K: Kuidas m20 mootori esimene rihmaratas ära käib?

Kõik tehnilised küsimused.
Suletud
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

K: Kuidas m20 mootori esimene rihmaratas ära käib?

Postitus Postitas sillufromIV »

Lammutan M20B25 mootorit ja jagu ei saa vända küljes olevast eesmisest suurest rattast. Keerasin rihmaratta seest 6 polti lahti ja rihmaratas on käes. Seda suurt ratast aga hoiab kinni 22mm kübarmutter ja selle keeramiseks peab vänta kuidagi kinni hoidma.

Kas peaks hooratta ja k.kasti külge panema ja starteriga vända fikseerima? Ja kas sellel eesmisel mutril on "traditsiooniline" keere või vastupidine?
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Suure ratta (niiöelda võnkeleevendi) said siis ära, aga ei saanud pisikest, seda, kuhu hammasrihm peale käib?

Fikseerimiseks võid proovida sellist asja, et keerad ühte nendest kuuest poldiaugust poldi tagasi. Poldi alla organiseerid näiteks 17 või 19 silmusvõtme silmuse osa. Et asi paremini koos püsiks siis otsi veel mõned suured seibid. Nüüd kui suurt mutrit keerama hakkad, siis see silmus hakkab seal pöörlemist segama. No ja siis vaatad et ta võimalikult palju segaks :lol:
Suur polt on tavalise keermega. Lahti ehmatamiseks on ohtralt haamrit vaja. Sujuvalt jõudu rakendades seda lahti ei saagi.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Suurt hammastega ratast ei saanud kätte. Kätte sain kahe soonega rihmaratta, mida hoidsid need 6 13mm peaga polti. Praegu ei saa siis silmusvõtit ka kuhugi panna. Esiteks ei mahu ja teiseks hakkas see vastu seda suurt polti pooma. Proovin ikka siis starteriga fikseerida.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Sel juhul hoiab ainult rooste sul seda suurt ratast kinni. Keskmine suur polt seda ei hoia. Koputa "suur hammastega ratas" haamriga lahti.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Seda suurt hammastega ratast hoiavad kinni need 6 väikest polti, mis sul juba maha on võetud. Ta on lihtsalt ajaga kinni jäänud sinna. Torka kruvikeeraja või mingi muu taoline asi serva taha ja hakka ettevaatlikult kangutama. Ta tuleb lahti.

Keskmine suur polt hoiab kinni väntvõlli äärikut. Seda pole vaja puutuda, kui hammasrihma vahetad. Selle lahti saamiseks on vaja teha abinõu, millega fikseeritakse väntvõll sealtsamast eest nende 6 väikse poldi aukudesse. Siis saab väga sujuvalt ja intelligentselt selle poldi lahti keerata.
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Tagant saab ka ära fikseerida, keerad 2 hooratta polti sisse, heebel vahele ja korras. Suruõhuvõtmega tuleb kindlasti ka ilma vända fikseerimata lahti. Sorry OT, iga päev on mingi uus jama sul selle mootoriga, tundub et said mingi nuhtluse kaela :) Minu mootori põlgasid ilmselt keevitatud pea pärast ära, kuigi sellega oleks sa ammu juba sõitnud. Eks nad kõik ole oma aja ära töötanud.
tel 55570186 - e30 varuosad
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

" Sorry OT, iga päev on mingi uus jama sul selle mootoriga, tundub et said mingi nuhtluse kaela :) Minu mootori põlgasid ilmselt keevitatud pea pärast ära, kuigi sellega oleks sa ammu juba sõitnud. Eks nad kõik ole oma aja ära töötanud.[/quote] "

Ostsin töötava mootori aga ühes silindris oli rõhk 0. Nüüd on kaas lihvitud, klapid vahetatud, vända tagumine simmer vahetatud. Tahaks esimese ka vahetada, sellepärast lammutan. Peetud mootori ostes oleks nii või naa pidanud selle ümber lappama.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2636
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

sillufromIV kirjutas:Ostsin töötava mootori aga ühes silindris oli rõhk 0. Nüüd on kaas lihvitud, klapid vahetatud,...
Klapid olid ikkagi kõverad?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

4 vl.klappi olid kõverad, eriti kõver selles silindris, kus rõhk 0 oli.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
redline
Postitusi: 489
Liitunud: 29 Juul 2006 22:06
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

Aga klapid ka sooveldatud? Iseenesest sooveldamata klappidega päris 0 ei saa olla, aga mine sa tea.
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

"
redline kirjutas:Aga klapid ka sooveldatud? Iseenesest sooveldamata klappidega päris 0 ei saa olla, aga mine sa tea.
"

Ma pole kindel, et tean sõna "sooveldamine" täpset tähendust. Kõverad olid nelja silindri vl.klapid aga kolmes oli rõhk ikka ca 10 bari. Üks sisselaskeklapi vookur oli ka pooleks aga see klapp oli sirge ja rõhk ka 10 bari kanti. Nüüd on kõverad klapid ja vigane nookur asendatud ning klapid sisse lihvitud.

Kui mootori kokku panen, siis selgub, mis rõhkudega toimub.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Paneme selle teema lukku nüüd. Sain vända küljest kõik kätte. Panin mootori hooratta peale põrandale ja andsin haamriga silmusvõtmele pihta ning lahti too suur polt tuligi.

Tänan kõiki teemast osavõtmast.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Suletud