K: e28 520i 95kw Mootoritemp. tõuseb aga salongi puhub külma

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

K: e28 520i 95kw Mootoritemp. tõuseb aga salongi puhub külma

Postitus Postitas jumpsik »

Tere.
Panin siis tna oma hai üle pikaaja käima. Läks tööle ilusti, töötab samamoodi nii nagu varem, kuid kui sõitma hakkasin märkasin et mootoritemp. tõuseb jube kiirelt. Kui koguaeg on ta pidama jäänud veerandi peale, tänu sellele et visco tahab koguaeg tööd teha siis tna jõudis ta poole peale, kuid salongi puhus ikka külma :S Jätsin auto seisma, katsusin töötava mootoriga lõdvikuid ja nendes puudus minumeelest surve. Jätsin mootori seisma avasin vaikselt paisupaagi ja seal puudus samuti surve või vasturõhk vms. Siinkohal sooviks teada kas ma pean ära vahetama veepumba ja veel midagi, võib asi olla lihtsalt külmunud tosoolis kuna auto on koguaeg väljas seisnud või võib asi olla seotud hoopis millesgi muus. Bemmi mootorid on mulle veel päris tundmatu maa ja ma tean et seal on hunnikute viisi igasuguseid lahedaid andureid mis teinekord tahavad nalja teha. Sooviks siis mõne eksperdi arvamust teada, et millest tuleks alustada ja kui pulkadeks ma pean mootori võtma, et saavutada normaalne töötemp. ja, et vältida ülekuumenemist, sest teatavasti pidid BMW'de plokikaaned ülekuumenemise kohapealt väga nõrgad olema. Vihjeks nii palju, et tosooli ei ole alanenud kuid samas ei ole olnud seda seal ka just maksimumi piiripeal :S
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Viitaks nagu külmunud jahutusvedelikule.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2577
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

Seal kapotiall on üks jublakas, kuhu läheb kaks peenemat jahutusvedeliku voolikut sisse ja kaks välja (kui õigesti mäletan). Minul oli sellega probleeme kui salongi sooja ei tulnud. Ja muidugi oli ka vedeliku külmumisega sellistel kraadidel.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1662
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Esmalt jah kas sooja garaazi või mõne poe maaalusesse parklasse mõneks tunniks seisma jätta ja siis vaadata, kas probleem kordub.
e28
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

Postitus Postitas jumpsik »

Selge, et siis uue pumbajärgi ei tasu kohe poodi hakata jooksma :) lähengi ja püüan tna ta kuidagi garaaži ajada ja las ta seisab seal vaatan kas probleem jätkub või mitte ja kui jätkub kuidas ma siis edasi peaks tegutsema?
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

salongi ahju jaoks on seal elektriline kraan ju!? ilmselt see ei toimeta enam, vaata, et jahutusvedelikku oleks piisavalt. Teinekord need korgid on ka ei pea survet enam.
745, R-23, R-12
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

Postitus Postitas jumpsik »

Mis korkidest täpsemalt jutt käib :S vabandan, ootan soojemaid ilmi et selle mootoriga lähemalt tutvuda :S küsisin täna ühe teadjama inimese, kui mina seda olen, käest ka üle et mis teema võiks olla ja ta vastas, et asi võib olla õhumullis mis on kuhugi vahele sattunud, see on ära jäätunud ja ongi kogu muusika. Vaja viia auto kuhugi sooja kohta lasta üles sulada ja tosool ära vahetada, sest kui pump oleks läinud siis seda saaks kontrollida ju nii, et keegi annab gaasi ja keegi vaatab paisupaagist kuidas veeringlus on, kas pumpab normaalse survega või mitte.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Paisupaagi kork :D ja mootori sees olev vedelik jääs peaks olema siis peaks külma mootoriga käivitades pump kinni olema ja rihmad põlema.
Vahest seistses hakkab salongi ahi ka jooksma ja siis tuleb süsteemi õhk sisse ja mahlad ei käi ringi enam
745, R-23, R-12
Vasta