E34 tulevikuks

Vestlused vabadel, aga siiski vanu BMW'sid puudutavatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
pka
Postitusi: 39
Liitunud: 21 Nov 2016 17:32
Kontakt:

E34 tulevikuks

Postitus Postitas pka »

Tere

Hetkel kirjutan siia kiirelt, mis pähe siiani on jäänud, et võiks küsida, kuid jooksvalt ehk tuleb midagi kunagi veel juurde.

Tahan hakata kunagi tegema omale projekti E34-st, 4.0 mootoriga, kasti ei tea öelda, kere must originaal, sedaan, 4xel, katuseluuk, asc, kardin jm. Hetkel suurim küsimus mul see, et kui tahan seda ehitama hakata, siis hea oleks, kui oleks ju kõik oo-kui-luksuslik-ja-ainulaadne sisu ja detailid saaks ühe doonori pealt, aga kui ei saa? Kui raske on nt 4xel akende panek väntade asemele? Või mootorivahetus üldiselt, see nõuab ju peale mootori, mootori enda aju ka kasti aju ja kasti, isegi seda ei oska veel tahta, kas 5k või 6k. Kas keegi siiani on teinud nullist omale "unelmate" 34-ja või leppinud mingil hetkel, et ei saa edasi teha, kuna see oleks liiga kulukas ja ajude k**p?
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Re: E34 tulevikuks

Postitus Postitas eix22 »

Selline unelm on juba tehasest leiutatud, ei peaks üldse ise ehitama. Varustust ka sellisel kangemal mudelil nagunii tehasest juba rohkem. Esimese otsa e34 saab olla väntadega, hilisematel el. aknad standardis, esimesed kindlasti.
Kui soov tõesti ise ehitada, siis kindlasti sobilik doonor kõigi nende soovidega. Autod on kõik täiesti erinevad mudelite lõikes. Juppe eraldi kokku ostes, pead juba väga hästi teadma nende autode hingeelu kohta.
tel 55570186 - e30 varuosad
TUUR
Postitusi: 150
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: E34 tulevikuks

Postitus Postitas TUUR »

VÄGA palju mõislikum on kohe välismaalt normaalses olukorras, komplektsues ja varustatuses pill tuua.
Kui kohe pole maksta, siis pigem kogu summa kokku.

Hetkel oma kogemus näitab, et täiesti mõttetu roima ehitus, mis pole isegi lähedal "täis pauk lisadele" ja pole isegi V8 mootoriga, on maksma läinud umbes 4000 eurot kahe aasta jooksul (Exceli tabeli kohaselt). Selle summa sees veel ei ole keretöid, aga on enamvähem kõige muu remont.

Kui tahad mõnda väikse mootoriga isendit V8 peale ümber ehitada, siis neid erinevusi on ka nii palju, et jääbki loetlema. Juhul, kui tahad, et korralik ja autentne saaks.
Ja ei tohi sellisel puhul endal käed istmikust välja kasvada ja kõik sõrmed ei tohi olla pöidlad. Lisaks on õues selliseid ümberehitusi raske teostada. Vastasel juhul kõik hinnad mitmekordistuvad.

Nagu su jutus kirjas, et hea oleks, kui kõik varustuse ja tehnika saaks ühe doonori pealt. Siis jällekord on mõistlikum mingi laupkokkupõrkes osalenud V8 doonori kere, mis väga ei roosteta, sirgu tõmmata, kui võtta mõni teine R4-R6 kere ette ja leida, et tagumised nurgad on postis käinud ja ees poolraamid vaatavad suva suunda ja lisaks mädaneb kogu see asi.

Aga, kui on tõesti lihtsalt sportlik huvi asja vastu ja on tahtmist aega sisustada, siis võid arvesse võtta järgneva.
Põhilised ümberehitust vajavad elemendid: Roolikarbi vahetus, kõik piduriajamitega seotu, auto esiotsa juhtmestik (algab pedaalide juurest, sisaldab kaitsmekarpi ja kõike sealt ette poole), kõikide komponentide kinnitused poolraamide, tulemüüri ja lanseronide küljes. Jõuülekande ja tagasilla vahetus. Pidurikettad ja sadulad. Jämedama varrega esiamordid koos amordipatjadega. Spidomeeter. Olenevalt käigukastist ja aastate erinevusest roolisammas koos pedaalide raamiga.
Muud rasket nagu kohe ei meenugi. Kerepoolses elektrisüsteemis on ka läbi aastate erinevusi - väga plankudel pillidel pole mitte millegi jaoks valmidust ja vajavad siis ka kogu kerepoolse juhtmestiku vahetust. Elektriakende juhtmestikud olid läbi aastate natuke erinevad ja seega võivad vajada ümberehtiust.
Mootori ja käigukasti juhtmoodulid on väikseim mure. Need tulevad koos asjakohaste juhtmestikega, mis tuleb nagunii koos mootori või käigukastiga paigaldada. Manuaali puhul peaks käigukastiga seonduma ainult tagurpidikäigutule juhtmestik - ehk kaks juhet.
Kasutaja avatar
pka
Postitusi: 39
Liitunud: 21 Nov 2016 17:32
Kontakt:

Re: E34 tulevikuks

Postitus Postitas pka »

jommajoo :shock:
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: E34 tulevikuks

Postitus Postitas Ruut »

Ja kui peakski juhtuma, et sa selle "projekti" valmis ehitad, siis tehnilises passis ilutseb sul ikkagi 518i (või midagi taolist) mitte 540i. Nende kahe numbri turuväärtus on täiesti erinev.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: E34 tulevikuks

Postitus Postitas JanekEnde »

Lihtsam originaal 540i otsida ning korrastada/täiustada. Neid veel liigub küll vastava summaga.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
pka
Postitusi: 39
Liitunud: 21 Nov 2016 17:32
Kontakt:

Re: E34 tulevikuks

Postitus Postitas pka »

Olen vaikselt otsima hakanud, pole veel nii vilunud selles, Eestist midagi vastavat leidnud pole ja nendelt lehtedelt, millelt oskan välismaalt otsida, ehk mobile jne ei ole ka leidnud. Hetkel pole kiiret ka, pole kuskil teha, kuna oma garaaži pole ja talv tuleb peale, siis daily'gi seisab väljas
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: E34 tulevikuks

Postitus Postitas AARE540 »

Kuidas idee teostamine siis edeneb ka või oled mõttest loobunud?
Kasutaja avatar
pka
Postitusi: 39
Liitunud: 21 Nov 2016 17:32
Kontakt:

Re: E34 tulevikuks

Postitus Postitas pka »

Hetkel ei plaani enam osta, raha pole, kohta, kus teha/hoida pole, leidnud pole, ei ela enam maal vaid pealinnas korteris.
Võib-olla siis kunagi tulevikus 🤞
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: E34 tulevikuks

Postitus Postitas AARE540 »

Eks see tulevikuteema ole selline, et vähemalt korralikke jääb kindlasti järjest vähemaks, samas olen kindel, et enamus neist korralikest ostetakse ära entusiastide poolt, sest igapäevaautodeks hakkavad need muutuma liiga kalliks ja haruldaseks.
Vaatasin pulli pärast- Rootsis on hetkel 4 540-i müügis hinnaga 5000-10000€, 2 neist 6-ne manuaal.
Mis puutub vilumusse, siis see tuleb muidugi ajaga, keegi pole sündinud midagi tegema.
Eks sa oled kindlasti teadlik, et ma ise läksin ka seda keerulisemat teed, et ühte 540-i omada- algne plaan oli üldse roostes karpidega 530-st ümber ehitada, kuid kuna leidsin hoopis ideaalses korras 540-i kere, mille komplektsus piirnes vaid allolevate sildadega, siis läks 530-lt sinna peale kaabeldus ja veel omajagu asju. Eraldi ostetud mootor peale, elektriline sisu sisse jne jne jne. Veel ei ole pill valmis, kuid tegelikult ei ole tänavakõlbulikkus enam kaugel :D
Samamoodi ei olnud mul absoluutselt mingit kogemust auto ehitamisega, kuid olen sinna, kus ma omadega olen jõudnud absoluutselt ilma kõrvalise abita. Kõik on võimalik seega :) Muidugi räägib minu kasuks see, et mul on olemas ruumid, kus seda teha. Ütlen veel ka seda, et kui ma praegusel ajal peaks sellist asja hakkama samast stardipositsioonist tegema, st juppe eraldi kokku ostma jne, siis olen 100% kindel, et enam mitte. Küll aga ei kujutaks ma enam oma elu tegelt isegi ette, kui mul poleks sellist hobi, see tundub nii loomulik osa sellest :D

Muuseas, ma ka maal ei ela, aga võibolla just tänu sellele tundubki selline hobi nii vajalik :lol:
Viimati muutis AARE540, 15 Okt 2020 10:00, muudetud 1 kord kokku.
Paaver
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: E34 tulevikuks

Postitus Postitas Paaver »

Minu soovitus on võtta kõige parema kere ja õige värviga 530 mille leiad. Ja sinna otsid juurde lisad, sisu, veljed, mootori. siis juba nt 4.4 või miks mitte 4.8 või 5.0 juba kui raha on. Kindlasti manuaal kui tahad et väärtust oleks. Sest manuaal on lihtsalt miski mida enam poest rahaga osta ei saa.

see, et tehase originaalidel on suurem väärtus on nii ja naa. ma nt müüsin just oma 4.4 swapiga hainina päris kopsaka summa eest maha. aga see tähendab, et auto peab olema väga maitsekalt tehtud, ehk ei tee nii, et oo tahaks mingit erilist pärla värvi ja mitme tooniga sisu. seda ei taha mitte keegi teine. Kui sul on ikka 4.4 ja 6k swapiga must beezi sportsisuga e34 siis vahet pole kas see on tehasest või mitte, selle eest makstakse hästi.

Lisaks kui vähegi turul silma peal hoida siis igasuguseid lisasid ja e34 juppe saab meie maal ikka suht naeruväärse hinnaga tihti. nii et pole see ise kompunnimine midagi nii hull, kuid tõsi aeg mis internetis kulub enda harimiseks ja turu jälgimiseks on päris karm
Kasutaja avatar
pka
Postitusi: 39
Liitunud: 21 Nov 2016 17:32
Kontakt:

Re: E34 tulevikuks

Postitus Postitas pka »

Eks ühel päeval tuleb see karm tõde endale teadvustada et lihtne see jah olema ei hakka. Auto oleks endale igaveseks, enda järgi enda jaoks endale sobivate lisadega jne aga eks kunagi vaatan kui selleni uuesti jõuan siis võtan kah tõsiselt ette

Aitäh teile
Vasta