BMW 635CSi '83 Ruut

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
mds
Klubiliige EBK
Postitusi: 60
Liitunud: 14 Mai 2012 13:09
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas mds »

Ruut kirjutas:Täna jäi pabereid sirvides näppu H&R Prüfbericht BMW 5/1 E28 vedrustuse kohta. Sealt kaks huvitavat tähelepanekut. Kuuesel all olnud System de Carbon amordid olid tegelikkuses H&R madalduskomplekti komponendid koos siniste H&R vedrudega. TÜV-i jaoks on üles loetud lai valik erinevaid velje-rehvi kombinatsioone, mis antud vedrustusega autole sobib. Viimase väljavõttega võiks minna kohaliku ülevaatuspunkti härraseid irriteerima.
Pilt
Mõistlikum oleks vist minna MNT prouasid irriteerima ja üritada passi soovitud mõõt sisse kanda. Vastasel juhul võib TÜV tempel passis olla, aga mõni hüperaktiivne korrakaitsja tuvastab ebakõla passi ja alloleva rehvimõõdu vahel ning TÜV tempel läinud. Arvan, et praktikas ei saada edu liikluses auto kõrval korrakaitsjale saksakeelse TÜV paberi tõlkimine.

Kunagi leidsin isegi enda eelmise E34 H&R vedrude TÜV paberi netist, seega kellel mõni saksa tootja vedrustus all, peaks ka internetist vastava propuski leidma. Ja siis irriteerima minema.. :)
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

Puhusin ämblikuvõrgud silindritest välja. Talvise seismisega oli spidomeeter jälle tööle hakanud ja raadiost vasak kanal lahkunud. Muu oli kõik nagu endine - paugupill. Juba 15 aastat.
Pilt
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Arvo »

Masin näeb värske välja ka! Kui palju auto läbisõitu juurde saanud on nende aastatega, mil sinu omanduses on olnud?
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

Kuna spidomeetri töö on heitlik ja viimasel ajal võiks öelda, et ei töötagi, siis täpset ls on raske öelda. Odomeetri pealt loen, et ca 65 tuh. Reaalselt võiks olla 100+ tuh.

Kui laiskusest lahti saan, siis peab võtma spidomeetri vahetuse ette. Mõne aasta tagune kontaktide puhastamine jmt. mingit tulemust ei andnud. 745i kellad vedelevad pikemat aega pagassis, sealt saab õige skaalaga spidoka.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 110
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37
Kontakt:

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas tiit »

Kas püsikiiruse hoidja toimib? Küsin, sest tüüpiline viga on diffri asuv kiiruse andur. Tasub lahti võtta ja ära puhastada. Ehk saab spidomeetri tööle. Ja odomeetrile on hammasrattad saadaval.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

Sellel masinal püsikat pole aga kiiruse signaal tagasillast siiski tuleb. OBC saab kõik vajaliku kätte, et keskmist kiirust, läbisõitu, kütusekulu jmt. arvutada. Kuna SI-plaat on värske väljanägemisega, siis kahtlustan spido kella oma elektrilist viga.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

Kuna endiselt on suht s*tt suusailm, siis pole viitsinud väga masinaga tegeleda. Enne ülevaatusele mineku tegin hooaja alguse õlivahetuse. Sisse läks Motul'i 4100 Power 15W-50. Muid asju üle käies avastasin, et el.aknad ei tööta. Ega seal palju midagi leiutada ei olnud. Pealüliti kontaktide vahelt tuli 37. aasta jooksul kogunenud kõnts eemaldada ja töötavad jälle.
Pilt

Peapidi rooli all toimetades tabas pilk häirivat plekki kummimatil

PiltPilt

Tundub, et siduri peasilinder oli juba mõnda aega lekkinud. Kohalikud netipoed remondikomplekti kuuesele ei pakkunud - vaheta kogu krempel korraga. Kuna nende vanade ühenduste lahti keeramine väga ei sümpatiseerinud ja keskkonnahoid on aktuaalne teema - paar kummirõngast odavam toota ja utiliseerida kui kogu silinder, siis võtsin e30 pakutava rem. komplekti. Olemuslikult peaks neil samad peasilindrid kasutusel olema, või vähemalt kolvi läbimõõt on sama. Silindrit lahti võttes tuli sisemine vedru välja kolmes tükis. Sõites küll aru ei saanud, et midagi oleks valesti olnud. Remontkomplektist läksidki kastusse kaks mansetti ja vedru. Muid kummijublakaid ja seibe ei osanud kuhugi panna. Samuti ei sobinud tolmukate.

Vahepeal tegelesin ka raadio probleemiga. Oli vaja ühte uut raadiot aga läksin vist veidi ahneks :)
Pilt

Tegelikult hakkas kuuese raadio ka jälle korrektselt tööle. Plaanis on nüüd Bauri ja 02 raadiod ka vahetada. Enne vaatab, mis neist üldse töötab ja siis üritab sinihambad sisse istutada.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Arvo »

Siduri peasilinder on selle ajastu bemmidel minu mälu järgi sama kõigil jah, ja kui viimati vaatasin oli neid B-varuosa variante päris palju erinevaid saadaval. Kui silindri seintel kuskil ranti pole, on remondikompekt ok lahendus. Aga kui juba ei teinud, siis pidurivedelik vaheta ka veel ära, on järgmised 10 aastat muretud.

