BMW E21 315 '82 Magnus
BMW E21 315 '82 Magnus
Mark/mudel: BMW 315
Väljalaskeaasta: 1982
Läbisõit: 200 606 km
Võimsus: 55 kW - 75 hp
Mootori valem: 1.5
Pikkus: 4355 mm
Täismass: 1440 kg
Lisavarustus: katuseluuk (mehaaniline), elektrilised välispeeglid, CD stereo, veluurpolster, 1x peeglid päikesesirmides, kõlarid, tagaklaasi soojendus, esimesed udutuled, peatoed esiistmetel
Muud: välisilmest ja aastanumbrist lähtuvalt facelift'i järgne versioon, heleroheline metallik, kütet segab Pierburg 1B karburaator
Sisu on tumesinine, armatuuris tüüpilisena kohatavad mõningad praod, istmed üldiselt terved ja sirged.
Esialgsed vead: (süvenev) väljasuremine tühikäigul ja peagi ka sõidul -- nagu selgus, et karburaatoril puudus toide.
Esialgsed plaanid: kui õnnestub leida, siis mõningad pisividinad kindlasti külge kruvida, teiste seas tagumine BMW embleem (puudub praegu), E21 käigukanginupp E30 ajutise lahenduse asemel, Hella topelttulede vahetus originaalse single headlight'i vastu (praegu parem plastik võre mõrana, oleks tervet tarvis )
Väljalaskeaasta: 1982
Läbisõit: 200 606 km
Võimsus: 55 kW - 75 hp
Mootori valem: 1.5
Pikkus: 4355 mm
Täismass: 1440 kg
Lisavarustus: katuseluuk (mehaaniline), elektrilised välispeeglid, CD stereo, veluurpolster, 1x peeglid päikesesirmides, kõlarid, tagaklaasi soojendus, esimesed udutuled, peatoed esiistmetel
Muud: välisilmest ja aastanumbrist lähtuvalt facelift'i järgne versioon, heleroheline metallik, kütet segab Pierburg 1B karburaator
Sisu on tumesinine, armatuuris tüüpilisena kohatavad mõningad praod, istmed üldiselt terved ja sirged.
Esialgsed vead: (süvenev) väljasuremine tühikäigul ja peagi ka sõidul -- nagu selgus, et karburaatoril puudus toide.
Esialgsed plaanid: kui õnnestub leida, siis mõningad pisividinad kindlasti külge kruvida, teiste seas tagumine BMW embleem (puudub praegu), E21 käigukanginupp E30 ajutise lahenduse asemel, Hella topelttulede vahetus originaalse single headlight'i vastu (praegu parem plastik võre mõrana, oleks tervet tarvis )
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
NGK säraküünlad Beru vastu...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Jagaja kaane alla piilumine, vajadusel abiks doonorid...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Hella back-conversion, detuning, tagasi kahe tule peale...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Mõningad asjad, mida eelmine omanik juba taga ajas -- tagaluugi BMW märk ja mudelitähis 315/316. Neist esimese sain üle aasta vana kuulutuse kaudu, kus pakuti embleemi vähema kui poole kohvi raha eest (kulumisjäljed hetkel sealjuures ei häiri ), ja teine oli autoga kaasas vaid kinnitused tuli sobivaks seada...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Võetakse millalgi kere lahti ka ? Grilli ?
Eelmise omaniku kiiruga siirdatud tiib riivab kaugelt juba silma .
ˇOriginaalsus ?
Antenn siguli ajastu tipphetkest näiteks vajaks välja vahetamist . Need lisatuled tuleks kusagile riiulisse tõsta , see originaal tiib on ka selline , et ilma oleks kindlasti palju viisakam .
Mis plaanid ?
Rahvarally ?
Eelmise omaniku kiiruga siirdatud tiib riivab kaugelt juba silma .
ˇOriginaalsus ?
Antenn siguli ajastu tipphetkest näiteks vajaks välja vahetamist . Need lisatuled tuleks kusagile riiulisse tõsta , see originaal tiib on ka selline , et ilma oleks kindlasti palju viisakam .
Mis plaanid ?
Rahvarally ?
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Hetkel veel ei plaani plekke lahti lammutada, üks teine projekt praegu pooleli.
Sain just hulga kulinaid: kindalaeka lamp, originaalsed tulede lülitid salongis, esikapoti parempoolne torsioon jne, antenni pole ja eBays-t kallis tellida...
Kindlasti häirib veel värvilise ekraaniga makk, originaali leidmine tulevikumuusika.
