BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
Autoga ei sõida aga aastas korra panen mootori käima .
Muidugi esimese asjana tuleks üle vaadata hammasrihm .
Ja eks need käivitamise korrad olen ka ühe silma kinni pigistanud ja pisut hinge kinni hoidnud .
Klappe väga pähe lasta ei taha .
Suvel sai jupid valmis vaadatud rihmavahetuseks .
Tänaseks olen jõudnud nii kaugele , et kaan maas , rihm paistab .
Pilt avanes selline , et kas keegi on vale rihma peale pannud ?
Näeb välja nagu ketsinöör
Leidsin , et rihm on vastu kaitsekaant lohisenud , poole väiksemaks ?
Mis teda sunnib maha tulema ? Vastu kaant lohisema ?
Kas alt käbi tuleb uus panna või mis teha ? On kellegil sellist käitumist olnud ?
Ja kas alt rihmaratta poldid ümbert lahti ja keskmine polt ka ?
Pole veel ühelgi m20 rihma vahetanud vaid lasknud ära teha . See kord teen ise .
Muidugi esimese asjana tuleks üle vaadata hammasrihm .
Ja eks need käivitamise korrad olen ka ühe silma kinni pigistanud ja pisut hinge kinni hoidnud .
Klappe väga pähe lasta ei taha .
Suvel sai jupid valmis vaadatud rihmavahetuseks .
Tänaseks olen jõudnud nii kaugele , et kaan maas , rihm paistab .
Pilt avanes selline , et kas keegi on vale rihma peale pannud ?
Näeb välja nagu ketsinöör
Leidsin , et rihm on vastu kaitsekaant lohisenud , poole väiksemaks ?
Mis teda sunnib maha tulema ? Vastu kaant lohisema ?
Kas alt käbi tuleb uus panna või mis teha ? On kellegil sellist käitumist olnud ?
Ja kas alt rihmaratta poldid ümbert lahti ja keskmine polt ka ?
Pole veel ühelgi m20 rihma vahetanud vaid lasknud ära teha . See kord teen ise .
Viimati muutis rean, 30 Sept 2016 07:18, muudetud 1 kord kokku.
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw
Kas esimene foto petab või oled pingutusrulliku lahti lasknud ja seetõttu teeb rihm pool pööret ümber telje? Rihma vahetusvälp on ju 100 000 km või 4-5 aastat. Kui ta sul pikalt on seisnud, siis võib olla lihtsalt veidi veninud ja lõdvaks läinud.
IIRC tuli väntvõlli rihmarattal lahti lasta väikesed poldid ja keskmine jäi puutumata. Viimasest vahetusest on 3-4 aastat möödas, ei mäleta enam täpselt. Galeriis olid mõned manualid, kust kindlasti leiab rihmavahetuse õpetuse. Mul omal on olemas e30 venekeelne, kui ka 3. ja 5. seeria Haynesi ingliskeelne paberversioonina. Kui vaja võin vastavad lehed sisse skännida.
IIRC tuli väntvõlli rihmarattal lahti lasta väikesed poldid ja keskmine jäi puutumata. Viimasest vahetusest on 3-4 aastat möödas, ei mäleta enam täpselt. Galeriis olid mõned manualid, kust kindlasti leiab rihmavahetuse õpetuse. Mul omal on olemas e30 venekeelne, kui ka 3. ja 5. seeria Haynesi ingliskeelne paberversioonina. Kui vaja võin vastavad lehed sisse skännida.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw
Pingutusrullik on veel kinni , pole midagi lõdvaks lasknud .
Leidsin ise ka ühe pildi ja sain aru , et käbi ei ole vaja lahti keerata .
Nädalavahetusel lammutan edasi . Märgi kohad pean veel leidma .
Ma pakun , et see rihm on seal peal 10+ aastat olnud , enamus aja seistes .
Leidsin ise ka ühe pildi ja sain aru , et käbi ei ole vaja lahti keerata .
Nädalavahetusel lammutan edasi . Märgi kohad pean veel leidma .
Ma pakun , et see rihm on seal peal 10+ aastat olnud , enamus aja seistes .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
See punasega märgitud koht tundub kummaliselt paindes olema.
- Manused
-
- DSC_0561.JPG (258.25 KiB) Vaadatud 12167 korda
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
Ma väga ei süvenend probleemi , vaatasin rohkem kuidas alt lahti saaks .
Siis läksin sujuvalt edasi siduripedaali pumpa lammutama , läks remont komplekt sisse .
Huvitavalt on jah kõver see rihm , kaitsekaanele oli ka vao sisse söönud , ühest kohast paistis lausa läbi .
Siis läksin sujuvalt edasi siduripedaali pumpa lammutama , läks remont komplekt sisse .
Huvitavalt on jah kõver see rihm , kaitsekaanele oli ka vao sisse söönud , ühest kohast paistis lausa läbi .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
Seal allpool peaks olema jagaja võlli hammakas. Nagu oleks selle pealt maha jooksmas.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... g-Belt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Panen siia ühe aadressi märkide asukoha kohta , lihtsam omal üles leida .
