Ahvena Bmw e21 1983

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Ahven
Postitusi: 14
Liitunud: 08 Sept 2013 13:40
Asukoht: Tartu

Ahvena Bmw e21 1983

Postitus Postitas Ahven »

Nii, sai natukene aega otsitud ning leitud enamvähem masin mida nokitseda, ning kuna kohekohe on tulemas jällekord sünnipäev siis tegingi endale sünnipäeva kingituse. Kindlasti tekib inimestel küsimusi et mida ma teha tahan jms, kuid eks kõik selgub töö käigus ning mis saama hakkab - ei tea :D
Niipalju kui mina autost tean siis jäi teadmata põhjusel 1999 aastal seisma ning seisis kuni eilseni kui sai ta ära toodud. Sõitis sellega väidetavalt naisterahvas ning on hästi hoitud isend ... niivõrd-kuivõrd. Ei saa öelda et kere on heas korras kuid kõik on tehtav. Istmed ei ole auguliseks kulunud, armatuurlaud on hea. Puudu on kahjuks tervikust kindalaegas ning kundepoolsed tuled koos võre ning neerudega.

Teemat pean rohkem päevikuks :)

Panen paar pilti ka teile

Pilt

Pilt

Kes end siin pildil ära tunneb, siis tänan teid sügavalt abi eest !!! :D
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis Ahven, 12 Dets 2014 10:58, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas rean »

Väga hea leid 8)
Mootorit ei lugenud pealkirjast välja .
Millised plaanid on , kas sõidad hooaja ära ja siis võtad pulkadeks ?
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Kasutaja avatar
Kristjan S
Klubiliige
Postitusi: 737
Liitunud: 18 Sept 2010 23:44
Asukoht: tallinn

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas Kristjan S »

Loodan, et tead kuidas tungiga tegutsetakse-igal juhul mitte karpide juures :D
e21 318i, e28 528i, e23 735i, e24 635 csi
Ahven
Postitusi: 14
Liitunud: 08 Sept 2013 13:40
Asukoht: Tartu

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas Ahven »

Kristjan S kirjutas:Loodan, et tead kuidas tungiga tegutsetakse-igal juhul mitte karpide juures :D
Tean küll kuidas tuleb tungraua ning muude tööriistadega tegutseda. Niisiis, hetkel on kapotiall 1.6l 55kw karpamootor, kuid hetkel mõlgutan mõtteid m30b35 mootori poole nimelt siis.

Alustasin samas ka auto laiali võtmisega et ära näha murekohad ning lähima kuuaja jooksul loodan ka kere tegema hakata. Üllatavalt kõva oli kere, v.a mõned hiired ning omajagu pähkleid mis autost välja tuli. Pistan mõne pildi ka juurde. Ülimalt kahju on ka esituledest, mis eelmise omaniku käes on tiba elu näinud ning kundepoolsed sootuks ära kadunud ... :( Nädalavahetusel loodan et jõuan ära puhastada salongi vaibad, istmed ja muu riidest kama ning hetkel ilusti kuiva ja sooja tuppa ära ladustada.

Tagumise istme alt tuli selline vaatepilt :shock:
Pilt

On küll tiba kulunud, kuid siiski leian et üle keskmise korralikud.
Pilt

Pilt

Ja lõpuks siis kaks pilti põhjast

Pilt

Pilt

Ning kui keegi teab kedagi kes teab kellel on selliseid tulesid müüa, siis olen pakkumistele avatud.
http://i67.photobucket.com/albums/h298/ ... tView4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas Priit »

Need tuled on nn. "Hella kit" ja mingi hetk isegi keegi müüs neid siin. Aga väga levinud need ei ole.
Kere tundub seestpoolt tõesti üsna kõva. Esimene müramatt tundub samuti terve- seda hoia hoolega sest asendust leida on pea võimatu.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas Iff »

Kere paistab tõesti uskumatult heas korras olevat, toorikuga on Sul vedanud.
Ei jää muud kui edu soovida selle projektiga :)
635csi
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas JanekEnde »

Hea avastus tagaistme alt :lol:
Põhi on e21 kohta päris heas seisus!
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Ahven
Postitusi: 14
Liitunud: 08 Sept 2013 13:40
Asukoht: Tartu

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas Ahven »

Kuna midagi tarka teha ei ole jõudnud, maha on võetud vaid käigukast ning kardaan ning tänasel päeval leiab ka mootor oma tee garaaži nurka panen lihtsalt kaks ilusat pilti siia imetlemiseks.

Auto suuremast jamast puhtaks pestud, ära nähtud ka mõned seni nägemata roostekohad ning ega muud kui tuleb vaikselt kere kallale asuda.
Pilt

Ja nii need päevad mööduvad ... :)
Pilt

Mootor on käes, tiivad maha võetud, salong täiesti puhas ning läbisõiduks hetkel 318 077 ( lihtsalt mainin ära ). Nüüd ega midagi kui uuel nädalal juppide jahile ning tuleb muretseda mig/mag keevitusseade.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Ebaloogiline
Postitusi: 73
Liitunud: 30 Apr 2014 22:21
Asukoht: Tartu

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas Ebaloogiline »

Niimoodi ta seisab

Pilt

Pilt
BMW 525i E28 '83
Ahven
Postitusi: 14
Liitunud: 08 Sept 2013 13:40
Asukoht: Tartu

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas Ahven »

Nii .. nüüd on hing rahul ning lootus vaikselt asjatama hakata kuna sai sõbra e23 "735" enda garaažist edasi teise ära viidud ning e21-le ruumi tehtud. Esimese asjana said küljest ära võetud kõik klaasid kuna teadagi siis tihendiga klaasi alt võib mäda oodata ... mida ma ka leidsin, kuid et niipalju ei osanudki loota. Kõik klaasid ja liistud tulid kätte sirgete ning tervetena.

Nii ta läks ...
Pilt
Ja järgmine loogiline samm, ehk auto sai kuiva katuse alla ! :)
Pilt
Pilt

Alustan siis meeldivamast ...
Pilt
Mida ettepoole seda hullemaks asi läks.
Pilt

Pildid pole ka head aga aimu saab. Hetkel ootan mõningaid tellitud jubinaid (karbid, tagatiivaäär jms)
Eks kohale jõuavad näeb asjade kvaliteedi ka ära ning oskan midagi juurde kirjutada. Kogu kerel esinevad roostekohad said korduvalt ka buvanosliga üle tehtud ning ega nüüd midagi rohkemat kui head kätt ja plekiväänamist mulle :lol:

Samuti ootaksin kommentaare targemate käest, nimelt on mul soov välja vahetada ka tagasild. Loogilise lahendusena näeksin mina seal all bmw e30 ketaspiduritega tagasilda. Kiirete mõõtmistulemuste põhjal sain et e21 kahe suure puksi vaheline mõõt ( diameetrist diameetri ) on 1200mm ning e30-l 1224mm. Kuna leian et see pole kõige hullem ning on teostatav, ei hakkagi ma 323-e tagasilda otsimagi. Kui kellegil on aga pakkuda siis mu vaeva vähendades võite seda mulle alati ka pakkuda. Ning ootan ka targemate kommentaare just teostuse osas. Ei oota et keegi näpuga kõik ette ära näitaks, vaid soovitusi või misiganes arvamusi.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas raunz »

Ma oma raja E21-le panin just E30 silla alla. Kuna mul pole pehmeid pukse sinna vaja läks sild jäigalt kere külge. Seetõttu sain suhteliselt lihtsalt asja teostatud. Tänavaautole tehes peab aga veidi rohkem vaeva nägema. Sillatala tahab korralikult ümber tegemist, uus differentsiaalikinnitus vaja teha + amordipüstak samuti 1:1 alla ei istu. E21 323 tagasild on oluliselt lihtsam alla panna aga kui sobivat ei leia ja huvi on aretada siis miks ka mitte.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Ahven
Postitusi: 14
Liitunud: 08 Sept 2013 13:40
Asukoht: Tartu

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas Ahven »

Kuna minagi vaid vaene õpilane ning töö tõttu pole eriti kaugemale jõudnud, vaid kätte saanud tagatiiva ääred, välimised karbi osad ning nipetnäpet ( tellitud ka e36 tagumised coiloverid ), ning pole suutnud ennast kokku võtta et realiseerida unistus mig/mag keevitusest, siis tihtipeale vaid hetkel veel autopeale ilastamas käidud siis kahjuks pole midagi uut lisada. Välimised karbid ning tagatiiva ääred sain firmalt klokkerholm, kvaliteedi ning hinna suhtega olen esmapilgul rahul ning kusagil südamepõhjas on lootus varstivarsti aparaat ikka kätte võtta ning tegutsema hakata siis loodan parimat. Jaanide puhul ehk saan ka mõne värskendava pildigi lähipäevil siia lisatud !

