E21 S editionid

Vestlused vabadel, aga siiski vanu BMW'sid puudutavatel teemadel.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

E21 S editionid

Postitus Postitas Arvo »

Koliks selle teemaga siia, et mitte läbustada sysi müügikuulutust.
nuga kirjutas:
Arvo kirjutas: Kerenumbriga on nii ja naa. Ükski vin dekooder seda ei ütle, kas tegemist on edition s'ga või mitte. Samas on kõigi nende kerenumbrid suhteliselt lähestikku.
Kahju, et seda kontrollida ei saa, minu 2 eelmist E21 võinuks kirjelduste järgi küll S editionid olla - esimesel (320) värv opalgrün metallic, sametsisu ja uksepolstrid, nahkrool, esispoiler, 4x peatoed. Vedrud olid sel samas üsna kõrged ja pehmed. Teine oli E21 kohta väga luksuslik - sarnaseid toodeti minuteada alla 1000 eksemplari. Graphitmetallic värv, tehase el. aknad, plokkdiffer, El. reguleeritavad soojendusega recarod, 4x peatoed jne.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Täpsustame lähteandmed.
Kõigepealt mõned viited:

http://e21.tricord.cjb.net/e21/about/sp ... itions.php
http://www.bmwe21.net/editions.htm

Ise olen lisaks eelnevatele teinud selliseid tähelepanekud:
* Kunagi ei ole neil nelja peatuge.
* Katuseluuk võib olla ja võib ka mitte olla.
* vin koodi seitsmest viimasest numbrist, ehk siis masina järjekorranumbrist kolm esimest numbrit on 840. Sellise vin'i ja tumehalli värvusega 323i'sid oli '97 aasta seisuga eesti registris 4 tk. Nendest üks on praeguseks minu, ja teine sysi oma.
* räägitakse ka kahes toonis värvkattest. See oli tõenäoliselt lisavõimalus, mitte kõigi edition s'ide eripära. Kahes toonis värvkattega 323i on ka selles videoklipis: http://www.bmwclassic.ee/E21_323i.wmv

Arvo, sinu esimene 320 ei saa kuidagi edition s olla, kuna neid tehti ainult 323i'na. Samas klapib see kirjeldus edition e omaga :roll:
Teise kohta aga on imelik, et sa ütled et tehase el. aknad ja soojendusega istmed. Ma pole kirjandust uurides (ja seda pole mitte vähe) ühtegi tõendit leidnud, et tehas oleks e21'le elektriaknaid paigaldanud.
Mis mudel see teine oli? Räägi sellest täpsemalt :)[/url]
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Oluline detail edition s'i identifitseerimisel on asjaolu, et ainult edition s ja e'l olid tehasest värvitud küljepeeglid. Tihti on e21'dedel peeglid hiljem üle värvitud aga siiski on originaalvärv tuvastatav sellega, et lakikiht ei tahtnud seal väga hästi peal püsida.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

nuga kirjutas: Teise kohta aga on imelik, et sa ütled et tehase el. aknad ja soojendusega istmed. Ma pole kirjandust uurides (ja seda pole mitte vähe) ühtegi tõendit leidnud, et tehas oleks e21'le elektriaknaid paigaldanud.
Mis mudel see teine oli? Räägi sellest täpsemalt :)[/url]
See oli 81 aasta 323i... 4 käigulise kastiga muideks, ehk siis enne 81a läbiviidud uuenduskuuri toodetud variant. El. akende koha pealt ma ei julge 100% väita, et BMW tehas need sinna pani, konstruktsioon oli tunduvalt erinev teistest sama ajastu BMW el akendest. Samas pakkus IIRC ka ETK E21 jaoks el. aknaid.
Istmete koha pealt võib enam-vähem kindel olla, istme küljel raamil oli kleeps kus oli peal kuupäev jms info ning kiri , et istmed on E21 jaoks toodetud vms. Elektriliselt reguleeritav oli ainult seljatugi. Istmed ise välimuselt samasugused nagu tavalised recarod, peatugi oli tunduvalt erinev. Kahjuks ei ole mul selle auto sisust vist fotosid tehtud, olemas ainult paar pilti välimusest. Katsun lähiajal sisse scannida ja galeriisse riputada.
Ise sõitsin sellega 97-98 aastatel vist, juba siis oli auto paras raibe - minust eelnevad rullnokad olid pööretepiiraja maha võtnud jne "tuuninud" ... samas tuleb au anda M20 mootorile - osuti käis minu ja ka järgmise omaniku käes korduvalt 7500 pöörde juures ja jäi ühte tükki 8)
Viimati nägin seda autot paar aastat tagasi Tallinna kesklinnas ühe maja hoovis seismas, tänaseks ilmselt juba vanaraud :shock:
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Kui sul midagi selle vastu pole, siis äkki saad PS'ga selle masina reg. numbri saata :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Hmmm... :P See peaks olema bmw foorumi kasutaja madisss (galeriis madis) käes doonorina. Praktiliselt ainult kere ja mootor pidi järgi olema :(
On tuttav: http://www.pilt.ee/photo/73171/1211862/?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

kahju jah, et e21 olid mõned aastad tagasi sellises "evolutsioonifaasis" kus kõik paremad vidinad a la e30 peale ümber aretati :(
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

nuga kirjutas:Hmmm... :P See peaks olema bmw foorumi kasutaja madisss (galeriis madis) käes doonorina. Praktiliselt ainult kere ja mootor pidi järgi olema :(
On tuttav: http://www.pilt.ee/photo/73171/1211862/?
Seesama jah. :shock:
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: E21 S editionid

