Haininad külmas!

Vestlused vabadel, aga siiski vanu BMW'sid puudutavatel teemadel.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Haininad külmas!

Postitus Postitas Jaan »

Lubatakse siin kõva pakast... et kellel veel mõni tilk vett jahutussüsteemis siis nendel tasuks kindlasti mõelda võimalike tagajärgede peale. Loodetavasti voolab kõigi haiomanike autodes jahutusvedelik külmumistemperatuuriga -40*C (vähemalt).
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Tegelikult võib seda vett isegi täiesti arvestatavas koguses seal jahutusvedeliku sees olla ilma, et midagi tõsist juhtuks.

Lihtsalt, mida rohkem vett, seda kõrgemal temperatuuril vedelik süldistub ja selle tulemusena võib masin peale käima panemist enne "keema" minna, kui tsirkulatsioon tekib.

Lõhki külmamiseks on ikka vaja suht suurt kogust vett. Täpset protsenti ei julge öelda, aga pakuks, et üle 50 kogu süsteemis olevast vedelikust.
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

Täna hommikune külm minu e21-le raskusi eriti ei tekitanud käima läks poolest pöördest. :D aga jah käikari ja tagasilla ölid tuleb ikkagi ära vahetada, sest andis tunda et ölid paksud.
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

sysi kirjutas: Lihtsalt, mida rohkem vett, seda kõrgemal temperatuuril vedelik süldistub ja selle tulemusena võib masin peale käima panemist enne "keema" minna, kui tsirkulatsioon tekib.
See variant on tegelikult samuti üsna ohtlik, sõbral lõppes sellise lahja jahutusvedelikuga sõit kõvera plokikaanega (M20). Jahutusvedeliku temperatuurinäidik kusjuures näitas täiesti normaalset temperatuuri sel hetkel kui mootor tegelikult kees :shock:
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Karta on et üks m30 on mul kutu, seoses sellega et vesi ununes sisse :(
E28 525e & E28 535i
Kasutaja avatar
Ihv
Postitusi: 338
Liitunud: 13 Okt 2005 11:43
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ihv »

vaadake tõesti üle see asi :!: minu igapäevaliikuri radikas külmus täna öösel katki (alt nurgast tilgub) :( (hiljuti muretsetud, ei olnud vedelikku vahetanud, eile veel mõtlesin sellele ja igaks juhuks valasin konsentraati peale aga ju jäi ikka natuke lahjaks :( )
hai on õnneks soojas garaazis radiaatorite kõrval ja teda ei tohiks karm pakane segada :)
Kasutaja666

Postitus Postitas Kasutaja666 »

ai ai sõber ajas minu eile 320 garaasist õue ruumi puudusel aga alles eile õhtul meenus et sinna sai vähemlt paar liitrit vett peale valatud viimati ja helistasin kysisin ega ta vett välja ei last ytles et ei . loodame et segu jäi piisavalt kange et läks aint pudruks :evil:
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Suvel tasub autosse alati juurde kallata mitte vett vaid ikka õiget jahutusvedelikku :idea:

Aknapesuvedelikku olen alati seda -21C kraadist kallanud. Eile õhtul võtsin oma 525i aknapesuvedeliku paagil igaks juhuks korgi siiski pealt (et vältida võimalikku lõhkikülmumist). Täna hommikul oli meil Tallinnas -21 kraadi ja too -21 kraadine sidrunimaitseline vedelik oli täiesti vedelas olekus (isegi). Aga lubati siin lähipäevadeks kohati kuni -35 kraadi...
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Jaan kirjutas: Aga lubati siin lähipäevadeks kohati kuni -35 kraadi...
Siis tuleb vist aknapesu paaki piiritust juba osta :roll: :) 40 kraadine viin jääb juba kahtlaseks :P
Aga vazriderile, massiivne M30 plokk ei pruugi veel tingimata lõhki olla, külmakorgid peaks ära päästma. Radiaatoriga on muidugi ühelpool ja probleeme võib teisigi olla.
E24 635CSi | E10 2002
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Arvo kirjutas:
Jaan kirjutas: Aga lubati siin lähipäevadeks kohati kuni -35 kraadi...
Siis tuleb vist aknapesu paaki piiritust juba osta :roll: :) 40 kraadine viin jääb juba kahtlaseks :P
Ilmade soojenedes võib ju ülejäägi välja lasta :D
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Ma loodan et need korgid päästsid, muidugi ega süsteemi polnd vett palju jäändm nimelt sel plokil oli ennm mõra juba ja sealt imiitses vaikselt välja :?

