BMW R1100GS

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

BMW R1100GS

Postitus Postitas Jaan »

"Tehnika Kõigile" 05/1994
PR uudised: BMW R1100GS

Pilt

Mootorratast kasutatakse tänapäeval liikluses igal sammul. Niisiis võime teatud väikeste mööndustega väita, et mootorrataste konstrueerimise, valmistamise ja kasutamise küsimused omavad tehnikahuviliste ridades endiselt suurt tähtsust, seda transpordivahendite sajanditepikkustest traditsioonidest hoolimata.

BMW R1100GS on saksa inseneride aastakümnete vältel tehtud visa arendustöö kehastus. Selle sõiduvahendi puhul saame rääkida mitmetest suurepärastest tehnilistest lahendustest. Esteetilisest seisukohast on aga avaldatud arvamust, et enam hullemaks minna ei saa. Sellest väitest me end häirida ei lase.

Ülalöeldust võime järeldada, et mootorratta valik igapäeva- ehk harrastussõidukiks on nii teoreetiliselt põhjendatud kui ka praktiliselt vajalik. Ka eeldab kaherattaline liiklusvahend põhiliste sõiduvõtete lisaks mitmete tehnika alaste teadmiste praktikas tundmist, kaasa arvatud liikluseeskirjad. BMW mootorrataste puhul peab paika ütlus: „Mis eile tehase väravast välja sõitis, on täna klassik.“

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Mõned BMW mootorrattaid üldisemalt puudutavad faktid
1. „BMW Motorrad“ on mootorrattaid valmistanud aastast 1923.
2. BMW esimene oma nime all toodetud mootorratas on R32.
3. Boksermootori sellele konstrueeris insener Max Friz.
4. R1100GS oli tootmises aastail 1994-1999.
5. GS on lühend sõnadest Gelände/Straße (maastik/tänav) või Gelände/Sport.
6. R1100GS-i eelkäijad on R100GS ja R80GS, järeltulijad R1150GS ja R1200GS.
7. 2011. aasta maikuus väljus BMW tehasest kahemiljones mootorratas (R1200GS).
8. Kõik BMW mootorrattad valmivad „BMW Motorrad“ nimelises tootmisüksuses Berliinis.

BMW R32 1923
Pilt
BMW R1150GS 1999
Pilt
Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

Re: BMW R1100GS

Postitus Postitas Baur TC »

Tekkis küsimus, kas oleme nüüd juba piisavad palju bikerid siin EKBK foorumis, et oma "chapter" luua.... :P :P :P
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW R1100GS

Postitus Postitas Arvo »

Matkamiseks väga hea valik. Selle ajastu Gessud on minuteada ka suht pommikindlad liikurid, mida ei saa enam öelda uuemate kohta.
Kui palju konkreetne isend kütust tarbib (kui suur on autonoomsus paagitäiega)? Netis liigub kütusekulu kohta andmeid seinast-seina.
Ise otsisin üksvahe vanemat R100GSi aga paraku on nende valik järelturul üpris kesine ja hind on ka juba päris krõbe.
E24 635CSi | E10 2002
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Re: BMW R1100GS

Postitus Postitas karu »

See on hea ost Jaan! 8) Mõnus on sõita sellega.
Teeme kaherattalistele oma teema? Mul on 2tk. ennem 1940a aastat toodetud tsiklit.
Pilt
Pilt
745, R-23, R-12
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Re: BMW R1100GS

Postitus Postitas Jaan »

Hea ost ikka. Ise olen rahul. Mõtlesin kas on väga suurt mõtet teha teemat milles palju kirjutada ei ole. Kes tahab ja kes otsib võib leida võrguavarustest lehekülgede pikkuseid eeposeid sellest kuidas keegi kuskil oma mootorratast kogu aeg remondib või ehitab. Ja kui keegi kuskil BMW mootorratast soovitab siis lähevadki mehed foorumites vaidlema. Ühed ütlevad, et on pommikindel. Teised ütlevad, et seda ratast ainult remonditakse. Tegelikult oleneb kõik asjaoludest. Loomulikult ka aastakäigust. Ja internet on üks tore paik! Sealt võib igaüks leida oma uskumusele või teooriale kinnituse. Või vastupidi.