Postitus Postitas nuga »

Arvo kirjutas:Teine oli E21 kohta väga luksuslik - sarnaseid toodeti minuteada alla 1000 eksemplari. Graphitmetallic värv, tehase el. aknad, plokkdiffer, El. reguleeritavad soojendusega recarod, 4x peatoed jne.
Oot aga mis 1000 eksemplarist siin jutt? See oli kah mingi eriversioon?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Arvo kirjutas: Istmete koha pealt võib enam-vähem kindel olla, istme küljel raamil oli kleeps kus oli peal kuupäev jms info ning kiri , et istmed on E21 jaoks toodetud vms. Elektriliselt reguleeritav oli ainult seljatugi. Istmed ise välimuselt samasugused nagu tavalised recarod, peatugi oli tunduvalt erinev.
Sellega võis selline stsenaarium olla, et e21 recarote relssidele istutati mingi teise mudeli recarod :roll:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

nuga kirjutas: Sellega võis selline stsenaarium olla, et e21 recarote relssidele istutati mingi teise mudeli recarod :roll:
Kunagi ammu (siis kui selle auto omanik olin) mingilt veebsaidilt lugesin, et väike kogus sarnaseid el. lisadega toodeti. Ühtegi konkreetset allikat millele viidata hetkel käepärast pole. Samas on veel variant, et antud lisad ladus sinna külge mingi tollane tuuningufirma, nagu schnitzer või harge...
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Eile sattusime saatuse tahtel kokku Arvo vana e21 jäänustega.
Teine oli E21 kohta väga luksuslik - sarnaseid toodeti minuteada alla 1000 eksemplari. Graphitmetallic värv, tehase el. aknad, plokkdiffer, El. reguleeritavad soojendusega recarod, 4x peatoed jne.
Hurraaga läksime kohe plokkdiffri kallale, mis sai kindluse mõttes isegi lahti võetud... aga ei miskit :( täiesti tavaline differ :(. Võta nüüd näpust, kas see on kogu aeg selline olnud või siis vahetatud? (Tegu oli siiski 3.45 ülekandega e. 323i diffriga).
El akendest rääkis mees, kes oli nende hingeeluga tutvunud (Madis), et need olid nähtavasti ise paigaldatud, kuna mootor asus ukse all nurgas ja sealt läksid trossid aknavända kohale. Ja vastavalt sellele, kumba pidi siis mootor käis, käisid ka aknad. Samuti olid lülitid ise lõigatud uksepolstrite sisse. Seda võis teha ka ehk mõni aftermarket tooteid pakkuv firma? :o
Kahjuks need el aknad on maha müüdud non e21 autole, küll aga pole neid veel paigaldatud ning Madis lubas ka pilte organiseerida neist.

Sysi.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Differ võib vabalt olla ära müüdud, laiali lastud vms. Seda sai spetsiaalselt kontrollitud ja seal OLI plokkdiffer.
Ma ausalt öeldes natuke imestan, et sellest autost üldse veel midagi alles on... pärast seda kui mina ta maha müüsin (vist 98 aastal) oli sellel autol veel vähemalt 4 omanikku, enne mind on see auto 6-7 eestlase käest läbi käinud :o Ehk siis väga kirju minevikuga masin ja kui arvestada et enamus tema omanikest olid parajad rullnokad (ka mina ise :D) siis mootor pidas sellele valule väga hästi vastu.

Edit: kas tal need el. reguleeritavad recaro istmed olid alles?
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Jah, need el. istmed on alles. Kahjuks polnud need aga eile sündmuskohal ning neid ei saanud lähemalt uurida. Istmed leiavad kasutust Madise e21 323i's.

Sysi.
Kasutaja avatar
madis
Postitusi: 96
Liitunud: 09 Okt 2004 14:20

Postitus Postitas madis »

Üks pilt siia teema alla e21 LSD-st ülekandega 3.91
Pildidl on ka näha suur S täht mis pidavat neil diifritel peal olema

Pilt
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Madise abiga on nüüd siis Arvo endise 323i olemus paljastatud :D
Tegemist oli siis tõenäoliselt MK-Motorspordi nägemusega 323i'st
Selle tõestuseks
MK-Motorspordi kataloog: http://bmwclassic.ee/323/album86
Madise käes olevad detailid: http://bmwclassic.ee/323/album182

Väga kahju muidugi, et see haruldus praeguseks komplektsena säilinud ei ole :cry:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Mnjah, tagantjärgi olen korduvalt end kirunud, et see maha müüdud sai. Väga fun sõiduvahend oli, nüüd tuleb veel välja, et rariteet kah :x
must318

Postitus Postitas must318 »

vabanust et veidi offtopic küsimus kas seda video link oligi nii väike või jätkub see edasi?
Viimati muutis must318, 14 Juun 2005 19:47, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

must318 kirjutas:vabanust et veidi offtopic küsimus kas seda video link oligi väike või jätkub see edasi?
Terve saade (81mb): http://bmwclassic.ee/80special.wmv
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
must318

Postitus Postitas must318 »

nuga kirjutas:
must318 kirjutas:vabanust et veidi offtopic küsimus kas seda video link oligi väike või jätkub see edasi?
Terve saade (81mb): http://bmwclassic.ee/80special.wmv
tnx
Vasta