BMW M535i e12, Nuga

Foorumiliikmete autod.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Pidurite renoveerimine saab paras peavalu olema, kui autoga on suht harva sõidetud tähendab see tõenäoliselt 12 kinnijäänud kolbi millest tuleb tõenäoliselt sul umbes pooled kolvid uute vastu välja välja vahetada. (1 esimene kolb 10euri, tagumine veidi kallim)
Endal õnnestus üks enam-vähem korralik suppordikomplekt kokku saada alles 3 kokku ostetud E12/24 supportite osandamisel :?
Ehk viitsid tagumise velje vahelt piduriketast piiluda... kas M535i-l on samuti taga ventileeritavad kettad, olen netist lugenud vastakaid andmeid selles osas...

Vana M535i suurem osa tehnikast võeti E12 sildadel 635CSi pealt ja neid juppe ebays ikka veidi liigub. Õliradiaatorit võid samuti ebayst otsida, mingi aeg tagasi täitsa nägin müügis ühte vanema 635 oma.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Olen pidurite teemat natuke realoem'i ja w&n'i kataloogidest uurinud.
Esimesed kettad kattuvad m535'l ainult e23 745'ga (paksemad kui 525 & 528 vent. kettad). Piduriklotsid on kogu e12 mudeli ulatuses samad, samuti ka pidurisadula kolvid ja mansetid.
Tagumised kettad on samad 525 - m535 ulatuses.

Õliradika osas ainult mainisin, et ta on olemas. Uut teda vaja ei ole - on teine ilusti kuiv ja lekkevaba :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

nuga kirjutas:Esimesed kettad kattuvad m535'l ainult e23 745'ga (paksemad kui 525 & 528 vent. kettad). Tagumised kettad on samad 525 - m535 ulatuses.
Hm, veider lugu ei saa hästi BMW inseneride loogikast aru... E12 sildadel 635CSi-l on ees õhemad (22mm paksused) kettad, kusjuures auto ise on M535i-st veidi raskem. Taga on samas 635-l 20mm vent kettad, mis sobiks idee poolest sportlikumale M535i mudelile rohkem :roll:
Edit: kas E12 luugisüsteem on sama ehitusega mis E30-l? kui jah siis mul üks luugimootor on täitsa ülearune 8)
E24 635CSi | E10 2002
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

nii huvipärast...
mis kuramuse "elektrividin" see seal kahe "manuaalse" nupu vahel on, keskkonsoolis?

http://www.bmwclassic.ee/galerii/album333/abs

mingi vinge tolleaja lisa või hilisem "leid" :roll:
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Salongiventilaatori käivitamisnupp ning elektrooniline kell :wink:
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Nuppudest rääkides...
Auto käivitub muide nupust, mitte võtmest.
Käivitusnupp on küll ise aretatud, aga teostus on väga viisakas ja sellise iseloomuga autole sobib see väga hästi :twisted:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Kas on plaanis autole mõni elektriline lisa leida? Näiteks el. aknad? E12-l varustuses sellised asjad põhimõtteliselt täiesti olemas.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Jaan kirjutas:Kas on plaanis autole mõni elektriline lisa leida? Näiteks el. aknad? E12-l varustuses sellised asjad põhimõtteliselt täiesti olemas.
Jah, tahaks sellised vidinad leida küll. Eelkõige el. aknad, el. luuk ja el. antenn.
Ma ei olegi jõudnud ennast veel e12 lisadega kurssi viia, mida põnevat talle veel pakuti.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

BMW E12 Early Style Right Side Window Motor e-bay's

Postitus Postitas Jaan »

E-bays pakub keegi e12 el. aknaid (hind on kallis), samas ei ole aru saada kas lülitid saab kaasa või mitte (e12-l asetseb lülititeblokk juhiuksel). Ei tule praegu ette kas olen Eestis üleüldse täislisadega e12 kohanud... aga vist jääb ainukeseks lootuseks ebay (ja muud säärased kohad...)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E12- ... 6088QQrdZ1
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

meie hõbedasel 528 on el. aknad 8)
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Postitus Postitas Toivoku »

lõpuks ometigi midagi minu unistustest kah siia foorumisse sattunud :)
karu sa niikuinii ei anna neid elektriaknaid ära ju :D
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Eile õhtul said siis esimesed pidurisuportid lõpuks lahti võetud, kõik 8 kolbi kenasti käes. Praegu just võtsin suportid metallipesumasinast välja ja homme peaks siis remontkomplekt + uued klotsid ja kettad külge minema.

Osad kolvid on alt äärest roostes - mis ohud sellega kaasneda võivad? Kui panna uued klotsid ja kettad, siis muutub kolvi tööpiirkond just nagu "ülemisse äärde" :roll:

2 rehvi (205/60 R15) ja liiste on ka ikka vaja :)

Igatahes kindel plaan on autoga kokkutulekule tulla, sohvergi on olemas
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

sysi kirjutas: Osad kolvid on alt äärest roostes - mis ohud sellega kaasneda võivad? Kui panna uued klotsid ja kettad, siis muutub kolvi tööpiirkond just nagu "ülemisse äärde" :roll:
Kui roostetanud või ebaühtlane ala jääb tööpiirkonda on ainus oht mõningane pidurivedeliku kadu, ja kui pidurivedelik juba tolmukatte alla satub on suhteliselt lühikese ajaga sealt alt kõik roostes.
E24 635CSi | E10 2002
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Sul pole korralikke kolbe parasjagu üle ja käepärast? Ma mõtlen siis, et kui korralikud need olid, mis sul 2 komplektist ühte tehes üle jäid?

Nuga on täna Tallinnas :lol:

Igaks petteks võiks mõni kolb varuks olla küll komplekteerides :roll:
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Kahjuks midagi head küll üle ei jäänud, paar sellist kergelt "näritud" servadega kolbi jätsin igaks juhuks alles, ülejäänud oli kõik prügikasti kaup.
E24 635CSi | E10 2002
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Kust kohast nad sul roostes on? neid saab viltkäia peal poleerida..
745, R-23, R-12
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Nugal peaks paar pilti ka eilsest kaameras olema, aga roostes on kolvi alumine äär, st et u 5-8mm ulatuses kolvi seespoolsemas otsas, kohatine roostekahjustus.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

kas e23 kolvi läbimõõt pole sama vä?
745, R-23, R-12
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Minu meelest olid sellised pidurid vanema malli 635 ja e12 m535. Kas ka mõnel vanema malli e23, ma ei tea
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Nu e23-el on ka 4kolvilised.
745, R-23, R-12
Suletud