Kas e28 535 ja 528 esimesed amordipüstikud on samas mõõdus?

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
V8
Postitusi: 98
Liitunud: 16 Jaan 2009 06:04

Kas e28 535 ja 528 esimesed amordipüstikud on samas mõõdus?

Postitus Postitas V8 »

Küsimus tingitud sellest et saan osta soodsa hinnaga bilsteini b8 amordid oma e28 535-le, aga amordipüstakud on räigelt roostes, üks on juba 528 oma pandud, teise panen kah kuna on korralikud ja ei ole roostes ja 535 omasid ei leidnud. Praegu on ees suvad õli amordid, taha ostsin bilsteini b6-ed, aga kuna ma otsustasin et nad on siiski liiga pehmed, panen ette prooviks jäigemad.

Kui ma tellin 535-le ette b8 amordid kas nad siis mahuvad 528 püstikutesse?
Selle tellimisega on nii, et kui ma olen amordid kätte saand ja nad ei sobi\mahu, siis tagasi anda või ringi vahetada ei saa.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on
Realoem'i väitel on 518 - M5 sama püstak.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Re: Kas e28 535 ja 528 esimesed amordipüstikud on samas mõõd

Postitus Postitas tõnis »

V8 kirjutas:Küsimus tingitud sellest et saan osta soodsa hinnaga bilsteini b8 amordid oma e28 535-le, aga amordipüstakud on räigelt roostes, üks on juba 528 oma pandud, teise panen kah kuna on korralikud ja ei ole roostes ja 535 omasid ei leidnud. Praegu on ees suvad õli amordid, taha ostsin bilsteini b6-ed, aga kuna ma otsustasin et nad on siiski liiga pehmed, panen ette prooviks jäigemad.

Kui ma tellin 535-le ette b8 amordid kas nad siis mahuvad 528 püstikutesse?
Selle tellimisega on nii, et kui ma olen amordid kätte saand ja nad ei sobi\mahu, siis tagasi anda või ringi vahetada ei saa.
B6 ei ole pehmem kui B8. B6 on mõeldud lihtsalt standart kõrgusega vedru jaoks, B8 aga madaldus vedruga kasutamiseks.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1657
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Kas kusagil oleks seda B8-t võimalik käes hoida, kui keegi tellib võiks pildi kasvõi teha.
e28
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Cardo kirjutas:Kas kusagil oleks seda B8-t võimalik käes hoida, kui keegi tellib võiks pildi kasvõi teha.
Mul olid siin B8 ja natukene hiljem B6, välimuselt mingit muud vahet ei olnud kui et üks veits pikem ja teine lühem, jäikus tundus sama käega katsudes. Samas näiteks e24 B6 tagumine amort on reguleeritav vedrutaldriku asendi suhtes, 3 asendis saab madalamaks lasta.
Carclassic OÜ
pisike528
Postitusi: 367
Liitunud: 15 Veebr 2006 22:38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pisike528 »

E24 amort peaks ka 535 alla minema?
BMW 320 1989 coupe manu
Audi 80 1.8T 1993 rwd
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1657
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

pisike528 kirjutas:E24 amort peaks ka 535 alla minema?
miks ei ?
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1657
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

tõnis kirjutas:
Cardo kirjutas:Kas kusagil oleks seda B8-t võimalik käes hoida, kui keegi tellib võiks pildi kasvõi teha.
Mul olid siin B8 ja natukene hiljem B6, välimuselt mingit muud vahet ei olnud kui et üks veits pikem ja teine lühem, jäikus tundus sama käega katsudes. Samas näiteks e24 B6 tagumine amort on reguleeritav vedrutaldriku asendi suhtes, 3 asendis saab madalamaks lasta.
selleks olekski vaja näha, kui võimalik
e28
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Kahjuks B8 pilte ei ole on mõni B6 st