Tervitades,
Sven !
Ahven
Postitusi: 14
Liitunud: 08 Sept 2013 13:40
Asukoht: Tartu

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas Ahven »

Tunnistan isegi et korraga ehk liiga suur amps võetud. Pole kätt korralikult jõudnud külge panna, küll aga on olemas nüüdseks e28 tagasild ( terves tükis ), samuti ka esisild ning e28 katuseluugiga katus. Vägagi tõenäoliselt on olemas oht et mootoritoorikuks tuleb m30b35. Sillakohapealt olen vaatanud, mõõtnud ja mõelnud ning ei leia et seda silda oluliselt halvem e30 omast oleks alla ehitada. Katusekohapealt on minu arvamus selline et ühel õigel autol peab luuk olema ;) Tellitud on ka Mig/Mag keevitusseade. Seekord ühtegi pilti lisada ei ole :) Kiitke, laitke mõtteid maha või sõimake niikaua kui ma mehetegusid teha pole veel jõudnud. :)

E: Nüüd olemas ka e30 tagasillatala koos ketasõõtsade ja muu juurdekuuluvaga.
saarlane
Postitusi: 110
Liitunud: 05 Mai 2010 15:37
Asukoht: Kuressaare

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas saarlane »

E30 sillaga jäävad ju kütusepaagid ka ette? St originaale eriti kasutada ei saa enam.
Aitan ebay'st tellimisega
Ahven
Postitusi: 14
Liitunud: 08 Sept 2013 13:40
Asukoht: Tartu

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas Ahven »

Nii ta seisab

Pilt

Selliste "pukkide" peal saab edasine toimuma :D

Pilt

Pilt

Ega pikemalt polegi midagi rääkida, tuleb poest vaid makroflexi, klaasriiet, ohtralt pahtlit ja hermeetikut tuua ning saabki see kere tihe kui kurat :D
Ahven
Postitusi: 14
Liitunud: 08 Sept 2013 13:40
Asukoht: Tartu

Re: Ahvena Bmw e21 1983.

Postitus Postitas Ahven »

Loll ja asjakohane küsimus. Kuna masinal on mõningad tundemärgid mis viitavad justkui mingisele paketile ( stange, luugi lip, valuvelg, hellatuled ) siis kas " Edition M " on sellele kõigele vastav selgitus ?

Edition ‘M’ (Western Europe)

Available: 1982

Mods: Motorsport kit consisting of deep front spoiler (painted), black rubber trunklid spoiler with ///M badge, black or grey striping all round, reflector plate in between the taillights and painted side mirrors. Advised to be combined with sports suspension and alloys. No mods to engine & suspension.

Available as: 320/6, 323i


Värvitud " Deep front spoiler "
Must kummist luugilip, küllgi ilma ///M märgita
Hallid triibud auto ninast luugini välja väikse 12in1 line märkega
Küljepeegli kestad punased

Mootor oli ka aistevahel vaid 1,6 55kw.Eelmainitud vastab ka enamvähem kirjeldusele, puudu on küll tagatuledevaheline helkurpaneel. On ta Edition M, annab see autole kui sellisele ka midagi juurde ? Jutt muidugi kui auto oleks originaal konditsioonis. Tasub seda joont säilitada ? Kui mitu sellist limited edition masinat tehasest väljus ? Harige mind nii kuidas oskate selles osas :roll: :D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Ahvena Bmw e21 1983 Edition M ?

Postitus Postitas Ruut »

Juurde annaks kindlasti aga kui ta sul VIN-koodi alusel on 316, siis ei saa ju tegu olla Edition M -ga. Esispoiler paistab sul olema tavaline BBS ning tagaspoiler teise kujuga, triibutus ei ole BMW originaal. Kere värvi peeglid ja valuveljed on tavapärane tuning
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: Ahvena Bmw e21 1983

Postitus Postitas nuga »

Kust see "M" jutt tuleb muidu?
Originaalis on olnud Edition E (elegance) ja Edition S (sport). Edition M'st pole nagu kuulnud.
http://nuga.e21.ee/E21LimitedSeries.pdf
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Ahvena Bmw e21 1983

Postitus Postitas Ruut »

http://www.bmwe21.net/?page_id=137" onclick="window.open(this.href);return false;

Kui usaldusväärne see allikas on, pole aimugi.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: Ahvena Bmw e21 1983

Postitus Postitas raunz »

Ma olen seda sama Edition M reklaami ka mujal näinud, bmwe21.net peaks väga usaldusväärne allikas olema.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Vasta