale, me kumbki ei uskunud ei jõuame selle praami peale, aga noh voyager lippas hästi kui konn taga ja sai jõutud isegi 5 minutilise varuga.
Jõudsime siis autoni, auto oli tunduvalt paremas olukorras kui mina seda piltidelt nägin ja esmamulje oli kõva, kuid põhja alla polnud keegi vaadanud.
Niiviisi see mind seal ootas igatahes:
Pilt
Pilt
Pilt
Egas midagi, pilli konna peale sikutama, see oli muidugi oma ette ooper kuna konna vints oli katki ja köiel polnud konksugi :D , õnneks võtsime kaasa teised koormarihmad. Kuna ei mina ega Karl-Sander polnud kunagi konnaga autosid vedanud ja sidunud siis see oli omaette naljakas kuidas me mõtlesime,et seda pilli kinni siduda :D .
Igatahes sadamasse jõudes olid rihmad lahti ja sidusime siis uuesti velgede ja õõtsade ja ma eitea mille kõige vahelt veel läbi neid :D .
Masin siis laeva peale:
Pilt
Koju igatahes jõudsime kenasti, saime paar korda veel rihmasid pingutada. Aga noh tulleks hetkeks kui garaazi jõudsime olin mina 80% kindel,et masin läheb juppideks, sest mitmes kohas läbivat roostet jne. , mitu härrat käisid garaazis juba juppe noolimas :D
2 päeva pärast garaazi venitamist ja tehes muid asju sai pill tõstukile ja pilt oli parem kui keskmisel eesti e36l, põhja alused punnid ainult ära roostetanud kõik ülejäänuyd kandev osa on hindele 4 korralik. Tuhnides veidi erinevates autojuppide portaalides siis uued karbid ja uued tiivad ja uued tiivakaared on kõik saadaval ja vägagi mõistlike hindadega.
Nii, nüüd aga mootorist juttu veits, tegemist 2,0 karpaga mis on seisnud ilma karterita viimased 5 aastat, kõva üllatus oli see,et pole üldse roostes ja käib vägagi kenasti ringi, uued saaled sisse ja pill käib kui antsuviiul.
Aga hing ihkaks midagi võimsamat juba kui vahetada ja aretada, ehk siis tehti pakkumine ühtede e46 facelift tulede vastu,et saab vahele m52b28 hoopis kui jõuame kokkuleppele. Aga mootori asi endiselt kahtlane selle hetkeni kuni reaalselt mootor garaazis kohal. Hetkeseisuga käigukast pilbasteks( ise lõhkusin ära üritades tagurpidi käiku sisse saada ilma sidurita)
Igatahes loodan,et see auto võetakse mu perekonda veidikene paremini vastu kui Cavalier ja aidatakse masinale ülevärv teostada. Kaasa tuli terve ring neid velgi mis ees all on, aga need lähevad müügiks tõenäoliselt ja alla tuelb kas 16" midagi ägedat ja laia või siis 17 midagi lihtsalt kena kuigi tegelikult pakuti 18" ka aga seda vist on veidikene palju.
Lõpp visioon asjast võiks olla selline nagu all oleval pildil, kuid jah kes teab vbla velg muutub, ulme madalaks ei lähe kuid kindlasti madalamaks kui praegu, asi peab hästi istuma. Põlle tegija olemas ja põll millest vorm teha ka olemas) Pillil on räigelt palju kroom asju mis on sitaks äge sest mulle kui harakale see sobib :D
Pilt

Hetke seisuga siis tagatiivaääred tehtud, tiivad"restaureeritud" ja puhtaks lastud, sama kapoti ja esiakna alusega,veel vahetada karbid ja teha korda esiuksed mis on roostest näritud, kui uusi uksi ei leia siis keevitan vanad ära ja saab asja ikkagi, tahaks veel sellel talvel sõita ja tagavedust nautida.
Pilt
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas JanekEnde »

Talve pole ollagi, mis siin ikka nautida :mrgreen: Vähemalt raisad ei soolata teid, mis on ainus positiivne asi.
Ah et selle tõid siis omale... edu igatahes 8)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas Toivoku »

JanekEnde kirjutas:Talve pole ollagi, mis siin ikka nautida :mrgreen: Vähemalt raisad ei soolata teid, mis on ainus positiivne asi.
Ah et selle tõid siis omale... edu igatahes 8)
Vbla siin foorumis kohatu öelda, aga tahan ehitada omale sellise auto mis oleks noh veidikene kiiresõiduauto omadustega, mitte,et ma kurdaks e34 mineku üle aga võiks vähe väledam olla ja rajal sutsu võimekam, samas 750il linnavahel paugutada on naljakas. Esialgu orgunnisin ta omale talve autoks, aga tõenäoliselt nii nagu kõigi mu masinatega( e34, e32, e36) siis talvel seisavad nad soomes ühe katuse all ja ootavad kuni ma neid sõitma viin. Igatahes homme proovin vähemalt ühepoole karbi ära vahetada ja haljad kohad ära kruntida( peale sai kantud 4cr mingi ime rooste vastane aine aine)
Aga tunda on,et see kerekeevitus värk läheb aina paremaks ja paremaks, pole kunagi sellises mahus keretöid teinud ja noh peale selle auto tegemist olen kindlasti osavam.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas rean »

