BMW E21 315 '82 Magnus

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas Toivoku »

rean kirjutas:Kas see Delphi oli ka laojääk ?
Suuremasi kvaliteet see igatahes pole .
Parem kui mittemidagi, kumm maha, ääreni määret täis ja peaks kestma küll :)
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Delphi hinnaskaala odavamas otsas, veel saadaval... Tagasihoidlikku sõidustiili harrastades peavad ehk selle luukere liigesed vastu mölubdeeniga määrides :)
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Pierburg 1B2 karburaatori tohterdamine remondikomplektiga.
Kiirenduspumba tihend, membraanid, vahaelemendi tihend...
Pilt
Reguleerkruvidele o-rõngad, mis üsna standardsed ja ka eraldi saadaval... ka papptihendid kaanele oleks andnud ise lõigata...
Komplektiga kaasa tulnud nõel oli pisut erineva kujuga, et sobida praeguse ujukiga -- ühtiv ujuk leidus ühes suuremas karburaatoris...
Pilt
Vahaelement oli asendatud mutriga ja õhuklapp seega koguaeg kindlas asendis pooleldi avatult... Töökorras element ühendatuna jahutusvedeliku voolikutega lahendas mure.
Pilt
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Piduripedaali liiga pika töökäigu esimene lahendus: õhutamine. Esimeste rataste sadulate niplid õnnestus lahti meelitada, samuti vasaku tagumise trumli töösilinder. Tagumise parema silindri nippel oli murdunud ja kuna uus silinder eriliselt palju ei maksa, läks see väljapuurimise asemel vahetusse...
Pilt

Paraku vasem tagumine nippel ei pidanud ja murdus sootuks -- veel üks silinder lisaks...
Pilt
Aaro
Postitusi: 20
Liitunud: 13 Mai 2008 13:15

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas Aaro »

Väga õige, neid asju harilikult vahetataksegi paaris.
Kasutaja avatar
arx323
Postitusi: 350
Liitunud: 04 Mai 2007 23:20
Asukoht: viljandi läheduses

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas arx323 »

Mul seisavad uued klotsid koos paigaldus komplektiga kasutult riiulis.Kui soovi on siis paari kümpsiga saadaval.
e21 3xx
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Eks õige oleks paaris vahetada, liialt ka säästa ei saa :)
Tänan pakkumast, kuid tagumised trumliklotsid on hetkeseisuga juba uued all :)

Piduripedaal vajus jätkuvalt läbi ja sügavale, seda ka pärast lekkivate tagumiste trumli-silindrite vahetamist ja õhutamist. Järgmine samm tehnokontrollis tuvastatud vea lahendamisel:

Pedaali/käsipiduri hoova seisund ja pidurijuhtimisseadme käigutagavara: Liigne või ebapiisav käigutagavara. Lisainfo: PIDURIPEDAALI TÖÖKÄIK LIIGA PIKK AUTO MAKSIMAALNE PIDURDUS SAAVUTATAKSE ALLES SIIS KUI PEDAAL JÕUAB ESIPANEELINI.

Kõikidele komponentidele ei leidnud otstarvet, peamine, et mansetid saaksid vahetatud...
Pilt

Üllatusena ei sobinud komplektis leiduvad piduri-/sidurivedeliku ühisanuma tihendid (läbimõõdult väiksed), vanad lekkisid nagu kevadine kasemahl ja selliseid tagasi ei pannud.
Pilt

Eraldi tellides kallis, kuid E30 remondikomplektis sisaldusid sobiliku mõõduga tihendid...
Pilt
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Tagumised pidurid endiselt nõrgad, samuti käsipidurikang kummalise dünaamikaga... vaatepilt õllekasti all olevast paigaldisest foto-seeriasse panekut ei kannata...
Pilt

Vanad läbi lõigatud, katkised, kinni kiilunud trossid asendatud uutega -- pingutus peale ja anomaaliad kadunud.
Pilt
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Viimane abinõu -- tagumiste ketaspiduriklotside vahetus -- normaliseeris piduripedaali liialt pika käigu lõplikult, lisaks vedrud/klambrid asendatud.
Trummelpiduritega variandil minu teada käsipidur vaid salongist reguleeritav ja otsas klotsikatete korral tuli enne poldid trosside otstes käsipiduri kangil maksimaalselt pingule seada, et mitmeteiskkümne "klõpsu" järel veel mingit pidurdusjõudu saavutada...
Pilt
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas Ruut »

magnus85 kirjutas:Trummelpiduritega variandil minu teada käsipidur vaid salongist reguleeritav ja otsas klotsikatete korral tuli enne poldid trosside otstes käsipiduri kangil maksimaalselt pingule seada, et mitmeteiskkümne "klõpsu" järel veel mingit pidurdusjõudu saavutada...
Loodetavasti kontrollisid üle, et klotsi kauguse ekstsentrikud vabalt käivad. Need kipuvad kinni roostetama. Sellest pahatihti tingitud ka tagapidurite ja käsipiduri olematu töö ning pedaali pikk käik.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Esimese hooga ei mahtunudki trummel uusi klotse katma...