Pilt

Siin on B6 võrreldud B4 ga

Pilt

B8 oli alumine osa sama aga liikuv nn. sääre osa lühem.
Carclassic OÜ
V8
Postitusi: 98
Liitunud: 16 Jaan 2009 06:04

Re: Kas e28 535 ja 528 esimesed amordipüstikud on samas mõõd

Postitus Postitas V8 »

tõnis kirjutas:
V8 kirjutas:Küsimus tingitud sellest et saan osta soodsa hinnaga bilsteini b8 amordid oma e28 535-le, aga amordipüstakud on räigelt roostes, üks on juba 528 oma pandud, teise panen kah kuna on korralikud ja ei ole roostes ja 535 omasid ei leidnud. Praegu on ees suvad õli amordid, taha ostsin bilsteini b6-ed, aga kuna ma otsustasin et nad on siiski liiga pehmed, panen ette prooviks jäigemad.

Kui ma tellin 535-le ette b8 amordid kas nad siis mahuvad 528 püstikutesse?
Selle tellimisega on nii, et kui ma olen amordid kätte saand ja nad ei sobi\mahu, siis tagasi anda või ringi vahetada ei saa.
B6 ei ole pehmem kui B8. B6 on mõeldud lihtsalt standart kõrgusega vedru jaoks, B8 aga madaldus vedruga kasutamiseks.
Selge siis miks b8 on aint paar sotti kallim kui b6 :cry:
A millised bilsteinid siis oleks jäigemad b6-est mida saab e 28-le?
Konidest ma ei ole huvitatud, kuna kvaliteet ei päris see.

Kunagi kui ma seda amordi asja uurisin siis mingeid hardcore bilsteine oleks saand tellida 12 kilo tükk. Neid müüdi aint koos vedruga.
Hind oli vähe karm minu arust, seega ma isegi ei mõeld nende peale, 50 kilo eeku vedrustus krt :cry:

Seda et 535 ja 528 püstikus on näiteks stabika kinnituse augu mõõt 2 mm erinev. Päris samad nad kahjuks ei ole.
Minu turbo e28 veel seisab kuidagi koos :cry:
Aga kunagi saab paremaks :wink:
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

panen väikse viite ka:
http://www.bilstein.de/cms_website/engl ... _Products/
b6 ja b8 vahe on madaldusel ja b12 on lihtsalt b8 koos vedruga, samas kui sai bilsu koolitusel käidud siis esindaja mainis, et inimene kes ostab b14 või b16 autole millega rajal ei käida, ei oma ta terve mõistuse ja rahakoti kooslust ehk see on ainult tänavale mõtetu
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2636
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Jäik vedru + B8 amort peaks andma sellise koosluse, et linnatänavatel on juba veidi ebameeldiv sõita ja ringrajal täiesti rahuldav.
Mis sind Koni kvaliteedi juures ei rahulda? Olen ka kuulnud mingeid külajutte aga oma vähene kogemus nendega on küll OK.
EDIT Vaatasin Koni kataloogi ja oma üllatuseks tõdesin, et tagumise otsa alla e28-le ei pakuta midagi
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1657
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Vähemalt on nende esiamortidel see omadus, et selle kollase toru seest saab sisu ka vahetada.
Kui b8 on ainult lühem ei ole sellega probleemi.

Tagumistega sobiks minule vaid see variant, kus vedrutaldrik amordile käib splindi ja taldrikuga, b6-l on võimalus neid reguleerimissooni juurde treida, hetkel kasutuselolevatel nii tehtud. Kui b8-l on vähemalt üks splindiring kausi all, siis seal sama asi, materjali paksus lubab sooni teha palju süda lustib.