Ilus kollektsioon makke, huvitav on just see paremalt alumine blaukar, millele vist ka nuppe otsisid? Sellist makki naljalt mõne teise auto armatuuris ei kohta. :) Vähemalt Eestis mitte.
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

Need vanad, ilma makita, blaukkarid selle poolest huvitavad, et neil on taga suur DIN pistik eraldiseisva maki ühendamiseks. Seda pistikühendust saab edukalt kasutada sinihamba või aux pistiku jaoks, ei pea hakkama trükiplaadile midagi jootma.

Loodetavasti võtavad see blaukkar ja beckeri c business eluvaimu sisse ning lähevad siis kasutusse. C reverse rds-i proovisin korra masinasse. Kood töötas ja pixlid olid korras aga jaamu kord leidis ja kord mitte. Ju oli mingi antenni ühenduse probleem. Peab veel mõned bmw/blaukkari/beckeri maki pistikud hankima.

B-osa komplektseid silindreid oli saada küll aga ma pidasin lihtsamaks sisu vahetust.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Arvo »

Huvitav, mul on kuueses see klassikaline suurte nuppudega seitsmekümnendate BMW becker, sellel on ka üks DIN pesa taga. Lootsin ka, et ehk on seal mingi line-in võimalus, paraku ei leidnud kuskilt tol hetkel selle pesa pinouti ja sinna paika ta jäigi. Panin peitu teise maki, mida puldiga juhin, Becker on lihtsalt fassaadiks. Neid tänapäevaseid siniste tulede ja viledega isendeid ei kannata kuidagi klassiku armatuuri paigaldada.
E24 635CSi | E10 2002
R-ALPINA
Postitusi: 59
Liitunud: 05 Nov 2019 19:33
Asukoht: Järvamaa

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas R-ALPINA »

Vaatasin kuidagi tuttav pill :D avarii pilt oli tuttav.. sai omanikuga tol päeval paarsõna juttugi aetud:)
Muretuid klassikukilomeetreid 8)
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

Mina sikutasin oma Oslo SM21 skeemi selliselt lehelt: www.radiomuseum.org.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

R-ALPINA kirjutas: 18 Mai 2020 10:21 Vaatasin kuidagi tuttav pill :D avarii pilt oli tuttav.. sai omanikuga tol päeval paarsõna juttugi aetud:)
Kahjuks ei mäleta jutuajamist, kui Sa just see E38 juht ei olnud, kes piduripedaali kasutada ei osanud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
R-ALPINA
Postitusi: 59
Liitunud: 05 Nov 2019 19:33
Asukoht: Järvamaa

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas R-ALPINA »

E53 x5 oli:d keerasin hoovist just välja kui sul see nn accident oli juhtunud:) hiljem kesklinnas tulin uudistama
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

Nüüd Sa ajad vist midagi segamini, kuigi ma ei saa täielikult välistada enda ealisest iseärasusest tingitud skleroosi teket :)
Avarii toimus õhtusel tipptunnil keset Järvevana teed, kus hoove nagu polegi ja kesklinna ma kindlasti peale seda ei suundunud.

Samas, vahet pole. Ju kusagil üritusel tulevikus trehvame ja siis võib meenutada, kas oleme teineteist näinud või mitte.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
R-ALPINA
Postitusi: 59
Liitunud: 05 Nov 2019 19:33
Asukoht: Järvamaa

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas R-ALPINA »

Selged pildid :D
See mats oli tartus kus kuuene ära rihiti...kuperjanovi tänaval.. Masinad nii sarnased et tekkis kohe segadus :D
Suurimad vabandused.. :D
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Arvo »

OT: Äkki minu masinaga ajad segamini? :) Sisse sõideti mulle küll Tiigi-Kastani ristil, aga kuperjanovi tn peal seisin küll pärast ja vormistasin dokumente, ja pärast vist mingi poe parklas tuli ka keegi mu ära rihitud autot imetlema ja rääkima. Umbes-täpselt 2 a tagasi vist toimus.

Samas autod on meil Ruuduga minuarust ikka suht erinevad, aga jah, see on minu kui E24 fänni seisukoht. :)
E24 635CSi | E10 2002
R-ALPINA
Postitusi: 59
Liitunud: 05 Nov 2019 19:33
Asukoht: Järvamaa

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas R-ALPINA »

Ahnii :d läks veits segamini :D
Sinu masinat ma uudistasingi:d kerge unistus et võiks isegi omada sellist 8)
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

Arvo kirjutas: 19 Mai 2020 13:28Samas autod on meil Ruuduga minuarust ikka suht erinevad, aga jah, see on minu kui E24 fänni seisukoht. :)
Ära ütle. Küljetriip on meil samasugune :) Värv, tagastange jne. on küll erinevad.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

Vana hea 7-massi endiselt töötab. Ei pea häirivaid punaseid tulukesi armatuuris vaatama.
Pilt
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Vasta