1. leht 1-st

Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 05 Dets 2016 21:56
Postitas Ruut
Kõik on vist juba lugenud meie uue vasak-sotsialistliku valitsuse plaanist uute ja huvitavate maksude ning riigilõivudega kodanike kostitada. Valimislubadused tahavad täitmist ja raha ümberjagamist :evil:

Igasugune rondiäri hakkab vist põhinema ainult ostu-müügi lepingutel ja keegi neid enam ametlikult ümber registreerima ei hakka. Muret teeb võimsama mootoriga hobiautode ostmine ja müümine. Ehk peaks klubi poolt tegema pöördumise "asjaomastele instantsidele", et mingist vanusest (25?, 30? 35), kus auto enam igapäevane tarbeese ei ole, võiks autod sellisest riigilõivust vabastada.

Hea veel, et aastamaksu ei plaanita. Siis peaks hakkama tõsiselt mõlema, mida koduse autopargiga ette võtta.

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 05 Dets 2016 22:30
Postitas raunz
Ma olen sinuga täiesti nõus. Huvitav kas ja mis ideid on tulnud muudes autoklubides? Minu arvates ainuke võimalus midagi siin saavutada oleks paljude autoklubide ja huvigruppide ühispöördumine.

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 05 Dets 2016 22:34
Postitas Ruut
Automotos paistab, et teema on ülesse võetud. Tõenäoliselt lada, mosse, volga, mini, põrnika ja muhu omad oleks ka sellest vanusepõhisest maksuvabastusest huvitatud.

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 05 Dets 2016 23:32
Postitas otsiabi
mis uunikumide vabastamisest siin rääkida? kogu see topelt riigilõiv on ju jama ega tohiks kehtestada ühegi registris oleva sõiduki korral! omanikuvahetus on maksustatud juba igal juhul ja kui nüüd mingi dubleerivat riigilõivu korjama hakata, siis lõhnab see kuidagi küll seadusevastaselt. muidugi neid asju kuidagi teise nimega nimetamine võib jokk skeem olla küll riigi poolt. noh nagu see on olnud keskkonnasäästmise huvides, kuid siit tekib mul küsimus, et kuidas saastab omanikuvahetus keskkonda? veel enam, et suurimad saastajad (veoautod, bussid, traktorid jne) on vabastatudsellest! palju õnne sm ratas! kriminaal repinski ministriks ja juba ridamisi aktsiise ja makse!? tundub, et härra tahab kiirest midagi ära teha nii kaua kui veel meepoti ääres on

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 05 Dets 2016 23:45
Postitas Tartlane
Ruut kirjutas:Kõik on vist juba lugenud meie uue vasak-sotsialistliku valitsuse plaanist uute ja huvitavate maksude ning riigilõivudega kodanike kostitada. Valimislubadused tahavad täitmist ja raha ümberjagamist :evil:

Igasugune rondiäri hakkab vist põhinema ainult ostu-müügi lepingutel ja keegi neid enam ametlikult ümber registreerima ei hakka. Muret teeb võimsama mootoriga hobiautode ostmine ja müümine. Ehk peaks klubi poolt tegema pöördumise "asjaomastele instantsidele", et mingist vanusest (25?, 30? 35), kus auto enam igapäevane tarbeese ei ole, võiks autod sellisest riigilõivust vabastada.

Hea veel, et aastamaksu ei plaanita. Siis peaks hakkama tõsiselt mõlema, mida koduse autopargiga ette võtta.
Täielik perverssus kuubis. Ma vaatan hetkel, et mu 13a vana igapäevaauto ümberkirjutamine läheks selle järgi maksma 518€+siis veel see 60€, ehk pea 600 €. Arvestame, et sõiduki enda väärtus on nii 3kilo ümber, ehk siis ligi 5dik selle väärtusest (võtame arvesse seda, et hetkeseisuga on see summa ju pea ühe kuu EV keskmise palga suurus). Ulme. Kasutatud autode äri muutubki suurel jaol selliseks, et ostjad ilmselt pole väga huvitatud ümberregamisest ja siis ise käid nagu loll Arkis või netis, et maha kiskuda. Vanuse asja on muidugi natuke raske sättida, sest nende silmis on see seda enam mingi vana ja mõttetu ront. 25 oleks ka natuke vähe, sest Eesti liikluses on tegelikult isuga liikvel veel 90date alguse ja 80date lõpu Golfe, Audi 80eid, E36tesi jne, mis on kõik 25 ja pluss aastat vanad. Nõustun otsiabiga, et mingi erilõivu ei tohiks küll registris olevate sõidukite puhul panna. Mine ja võta või oma sõidukid tõesti Lätti arvele....

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 05 Dets 2016 23:56
Postitas Ruut
otsiabi kirjutas:kogu see topelt riigilõiv on ju jama ega tohiks kehtestada ühegi registris oleva sõiduki korral! omanikuvahetus on maksustatud juba igal juhul ja kui nüüd mingi dubleerivat riigilõivu korjama hakata, siis lõhnab see kuidagi küll seadusevastaselt.
Ega nad planeerigi dubleerivat maksu - lihtsalt muudetakse riigilõivu arvutamise metoodikat. Nagu juba kusagilt lugesin, siis rahandusmini ametnikele olla antud kiireloomuline ülesanne 15M suurune "automaksu" pakett seadueelnõuks kirjutada.

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 06 Dets 2016 08:26
Postitas otsiabi
Ruut kirjutas:
otsiabi kirjutas:kogu see topelt riigilõiv on ju jama ega tohiks kehtestada ühegi registris oleva sõiduki korral! omanikuvahetus on maksustatud juba igal juhul ja kui nüüd mingi dubleerivat riigilõivu korjama hakata, siis lõhnab see kuidagi küll seadusevastaselt.
Ega nad planeerigi dubleerivat maksu - lihtsalt muudetakse riigilõivu arvutamise metoodikat. Nagu juba kusagilt lugesin, siis rahandusmini ametnikele olla antud kiireloomuline ülesanne 15M suurune "automaksu" pakett seadueelnõuks kirjutada.

ja siis makstakse tihti omanikku vahetava auto pealt (nt paar korda aastas vs korra 5a jooksul) 10x rohkem nn co2 pealt makstavat riigilõivu!? mismoodi see loogiline on, et see auto keskkonnsaastlikum on kui see auto, mis nii tihti omanikku ei vaheta? sõidan ise juba 7a nn 500eurose asiaadiga ja varsti peaks uue sellise ostma kuna plekk kaob värvi vahelt ära ja peaks maksma selle väärtusest paar korda rohkem riigilõivu, siis on ikka õigusriigiga midagi mäda!

selles olukorras peaks autoklubid küll jalad kõhu alt välja võtma ja kas siis ühispöördumise või eraldi tegema valitsusele, sest vastasel juhul kaotab ka klubi mõtte kui huviliste käekäigu eest välja ei astu.

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 06 Dets 2016 15:30
Postitas Muhv
Sotsialistliku valitsuse "rõõmud"

Klubi juhatus peaks tegema konkreetse pöördumise, mis ütleb, et vanemad kui 20a masinad(näiteks) tuleb eelnõust välja jätta. Põhjuseks ebaproportsionaalsus ja huvitegevuse pärssimine. Sellele pöördumisele tuleb otsida võimalikult palju partnerid teistest autoklubidest. Pöördumine saata vabariigi valitsusele ning koostada kohe ka vastav pressiteade, mis ütleb, et selline ettepanek läks teele.

Mõjutada saab vaid läbi meedia.


Been there, done that...

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 06 Dets 2016 16:01
Postitas otsiabi
Muhv kirjutas:Sotsialistliku valitsuse "rõõmud"

Klubi juhatus peaks tegema konkreetse pöördumise, mis ütleb, et vanemad kui 20a masinad(näiteks) tuleb eelnõust välja jätta. Põhjuseks ebaproportsionaalsus ja huvitegevuse pärssimine. Sellele pöördumisele tuleb otsida võimalikult palju partnerid teistest autoklubidest. Pöördumine saata vabariigi valitsusele ning koostada kohe ka vastav pressiteade, mis ütleb, et selline ettepanek läks teele.

Mõjutada saab vaid läbi meedia.


Been there, done that...
aga kaks erinevat 2000.a 740? üks mudel vahetab omanikku 2 korda aastas, teine vahetab korra 5a jooksul? kumb neist tehaseandmete poolest rohkem keskkonda saastab? riigilõiv on meil praegugi, mida omanikuvahetuse korral tasutakse! hoolduse osas filosofeerima pole mõtet hakata.

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 06 Dets 2016 22:04
Postitas Kollane
Kuna tegemist alles ideega, siis tasub autohuvilistel antud teemal häält tõsta. Minujaoks irooniline on, et paljud ~500 euri ümbruses olevad autod jäätakse lihtsalt vedelema või hakatakse omavoliliselt lammutama, mis on samuti keskkonna saastamine.

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 06 Dets 2016 23:10
Postitas Muhv
Sel eelnõul ei ole terve mõistusega mingit pistmist. See on sotsialism - võtkem, kust saab ja andkem neile, kes tagavad meie võimulpüsimise. Mis keskkonnakaitse? Mis loogika?

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 07 Dets 2016 11:53
Postitas Tartlane
Üks küsimus veel selle seaduse kohta. Oli plaanis vanale Opeli rimakale kunagi lähitulevikus visata 130kw mootor peale (tehasest tulnud 85kw-sena), 130kw mootorit pandi samale mudelile ka. Kui ma selle vahetuse teen, kas ma pean siis ka Ark-ile niiöelda mingit vaheraha maksma, kui lähen mootorivahetust ARK-i vormistama(sest selle järgi ma saan aru, et 130kw kahjustab ju keskkonda rohkem, kui 85kw) või tahavad nad ainult omanikevahetuste/toodud autodega piirduda?

Üks idiootne näide veel. Sõidan ise 2003. aasta BMW-ga, millel on 141kw ja CO näidud passis/andmebaasis olemas. Garaažinaabrist vanamees laseb ringi 86a. Passat B2 diisliga, mis on paras ront ning saab ÜVd ainult tänu sellele, et ilmselt on kuskil ÜV punktis hea tuttav olemas. Tossab, tahmab ja haiseb rämedalt (umbes 2x rohkem, kui normaalne selle ajastu diisel). Tollel on mingi 1.6, 40kw mootor ning ilmselgelt CO näite pole üleskirjutatud MNT andmebaasi. Point nagu selles, et too saastab 100x rohkem keskkonda, kui mu BMW seda teeks, kuigi tolle auto see sama maks oleks 20 eurot ja mul 518... Ehk siis valitsuse selgitus/arvamus ja tegelikus pole üldse proportsioonis.

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 07 Dets 2016 13:20
Postitas Ruut
Loe eelnevat Muhvi kommentaari. Maksukogumisel ei ole mingit seost keskkonnasäästuga, lihtsalt on vaja aastas 15 milli kokku saada ja selleks on mingit arvutusmetoodikat vaja. Leiti, et valemisse on mõistlik võtta kW ja CO2 väärtused. It's just that! Samahästi oleks võinud võtta valemisse registrimassi või ratta ümbermõõdu.

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 07 Dets 2016 13:46
Postitas Iff
Igasugu autohuviliste pöördumistest on riigil sügavalt pohlad. Ainuke, kelle sõna midagi maksab on suuremad ettevõtjad. Aga nagu juba mainitud siis riigil on raha vaja ja küll leitakse võimalus kuidas see kokku korjata pööbli käest.

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 07 Dets 2016 13:53
Postitas Ruut
Indrek Sirki kommentaar automotost
Eesti Vanatehnika Klubide Liidu juhatus ja Sirk on teemaga kursis ja tegelevad oma oskuste ja võimaluste piires. Head ettepanekud ja mõtted on kahtlemata vajalikud, kuid anonüümse diskussiooni arendamiseks foorumis minul ega EVKL juhatusel kahjuks aega ei ole. Jätkake oma arutelu ning teadke, et EVKL esitab oma ettepanekud, et seista vanatehnikahuviliste huvide eest (arvestades loomulikult ka AMF-s väljendatud seisukohti). Kas sellest on kasu, ei saa loomulikult ette prognoosida.

Re: Auto ostu-müügi tehingute maksustamise plaan

Postitatud: 12 Dets 2016 11:06
Postitas TaaviH