Jääbgi vaid üle näha b8-te pilte.
e28
V8
Postitusi: 98
Liitunud: 16 Jaan 2009 06:04

Postitus Postitas V8 »

Ruut kirjutas:Jäik vedru + B8 amort peaks andma sellise koosluse, et linnatänavatel on juba veidi ebameeldiv sõita ja ringrajal täiesti rahuldav.
Mis sind Koni kvaliteedi juures ei rahulda? Olen ka kuulnud mingeid külajutte aga oma vähene kogemus nendega on küll OK.
EDIT Vaatasin Koni kataloogi ja oma üllatuseks tõdesin, et tagumise otsa alla e28-le ei pakuta midagi
Ma külajuttudest ei tea midagi, ma käisin ikka küsimas seppade käest kes panid endale ja teistele konisid alla, et mis värk on nendega, ja mulle tehti selgeks et konisid pannakse selle pärast alla, et nad on odavama raha eest jäigemad kui bilsud ja neid saab hiljem jäigemaks krudida. Asi mis nendega kaasa käib on see et enne garantii lõppu tuleb vaadata kas mõni amort jookseb või mitte. Kui jookseb siis ringi vahetada, ja seda jooksmise asja ikka esineb. Bilsudega öeldi et on vähetõenäline et seda esineb. Lisaks sellele tehti selgeks et ei ole hea idee jätta autot pikemaks ajaks seisma koni amortidega ja siis vahel harva ringi sõita (nii nagu mina teen) tõenäosus et amordid võivad jooksma hakata pidi suurenema.
Seega bilstein on mulle, kestab kaua ja ei ole mega jäik.

Iseenesest üks vend pani alla oma e28-le kunagi konid (10 kilo amordi ring) ja jäigad vedrud (taha e34 omad), ja kui mina käisin katsumas seda, siis mina küll ei jõudnud isegi senti autot allapoole vajutada, päris hardcore oli minumeelest, aga tema oli rahul.
Autot ta päris valmis ei saand, sest ta pani sellega korralikult pambu kahjuks.
Minu turbo e28 veel seisab kuidagi koos :cry:
Aga kunagi saab paremaks :wink:
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Ruut kirjutas:Jäik vedru + B8 amort peaks andma sellise koosluse, et linnatänavatel on juba veidi ebameeldiv sõita ja ringrajal täiesti rahuldav.
Mis sind Koni kvaliteedi juures ei rahulda? Olen ka kuulnud mingeid külajutte aga oma vähene kogemus nendega on küll OK.
EDIT Vaatasin Koni kataloogi ja oma üllatuseks tõdesin, et tagumise otsa alla e28-le ei pakuta midagi
Sõidan oma e36ega sellise kooslusega(H&R madaldus vedru + B8 ) ja Tallinna tänavate jaoks on see kooslus küll üsna ebameeldiv ja ühekorrra juba saand tagumisi amordi tugipukse vahetada sest üks amort tuli läbi puksi tuppa :D
Rinkal vast võiks veel jäigemad olla all, nagu ka järgnevalt pildilt näha:

Pilt
E28 525e & E28 535i
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

koni on väga kvaliteetne amort, aga bilsu ja koni põhimõtteline vahe on juba see, et koni on reeglina õliamort (mõni üksik erand ja seda nad ise teha ei oska ka, vaid ostavad allhankena sisse) , loomulikult saab la amortide sisusid vahetada vastavalt vajadusele, aga seda vist meil ei tehta
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
V8
Postitusi: 98
Liitunud: 16 Jaan 2009 06:04

Postitus Postitas V8 »

Tänud vastuste eest, suve paiku ostan endale b6-ed, teema võib põhimõtteliselt sulgeda.
Minu turbo e28 veel seisab kuidagi koos :cry:
Aga kunagi saab paremaks :wink:
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Lamp! Koni sport on ikka gaasiamort ju!?!

Kahjuks jah, seda tagasilda saada pole enam...

Lisaks, omast kogemusest võin öelda, et hakkasid lekkima just bilsud, konidega seni 0 probleemi :)
raimo
Postitusi: 207
Liitunud: 18 Aug 2005 09:49
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas raimo »

see õli vs gaas on tänavaauto puhul üldiselt tähtsusetu. õli surutakse mõlemis samamoodi läbi pisikeste pilude.
Vasta