735 veitsa hädas

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
siim5
Postitusi: 12
Liitunud: 16 Veebr 2021 19:11

735 veitsa hädas

Postitus Postitas siim5 »

Tere!
Mooto m30b35
Enne lonkas ja tiksus
Vahetatud nukk ja nookurid (kaane remont)
ikka lonkab?
veel vahetatud küülad ja nende juhtmed ,jagaja kaas
pihustid
Et , oleks hea ,kui oleks näpunäiteid?
Ainuke mida kahlustan, on nukahammas üks mööda varasemaks, kuigi vist hilisemaks?
Sai küll korralikult kontrollitud aga mine isahane tea.
hommikul käivitub ka nagu puterdades (hiline süüde nagu)
PS ,pihustid vahetasin varem tiksumise pärast (midagi ei muutunud)

Aitäh vastamast.
Siim
TUUR
Postitusi: 157
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: 735 veitsa hädas

Postitus Postitas TUUR »

Elu jooksul igasuguseid õuduseid näinud M30-te peal. Kõiki kohe ei mäleta...
Esmalt - sel autol saab homme 33 aastat tehasest väljumisest. Ilus aeg väikseid kinke teha sellele.

On see elektrilise gaasidrosseliga, või trossiga?
Ja pärast remonte ei tiksu? (Võinoh, ei "lagise", muidu tiksumine neil normaalne.)
Kas soojalt ja külmalt käitub sama-moodi?
Kas tühikäigul ja pööretel/ koormuse all käitub sama moodi?

Põhiteemad:
Klapid ei hoia (kaane rem. jooksul loodetavasti kontrollitud...)
Lamba andur pekkis.
Kütusepump läbi (teemast lugesin, et kunagi vahetatud), siiski kütuserõhk vajadusel kontrollida.
Vale kütusesurve regulaator või ei reguleeri. (Peast ütleks, et B35-l pidi olema 3,5Bar regulaator)
Süütepool liiga puss.
Gaasi-asendi-andur (TPS)(drosselklapi küljes) ei lülitu tühikäigu-asendisse.
Õhu-kulu-lugeja (AFM) paigast näpitud või vale. Kui näpitud, siis must plastik kaas ära rapitud ja kuus-kant kruvil puudub kate.
Kõik vaakumid ja kummilullad peavad sisselaskel tihedad ja korras olema.
Tühikäigu-regulaator-mootor (ICV)
Väntvõlli-asendi-andur suremas, või liiga kaugel võnke-leevendist (otsarattast).
Kehvad 12v ühendused süütepoolile või mootori-arvutile.
Vale mootoritemperatuuriandur.

Keti-ajastuse pildid (netist röövitud):
Pilt
Pilt
Pilt

Süüte-ajastus (päris koduste vahenditega natuke raske mõõta):
<1000 - 8 deg
1000 - 10-16 deg
1100 - 12-15 deg
1400 - 16 deg
1500 - 17-23 deg
1700 - 22 deg
1800 - 22 deg
2000 - 22-28 deg
2500 - 26-32 deg
3000 - 30-36 deg
3500 - 33-39 deg
siim5
Postitusi: 12
Liitunud: 16 Veebr 2021 19:11

Re: 735 veitsa hädas

Postitus Postitas siim5 »

Aitäh!
Ilmselgegelt on mingi suva kütusepump.
lambda andur ma ei tea
enne nuka vahetust lonkas ka, aga kuna esimese silindri nukad olid u. 1mm lühemad ,siis lootsin probleemi lahendust.
hetkel käib vist isegi kehvemini ,kuigi pehmelt ja pöördesse läheb nagu välk.
käivitub vahest pika keeruga nagu ennegi?
Test sõit Rapla-Pärnu-Rapla
kütusekulu ok
käitub hästi kuigi uriseb nagu väljalaskes rohkem kui enne
ilmselgelt olen õhulugeja ka ise üle vaadanud tundub ok
Vanasti oli Truumu( mees teadis)
täna on vist Patrik( mees teab kuidas küsida)
kuhu minna?

jällegi tänud kes kaasa mõtlevad

aitäh!
siim5
Postitusi: 12
Liitunud: 16 Veebr 2021 19:11

Re: 735 veitsa hädas

Postitus Postitas siim5 »

Tere!
Unustasin vastata.
Gaas trossiga( mõnel elektrooniline?)
Enne tiksus nüüd nii ilus et, uhh.
TUUR
Postitusi: 157
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: 735 veitsa hädas

Postitus Postitas TUUR »

Kui nüüd, tiheda ülemise otsaga, mootori töö muutus, siis võibki olla, et õhulugeja on ammuste-varasemate vigade kompenseerimiseks paigast vändatud.
Alustuseks tasub seega õhulugejal seda kuuskantkruvi veits sinna-tänna kruvida.
Mootori töötamise ajal, keerad poole tiiru kaupa. Mõju ei pruugi olla kohe täielik, võib vajada pooleks sekundiks gaasi andmist...
Kui selle meetodiga tühikäiku ja gaasi-reageerimist normaalseks ei saa, siis keegi musta plast-kaane alt võib-olla spiraal-vedru pingsust muutnud.
Kuigi viimane peaks tunda andma ka läbi muutuvate pöörete ja koormuse all (nt. jõuetud kohad suvalistes pööretevahemikes).
Õhulugeja paigast-olek saab ka käivitumist mingil-määral mõjutada.
Ja M30B35-d mida ma näinud olen, on olnud "pöörde-minemises" natukene uimasemad, kui sama perekonna varasemad mootorid (Sõltumata hooratta raskusest). Aga õhulugeja paigast näppimisega saab selle algse reaktsiooni neil tervamaks küll... millega kaasenvad siis muud käimis-probleemid enamasti. :)

Kuigi, täiesti külmkäivitusel, võib-olla ikkagi kütusesüsteemis vahepeal ära langenud rõhu mure. Sest selle mootori puhul hakkab kütusepump lööma alles siis, kui tuvastatakse väntvõlli liikumine. Uuematel mootoritel käiatakse pumpa mõned sekundid juba süüte sisse panemisel.