Karpa vaja üle vaadata, puhastada, tihend vahetada, nõelklapp kontrollida.
Olles lugenud selles foorumis erinevaid pikemaid teemasid/projekte, siis hetkel samastun Hairider-iga -- sõidan vaalapojaga ringi ja nokitsen vaikselt masina kallal...
Sain just hulga kulinaid: kindalaeka lamp, originaalsed tulede lülitid salongis, esikapoti parempoolne torsioon jne, antenni pole ja eBays-t kallis tellida...
Kindlasti häirib veel värvilise ekraaniga makk, originaali leidmine tulevikumuusika.
Karpa vaja üle vaadata, puhastada, tihend vahetada, nõelklapp kontrollida.
Olles lugenud selles foorumis erinevaid pikemaid teemasid/projekte, siis hetkel samastun Hairider-iga -- sõidan vaalapojaga ringi ja nokitsen vaikselt masina kallal...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
MIs antenni sa otsid?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Jah, E21 remondimanuaal ei näe ka tõesti sellist visuaalselt nähtavat antenni ette...
Järgmisel pildi ülaosas nähtav varigi ei kata ära silma riivavat paika: tagumise stange keskmisel osal koorus ohtralt kroomi ja kuna tervet polnud korraga vahetada, siis saigi vana iluraud juppideks võetud. Paraku ühelt poolt ei õnnestunud kuidagi ümarpäiseid polte välja meelitada ning seetõttu pidi need ära lõikama... ehk ei ole asenduspoldid siiski väga häirivad
Järgmisel pildi ülaosas nähtav varigi ei kata ära silma riivavat paika: tagumise stange keskmisel osal koorus ohtralt kroomi ja kuna tervet polnud korraga vahetada, siis saigi vana iluraud juppideks võetud. Paraku ühelt poolt ei õnnestunud kuidagi ümarpäiseid polte välja meelitada ning seetõttu pidi need ära lõikama... ehk ei ole asenduspoldid siiski väga häirivad
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Salongis oli kottpime -- laevalguse lüliti ei töötanud üheski asendis. Selgus, et keskelt läbi lastud polt oli mõeldud isearetatud konstruktsiooni kinni hoidma, mis omakorda kontakti enam ei andnud...
Jäi seesama parandatud lamp praegu siiski alles: tagavaraks olev jupp on keskelt liimitud ja riivab esteetiliselt silma rohkem.
Kindalaekast vaatas vastu traadiga ümbritsetud festoonpirn, mille sisselülitamiseks oli teibitud juhtmete külge bakeliidist korpusega kanglüliti. Paigaldatud originaalvariandil asi hoopis lihtsam ja mõistlikum -- lüliti ja pirn ühes tükis!
Jäi seesama parandatud lamp praegu siiski alles: tagavaraks olev jupp on keskelt liimitud ja riivab esteetiliselt silma rohkem.
Kindalaekast vaatas vastu traadiga ümbritsetud festoonpirn, mille sisselülitamiseks oli teibitud juhtmete külge bakeliidist korpusega kanglüliti. Paigaldatud originaalvariandil asi hoopis lihtsam ja mõistlikum -- lüliti ja pirn ühes tükis!
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Kundepoolne iluvõre paistis silma ohtrate mõrade/pragude poolest, mõningad tükid puudusid sootuks...
Väljaspool pealinna pakuti tervemat
Väljaspool pealinna pakuti tervemat
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Pisut kulinaid õigele kohale: sigaretisüütaja (pole ilmselt originaalvarustuses selline, kuid õige ei toimi), E21 "kondine" käigukanginupp (plaat valitsa asendite skeemiga küll kahjuks puudu ning kumm vanusest tulenevalt servast veidi pragunenud) ning esitule taga asuv plastikust kate...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Kindel, et tegu on e21 käigukanginupuga? Pole varem sellist näinudki vist.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Enam kindel ei ole, käes istub ka jube kehvasti...
Originaal, mida silma pidasin, näeks välja selline:
http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/sma ... 1220823-M9
Erinevaid aretusi kohtab igasuguseid ja eeldatavalt luksuslik puitnupp võib olla valmistatud tööõpetuse tunnis...
Eksootilisemad variandid:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... es-inside)
Samas tundub, et pannakse ka E30 nuppe...
Originaal, mida silma pidasin, näeks välja selline:
http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/sma ... 1220823-M9
Erinevaid aretusi kohtab igasuguseid ja eeldatavalt luksuslik puitnupp võib olla valmistatud tööõpetuse tunnis...
