E28 525e a Priit
E28 525e a Priit
Tere,
Kevadel sai emotsiooniostuna soetatud E28 525e a, kuna eelmised kaks omanikku on seda autot siin
foorumis kajastanud siis leidsin,et mõistlik sama joont hoida.
Minu hoovile jõudis auto maikuu viimastel päevadel, esialgu plaanisin ühe suve sõita ja siis talvel pulkadeks
võtta, üle käia. Tehniline seisukord: mootor väga hea, kere korralik ja veermik rahuldav. Häirisid peamiselt
iluvead ja salong (siinkohal tuleb märkida, et eelmiste omanike kingitusteks olid igast otsast lõigatud põhjapolster ja u. 5L
õli või muud säärast sisaldavad istmed ja turbo tuunitud armatuurlaud).
Juuni teises pooles oli selgunud , et mõningast vibratsiooni pidurdusel ei tekitanud mitte ainult kõver velg vaid ka pidurikettad, mis olid kenasti kõverad ja sinised. Seega taastamine sai alguse velgedest ja uuest pidurisüsteemist... umbes nädal hiljem andis lõplikult otsad kellade plokk ja igasugu muud asjad muutusid piisavalt häirivaks.. Otsustasin täieliku renoveerimisega algust teha.
Peale vahetust vajavate detailide nimistu koostamist ja umbes kahte kuud juppide jahtimist jõudsin arusaamisele, et lihtsam ja nähtavasti odavam on komplektne auto hankida. Augusti keskel tõin Leedust 85a. 520i, ja pean tunnistama, et nii korraliku e28 polnud ma ennem näinud, kahju oli seda lammutama hakata. Ümber tõstsin terve sisu, stanged, tuled ja boonusena sain sealt ka puuduva küljespoileri detaili. Lisaks lugematul määral väikseid jubinaid.
Töötunde kogunes umbes viis korda nii palju kui olin eeldanud, tulemusega olen rahul kuid pean tunnistama, et on asju mida oleks võinud paremini või teisiti teha. Uuesti liikvele sai auto novembris.
Seega tänaseks on auto taas igati kasutatav, väliselt vaja veel küljespolerid külge panna. Peale karpide vahetust ei tahtnud kuidagi tüübliauke teha, so. mingi hetkel läheb liimimiseks. Vigadest on endiselt küljes kellade jama, mis peaks nüüd Hollandist saabuva uue SI´ga lahenema (520´il oli ka see plokk hapu, töötas kuid välimuse järgi mitte enam kaua - kinkisin selle kodanikule, kes auto minult ära ostis)
P.S. Tuleb vist mainida, et mootoriks M30B35 ja ülekanne manuaal.
Panen siia paar pilti ka, kuna ma pole suurem fotograaf siis paremaid ilmselt loota ei tasu
Auto
Kevadel sai emotsiooniostuna soetatud E28 525e a, kuna eelmised kaks omanikku on seda autot siin
foorumis kajastanud siis leidsin,et mõistlik sama joont hoida.
Minu hoovile jõudis auto maikuu viimastel päevadel, esialgu plaanisin ühe suve sõita ja siis talvel pulkadeks
võtta, üle käia. Tehniline seisukord: mootor väga hea, kere korralik ja veermik rahuldav. Häirisid peamiselt
iluvead ja salong (siinkohal tuleb märkida, et eelmiste omanike kingitusteks olid igast otsast lõigatud põhjapolster ja u. 5L
õli või muud säärast sisaldavad istmed ja turbo tuunitud armatuurlaud).
Juuni teises pooles oli selgunud , et mõningast vibratsiooni pidurdusel ei tekitanud mitte ainult kõver velg vaid ka pidurikettad, mis olid kenasti kõverad ja sinised. Seega taastamine sai alguse velgedest ja uuest pidurisüsteemist... umbes nädal hiljem andis lõplikult otsad kellade plokk ja igasugu muud asjad muutusid piisavalt häirivaks.. Otsustasin täieliku renoveerimisega algust teha.
Peale vahetust vajavate detailide nimistu koostamist ja umbes kahte kuud juppide jahtimist jõudsin arusaamisele, et lihtsam ja nähtavasti odavam on komplektne auto hankida. Augusti keskel tõin Leedust 85a. 520i, ja pean tunnistama, et nii korraliku e28 polnud ma ennem näinud, kahju oli seda lammutama hakata. Ümber tõstsin terve sisu, stanged, tuled ja boonusena sain sealt ka puuduva küljespoileri detaili. Lisaks lugematul määral väikseid jubinaid.
Töötunde kogunes umbes viis korda nii palju kui olin eeldanud, tulemusega olen rahul kuid pean tunnistama, et on asju mida oleks võinud paremini või teisiti teha. Uuesti liikvele sai auto novembris.