Mina räägin isiklikust kogemusest. Viimase üheksa aasta jooksul on kogu ratta hooldus piirdunud õlide, filtrite ja piduriklotside vahetusega. Läbi on kulunud üks jooks kumme. Ma ei ole pidanud midagi remontima. Mitte sellepärast, et osad või töö on kallis vaid sellepärast, et füüsiliselt ei ole tarvis olnud midagi muud parandada või teha või välja vahetada. Igaüks võib nüüd ise mõelda. Et kas on pommikindel või ei ole.

Mis veel. Omal ajal kui mainitud ratta hankisin, hakkasin esimese asjana taas jõusaalis käima. Et jõud üle käiks. See ei ole sõiduvahend millega võdiseva kõhuga ringi töllerdada. Tühikaal on 243 kg. Sellega ei ole nii, et hoo pealt panen jala maha ja keeran ratta käigu pealt ringi. Sellel mootorrattal on oma iseloom ja eelkõige pead sa enda huvides sellega arvestama. Ja teiste huvides loomulikult ka.

Meie BMW huvilised võiksid leida innustust natuke teistsugust propellerimärgiga tehase toodangut au sees hoida. Alati ei pea neli ratast olema, piisab kahest. Ja ega üks ei välista teist. Eraldi klubi või alamklubi pole ehk tarvis teha. Mahume kõik kenasti siia ära. Vähemalt esialgu. See vist ongi teema mõte. Juhul kui nüüd BMW mootorrattaid peaks veelgi rohkem välja ilmuma võib siin foorumis ju ka üks eraldi alamteema olla. Minu võib sinna tõsta küll kui selline olema saab. Jõudu kõigile!
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW R1100GS

Postitus Postitas Arvo »

Kas kasutad seda ratast matkamiseks ka või enduurotad niisama?

Mul motomatkamiseks nn Lendav Telliskivi - K100RS 16V, 1990 aasta väljalase.
See riistapuu on end näidanud ka väga töökindla ja mõnusa sõiduvahendina, aga pikematel sõitudel (käin aegajalt motomatkamas) häirib mootori vibra mis teatud pöörete juures kandub ka lenksu ning istumisasend on minu jaoks ka pisut liiga lamav - pikkadel sõitudel väsitav. Seepärast heietan samuti GS-i mõtteid, siis võimalik ka idapoolseid kehva kvaliteediga teid rünnata :)
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: BMW R1100GS

Postitus Postitas ingmarp »

1150GS omanikuna ütleks, et pikema matkamise ja mõningase endurotamise jaoks on GS-tüüpi ratas ühtlaselt sobiv. Ta ei hiilga kummalgi, aga mõlemaga saab korralikult hakkama. Kusagil on silma jäänud statistika, mille kohaselt ei lahku u 90% GS-idest kunagi asfaldilt, mis minu meelest on täielik ratta raiskamine :D .

Kõige rohkem mõjutab sõitmist ilmselt rehvivalik. Asfaldipapudega pole metsa all palju teha ja kärnasemate rehvidega on asfaldi peal omajagu palju ulgumist :) Ise kasutan viimast varianti.

Enda rattaga olen teinud pikema sõidu Norrasse ja tagasi, lisaks käinud sõidukoolitusel, mis algas Männiku tankodroomil liivas ja lõppes Paldiski juures pangast üles-alla turnimisega. Eraldi üritusena käisin ka BMW Enduro Park Hechlingenis kahepäevasel koolitusel 2013 1200GS-iga vanas karjääris, kus kõiksugu pinnaseid ja takistusi läbima õpetati.

Enne saab mehel sadulas julgus otsa, kui GS-il võimekus :) Loomulikult tuleb meeles pidada, et tegu raske kolakaga ja igale poole (st vedelamale pinnasele) ei maksa siiski ronida.
BMW 745iA Executive -84
Vasta