Mootoriõli klassikule

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Ruut »

Kuna lisaks minule on ka kindlasti paljudel teistel kevadine õlivahetuse aeg käsil, siis küsimus: kas keegi on süüvinud meil turul pakutavatesse õlidesse, mis vanematele autodele sobivad? Omale on silma jäänud Motonetis Comma Classic 20W-50 ja Motulil oli 2100 ning 4100 Power 15W-50. Vahepeal kasutasin ise Petronase õli aga mind varustanud maaletooja sellega enam ei tegele. Castrolil peaks olema mingi Classic seeria aga pole silma jäänud. Internetiavarustes räägitakse, et võiks kasutada ka 4T tsikli- või racingõlisid. Seal peaks olema ZDDP sisaldus suurem.

Hetkel oleks vist valikuks Motuli 4100. Motonetis oli 4l kanku veidi alla 40.- Kust odavamalt saaks?

ZDDP-st tsiteerin ühte mõne aasta tagust Arvo postitust
Arvo kirjutas: Tegelikult on peale viskoossuse üks väga tähtis komponent vanematele nn flat tappet nookuritega mootoritele ZDDP lisand õlides (tsingi ja fosfori ühendid). Siinse foorumi kasutajad on kindlasti paljud näinud M30 ja M10 mootorite soontega nukkvõlle ja kulunud nookureid - selliste suuri löökkoormuseid taluvate pindade kulumise juures mängib olulist rolli seesama maagiline ZDDP lisand õlis. Kahjuks on tänu keskkonnanormidele enamustest õlidest see praktiliselt välja võetud.
Motulil (ja vist ka Castroli) tootevalikus on õnneks olemas kõrge ZDDP sisaldusega nn Classic Oil
http://www.k1racegear.com/motul-classic-oil-20w50.html
Ka igasugustes Racing õlides on ZDDP protsent kõrgem.
Ma isiklikult ostsin Redline tootevalikust vastava õlilisandi
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=121

Kokkuvõtvalt on tänapäevastele normidele (nt ACEA A3) vastavad õlid kindlasti kõik suhteliselt head õlid... aga ei maksa unustada et tänapäevastel autodel on klapiajamis juba hüdrotõukurid kus enam selliseid koormuseid ei esine ja seetõttu saab ka vähendatud ZDDP kogusega hakkama.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Jaks »

Miks peaks neendel vanadel midagi teist eelistama kui tavalistel?
Mina lähtun sellest mida tootja on lubanud. Ehk siis kui õli tootja kataloog pakub õli antud isendile siis ma ei näe küll vajadust sinna mdagi teist ja väga erilist kallata.
Ise olen kasutanud juba aastaid enda autodes ühte soodast õli ja pole probleeme esinenud.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Ruut »

Näiteks Castroli ega Liqui Moly lehel ei jagata e28 ja vanematele enam isegi soovitust. Teisi ei viitsinud vaadata.
Saan aru, et kõige suurem probleem on gaasijaotusmehanismis, kus ZDDP lisand andis suurema kulumiskindluse ja viimasel ajal on seda lisandit oluliselt vähem õlidesse panema hakatud. Sa Jaks sõitsid oma klassikutega 0-500km aastas - seda võib kasvõi rapsiõliga teha :P

Leidsin, et AVSK lehel on Motuli 4100 5l hinnaga 26,25 mis on täiesti mõistlik.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
ArVe
Klubiliige
Postitusi: 141
Liitunud: 08 Jaan 2016 23:18
Asukoht: Tallinn

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas ArVe »

Mina kasutan 70. aasta M30 mootoris Motul Classic 20W50:

https://www.motul.com/de/en/products/oi ... ange%5D=25" onclick="window.open(this.href);return false;

Mõstliku hinnaga ja Motoralis leidub seda laokaubana.

Puudub kindlus, et selles plekkpurgis on midagi teistmoodi kui tavalises plastpudelis oleval õlil aga vähemalt enesetunne on parem, kui mootorisse on kallatud "Classic" kirjaga õli.
'70 E3

/ Once you go Sharknose you never go back /
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Arvo »

Jaks - kui auto läbisõit on väike, mootor tugevaid koormuseid ei saa ja korra aastas õli vahetada, ega siis ei ole selle õliteemaga üle mõelda tõesti.
Kui tegemist on hobiautoga mida plaan pidada "isalt pojale" siis soovitaks veidi õlimaailma arengutega end kurssi viia.
Lisaks siia viite opentracki foorumist kasutajalt bagiauto. Tema tegeleb bagide ehitusega ja seda otsast lõpuni - ka mootorid on tal ise kokku laotud. Minuteada on ta ka omal käel erinevaid õlisid testinud, ehk siis teab asjast natuke rohkem kui lihtsalt netitarkusest:

