e21 facelift
Mis e21'te puudutab, siis neid pisemaid muudatusi tuli pidevalt. Suurim facelift toimus ´79 aastal.
'75 tagapaneeli kujundus sai teatava kriitika osaliseks ja tulede vahele lisadi must plastmasspaneel
'77 2,0l m10 mootor asendati 2,0 m20 mootoriga
'78 viidi sumpaotsad keskeltpoolt rohkem äärtele. Pisimuutused olid ka salongis näiteks suunatule-kojameeste lülitite kangid, istmereguleerimise kangid jms.
'79 muutused:
* kroompeeglid asendati plastmassist valmistatutega
* pisut muudetud näidikuteplokk ja armaturlaua kujundus
* pisut muudetud tagatuled
* muudetud esipõll
* m20 mootori elektriline jahutusventilaator asendati viskosiduriga varustatud sõlmega
Kui midagi veel meelde tuleb, siis lisan siia hiljem.
'75 tagapaneeli kujundus sai teatava kriitika osaliseks ja tulede vahele lisadi must plastmasspaneel
'77 2,0l m10 mootor asendati 2,0 m20 mootoriga
'78 viidi sumpaotsad keskeltpoolt rohkem äärtele. Pisimuutused olid ka salongis näiteks suunatule-kojameeste lülitite kangid, istmereguleerimise kangid jms.
'79 muutused:
* kroompeeglid asendati plastmassist valmistatutega
* pisut muudetud näidikuteplokk ja armaturlaua kujundus
* pisut muudetud tagatuled
* muudetud esipõll
* m20 mootori elektriline jahutusventilaator asendati viskosiduriga varustatud sõlmega
Kui midagi veel meelde tuleb, siis lisan siia hiljem.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kui õieti mäletan toimusid 323i juures tehniliselt mõningad muudatused ka 80 aastal. Võin vabalt ka eksida, kui meeles katsun õhtul etkst üle kontrollida...nuga kirjutas: Kui midagi veel meelde tuleb, siis lisan siia hiljem.
Veel teemasse: E24 on vist BMW mudelitest lähiajaloos küll kõige rohkem igasuguseid suuremaid ja väiksemaid muudatusi läbi elanud, 13 tootmisaasta jooksul iga aasta täiustati või muudeti mõne mudeli juures midagi
Minu 7er'il on stange sees kohad olemas(udukate jaoks), mõõdu järgi on nad samad mis e28'l ja e30'l.....aga lihtsalt augud on olemas, pole mingeid kinnitus kohti ega midagi... ...kahe-astmeline udukate lüliti on ka olemas, kuid mõlemast põlevad ainult tagumine udukas... kuid peaks vist nii olema, et esimeses astmes põlevad ainult esimesed ja teises astmes põlevad mõlemad, nii ees, kui taga. Olen sellist asja ka kuulnud, et seitsmestel on ära veetud juba tehases udukate juhtmed kõigil mudelitel(?) ja el. akende juhtmed on ka ära veetud... sugulase e30's on näiteks tehase poolt installeeritud esimesed el. aknad, sisu lhti võtmisel selgus, et ka tahaakendele on el. mootori juhtmed ära veetud...
udukaid, facelifti eelsel e23 variandil, olen näinud eestis ainult Entusiasti autol.....
udukaid, facelifti eelsel e23 variandil, olen näinud eestis ainult Entusiasti autol.....
Leidsin mõned pildid, mis näitavad hästi, milline nägi e21 salong välja päris alguses:
Mõned silmahakanud erinevused võrreldes uuematega:
* näidikuploki tulukesed koosnevad kahest ribast
* tahho on ilma rohelise alata
* rool teistsugune
* suunatule - kojamehe lülitid teistsugused
* maki sahtlit polegi
* käigukangi nupp ja "nahk" teistsugused
* uksepolstrid teised
* istme liigutamise mehhanism
* tuledelüliti
* turvavööd
* esimesed turvavööd ei kinnitu mitte istmesse, vaid põrandasse?
* armatuuris on näidikud ja lambid kirjadega, mitte sümbolitega nagu hilisematel
Kas mul jäi midagi märkamata?
P.S. See masin on 203 km sõitnud
Mõned silmahakanud erinevused võrreldes uuematega:
* näidikuploki tulukesed koosnevad kahest ribast
* tahho on ilma rohelise alata
* rool teistsugune
* suunatule - kojamehe lülitid teistsugused
* maki sahtlit polegi
* käigukangi nupp ja "nahk" teistsugused
* uksepolstrid teised
* istme liigutamise mehhanism
* tuledelüliti
* turvavööd
* esimesed turvavööd ei kinnitu mitte istmesse, vaid põrandasse?
* armatuuris on näidikud ja lambid kirjadega, mitte sümbolitega nagu hilisematel
Kas mul jäi midagi märkamata?
P.S. See masin on 203 km sõitnud
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Tegelikult tehti kahetulelisi (315, 316, 316i, 318, 318i) rohkem kui neljatulelisi (320, 320i, 323i)... kuigi millegipärast on paljudele kahetulelistele pandud hiljem neli tuld - kas siis originaaltuledena või siis hella kitina suurtele tuledele lisaks.Jaan kirjutas:E21-e puhul on minu arvates huvitav nüanss see, et seda leidub traditsioonilise "neljatulelise" kõrval ka "kahetulelisena".
See on kahjuks või õnneks ainult 323i pärusmaaJaan kirjutas:Ja loomulikult väga efektselt mõjub summuti - mis on toodud põhja alt kahele poole välja. Jätab sellise väga sportliku mulje
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Servadele käivad kroomvõrud on küll täitsa olemas. Eestis küll kahjuks pole silma hakanud:Bronco kirjutas:e21 puhul pole küll kroomkapslitega plekkvelgedest kuulnud
Muide, tartus liigub kah üks '76 320 (või 320i). Omaniku kontakti küll pole, aga see võiks taastamiseks päris sobiv isend olla
Viimati muutis nuga, 10 Mai 2005 14:59, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Veel paar tähelepanekut nende varaste e21'e piltide osas. Soenduse reguleerimise paneelil on kirjad vertikaalis, bauril näiteks on horisontaalis, analoogkella sättimise nupp on teises kohas, ventilaatori ja sigaretisüütaja nupud on teistsuguse kirjaga.
'75 - '76 e21 seega on hilisematest ikka hoopis erinev
'75 - '76 e21 seega on hilisematest ikka hoopis erinev
323i, 320 Baur & 750iAL Highline