Ülevaatuseelselt hakkas kergelt jooksma kundepoolne sadul: põhjuseks mansett, abiks remondikomplekt.
Pilt

Ülevaatus selleks korraks läbitud.
Pilt
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Ilma eelneva hoiatuse või pehmeneva pedaalita vajus siduripedaal järjekordse sõidu alguses pingevabalt põhja. Kurvasilmse Mersuga juba läbi elatud ja siingi sama viga: siduri töö-ori-slave-silinder väsinud, täpsemalt mansett läbi ja kuna remondikomplekt sisaldas täiendavaid kummidetaile, siis võis ka tolmukatte vahetamist ja õhutuskruvi katmist lubada. :)
Potentsiaalselt lõhutav hüdro-ühendus tundus olevat peasilindri ja töösilindrist väljuva toru flantsi vahel asuv voolik-toru, mille hind üsna krõbe -- ilmselt saanuks sellegi asendada tavalise voolikuga, kuhu lihtsalt lühike väänatud toru otsa keeratud...
Pilt
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Salongi-puhur muutus vägagi häälekaks, kuna ametlikud remondipuksid puuduvad ja võllil lõtk üsna suur, sai nihutatult elektrimootor välise stopperseibiga fikseeritud:

Pilt

Ülevaatuse saamist möödunud sügisel takistas vaid taas lekkima hakanud kundepoolne pidurisadul: algselt küll üsna "piduriõline", oli näha, et aasta varem kasutusse läinud remondikomplekt õigustas end. Kolvi Lekkisid seesmised tihendid kahe sadulapoole vahel -- alles vaid puru. Õiged tihendid jäid eelmisest korrast alles, lahti tuli vaid "meelitada" roostes poldid, mis sadulat koos hoiavad...

Pilt
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Sidur võttis masina soetamisest alates viimase veerandi päris lõpust üles lastes ja kerge pauguga. Ühtlasi kaasnes tühikäiguga kuuldav kahin. Nii pidasingi vajalikuks vahetada siduriketas, korv ja survelaager ehk terve kompelti.
Olemasolevate, mõned aastad tagasi saadud ketaste katted olid lahti ning lamellid narmendasid. Ketaste paksus oli nihikuga mõõtes üsna kriitilise piiri lähedal -- osadel vaid 8 mm. Töökoht tegemiseks oli kodustes oludes imehea: sügav kanal ikkagi. Väljalase lahti, kardaan küljest nagu vahetamine ikka algab...

Pilt

Väljalase tuli ikka päris alla tuua, et pääseks kardaani painutama. Muhv tundus heas korras olevat. Edasi juba tugede vabastamine ja kasti toestamine, kuid mootori küljest kasti lahti oli küll kohati painavalt raske poltida. Nimelt tekkis esialgu kahtlus nagu oleks midagi üle keeratud ja käiks ringi, kuid lähemal vaatlusel oli näha, et ülemiste poltide taga on mutrid, mida oli tarvis vaid kinni hoida (erinevalt teistest suurest hulgast poltidest, mis olid korpuses kinni). Hunniku pikenduste ja kardaanita oleks see töö olnud mõeldamatu.

Pilt

Sidurikoda vahtis vastu, tekkis huvi, mis seis seal sees küll valitseb. Täitsa keskmise kulumisastmega ketas ja sõrmede vahel liigutades mõningase lõtkuga survelaager kasti sisendvõlli poolel. Kinkisin autole uue tihke ketta Meyle'lt, survelaagri Febi Bilstein'ilt ja korv läks alla second-hand'ina. Siiski oli seisukord märgatavalt parem ja pind ühtlaselt sirge.

Pilt

Kui kõik kokku sai ja kast mootori otsas juba istus läks juba nagu arvata võib - kiiremini. Mahavõtul oli spidomeetri tross ikka päris kõvasti kinni jäänud, küll hoovastiku raami sisemised kuuskant-poldid kinni. Ka ei taha midagi ära kaotada. kasvõi hoova stopperseibid. Tagurpidi käigu lüliti klemme murda poleks ka olnud tark tegu, tagasipanek aga hoopis lihtsam. :D

Pilt

Leegitoru väljalaskekollektori küljest lahti lastes ei tulnud üllatusena, et tihend omadega läbi -- läks vahetusse ka see. Muret teeb aga keset kollektorit alt vaadeldav mõra... :x

Pilt

Nüüd on taas ressurssi, et sidurit libistada... 8)
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas Ruut »

Mul mingi sarnane ühe leegitoruga vl kollektor peaks riiulis vedelema, mis pärit 1,6 pealt. Kui pakub huvi, võin täpsemalt järgi vaadata.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Jaanipäeva paiku sattus auto ühes pealinna ohtlikus rajoonis vandalismi kätte: purustati mitte-standardse katuseluugi klaas.
Avalikes kasutatud asjade müügikanalitest õige firma ja õigetes mõõtudes katuseluugi leidmine osutus raskeks -- kord oli pakutav kaup suurem, siis väiksem või sattus ette hoopis täiesti erineva kumerusraadiusega servadega eksemplar. Äratundmisrõõmu ei pakkunud ka massiliselt paigaldatud vanad Finlandia 2000 luugid, milline oli ka minu vanal Mersul. Ehk siis ajalugu vaadates on Bemmi katusesse torgatud Farmonti luuke pakutud küll ja suisa peaaegu niisama aga kui parajasti vaja, siis pole kusagilt võtta :x
Siiski ühes Rapla maakonnas asuvas romulas siiski leidus sobilike mõõtudega luuk: Farmont F500 asemel sai avatud konservikarpi hakata istutama üks-ühele mudelit F520!

Pilt

Jäid ära nii katuse kui konservikarbi suuremaks lõikamise tellimine kui väiksema luugi paigaldamisel kellegi müüja poolt soovitatud plastiku ja montaaživahu kasutamine :lol:

Erinevalt vanast luugist on praegune suisa uuevääriline ning korralike tihenditega ja nii hermeetiline, et suvist tuult võib sisse lasta kartmata hilisemat leket (eelmist luuki oli korralikult silikooniga mätsitud ja selle mehaanika samuti üsna väsinud). Ühenduskohtadele läks vahele mehiselt ka klaasiliimi.

Pilt
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Diferentsiaal ja käigukast said uued õlid ja sellise API spetsifikatsiooniga nagu vaja oli. Kui põhjakork avanes ideaalselt, siis omaette katsumuseks kujunes käimakasti täitekorgi avamine, mis oli esiotsa nii kinni, et nõudis õige pikka torujuppi võtme varrele otsa :shock:

Pilt
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Õnnetul kombel lõhkes tagumine vasem piduritrummel ja seekord läks alla taaskasutusega pruugitud variant, kuid kõik toimib:

Pilt

Salongiventikas hakkas väljakannatamatut lärmi tegema. Paraku doonor-mootor labadega oli sootuks kinni jäänud, kuid lõtkuta. Natuke pusimist ning liigub taas igasugusel kiirusel :lol: :

Pilt

Nii vanal autol leidub ka pisinokitsemist, küll vajavad kohendamist seljatoe tagused nahksed katted või tahab lahti meelitamist peatoe reguleerimise nupp kummalgi esiistmel. Leidsin lõpuks kolahunnikust ka vasema amordikannu korgi:

Pilt
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Vanal nõrgukesel M10 mootoril pole hüdrotõukureid, seega jõudis kätte aeg klappe reguleerida. :wink:
Hangitud sai nii lehtkaliibrite komplekt kui uus klapikambrikaane tihend.

Pilt

Nii sisse- kui väljalase sai seatud vastavalt manuaalile viiendik-millimeetri peale.

Pilt

Ometi samal päeval tööd lõpetada ei õnnestunudki: 3. silindri reguleerpolti nookuril ei õnnestunud pingutada, kuna keermed olid läinud. Uut eksentrikut tuli paar päeva oodata...

Pilt
Kasutaja avatar
magnus85
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Okt 2014 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315 '82 Magnus

Postitus Postitas magnus85 »

Eesmiste peatugede reguleerimise mehhanismid olid kinni jäänud ning tugi ise miinimumasendis. Lahti sai meelitatud siis, kui istme seljatagust vakstut koos seda hoidva papiga oli tarvis kohendada...

Pilt
Viimati muutis magnus85, 25 Jaan 2018 00:45, muudetud 2 korda kokku.
Suletud