Seega tänaseks on auto taas igati kasutatav, väliselt vaja veel küljespolerid külge panna. Peale karpide vahetust ei tahtnud kuidagi tüübliauke teha, so. mingi hetkel läheb liimimiseks. Vigadest on endiselt küljes kellade jama, mis peaks nüüd Hollandist saabuva uue SI´ga lahenema (520´il oli ka see plokk hapu, töötas kuid välimuse järgi mitte enam kaua - kinkisin selle kodanikule, kes auto minult ära ostis)
P.S. Tuleb vist mainida, et mootoriks M30B35 ja ülekanne manuaal.
Panen siia paar pilti ka, kuna ma pole suurem fotograaf siis paremaid ilmselt loota ei tasu
Auto
Viimati muutis Pri3r, 18 Veebr 2015 13:00, muudetud 1 kord kokku.
Re: E28 525e a Priit
Ohh, nägin ükspäev seda Tallinnas liikumas ja mõtlesin, et sellel tegelasel jäi talvekorterisse minek küll viimasele sekundile. Kas naelad on neil läikkivatel velgedel, stiilne .
Ilus!
Ilus!
320i 83a. Saab9-3 08a.
Re: E28 525e a Priit
Praegu jah neil velgedel.Olemas üks jooks liiga väikseid ja üks jooks liiga suuri velgi st. polnud eriti valikut.
P.
P.
Re: E28 525e a Priit
Selle rehvi/velje komboga on visuaalselt ikka väga kena kuid mõnusalt kulgeda ei kannata. 245 on liiga lai ja 235 veits stretch, mis siia väga ei sobi.
Re: E28 525e a Priit
NO selle komboga saigi ainult üksi sõita
Re: E28 525e a Priit
Tere,
Vahepeal siis sellised arengud, et eelmisel aastal pandud B tiivad said asendatud uute BMW originaalidega. Peamiselt sellepärast, et made in taiwan oli igatpidi mõõdust väljas, vahede paika saamine võimatu - välistatud oli küljelaiendite paigaldus kuna need kahest osast koosnevad lihtsalt ei ulatanud kokku. Ja umbes siit maalt edasi läheb ka allamäge, sama värviga värvitud tiivad on vastikult tumedamad kui sügisel värvitud auto. Väike lootus, et läheb ajaga heledamaks, ja siis järgmine aasta poleerib. Ja need küljelaiendid, nüüd ulatavad mingil määral kokku kuid tulemus on ikkagi kole.. peab vist mingid vaheklambrid vms. meisterdama. Tungiava katteid praegu ei pannud, teen neile lisakinnituse, tundub minev/kaduv kraam olevat. Vahepeal proovin autot küljepealt mitte vaadata.
Positiivsest veel niipalju, et Bilstein B8 ring, KW vedrud - 35/40 ja esimene Strut läks külge. Kolledest alates uus väljalase. Päris inimlik on sõita.
Vahepeal siis sellised arengud, et eelmisel aastal pandud B tiivad said asendatud uute BMW originaalidega. Peamiselt sellepärast, et made in taiwan oli igatpidi mõõdust väljas, vahede paika saamine võimatu - välistatud oli küljelaiendite paigaldus kuna need kahest osast koosnevad lihtsalt ei ulatanud kokku. Ja umbes siit maalt edasi läheb ka allamäge, sama värviga värvitud tiivad on vastikult tumedamad kui sügisel värvitud auto. Väike lootus, et läheb ajaga heledamaks, ja siis järgmine aasta poleerib. Ja need küljelaiendid, nüüd ulatavad mingil määral kokku kuid tulemus on ikkagi kole.. peab vist mingid vaheklambrid vms. meisterdama. Tungiava katteid praegu ei pannud, teen neile lisakinnituse, tundub minev/kaduv kraam olevat. Vahepeal proovin autot küljepealt mitte vaadata.
Positiivsest veel niipalju, et Bilstein B8 ring, KW vedrud - 35/40 ja esimene Strut läks külge. Kolledest alates uus väljalase. Päris inimlik on sõita.
Re: E28 525e a Priit
UMist öeldi jah, et keegi ostis tutikad esitiivad "mingile vanale viiesele".
M535i
Re: E28 525e a Priit
Hea vaadata ,et sattus õige inimese kätte ! Mootoriga endiselt samad plaanid millest kevadel rääkisid ?
Re: E28 525e a Priit
Nägin ka seda autot ja tegemist on väga korraliku isendiga, ning lisaks on ka omanikul päris suur tahtmine. See auto on seega väga heades kättes
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Re: E28 525e a Priit
Sai suve alguses Rakveres autot nähtud, väga ilus ja sile masin nii välimuse kui sisu poolest. Tänu sellele masinale matsin oma B tiibade mõtte maha ja tore et nüüdseks õiges mõõdus tiivad küljes.