Kommenteeriks seda uuema ja vanema õli võrdlust- et kui täidab palju kõrgemaid norme siis sobib madalama normiga õliga käivale autole ka. Võib juhtuda, et just ei sobi. Õlid ei ole viimase 10 aasta jooksul oma määrimisomaduste poolest mitte ilmtingimata paremaks läinud. Põhjus on väga lihtne: Erinevad heitgaasi ja loodushoiu normid on pidevalt karmimaks muutunud. Kordi on vähendatud näiteks erinevate metalliühendite, nagu tsinkoksiid, sisaldust. Sama aine ei meeldiks ka praegustele tahmafiltritega autodele. Mida uuem õli, seda vähem on sellel varu nn. ekstreemseteks tingimusteks. Kuna õlikile ei talu enam sellist koormust nagu enne, siis on enamus autotootjaid olnud sunnitud üle minema nn. topsidega klapitõukuritelt rulltõukurite/nookurite peale (eks ole ka teisi põhjuseid). Olen natuke kokku puutunud võidusõidu asjadega ja üks tuntud nukkvõlli tootja seletas konkreetselt, et selliseid jamasid nagu praegu nad 10 a tagasi ei tundnud. Soovitas kasutada nn. classicute õlisid- ühtegi konkreetset marki või firmat aga välja ei pakkunud. Võidusõidu õlid ei oma tihti API klassi- eesmärgiks on maks. määrida ja mitte normi täita. (motul, Millers jne.).
Lisan siia kirja, mille saatis mulle üks tõsine võidusõidu tigu-taldriku tootja:

We advise to use Syntix 75W140. This oil is a better alternative for the Castrol SAFX-J. For about 5 years ago the Castrol was the best gearoil to use, but after they have been taken over by BP they downgraded the oil quality. We strongly disadvise the Castrol especially for the short gear ratio's like you have.


Kõigepealt saf-xj muudeti, siis tehti selle asemel Syntrax, mida kärbiti veelgi. Vana saf-xj moodi asja saab nüüd võidusõidu õlina teise nime all (tõenäoliselt veidi muudetud ikkagi) ja mujalt tellides. Eesti maaletooja seda kätte ei saa.
VW grupi tehase koolitustel korrutatakse pidevalt, et õli on sisuliselt konstruktsiooni element ja mootor tehakse vastavalt sellele- enam lihtsalt ei pääse teistmoodi...
Üks näide veel: Ka Porschel oli vaja teha eraldi Classic õli oma vanematele õhkjahutusega autodele- uute õlide seast polnud sobivat võtta?

Aga ega ma ei taha väita, et kõik ainult kehvemaks läheb. Küllap teiset otsast asi ikka edasi ka areneb, lihtsalt loodushoiu nimel muudetakse pigem konstruktsiooni, et ei peaks kasutama kole kallist kõrgtehnoloogilist õli. Ja õli tehakse täpsem konkreetsele vajadusele mõeldes. Olen kuulnud sellist väidet, et API-SG klassi õli oli määrimisomadustelt parim- peale seda on määrimis omadused halvenenud...
E24 635CSi | E10 2002
aronz12
Postitusi: 73
Liitunud: 28 Juul 2010 21:04
Asukoht: pärnumaa, libatse küla

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas aronz12 »

Kas mõni Vag PD mootoritele mõeldud õli ei või hea olla? Pumppihustitega diislid siis. Neil ka suured jõud nuka ja pihusti tööpinna vahel. Õli peaks olema nn tugeva koostisega, et ei kao sealt pinna vahelt ära. Täpseid nnn väljendeid ei tea.
VW 505.01 ja 507.00 nt. Comma PD Plus 5w40 ja Prolife 5w30.
e28 520i 85a.
Tel: 56765614
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Ruut »

Fixus pakub Motorex-i õli
http://fixus24.ee/?st=4;info=autotarvikud;ryhm=BB04;" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilt
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2552
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Priit »

Kas see on midagi mida eelistada? Peab vist hakkama kevade puhul vahetama aga selle teema tõttu siin ei teagi mida sisse kallata. Siiani olen Castroli 10W40 usku olnud..
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Arvo »

Priit kirjutas:Kas see on midagi mida eelistada? Peab vist hakkama kevade puhul vahetama aga selle teema tõttu siin ei teagi mida sisse kallata. Siiani olen Castroli 10W40 usku olnud..
Nagu juba eespool ütlesin, ega selle õliteemaga väga üle mõelda ei tasu, castroli 10w40 on igati ok tänavasõidukile, eeldades, et õli õigeaegselt vahetatakse.

Kui aga masin vahest ka "racingut" saab, tuleb juba valima hakata.

