Must number - küsimused ja vastused
Must number - küsimused ja vastused
Juba eelmise aasta suvest on tegelikult klubi esindajal (minul) koos paarimehega võimalus läbi viia vanasõiduki tunnustamist, mis on musta reg. numbri väljastamise aluseks. Nüüd ongi mul selle aasta esimesed aktid vormistatud ja tahaks teemat rohkem ka meie foorumis tutvustada.
Kõige täpsem ja ajakohasem info tunnustamise protseduuri ja juba tunnustatud sõidukite osas on saadaval https://register.evkl.ee
Teen siia väikese omakäelise kokkuvõtte, kuidas asi autoomaniku jaoks käib.
Eeldused:
• Sõiduki vanus vähemalt 35a
• Nõutav originaaliga samaväärne värvkate ning korrosiooni ja värvikahjustusi nähtaval välispinnal ei aktsepteerita. Originaalina säilinud värvkatte puhul on vähesed kahjustused lubatud
• Mustus ja määrdumine pole kunagi tehaseoriginaal ja peab olema maksimaalselt eemaldatud
• Nõutav originaalsusprotsent sõltub sõiduki vanusest – vt evkl lehelt
Kui eeldused on täidetud ja on huvi asjaga edasi minna, siis:
1. Valikuline - eelhinnang piltide põhjal - pildid saada meilile nuga@bmwclassic.ee, messengeri või whatsuppi. Võib ka helistada – kontakti leiab Transpordiameti lehelt
2. Valikuline - eksperdi/ekspertide visiit kohapeale, suuremate takistuste väljaselgitammine ja soovitused edasiliikumiseks
3. Kui auto on valmistatud peale 01.01.1973 ja kehvitav tehnoülevaatust on alla 6 kuu, siis tee TÜV punktis kontroll ja võta vastavasisuline tõend
4. Vanasõidukiks tunnistamise ülevaatus kahe eksperdi poolt
5. Omanik saab info tuvastatud puuduste kohta ja võib soovi korral neid kõrvaldada enne lõpliku akti vormistamist
6. Vanasõidukiks tunnistamise akti väljastamine ja allkirjastamine osapoolte poolt
7. Toimingud Transpordiameti büroos koos uute numbrimärkide väljastamisega
Musta numbri eelised:
• Tehnoülevaatus iga 4 aasta järel
• Sundkindlustust ei rakendata
• Liiklusõnnetuse või muu vaidluse korral lihtsam tõendada oma sõiduki väärtust
• Kõrgem turuhind
Lähtuvalt teema pealkirjast jään nüüd küsimusi ootama.
Kõige täpsem ja ajakohasem info tunnustamise protseduuri ja juba tunnustatud sõidukite osas on saadaval https://register.evkl.ee
Teen siia väikese omakäelise kokkuvõtte, kuidas asi autoomaniku jaoks käib.
Eeldused:
• Sõiduki vanus vähemalt 35a
• Nõutav originaaliga samaväärne värvkate ning korrosiooni ja värvikahjustusi nähtaval välispinnal ei aktsepteerita. Originaalina säilinud värvkatte puhul on vähesed kahjustused lubatud
• Mustus ja määrdumine pole kunagi tehaseoriginaal ja peab olema maksimaalselt eemaldatud
• Nõutav originaalsusprotsent sõltub sõiduki vanusest – vt evkl lehelt
Kui eeldused on täidetud ja on huvi asjaga edasi minna, siis:
1. Valikuline - eelhinnang piltide põhjal - pildid saada meilile nuga@bmwclassic.ee, messengeri või whatsuppi. Võib ka helistada – kontakti leiab Transpordiameti lehelt
2. Valikuline - eksperdi/ekspertide visiit kohapeale, suuremate takistuste väljaselgitammine ja soovitused edasiliikumiseks
3. Kui auto on valmistatud peale 01.01.1973 ja kehvitav tehnoülevaatust on alla 6 kuu, siis tee TÜV punktis kontroll ja võta vastavasisuline tõend
4. Vanasõidukiks tunnistamise ülevaatus kahe eksperdi poolt
5. Omanik saab info tuvastatud puuduste kohta ja võib soovi korral neid kõrvaldada enne lõpliku akti vormistamist
6. Vanasõidukiks tunnistamise akti väljastamine ja allkirjastamine osapoolte poolt
7. Toimingud Transpordiameti büroos koos uute numbrimärkide väljastamisega
Musta numbri eelised:
• Tehnoülevaatus iga 4 aasta järel
• Sundkindlustust ei rakendata
• Liiklusõnnetuse või muu vaidluse korral lihtsam tõendada oma sõiduki väärtust
• Kõrgem turuhind
Lähtuvalt teema pealkirjast jään nüüd küsimusi ootama.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: Must number - küsimused ja vastused
Kas kuluosad (piduri kettad/klotsid, sillakaikad, amordid/vedrud) peavad ka originaalid olema või õige OEM (Hella, Lemförder, Bilstein, Sachs, Bosch jms) sobib ka?
Re: Must number - küsimused ja vastused
Kuluosade tootja ei ole küll oluline, pigem annab see endale mingi kergema tunde (rahakotis) kui oem väärseid kasutada.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Re: Must number - küsimused ja vastused
Kas kuluosad (piduri kettad/klotsid, sillakaikad, amordid/vedrud) peavad ka originaalid olema või õige OEM (Hella, Lemförder, Bilstein, Sachs, Bosch jms) sobib ka?
FB's vastasin ja panen ka siia:
Ei pea olema originaalid. Reeglistik ütleb, et originaaliga äravahetamiseni sarnane detail loetakse originaaliks. Sarnasuse üle otsustab ekspert. Isegi kui ekspert tuvastab erinevuse originaalist, on omanikul lubatud lõtk olenevalt sõiduki vanusest. Kui üldpilt on ilus ja originaalisarnane, siis ei hakka keegi üksikute pulkade koode otsima.
See on jah levinud väärarusaam, et kõik peab 100% originaal olema ja isegi kuluosad peavad kuni lambipirnideni välja originaalid olema.
Lisakommentaariks räägiks pisut seda nõutavat originaalsusprotsenti lahti. Tegelikult jaguneb see originaalsuse, korrektse visuaali ja tehnilise seisukorra vahel. Näiteks tehasest peale kruvitud väljalaskekollektor, mis on ju 100% originaal, võib olla roostes ja mõraga. Sellisel juhul ei saa konkreetset sõlme kuidagi 100% originaalseks pidada, kuna tehasest ta ei väljunud roostese ja mõralisena. Samas mõned mahavõetud punktid ei pruugi matemaatiliselt üldse koguprotsenti märkimisväärselt mõjutada.
FB's vastasin ja panen ka siia:
Ei pea olema originaalid. Reeglistik ütleb, et originaaliga äravahetamiseni sarnane detail loetakse originaaliks. Sarnasuse üle otsustab ekspert. Isegi kui ekspert tuvastab erinevuse originaalist, on omanikul lubatud lõtk olenevalt sõiduki vanusest. Kui üldpilt on ilus ja originaalisarnane, siis ei hakka keegi üksikute pulkade koode otsima.
See on jah levinud väärarusaam, et kõik peab 100% originaal olema ja isegi kuluosad peavad kuni lambipirnideni välja originaalid olema.
Lisakommentaariks räägiks pisut seda nõutavat originaalsusprotsenti lahti. Tegelikult jaguneb see originaalsuse, korrektse visuaali ja tehnilise seisukorra vahel. Näiteks tehasest peale kruvitud väljalaskekollektor, mis on ju 100% originaal, võib olla roostes ja mõraga. Sellisel juhul ei saa konkreetset sõlme kuidagi 100% originaalseks pidada, kuna tehasest ta ei väljunud roostese ja mõralisena. Samas mõned mahavõetud punktid ei pruugi matemaatiliselt üldse koguprotsenti märkimisväärselt mõjutada.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: Must number - küsimused ja vastused
Kui tunnustamise akt on vormistatud ja kõik allkirjad koos, siis tasuks enne Transpordiametisse kohaleminekut büroo üle helistada, kas neil on reg. märke kohapeal olemas.
Numbri vormistamiseks võta kaasa auto vanad valged reg. numbrid, teh. pass, isikutunnistus ja tunnustamise akt. Uuele reg. tunnistusele lähevad aktist võetud andmed, st kui tuvastame näiteks väljalaskeaasta muutuse, siis läheb meie info passi. Sama teema ka mõõdud-massid jne.
Ülevaatuse lahtrisse läheb "Transpordiamet" ja +4 aastat
Numbri vormistamiseks võta kaasa auto vanad valged reg. numbrid, teh. pass, isikutunnistus ja tunnustamise akt. Uuele reg. tunnistusele lähevad aktist võetud andmed, st kui tuvastame näiteks väljalaskeaasta muutuse, siis läheb meie info passi. Sama teema ka mõõdud-massid jne.
Ülevaatuse lahtrisse läheb "Transpordiamet" ja +4 aastat
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: Must number - küsimused ja vastused
Tänud info eest!
Kas musta numbri tellimisel on võimalik custom numbrimärk tellida või peab alati Axxx olema?
Kas musta numbri tellimisel on võimalik custom numbrimärk tellida või peab alati Axxx olema?
Re: Must number - küsimused ja vastused
Võib olla ka mingi muu täht ja xxx. Hind on küll siis teine, 460€ äkki mälu järgi...
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: Must number - küsimused ja vastused
Veidi on veel sellist aega, kus saab autodest õues pilte teha. Saame teha nii, et teeme pildid ja ekspertiisi ära ning kui on vajakajäämisi, siis saab talveks konkreetse to-do nimekirja. Sel moel nimekirjaga tööd tehes saaks kevadel kohe mustalt lehelt alustada
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: Must number - küsimused ja vastused
mul oleks huvi. kuidas käituda? auto asub tallinnas, e28