Sisemised pinnad tuleks ära kruntida enne külge keevitamist .
Karbiõliga@ käid pärast kereõõnsused üle, siis peaks mõnda aega kestma.
Jälgimisväärt teema 8)
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas Toivoku »

rean kirjutas:Sisemised pinnad tuleks ära kruntida enne külge keevitamist .
Karbiõliga@ käid pärast kereõõnsused üle, siis peaks mõnda aega kestma.
Jälgimisväärt teema 8)
See kõik saab tehtud, olen jätnud väikesed augud kust saan pritsiga lasta erinevaid aineid õõnsustesse.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas Toivoku »

Tänaseks päevaks siis osaliselt krunditud ja üks karp jäänud vahetada + 2 ust tagasi ellu äratada. tahaks juba pilli pahteldama ja maalerdama hakata, kopp ees keevitustest. Veider on see,et põhi on normaalses korras ja karpe on isegi kuskile keevitada.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas Toivoku »

Pilti ei jõudnud teha kuna telefon viskas pildi taskusse ,kuid üks pool autost on krunditud ja pean tõdema,et seda maalritööasja pean veel kõvasti harjutama, aga nhoh kui auto on kirju kui lehm siis ei näegi igant ranti mis lihvimatta jäi või igalohk/muhk mis pahteldamatta või väljatõmbamatta jäid. Igatahes homme uue hooga. Räägitud sai ka ühe härrasmehega kes vastavate teenuste eest mulle lubas anda m52b28 mootori mis siis loodetavasti esmasp juba kapoti all pesitseb :) .


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas Toivoku »

Tänane päev möödus mootori eemaldamisega doonor autolt :)

Pilt istmetest mida soovin selles autos näha:
Pilt

Aga selle projekti kõige tähtsam osa vaatab autole otsa :D ehk siis m52b28 :) Kohe kui mootori kapoti alla saab istutan sinna otsa m50b25 sisselaske :) Paar elektrilist muret on ka veel, ag arvan,et nendega saame hakkama :)
Pilt
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas JanekEnde »

Norm 8) eks see maalriasi vajab harjutamist, kuid kui selge, siis lebo. Muidu, lohkusid jne saab tahmaga kontrollida - tõmbad peale ja lihvid maha ning näed ära kus defektid on või kus veel pahteldamist/lihvi vajaks. Värvipoodidest peaks saama tahma ja ei tohiks mingi ulme hind ka olla.
Hakkab looma juba :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas Toivoku »

tahma värki ma tean,et on olemas aga ma ei teadnud kuidas seda kasutada ja sellepärast pole soetanud ka :D Tahaks juba tehnilise/mehhaanilise poole kallale asuda, sellest maalri asjast on ikka räige kopp ees ja keevitamistest ka :D
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas JanekEnde »

Heh :D mulle eriti keevitamine ei istu, eriti veel kui on vaja palju teha :lol:
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas Toivoku »

JanekEnde kirjutas:Heh :D mulle eriti keevitamine ei istu, eriti veel kui on vaja palju teha :lol:
no summuteid mulle meeldib väga ehitada :D aga kerekeevitused on ikka tüütud ja pikad :D kõik see mõõtmine ja lihvimine ja mõõtu lõikamine jne.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas JanekEnde »

Just :) Aga summareid ehitada meeldib, siis tea et minu omal oleks terve jooks vaja teha, kuna vana mädaneb varsti alt ära :D Eks siis tean, kelle juurde pöörduda kui finants lubab. Uurisin Simonsi süsteemi ka, aga hind on 345€ terves pikkuses, niiet jääb vist ära :lol:
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas Toivoku »

JanekEnde kirjutas:Just :) Aga summareid ehitada meeldib, siis tea et minu omal oleks terve jooks vaja teha, kuna vana mädaneb varsti alt ära :D Eks siis tean, kelle juurde pöörduda kui finants lubab. Uurisin Simonsi süsteemi ka, aga hind on 345€ terves pikkuses, niiet jääb vist ära :lol:
no aga sama komplekti eraldi detailidena saab tunduvalt odavamalt :) ise lähen igatahes 2,5" teed ja 2 simonsi reso :)
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas JanekEnde »

Oli ka plaanis midagi sellist.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas Toivoku »

JanekEnde kirjutas:Oli ka plaanis midagi sellist.
Kirjutasin valesti kogematta, lähen ikkag i3" teed, saab vähe vaiksem arvatavasti ja madalama müdinaga. Aga tänaseks siis nina ka krundi all ja esiklaasi ümbrus.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas JanekEnde »

Kuidas edeneb? 8)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas Toivoku »

JanekEnde kirjutas:Kuidas edeneb? 8)
Keevitus tööd said otsa ja keevitatud kohad krunditud ja pahteldatud, nüüd on veel vaja siis kõvasti lihvida ja sirgemaks ajada sealt kus kõveram peaks olema. Täna õhtul peaks kätte saama ka käigukasti ja mootorikäpad. Äkki nädalalõpuks pill üleni krundi all ja omal jõul liiklev uue mootoriga. Kahju kohe seda m20 metalli viia :S
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas JanekEnde »

Ok :) no see m20 karpa, sellisega pole väga midagi teha. Kui just mõni fanatt oma masinale ei taha. Kevadel võimalik, et külastan, tahaks korraliku summarijooksu enda pillile alla saada :D aga eks sellest arutab pikemalt tulevikus.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: Bmw 520 1978 Toivo

Postitus Postitas rean »

Tee mõned pildid ka ikka :wink:
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Vasta