Haininad ja külmakraadid

Vestlused vabadel, aga siiski vanu BMW'sid puudutavatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Ravic
Postitusi: 124
Liitunud: 27 Aug 2006 13:08
Asukoht: Elva, tööl Tartus

Haininad ja külmakraadid

Postitus Postitas Ravic »

Kas keegi oma haininaga nende külmadega liikleb ja kui liikleb siis kuidas auto käitub? Enda e28 aastaringselt sõidus ja külma ei karda, eelmine talvgi nende suurte külmadega sõidetud suuremate jamadeta. Kas Jaan on jalamees või seitsmesega sõidus? Tal ju kah igapäevaauto :)
5068708
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Re: Haininad ja külmakraadid

Postitus Postitas omega »

Ravic kirjutas:Kas keegi oma haininaga nende külmadega liikleb ja kui liikleb siis kuidas auto käitub? Enda e28 aastaringselt sõidus ja külma ei karda, eelmine talvgi nende suurte külmadega sõidetud suuremate jamadeta. Kas Jaan on jalamees või seitsmesega sõidus? Tal ju kah igapäevaauto :)
Liiklen igapäevaselt e28 528 -ga. Külmaga läheb käima kenasti, kuid soojaks võiks kiiremini minna. Bensukulu praeguste külmadega on kuskil 18-19 sajale, tavaliselt soojemate ilmadega oli 16-17 sajale :lol: , mõnus ökoauto mul selline :? .Autol ka LSD differ ja seepärast hea libedaga ja paksus lumes sõita, ei jää kinni nii kergesti.
E34 & E32
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

2 aastat tagasi sõitsin 323i- ga, käivitus iga ilmaga isegi 29 kraadi külma 8) ei olnud probleemiks, kuna mutter kimab igapäevaselt E21-ga ringi ja nii juba 9 aastat :wink: siis 315 käivitus ka talvel väga hästi, sel aastal sai aga 1,8i peale. Auto seisis maja ees mingi nädalakese ja täna hommiku kui elu kiire oli ja autot oli hädasti vaja siis loomulikult oli aku tühi :evil: egas siis muud aidanudki kui tõin aku tuppa, laadija on loomulikult ju töökojas :? Panin siis pesukaussi sooja vee jooksma ja torkasin aku sinna sisse (loomulikult mitte üleni vee alla) isevaatasin pooltundi telekat, kuivatasin ta pealt ära ja tormasin välja kähku, juhtmed peale ja tuld, käivitus voolu jagus küllaga :twisted: krt genekal on midagi viga kuna harjad said sügisel uued aga laeb ainult mingi hädine 13,6 V õigemini pole see mingi laadimine ega midagi. Minu arust käivitub hai väga hästi talvel, loomulikult kui kõik asjad korras on nagu aku, genekas, puhtad filtrid, hea õli ja hea kütus :!:
Soojenemise ajal on loomulikult bensu kulu taevas aga probleemi lahendab see, et lähed natuke varem välja, keerad auto käima ja seni kaua kui sa seal lund maha harjad ja aknaid kriimustad, auto ju soojeneb ja kui suitsu mees juhtub olema siis jõuad ühe suitsu ka teha rahulikult :roll:
enthusiast
Postitusi: 295
Liitunud: 05 Mär 2006 15:32

Postitus Postitas enthusiast »

Haininad ja külmakraadid ei sobi üldse kokku, aga olin sunnitud 630CS-i piinama eelmine talv paar kuud(häbi tunnistada :oops: )ja käivitus alati poolest pöördest. Üks kord küll ei tahtnud minna kui oli seisnud parklas pea kaks nädalat, aga surakas eetrit ja voila... :)
Praegu on auto kenasti peidus talveunes ning süda turgutamisel.
E24 630CS `78
E28
Postitusi: 268
Liitunud: 10 Juul 2005 21:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E28 »

ma põristan ikka oma 535-ga ringi, ainuke probleem on see, et salong ei taha hästi soojaks minna, kuigi sooja puhub küll, ju siis väljas on ikka nii külm :P
Kasutaja avatar
Keits
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Veebr 2007 22:17
Asukoht: Abja - Paluoja

Postitus Postitas Keits »