Ostsin paar päeva tagasi motonetist tagavaraks Comma Classic 20w50 õli, 5l kanister maksis naeruväärsed 25 euri.

Pilt
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Toivoku »

minu käest saab 20w50 Motuli õli 16 euri 2 liitrine tünn
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Jaks »

Hetkel soetasin enda autole täpselt selle mille kunagi tehas on ette näinu ehk siis Castrol SLX. Kahjuks päris sellist ei suutnud eestist leida ja tellisin veidi kaugemalt. Jah olen teadlik, et Castrolil on uuem toode Edge Profesional, mis seda asendab, aga vana täisega tuli ikka päris palju odavamlt kätte.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Arvo »

Toivoku kirjutas:minu käest saab 20w50 Motuli õli 16 euri 2 liitrine tünn
Motuli valikus on ka Classic 15w50 (kasutamiseks pärast 70ndaid toodetud autodele). Kas seda on sul ka pakkuda?

Pilt

Mõtlen, et võibolla peaks viimast katsetama, 20w50 õliga vaatan, et jahedamate ilmadega külmalt käivitades kerib kole pikalt õlirõhu üles. Ohtlik.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Toivoku »

Jaks kirjutas:Hetkel soetasin enda autole täpselt selle mille kunagi tehas on ette näinu ehk siis Castrol SLX. Kahjuks päris sellist ei suutnud eestist leida ja tellisin veidi kaugemalt. Jah olen teadlik, et Castrolil on uuem toode Edge Profesional, mis seda asendab, aga vana täisega tuli ikka päris palju odavamlt kätte.
Ma nüüd eitea kas asjal mingi teaduslik põhi ka all, aga Castroli kvaliteet olevat korralikult alla käinud, ja seda tunnen ka enda autode pealt hästi, olen siiani kõigis kasutanud castrolit, ja nad kõik hakkasid õli sööma ja ma pidasin seda vanade autodepuhul normaalseks.
Vahetasin subarul motuli vastu ja elu läks ilusamaks, ei pidanud iganädalaselt kontrollima kas kõik on okei või mitte. Ja nüüd mul 2 sõpra ütlesid sama kes teist ringi liqui moly ja motuliga sõidavad,et enam ei pea peale koguaeg kallama. Ja nüüd vahetan ka endal kõik motuli vastu ümber
Kellel omal mingit käppa pole sees kust Motulit saada siis minu käest saab, liquy molyt soovitan HL autoosadest võtta sest neil on ikka korralik valik seda sees võrreldes kasvõi fixusega.
jah saab ja15w50 2 liitrine tünn maksab samamoodi 16 euri
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Ruut »

Kuna Raini auto teemas tuli mootoriõli teema üles, siis viskan siia Mobil 1 lingi, kus nad näitavad ära oma õlide fosfori ja tsingi sisaldused
https://www.mobil.com/lubricants/-/medi ... 396657AC09
Selle tabeli alusel võiks Mobil 1 15W-50 olla sobilik õli vanematele mootoritele.

Kas keegi on uurinud, millised on Motuli või Comma Classic õlide zddp näitajad?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Arvo »

Ma väga palju selle ZDDP sisalduse protsendile polegi tähelepanu pööranud, rusikareegel selle lisandiga on, et kui pakendilt vaatab vastu sõna Racing või Classic siis võib eeldada et ZDDP lisand on suurem kui tavainimestele mõeldud õlides.

Samas olen lugenud, et ega selle ZDDP lisandiga liiale ka ei tohi minna (noh stiilis, et ostan 10W60 racing õli ja panen veel Redline ZDDP õlilisandit otsa).

Kokkuvõtvalt siis M10, M20, M30 mootoriga BMW omanikud - valige oma lemmik õlibränd ja ostame "classic" sarja õlisid. Kui on näha, et mootori temperatuur käib tihti üle 120 C, võib mõelda ka 10W60 Racing õlidele. Ja õlivahetuse välp max 15 000 või kord aastas.
E24 635CSi | E10 2002
kurikristjan
Postitusi: 19
Liitunud: 30 Sept 2015 19:46

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas kurikristjan »

Valvoline VR1 racing õlid peaks olema suurema ZDDP sisaldusega ja seetõttu vastavad ka vanemale API standardile. Ise vist lähen seda teed.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas Ruut »

Minu kuuene ja Baur on viimasel ajal saanud Motuli 4100 Power 15W-50 Motuli kataloogi soovituse alusel.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Re: Mootoriõli klassikule

Postitus Postitas tanele28 »

Comma classic 20w50 datasheet ütleb, et keskmiselt zinc sisaldus 0.08%
E28 525e & E28 535i
Vasta