Re: E28 525e a Priit
Mootori idee jätsin sinnapaika, pole just kodus põlveotsas nikerdamise töö. Võtsin pakkumisi erinevatelt lugupeetud ettevõtetelt, no need tulid sellised, et minu lugupidamine kadus ära
UK´st M mootori hankimine on ka aegade jooksul kaalul olnud aga tundub, et sellel rahal on vaja kodumaale jääda.
Pill hakkab vaikselt looma jah, täna ootab stangede, liistude jms poleerimine. Peegilid ka vaja üle käia. Viimase kuu jooksul garaazist kõige kättejuhtuva peal harjutatud küll.
Sõbral on fotokas, teeme pärast pilti ka.
UK´st M mootori hankimine on ka aegade jooksul kaalul olnud aga tundub, et sellel rahal on vaja kodumaale jääda.
Pill hakkab vaikselt looma jah, täna ootab stangede, liistude jms poleerimine. Peegilid ka vaja üle käia. Viimase kuu jooksul garaazist kõige kättejuhtuva peal harjutatud küll.
Sõbral on fotokas, teeme pärast pilti ka.
Re: E28 525e a Priit
Mis nendest eelmistest velgedest sai , need tuleks tagasi alla saada .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Re: E28 525e a Priit
Kui tehtud saad, siis pane mingi ülevaade kasutatud vahenditest, tehnikatest ja tulemustest. Ise ei ole ennast suutnud veel nii palju motiveerida, et mõne proovitüki peal katsetama hakata, poleermasin seisab jõude.Pri3r kirjutas: täna ootab stangede, liistude jms poleerimine. Peegilid ka vaja üle käia. Viimase kuu jooksul garaazist kõige kättejuhtuva peal harjutatud küll. Sõbral on fotokas, teeme pärast pilti ka.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: E28 525e a Priit
Tiibade kohapealt siis ei usu et heledamaks läheb .
Pakun , et tiivad on algselt juba tumeda krundiga , kindlasti enne värvi krunditi need ka üle ..sellest ka toonivahe > aluspinnast sõltuvalt
Nüüd uuesti üle värvides peaks saama õige tooni kätte sest aluspind on peaaegu õige .
Pakun , et tiivad on algselt juba tumeda krundiga , kindlasti enne värvi krunditi need ka üle ..sellest ka toonivahe > aluspinnast sõltuvalt
Nüüd uuesti üle värvides peaks saama õige tooni kätte sest aluspind on peaaegu õige .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Re: E28 525e a Priit
Aluspind kindlasti mõjutab omal määral, samas tegelikult on nüüd nädalaga heledamaks läinud.
Ustele hajutamisega saanuks silma pisut petta. Võib olla olen ise harjunud, hetkel liialt ei häiri.
Poleerimistöö praegu pooleli, tehisvalguse käes oskamatul halb teha ja kui on aega siis pole ilma.. ootan.
P.S. BBS´id all.
Ustele hajutamisega saanuks silma pisut petta. Võib olla olen ise harjunud, hetkel liialt ei häiri.
Poleerimistöö praegu pooleli, tehisvalguse käes oskamatul halb teha ja kui on aega siis pole ilma.. ootan.
P.S. BBS´id all.
Viimati muutis Pri3r, 07 Sept 2015 15:48, muudetud 1 kord kokku.
Re: E28 525e a Priit
Veel enne kohustuslikku talvepuhkust soovis auto maale sugulastele külla minna, kuna endal oli ka sinnapoole asja siis
hetkel oleme Kölnis. Läbitud 1370 km (alates Stockholmist) on üsna libedalt läinud: liikumise aeg 12h22min , keskmine kiirus 111km/h, maks. 218km/h, keskmine kütusekulu 8,3 L/100km. Töömaht ja säästu-ülekanne toimetavad 130km/h on 2500rpm, 170km/h 3500rpm ja 200km/h 4000rpm.
Ühtegi 28' t pole näinud, 21'st ja 24'st rääkimata. Aga õnneks homme näeb.
Üks kohustuslik saksa pilt ka.
hetkel oleme Kölnis. Läbitud 1370 km (alates Stockholmist) on üsna libedalt läinud: liikumise aeg 12h22min , keskmine kiirus 111km/h, maks. 218km/h, keskmine kütusekulu 8,3 L/100km. Töömaht ja säästu-ülekanne toimetavad 130km/h on 2500rpm, 170km/h 3500rpm ja 200km/h 4000rpm.
Ühtegi 28' t pole näinud, 21'st ja 24'st rääkimata. Aga õnneks homme näeb.
Üks kohustuslik saksa pilt ka.
- Manused
-
- Bahn.jpg (56.48 KiB) Vaadatud 16166 korda