Kuna sõita on vaja koguaeg oma haiga siis kahjuks tuleb teda ka kõige karmima külmaga käivitada.
Üldiselt läheb hästi käima. Kuid kui on juba liiga külm siis alguses ei jõua starter mootorit järgi võtta ning käigukast kõriseb kah. :)
E28 '83 1.8l
Kasutaja avatar
ökosohver
Postitusi: 95
Liitunud: 08 Aug 2007 15:22

hm

Postitus Postitas ökosohver »

korralik aku, 6iged õlid, korralikud küünlajuhtmed peaks tagama suht rahuldava käivituse ka meie ilmastike kylmematel hommikutel/päevadel/6htutel:)
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Oma haininaga talvel -30*C kraadiga sõidus käidud. Salongi sellise külmaga aga soojaks ei saanudki (oleks pidanud ehk midagi (osaliselt) radika ette toppima...). Jahutusvedelikuna kasutan üllatuste vältimiseks ainult -40C mõeldud vedelikku. Ka suvel pole mõtet midagi muud peale kallata :wink: Mis veel... oma kogemuste põhjal on kõige parem talvine hainina e28 (läheb kiirelt soojaks). E24 peaks talvel samade omadustega olema...
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
Ravic
Postitusi: 124
Liitunud: 27 Aug 2006 13:08
Asukoht: Elva, tööl Tartus

Postitus Postitas Ravic »

Vastuseks Jaanile. On küll ja sõidaks kah kui seda soola\keemia löga ei oleks, praegu ei raatsi lihtsalt keret mädandada.
5068708
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Kuuesajase võibki hoida ilusateks ilmadeks :D Üks asi millest aru ei saa: e28 salongi saab talvel täiesti soojaks, e23 salong on... ütleme... küll soe aga võrreldes e28-ga ikkagi leigevõitu. Mootorid nagu samad :? Ehk suurem salong või parem jahutus teevad oma töö? See e28 mis mul mõni aeg tagasi kasutuses oli, oli lausa palav. Peaaegu võrreldav mõne põhjamaa sõidukiga millega sõitnud olen, nagu Volvo või Saab 96 (kus on teatavasti pool kapotialust ainult ahju täis). Vähemalt vana V-6 mootoriga Volvo 760 oli igati tore just talvel, õhutusavadest puhuva õhu vastu võis näpud kõrvetada. Võib-olla on e28 tänu väiksemale salongile talvel soojem... või siis on seal veel midagi teistmoodi. No ma ei tea.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
mriks
Postitusi: 53
Liitunud: 08 Apr 2005 22:03
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas mriks »

sel e23 el siis mingi uss sees... minu 7 mene läks 26 kraadise külmaga küll suht saunaks seest.
732i
mihkel-šhmihkel
Postitusi: 37
Liitunud: 20 Okt 2007 17:35

Postitus Postitas mihkel-šhmihkel »

ei tea kas asi on külmades ilmades viimastel päevadel või milleski muus aga minul käivitub küll kohe aga tühikäigul ei taha käia. aku tuli hakkab diskot tegema ja mootor kustub, ne poonjal pljääd....

nõuandeid?

kui mootor soe siis käib ilusti
'81 315
Kasutaja avatar
Ihv
Postitusi: 338
Liitunud: 13 Okt 2005 11:43
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ihv »

karteri rõhk korras? olid samad sümptomid kui õlivarras ei olnud korralikult pesas :wink:
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

mriks kirjutas:sel e23 el siis mingi uss sees... minu 7 mene läks 26 kraadise külmaga küll suht saunaks seest.
Noh kes mida sauna all silmas peab. Hoolimata kõikvõimalike jahutus/soendussüsteemi osade vahetamist soeneb auto aeglaselt (temperatuurinäidik on ilusti keskel, salongiahi uus, termostaat "talvine"... aastaläbi). Või siis on e23 jahutussüsteem nii vägev? Minu arvates kõigil e23-del leiguse-uss sees. Mingi nupukombinatsiooniga saab sooja küll ("oben"+"unten") aga saunaks asi ei lähe (T-särgiga autos nii väga olla ei taha).
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
mriks
Postitusi: 53
Liitunud: 08 Apr 2005 22:03
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas mriks »

T- särgi väel ei proovinud,aga jope võtsin küll seljast ära :)
732i
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Jaan kirjutas:
mriks kirjutas:sel e23 el siis mingi uss sees... minu 7 mene läks 26 kraadise külmaga küll suht saunaks seest.
Noh kes mida sauna all silmas peab. Hoolimata kõikvõimalike jahutus/soendussüsteemi osade vahetamist soeneb auto aeglaselt (temperatuurinäidik on ilusti keskel, salongiahi uus, termostaat "talvine"... aastaläbi). Või siis on e23 jahutussüsteem nii vägev? Minu arvates kõigil e23-del leiguse-uss sees. Mingi nupukombinatsiooniga saab sooja küll ("oben"+"unten") aga saunaks asi ei lähe (T-särgiga autos nii väga olla ei taha).
mul ka üks talv soojaks ei läinud, isegi varbad olid jääs, panin salongi ventika augu rohkem kinni siis hakkas sooja ka tulema, eile läks küll väga palavaks.
745, R-23, R-12
Vasta