Eksootilisemad variandid:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... es-inside)
Samas tundub, et pannakse ka E30 nuppe...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Eelmise omaniku poolt otsitud esikapoti parempoolne torsioon külge (vana oli murdunud), värv vaid sinine...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Sile pind tagumiste kõlarite all sai vahetatud esmapilgul korraliku karvkattega aluse vastu. Pisut siiski materjali pudeneb tolmuna ning mõneti töömahukam aga samas kindlam oleks olnud ehk uue vaiba kleepimine...
Ei lasknud end lummata möödunud sajandi Pioneeri vanakooli oomega-logost kõlaritel doonor-aluse sees vaid jätsin alles koonilise kujuga kõlarid ühes (ilmselt) originaalsete Blaupunkti katetega.
Ei lasknud end lummata möödunud sajandi Pioneeri vanakooli oomega-logost kõlaritel doonor-aluse sees vaid jätsin alles koonilise kujuga kõlarid ühes (ilmselt) originaalsete Blaupunkti katetega.
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Karbuss -- see pagan jupsib alati,
alguses tooreklapp jäi peale, kuna ei tulnud voolu (bimetallvedru jäi soojenemata)
Huvitavad leiud asusid kaitsmekarbis:
http://bmwclassic.ee/?page_id=16
Kuu hiljem ei tahtnud auto tühikäigul töötada ning karburaator uputas üle: kontroll sai tehtud tühikäigu sulgemisklapile ja termostaatilisele servomootorile (pildil, peab ulatuma 2 mm välja). Lisaks selgus, et '94 markeeringuga ujuk jäi lubatud 3 cm piiridesse väljaulatuvuse osas ja oli terve (ei uppunud) ning bensuavast sisse puhudes tundus nõelklapp pidavat (samas nõelal tundub olema lähemal vaatlusel siiski kontsentriline kulumisvagu sees). Padi oli korras, samuti vaakumvoolikud, kaane all olevat tihendit on nähtavasti silikooniga parandatud...
Lõpetuseks düüsid ka puhtaks.
alguses tooreklapp jäi peale, kuna ei tulnud voolu (bimetallvedru jäi soojenemata)
Huvitavad leiud asusid kaitsmekarbis:
http://bmwclassic.ee/?page_id=16
Kuu hiljem ei tahtnud auto tühikäigul töötada ning karburaator uputas üle: kontroll sai tehtud tühikäigu sulgemisklapile ja termostaatilisele servomootorile (pildil, peab ulatuma 2 mm välja). Lisaks selgus, et '94 markeeringuga ujuk jäi lubatud 3 cm piiridesse väljaulatuvuse osas ja oli terve (ei uppunud) ning bensuavast sisse puhudes tundus nõelklapp pidavat (samas nõelal tundub olema lähemal vaatlusel siiski kontsentriline kulumisvagu sees). Padi oli korras, samuti vaakumvoolikud, kaane all olevat tihendit on nähtavasti silikooniga parandatud...
Lõpetuseks düüsid ka puhtaks.
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Väga kenad pildid, mis programmi kasutate?
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Photoshop 4.0 (1996)
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Veel kulinaid...
Sigaretisüütaja valguse läitmiseks tuli omale kohale asetada eksootilise sokliga -- PA7s -- pirn. Kindlalaegas jäigi nööri otsa rippuma, teisele poole on kinnitatud rudiment ammu katkenud plastik-hoidikust (E30-l analoogne lahendus).
Kindalaegas ei püsinud kinni: mehaanika oli kulunud, sai ringi vahetatud...
Paistab, et varasemal ajal on sahvrinuppu püütud naelaga parandada...
Suured tänud ühele kaasfoorumlasele sinise tüki eest juhipoolse ukse seespidise käepideme asendamiseks!
Sigaretisüütaja valguse läitmiseks tuli omale kohale asetada eksootilise sokliga -- PA7s -- pirn. Kindlalaegas jäigi nööri otsa rippuma, teisele poole on kinnitatud rudiment ammu katkenud plastik-hoidikust (E30-l analoogne lahendus).
Kindalaegas ei püsinud kinni: mehaanika oli kulunud, sai ringi vahetatud...
Paistab, et varasemal ajal on sahvrinuppu püütud naelaga parandada...
Suured tänud ühele kaasfoorumlasele sinise tüki eest juhipoolse ukse seespidise käepideme asendamiseks!