Kuidas muidu teil haid käima läksid täna hommikul, ise viibisin Pärnus ja opel combo(1.4 bensiin, 2005a.) ei läind käima, õli oli kastis nii paks et käigukang vaevu liikus, hoidsin küll sidurit all aga käima auto ei läind paarpööret tegi starter ja kõik.
Samas kõrval 1.7 diisel combo läks ilusti tööle
:shock:
E28 525e & E28 535i
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Mina tõin oma e28 aku just tuppa. Ei läind käima. Kehv on see, et laadija on garaazhis, mis on teises linnaotsas... ja jala ma sinna nüüd küll minema ei hakka :lol:
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Peab ka vist akut tassima hakkama, muidu vist hommikul erilist lootus tööle saada pole võib peab veel täna mõne pikkema otsa sõitma :D
E28 525e & E28 535i
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

oma haisid ei ole üritanud käivitada ja enne ilma soojenemist ei ürita ka.. aga lähikonnast tean, et 95 aasta omega täna hommikul ei käivitunud, sama 90ndate teise poole diisel vw passatiga ja golf III'ega.. ka ei käivitunud kolmanda põlvonna viiene (signa läks lolliks):S
kusjuures kõigil olid korralikud akud :lol:
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

minu must surm seitsmekas läx käima ja sõitis ka::P 8)
745, R-23, R-12
Renx
Postitusi: 497
Liitunud: 07 Aug 2005 21:01
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Renx »

bmw 525e läks hommikul ilusti käima, eks paistab, kas homme hommikul kaa....maja ees hommikuti ikka paras kaos....küll tiritakse paela otsas, mõni veab aknast pikendusega akulaadija ja fööni välja jne :D .....ja vaadati imelikult, et vana hai käima läks :D :D
E28 520i -86 ex
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 525d touring -02 - hetkeliikur
Lembit
Postitusi: 45
Liitunud: 05 Juul 2005 07:32

Postitus Postitas Lembit »

eile õhtul vaatasin igaks juhuks kapoti alla ja oh üllatust paisupaagis pool kristalliline supp :( , siis sai auto kähku garaazi ja uus tõsiselt kange tosool sisse 8) seekord sai siis ära päästetud, aga 3,5 külmas eelmine aasta lõhki :(
insenerihakatis
ilmari
Postitusi: 105
Liitunud: 11 Mär 2005 12:42
Asukoht: Narva-Tartu

Postitus Postitas ilmari »

minu hail aastaringselt tosool sees. käima aga ei läinud. kas õlid paksud või aku külmus ära. panen süüde sisse ,teeb mingi paar pööret (aeglaselt) ning seiskub-ei jaksa.salongis tuled ka tuhmuvad selle peale. isegi signa teeb paar piiksu mis peaks tähendama seda ,et power kadus kuskile.
Viimati muutis ilmari, 20 Jaan 2006 22:09, muudetud 1 kord kokku.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Ilmari sul on aku tühi :idea:

Ise olen viimased poolteist nädalat sõitnud ainult viiesajasega. Viimased 2 hommikut on vaja olnud sidur käivitamise ajal alla vajutada. -25 teeb õlid ikka paksuks küll :shock: Täna lasin jahutussüsteemist veel seda vana vedelikku välja ning kallasin seda va kangemat kraami (tosool -40C) juurde. Nüüd peaks siis kaikki ihan ookoo olema.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Sander
Postitusi: 427
Liitunud: 11 Apr 2005 12:37
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Sander »

enda 525 jahutus systeemis on pudru hetkel,golfil ei seisa enam õlid sees,mootori õli lekib filtri juurest päris tõsiselt,ja eile lahkus roolivõimu õli,mis oli selline pruun löga.
...
Vasta