Möödunud aasta detsembri lõpus läks sõiduk korralisele tehnoülevaatusele, avastati järgnevad puudused:
VO Tagumise registreerimismärgi laterna seisund ja toimimine. Latern on defektne või puudub. Lisainfo: VASAK EI SÜTTI
OV Sõidupiduri tõhusus. Pidurdustõhusus on nõutust väiksem. Lisainfo: TAGATELJE PIDURID EI TÖÖTA
OV Registreerimismärgid. Registreerimismärk või selle paigutus ei vasta nõuetele. Lisainfo: EESMINE REG. MÄRK ON LIIGA KALDU JA EI OLE SELLEPÄRAST KERGELT LOETAV
OV Suuna- ja ohutulelaternate kasutamine. Lülitamine ei vasta nõuetele. Lisainfo: OHUTULED EI LÜLITU
OV Torsioonvedru, reaktiivvardad, õõtshargid ja -hoovad. Kinnitus on halvenenud. Lisainfo: EES PAREMPOOLSEL SUUR LÕTK
OV Ottomootori heitgaasid. Heitgaasid ületavad nõuetega ettenähtud piirväärtuseid. Lisainfo: HC = 1906
-------------------------------
Ohtliku veana klassifitseerunud viltune nubrimärk sai kergesti otseks seatud. Ohtliku ohutulede mittelülitumise probleem sai lahendatud nupu vedru seadmisega.
Alustasin tegelikkuses keerukamate vigade kõrvaldamist raskeimast - heitgaaside normiületusest.
Ülevaatuse HC väärtus oli 1906 ppm (tehnikontrollil enne ülevaatust lausa 2035 ppm), lubatud maksimaalseks väärtuseks 1000, samas CO ja mootori pöörded lubatud piirides, olgugi kõrged.
Kütust karburaatorist peale tuli, säde silindrites kontrollitud ning üle jäigi kompressiooni kahtlustamine.
Teostasin mõõtmise ning vana mootori kohta oli tulemus hea: kõigis silindrites 10 BAR-i ümber. Ka õli lisamine silindrisse tulemust olulisel määral ei muutnud.
Vahetasin eelnevalt sädelust näidanud süütepooli
Tulemuseta.
Vahetasin kommutaatori
Ka tulemuseta.
Mootor hakkas väristama, võtsin küünaldelt juhtmeid maha ning avastasin, et 4 silinder muutust kaasa ei too. Pilguheit sisselaske-kollektorile pani kahtlustama, et mure võib olla seotud vaakumiga, mille pidurivõimendi võtab just neljanda silindri sisselaskest. Eemaldasin toru võimendi küljest, ühtlasi vooliku keskel asuva klapi ning panin toru pimedaks -- mootori töö paranes. Uus klapp, uus vaakumvoolik ning klambrid ja mured heitgaasidega lahenesid.
CH ehk põlemata kütus langes lausa alla saja ühiku ning karburaatori kruvist annab samuti tühikäigupöörded kenasti madalaks seada.