Hetkel ei sobi, üks huviline on juba põhimõtteliselt 500.- nõus ostma.i6 kirjutas:Kas E24 rooli eest 300 sobib?
56 215 096
M: kevadine garaazipuhastus
Veel paiskaks müüki M30 2,8 mootori, täpsemalt siis vanema pre 81 mootoriga tegemist. Ilma karburaatori, starteri jms vidinateta. mootori täpne seisukord on teadmata, Komplekti hind 600.-
Lähiajal võibolla võtan kaaned maha, siis saab täpsemalt seisukorra öelda, ja pmst võin ka juppidena müüa.
edit: nuga ja jaan, kas olete oma bronnitud juppidest endiselt huvitatud?
Lähiajal võibolla võtan kaaned maha, siis saab täpsemalt seisukorra öelda, ja pmst võin ka juppidena müüa.
edit: nuga ja jaan, kas olete oma bronnitud juppidest endiselt huvitatud?
Kommentaariks katuseluugi mootori kohta: saab paigaldada küll, täiesti tehtav. Valmidus on olemas. E23 ja e28 katuseluugi mootorid, kronsteinid on muuseas ühesugused. Aga jah - mootorist on vähe. Vajalikud on veel mootori kronstein ja laepaneel. Kui need olemas - siis varu endale üks vaba päev ja veidike tugevat närvi ning ongi olemas. Elektriline katuseluuk
Odott, mis kronsteinist jutt käib? See mootor on küll pärit E30 pealt aga üsna kindlasti on see samasugune nagu ka E28 ja E23-l. Ja maha keeramise hetkel seal küll mingit kronsteini ei märganud. Asi kinnitub sama põhimõttega nagu vändamehhanismki - mootor koos reduktori ja tsentriasendilülitiga on üks tervik ning kinnitatakse lihtsalt paari poldiga oma kohale. Vändaga variandil on poltide asetus vist veidi teistsugune ning seega tuleb uued augud puurida. (ise pole el mootorit vändaga variandile paigaldanud, seega ei tea kas see jutt ka õige on)Jaan kirjutas:Vajalikud on veel mootori kronstein ja laepaneel.
Laepaneel on tõesti erinev aga see on pmst ajutise lahendusena ise tehtav, UM-st originaal tellida ei tohiks kah teab kui kallis olla, tegemist ju suht lihtsa papitükiga.
Probleeme installiga võib tekkida inimesel kes elektrist midagi ei jaga (kaabeldus ja relee õige ühendamine).
Pean siin silmas seda plekki mille külge mootor kinnitub. See on seesama plekk kuhu jooksevad sisse katuseluugi trossid. Plekk koosneb neljast torust ja mustast plekkosast. Käsiluugi ja elektrilise luugi plekid on erinevad. Elektrilise luugi kronsal on spetsiaalne sisselõige mootorile. Muud vahet ei ole. Mootor kinnitub pleki külge kolme kruviga. Elektriosa ei olegi kõige hullem - üks juhe plussi peale ja teine massi ühendada vaja. Mängimist võib veidi tulla katuseluugi mehhaanilise osa paikarihtimisega (selles osas, et luuk fikseeruks õigesse asendisse).
Ilmselt siis see sisselõige ongi vaja lisaks puurida.Jaan kirjutas: Elektrilise luugi kronsal on spetsiaalne sisselõige mootorile.
Kui releed mitte kasutada siis on asi tõesti lihtne. Aga õige oleks lülitus teha ikka läbi relee - mootori ringiajamiseks läheb vaja küllaltki tugevat voolu ja lülitil lihtsalt aja jooksul kärssavad klemmid sees maha... ning läheb jälle uut lülitit vaja.Elektriosa ei olegi kõige hullem - üks juhe plussi peale ja teine massi ühendada vaja.
Tegelikult vaatasin, et releele on skeem peale pressitud - see lihtsustab tunduvalt asja. Eeldades muidugi, et inimene, kes asja paigaldama hakkab elektroonika tingmärke tunneb.