Panen siia ühe aadressi märkide asukoha kohta , lihtsam omal üles leida .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
-
- Postitusi: 19
- Liitunud: 30 Sept 2015 19:46
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
Vahetus iseenesest ei ole keeruline. Ma tegin esimest korda elus üldse M20 peal (e30) seda tööd ja koos puhastamiste-molutamiste ja nukkvõlli simmeriga kulus ca. 5 tundi. Kõik on suht lihtne ja loogiline.
Viltu jooksev rihm on küll äärmiselt kahtlane, lammuta julgelt ja näita meile ka, milles viga.
Viltu jooksev rihm on küll äärmiselt kahtlane, lammuta julgelt ja näita meile ka, milles viga.
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
Pildil vajutas juhtmepuu rihma kõveraks .
Ülejäänud rihmarattad kõik korralikud .
Aga rihm oli tõsiselt lõtv , võtsin näppudega maha , vast see sundis teda rihmakaande sisse sööma .
Kaitsekaan oli ainuke asi , mis rihma peal hoidis .
Ülejäänud rihmarattad kõik korralikud .
Aga rihm oli tõsiselt lõtv , võtsin näppudega maha , vast see sundis teda rihmakaande sisse sööma .
Kaitsekaan oli ainuke asi , mis rihma peal hoidis .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
Kuna tegemist on 92 kw isendiga , siis on selle märgid pisut teises kohas kui uuemal m20 mootoril .
Nukkvõlli märk on kaitsekaane peal , plokikaanel sälk ja nukkvõlli rihmarattal oleva märgi suhtes ei ole ma sugugi kindel . Kas nendeks märkideks on kaks auku või rihmaratta küljes olev nool , mida algselt ei olnud märgata ja läbi kaane vaadates seda ei näe
Aga kui väntvõlli märk on paigas , siis näitab just nool täpselt plokikaanel oleva sälgu peale . Ma eeldan , et nii on õige aga kindel pole ?
Läbi nukkvõlli kaane paistab selline pilt >
Siit näeb nukkvõlli rihmarattal olevat noolt näitamas plokikaanel oleva sälgu suunas .
Kui vända märk on paigas .
Kus asub aga jagaja ehk süüte rihmaratta märk ? See on nüüd vaja leida
Ehk siis pildil olev rihmaratas . Kus siin märgid on ?
Nukkvõlli märk on kaitsekaane peal , plokikaanel sälk ja nukkvõlli rihmarattal oleva märgi suhtes ei ole ma sugugi kindel . Kas nendeks märkideks on kaks auku või rihmaratta küljes olev nool , mida algselt ei olnud märgata ja läbi kaane vaadates seda ei näe
Aga kui väntvõlli märk on paigas , siis näitab just nool täpselt plokikaanel oleva sälgu peale . Ma eeldan , et nii on õige aga kindel pole ?
Läbi nukkvõlli kaane paistab selline pilt >
Siit näeb nukkvõlli rihmarattal olevat noolt näitamas plokikaanel oleva sälgu suunas .
Kui vända märk on paigas .
Kus asub aga jagaja ehk süüte rihmaratta märk ? See on nüüd vaja leida
Ehk siis pildil olev rihmaratas . Kus siin märgid on ?
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
Sellega ära hakka vaeva nägema. Mina panin suvaliselt ja siis tõstsin jagaja õigesse hambasse. Jagaja rootoril on sälk, mis peab kokku minema jagaja korpusel oleva sälguga. Tegelikult need sälgud avastasin hiljem, esialgu lihtsalt panin umbes esimese silindri süütemomendi paika ja siis töötava mootoriga käe järgi "täpistjuuning".rean kirjutas: Kus asub aga jagaja ehk süüte rihmaratta märk ? See on nüüd vaja leida
Ehk siis pildil olev rihmaratas . Kus siin märgid on ?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
Kas nukkvõlli rihmarattal on nool õige märk ?
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
Mul oli nukarattal üks väike sälk lihtsalt. Enne maha võtmist märkisin igaksjuhuks markeriga ka ära
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
On õige
- Manused
-
- märgid.JPG (106.59 KiB) Vaadatud 12101 korda
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
Tänud !
Mul on ikka üks pilt ka sellest , kus peab süüte rihmaratas olema .
Kui nüüd hästi vaadata , siis on näha selle rihmaratta keskel olev auguga koht , mis haakub alt paremalt hambasse .
Soovituslikul korral läheb nuka simmer ka vahetusse , midagi lekib sealt ülevalt .
Millega see kõntsahunnik puhtaks pesta ?
Ma ei ole nii musta mootorit ühelgi autol näinud kui sellel .
Mul on ikka üks pilt ka sellest , kus peab süüte rihmaratas olema .
Kui nüüd hästi vaadata , siis on näha selle rihmaratta keskel olev auguga koht , mis haakub alt paremalt hambasse .
Soovituslikul korral läheb nuka simmer ka vahetusse , midagi lekib sealt ülevalt .
Millega see kõntsahunnik puhtaks pesta ?
Ma ei ole nii musta mootorit ühelgi autol näinud kui sellel .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Re: BMW 520i 83a m20b20 92 kw hammasrihma vahetus
Jõle kakine tõesti Suurem kõnts mingi kruvika, kraabitsa vms asjaga maha ning brake cleaneriga puhtaks.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra