Vesikroom
Postitatud: 10 Nov 2019 21:44
Tere klubilised. Jagan kogemust vesikroomi teemal.
Tekkis vajadus spidoploki servad ja spidokellade rõngad ära kroomida. Tegu on plastikuga ja paistab et ka selle automudeli tüüpkulumise piirkannaga. See lihtsalt kuidagi tuhmub ja laguneb neil.
Paar pilti algselt: Otsisin variante ning tol hetkel tundus ainuke võimalus olema vesikroomimine. Leidsin ka ühe kontakti, kellele asjad ette näitasin. Tegija näitas kuidas ta ühed reflektorid olid teinud ja see paistis hea. Samas ta ütles et need minu detailid ün päris keeruline töö, kuna teha tuleb vaid servad, mitte suured pinnad. Spidorõngad ja spidoploki servad puhastasin ise ära, ehk siis suurem jagu eeltööd tegin ära. Lisaks teipisin kroomimist mittevajava pinna kinni.
Viisin tegemisse. Esimese korraga rõngad.
Kui rõngad valmis, siis üle vaadates olid nad liiga kollaka-kuldse kroomiga, ning servad justkui ujusid (nagu värv, kui ujuma kukub).
Lubas ümber teha ning andsin ka spidoploki.
Kui kõik valmis, siis läksin järgi. Kiiruga võtsin töö vastu, kuna pidin kiirelt edasi sõitma, et pimeda peale ei jääks. Esmasel vaatlusel tunduski tulemus rahuldav (ehk siis viie palli süsteemis 3 väikese plussiga). Hinnaks küsis kahe- ja kolmekohalise numbri kandis summa. See tundus veiz palju, aga kuna tundus et kusagil mujal paremat ei saa, siis leppisin olukorraga ja maksin ära. Aga kui paar paeva hiljem asja täpsemalt vaatasin, siis hakkasid servad juba lahti pudenema ning leidsin ka muid puudujääke.
Minu hinnang tööle on: sarnaseid peeneid detaile ei soovita ma tollel tegijal teha lasta. Lisaks tuleb tunnistada, et püüdlikus seda tööd paremini teha, mehel puudus. Jah, ta ütleski, et teeb seda hobi korras. Igatahes - kui mees teab et tulemust ei tule, siis mina tema asemel sellist tööd ei võtakski tegemisse. Lisaks oli tunda, et tal ehk oleks olnud võimalus eeltöötlust paremini teha, aga kindlasti ta seda ei teinud piisavalt.
Lisan pildid tehtud tööst. Nüüd aga veidi positiivsemast kogemusest.
Muude polstri kroomi taastamist uurides, pakuti välja üheks lahenduseks ka 3M spets kroomteip. Mõte liikus, et võiks seda kroomteipi proovida ka spidoploki juures. Aga sealt edasi arenes mõte hoopis kroomkile peale. Õnneks leidus hea kamraad, kes reklaamkiletamisega igapäevaselt tegeleb. Näitasin asjad ette ning ütles et midagi saab kindlasti teha. Kuna kohe polnud kroomkile käepärast, siis tegime kiletamise proovitöö suvalise kilega - tulemus jättis hea mulje.
Edasi tegin veidi eellihvimist ning kroomi alla mitte mineva pinna uuendamise (spreitasin musta aerosooliga üle) ning viisin kiletamisse. Vend muidugi veidi kirus et see ei olegi nii lihtne, aga tehtud sai ja ma olen tulemusega rohkem rahul, kui selle vesikroomiga. Ka hind tuli kindlasti kolm korda odavam, ehkki see kroomkile ruutmeeter ise maksab 120- euro kanti, ning see pidavad see kvaliteetsem olema, kus aasta pärast kokku tõmbama ei hakka, vaid mingi 7a. garantii olevat. Näis. Hetkel tundub päris hea.
Lisan pildi:
Tekkis vajadus spidoploki servad ja spidokellade rõngad ära kroomida. Tegu on plastikuga ja paistab et ka selle automudeli tüüpkulumise piirkannaga. See lihtsalt kuidagi tuhmub ja laguneb neil.
Paar pilti algselt: Otsisin variante ning tol hetkel tundus ainuke võimalus olema vesikroomimine. Leidsin ka ühe kontakti, kellele asjad ette näitasin. Tegija näitas kuidas ta ühed reflektorid olid teinud ja see paistis hea. Samas ta ütles et need minu detailid ün päris keeruline töö, kuna teha tuleb vaid servad, mitte suured pinnad. Spidorõngad ja spidoploki servad puhastasin ise ära, ehk siis suurem jagu eeltööd tegin ära. Lisaks teipisin kroomimist mittevajava pinna kinni.
Viisin tegemisse. Esimese korraga rõngad.
Kui rõngad valmis, siis üle vaadates olid nad liiga kollaka-kuldse kroomiga, ning servad justkui ujusid (nagu värv, kui ujuma kukub).
Lubas ümber teha ning andsin ka spidoploki.
Kui kõik valmis, siis läksin järgi. Kiiruga võtsin töö vastu, kuna pidin kiirelt edasi sõitma, et pimeda peale ei jääks. Esmasel vaatlusel tunduski tulemus rahuldav (ehk siis viie palli süsteemis 3 väikese plussiga). Hinnaks küsis kahe- ja kolmekohalise numbri kandis summa. See tundus veiz palju, aga kuna tundus et kusagil mujal paremat ei saa, siis leppisin olukorraga ja maksin ära. Aga kui paar paeva hiljem asja täpsemalt vaatasin, siis hakkasid servad juba lahti pudenema ning leidsin ka muid puudujääke.
Minu hinnang tööle on: sarnaseid peeneid detaile ei soovita ma tollel tegijal teha lasta. Lisaks tuleb tunnistada, et püüdlikus seda tööd paremini teha, mehel puudus. Jah, ta ütleski, et teeb seda hobi korras. Igatahes - kui mees teab et tulemust ei tule, siis mina tema asemel sellist tööd ei võtakski tegemisse. Lisaks oli tunda, et tal ehk oleks olnud võimalus eeltöötlust paremini teha, aga kindlasti ta seda ei teinud piisavalt.
Lisan pildid tehtud tööst. Nüüd aga veidi positiivsemast kogemusest.
Muude polstri kroomi taastamist uurides, pakuti välja üheks lahenduseks ka 3M spets kroomteip. Mõte liikus, et võiks seda kroomteipi proovida ka spidoploki juures. Aga sealt edasi arenes mõte hoopis kroomkile peale. Õnneks leidus hea kamraad, kes reklaamkiletamisega igapäevaselt tegeleb. Näitasin asjad ette ning ütles et midagi saab kindlasti teha. Kuna kohe polnud kroomkile käepärast, siis tegime kiletamise proovitöö suvalise kilega - tulemus jättis hea mulje.
Edasi tegin veidi eellihvimist ning kroomi alla mitte mineva pinna uuendamise (spreitasin musta aerosooliga üle) ning viisin kiletamisse. Vend muidugi veidi kirus et see ei olegi nii lihtne, aga tehtud sai ja ma olen tulemusega rohkem rahul, kui selle vesikroomiga. Ka hind tuli kindlasti kolm korda odavam, ehkki see kroomkile ruutmeeter ise maksab 120- euro kanti, ning see pidavad see kvaliteetsem olema, kus aasta pärast kokku tõmbama ei hakka, vaid mingi 7a. garantii olevat. Näis. Hetkel tundub päris hea.
Lisan pildi: