1. leht 1-st

K: müraisolatsiooni alternatiivid

Postitatud: 31 Aug 2012 17:45
Postitas Lynx
Tere!
Tahaksin autot komplekteerides kohtades, kus vähegi võimalik asendada raskemat tüüpi heli- ja muu isolatsiooni (pigi-, kummi- jms matid) mingi kergemakaalulise, kuid võimalikult pea sama tõhusa tootega!
Ehk keegi on sellise asjaga juba oma pead vaevanud ja komistanud mõne alternatiivi otsa.
Auto on mul siiski natuke noorem ja veel klassikute ridadesse ei kuulu ja seetõttu on vist seda tavaari ka rohkem sisse topitud kui klassikutel.

Võidsõiduautot ei ehita ja mootor saab olema üsna mikro ning auto kaal omab üsna tähtsat rolli.

Tänan vastajaid/abistajaid !

Re: K: müraisolatsiooni alternatiivid

Postitatud: 31 Aug 2012 18:03
Postitas Arvo
STP tooteid kiidetakse, seal valikus on mingeid kergekaalulisemaid matte ka, mul omal kogemus puudub.
Samas pole ma küll ekspert, aga nii palju kui ma erinevatest foorumitest uurinud olen on meelde jäänud, et kui HEAD tulemust tahad siis pigimatist (vms raskest isol. materjalist) pääsu pole. Madalamad helisagedused on igasuguste pehmete ja kergete materjalides suhtes immuunsed.
Tegelikult ei ole see paar-kolmkümmend kilo pigimattide näol küll auto mootori võimsuse seisukohalt (kui just kondimootor pole :D ) mingi märkimistväärt kaal.

Postitatud: 31 Aug 2012 18:35
Postitas Lynx
nohh.. neid matte on mul ikka hunnikus lausa.
Proovin niimoodi, et igalt poolt võtan natuke ja isegi 50kg on juba suur võit mu meelest ..see kõik muidugi mõistuse piires (ohtlikku autot ei ehita)

Mul on vist foobia sellega seoses, et ei soovi liiga suurt taaka/koormat endaga pidevalt igale poole kaasa lohistada :D
Suured ja rasked autod mulle ei meeldi !

olen kohanud selliseid kleebitavaid porolonmatte (u. 10mm paks) ..huvitav, kas need asjad toimivad/õigustavad end !?

Postitatud: 01 Sept 2012 09:24
Postitas Arvo
Lynx kirjutas:olen kohanud selliseid kleebitavaid porolonmatte (u. 10mm paks) ..huvitav, kas need asjad toimivad/õigustavad end !?
Ma enda autol tegin ühe spetsialisti soovituse järgi kõik uksed sellega lisaks pigimatile veel seest üle, reaalselt liikluses testida pole veel saanud. Poroloon pole päris õige sõna selle materjali kohta, toormaterjal on vist küll sama aga selle mati tihedus on palju suurem, lisaks koosneb see matt nagu paljudest tükikestest. Teoorias peaks teatud sagedusi väga hästi kinni võtma.
Väidetavalt tulebki hea tulemuse saamiseks kombineerida erinevaid materjale. Tähelepanu tuleb ka pöörata eri kohtadest tuleva müra iseloomule nt eest põhiliselt mootorimüra, uksed ja katus tuulemüra, rattakoobastest rehvimüra jne.

Postitatud: 01 Sept 2012 11:31
Postitas Cardo
Minuteada seob paks pigimatt just sellist madalat müra mis kandub mööda kereplekki edasi. Teeb õhukese pleki tummisemalks. Kui seda õhukest plekki katta suvalise kerge materjaliga millel on küll hea heliisolatsioon ei saavuta see ikkagi plekile piisavat tummisust. Kui tehasest on pandud plekile mingi tükike jämedat pigimatti ja selle ümber ja/või peale nn porolooni siis on see kombineeritud helisummutus.
Massil on alati teatud eelis, pigem võta kogu heliisolatsioon välja ja asenda see hyper helitekitajatega ( supervuufer ja tuiiterid) .....

Postitatud: 01 Sept 2012 13:56
Postitas Muhv
See pigimatt on üks tegijatest, mis eristab Mazdat ja BMWd. Madalaid, keres liikuvaid sagedusi ei vaigista mitte millegi muuga kui massiga.

Pigimattide lisamisel ustesse on üks vähemaintud pluss veel - nö parkimismõlgid, mida virutatakse teise auto uksega, ei tule nii kergesti sisse.

Postitatud: 01 Sept 2012 16:19
Postitas Lynx
Kere külge liimitud pigimatte ma eemaldama ei hakka, kuid velliseid vaibalaadseid pigi-/kummimatte (eemaldatavad lihtsalt autost välja tõstes) on selle auto jaoks ettenähtud terve hunnik (e36) ja näiteks mu teise auto (e30) "varustusse" ei kuulu selliseid matte nõnda palju ja ei saaks ütelda, et sõites see auto liiga lärmakas oleks
Mõtlesin, et katsetan selle liimitava "svammiga" esialgu, aga enne tegutsemist otsustasin küsida, et ehk on midagi veel paremat olemas selleks.
Õnneks neid raskeid vaipasid ei ole liiga raske pärast tagasi panna omale kohale, kui lärm muutub kurdistavaks :wink:

subvuufreid ma kahjuks või õnneks lausa kardan :) kuid muusika on see-eest väga-väga raske ja see muudab olemise jälle kohe vapramaks ..õnneks