Jah, M30B35 sai tehasest tellida ka elektroonilise gaasi-pedaaliga. (Kuigi vist alles 91. aasta septembrist...)

Nendele autodele saab diganostika arvutiga kallale minnes päris head infot ka.
Vajalikest asjadest lambda näidud ja mootoritemperatuuri "õigsuse" näiteks... (sest kaks eraldi temperatuuri andurit - üks spidole, teine mootori-arvutile)
BMW Rh+
Postitusi: 369
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: 735 veitsa hädas

Postitus Postitas BMW Rh+ »

TUUR kirjutas: 09 Mai 2024 19:18 Alustuseks tasub seega õhulugejal seda kuuskantkruvi veits sinna-tänna kruvida.
Jutujâtkuks, enne kui kruvima kukud. Tòmba see kuuskandi augu ùmbert karukeelega puhtaks, seal peab olema úks nr. See nr on kaugus õhulugeja pinnast kuni kuuskantkruvi peani. See nr seal táhistab tehasest pandud kalibreeritud kaugust. Kui see nr vága paigast siis keegi on dirtyDckbeateriga seal susinud. 😁
siim5
Postitusi: 12
Liitunud: 16 Veebr 2021 19:11

Re: 735 veitsa hädas

Postitus Postitas siim5 »

Tere!
Aitäh vastamast(kaasaelamast)
Eks ma siis hakkan otsast pihta.
Ainuke mida teha jõudsin eelmisel pühapäeval .oli see et vaakumi lekkeid pole.
Poest tuleb juba uus rõhuregulaator, eks näis siis.
Praegune plaan on panna tagasi originaal pihustid ja selle käigus ikkavgi kontrollida ketimärke( lihtsalt kahtluse hävitamiseks)
Natuke nagu ei usu seda õhulugeja asja ,sest siis oleks vist sõites ka mingi jama ja see lonkamine ka veits ebaühtlane .
Aga tänud juba selle eest ,et kütuse rõhk võib maha vajuda.
Aitähh mehed!
Annan teada kui hästi!
Pühapäeval ju cars& coffe!
siim5
Postitusi: 12
Liitunud: 16 Veebr 2021 19:11

Re: 735 veitsa hädas

Postitus Postitas siim5 »

Terv!

Vahe kokkuvõttena- käidud Speedsteri Hannese juures.

Lonkab ikka edasi - mingi silindri täituvuse probleem, segu lahja ja lambda keerab kõigile kütust peale, põlemata jääke liiga palju.

Soovitas panna tagasi originaal pihusid, aga enne viia puhastusse " pihusti Kalle" juurde.

pakkus välja ka klapi juhtpuksi millest pidi tekkima nö. möödavool

nüüd ma küll enam ei tea?

eks vist tuleb proovida.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1009
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: 735 veitsa hädas

Postitus Postitas Toivoku »

kas kaane remondiga siis ei vahetatud juhtpukse sääretihendeid ja ei tehtud klappide sooveldamist?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
siim5
Postitusi: 12
Liitunud: 16 Veebr 2021 19:11

Re: 735 veitsa hädas

Postitus Postitas siim5 »

Terv
Kuna kaas oli enne minu sekkumist värskelt tehtud ( küll mingite lollide poolt ),siis ise tegin ainult klapid ,tihendid, nukkvõll, nookurid
Juhtpuksid tundusid visuaalselt ok olema ,aga ega tea?
No tuleb aeg teen sellle pihusti asja ärr ,eks annan teada.
TUUR
Postitusi: 157
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: 735 veitsa hädas

Postitus Postitas TUUR »

Kurat, isegi, kui pooled klapid kõverad olid (ei hoidnud väga midagi) ühel samalaadsel mootoril, siis suutis suht ilusat tühikäiku teha veel.
Probleemid esinesid tollel ühtlastel pööretel "vähese gaasiga" sõites.
Ja, kui ma õigest mäletan, siis neil lambda tühikäigusegu üldse ei regullinudki? Vaid alles siis, kui gaasiklapi null-asendi-lüliti lülilitas tühikäigust välja?
Aga proovida võib, lambda stepsel hästi ligipääsetavas kohas sisselaskekollektori all karteripõhja lähedal. Ümmargune stepsel, keerates käib lahti.

Nüüd, kui lambda lahti ühendatud, siis "mingi silindri täituvuse probleemi" peaks küünla värvuse järgi ära nägema, kui see tõesti nii drastiline erinevus ühes ainult esineb. (Eelnevalt peavad muidugi "puhtkas põlenud küünlad olema", google aitab sellega edasi.)

Täis-masendav on neil kütuselatti sisselaskekollest eemale kiskuda, aga saab. Ja siis näeb ka, kas mõnel pihustil pihustus-muster väärakas.

Lambda-anduri vahetuse peale mõtleks ka tõsiselt.

Ja, kui ikka veel pole õhulugeja 6kant-kruvi kruttinud, siis kaotada pole midagi tollega.
Õhulugeja kruvi paigast-olek sõites üle 2000 pöörde kindlasti enam tunda ei anna, pigem isegi 1500.

Ja üldse kõige toredam oleks, kui esinevad probleemid videosse saaks, või nii...
Vasta