Relee on ju mootriga komplektis (nagu ka lüliti). Seal peaks olema üks hõbedase korpusega relee mis kinnitub samuti selle sama katuseluugi mootori kronsteini külge. Mootori paigaldaja mure elektri poole pealt on ühendada pruun juhe massi ning roheline juhe (punase triibuga) plussi. Rohkem on tegemist katuseluugile õige asendi leidmise mehhaanilise poolega.
Näiteks e23 katuseluuk:
http://bmwclassic.ee/323/osad/abr
Tähelepanu vääriv on see, et mootor ja kronstein on e23-l ja e28-l sama. Ehk siis need on unifitseeritud. Arvata võib, et see on sama ka e30-l. Uuemat kolmesajast (e30 siis) isiklikult küll lahti katkunud ei ole.
Näiteks e23 katuseluuk:
http://bmwclassic.ee/323/osad/abr
Tähelepanu vääriv on see, et mootor ja kronstein on e23-l ja e28-l sama. Ehk siis need on unifitseeritud. Arvata võib, et see on sama ka e30-l. Uuemat kolmesajast (e30 siis) isiklikult küll lahti katkunud ei ole.
Tegin elektrilise katuseluugi ja käsiluugi plekkidest võrdluseks paar pilti, nüüd peaks vahe selge olema:
http://bmwclassic.ee/323/osad/acf
http://bmwclassic.ee/323/osad/acg
... ja selline on mootor koos releega:
http://bmwclassic.ee/323/osad/ach
http://bmwclassic.ee/323/osad/acf
http://bmwclassic.ee/323/osad/acg
... ja selline on mootor koos releega:
http://bmwclassic.ee/323/osad/ach
Vot minu müüdaval komplektil on paraku see juhtmepuu relee ja mootori vahelt puudu, sellepärast saigi mainitud, et installi jaoks on vaja veidi elektrit tunda. Kui pildil olev komplekt on sinu oma siis äkki viitsiksid skeemi joonistada või lihtsalt kirja panna mis värvi juhe kuhu jookseb... või siis veidi detailsema foto komplektist teha?Jaan kirjutas: ... ja selline on mootor koos releega:
Tõstaks vahepeal teemat, kõik asjad mis sel lingil on endiselt saadaval:
http://bmwclassic.ee/323/album170
Lisaks on üle auto (külg)kiirenduse, hobujõudude ,jms mõõtev seade G-Tech Pro, igati vajalik jubin neile kel mootori tuunimine käsil aga abiks ka lihtsalt auto seadistamisel. Hind 850.-
Edit: lähipäevadel tuleb ilmselt garaazinurkadest ühtteist M30 mootorijuppe jms kola veel välja.
http://bmwclassic.ee/323/album170
Lisaks on üle auto (külg)kiirenduse, hobujõudude ,jms mõõtev seade G-Tech Pro, igati vajalik jubin neile kel mootori tuunimine käsil aga abiks ka lihtsalt auto seadistamisel. Hind 850.-
Edit: lähipäevadel tuleb ilmselt garaazinurkadest ühtteist M30 mootorijuppe jms kola veel välja.
E24 635CSi | E10 2002
Leidsin oma iidse varuosa teema üles, prooviks vähehaaval nüüd siia keldrist leitud ja minu jaoks ülearuseid varuosi lisada. Võib küsida ka siin teemas varasemaid müügis olnud asju, ühtteist veel alles.
Müüa siis 4 starterit, tüki hind 250.-
Boschi koodid:
0001314025 - peaks olema 1,5Kw M30 starter
2tk 0001311100 - vist M10 starterid
0001311125 - M20 starter
Müüa siis 4 starterit, tüki hind 250.-
Boschi koodid:
0001314025 - peaks olema 1,5Kw M30 starter
2tk 0001311100 - vist M10 starterid
0001311125 - M20 starter
E24 635CSi | E10 2002