Käigukasti hoovastiku remont

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas Ruut »

On keegi kaasfoorumlastest oma masina käigukasti hoovastiku kohendanud? E21 käigukangi alumine plastikpuks on ovaalseks kulunud. Kataloogi järgi puks vahetatav ei ole - vähemalt pole viidet varuosale. Põhimõtteliselt peaks uue käigukangi alumise osa ostma? Samuti on käigukasti poolses otsas liiga palju mänguruumi. Sinna samuti pole midagi näidatud.
Pilt Pilt
Vanu teemasid sirvides: Tõnis on kunagi pronkspuksid pannud. Variant oleks uued pronks-grafiit või plastikpuksid lasta treida aga on kellelgi vastavad meistrimeest soovitada, kellel ka sobiv materjal võtta?
Peast on käinud läbi mõte kangi käigupikkust lühendada. Kui kellelgi juhtub Z3 käigukang riiulis vedelema, millele kasutust ei ole, siis võiks ps-i hinnasoovi panna.
Viimati muutis Ruut, 19 Mär 2018 13:33, muudetud 1 kord kokku.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas Bronco »

Olen ka sellel kevadel short-shifteri teemat uurinud ning Z3 kang pidi hoidma veidi teisiti ning osadel juhtudel üldse mitte sobima? Et alumine ots läheb liiga pikaks ja hoob hakkab vastu leevendit käima?
E21 originaalkang pidi juba üpris lühikese käiguga olema.

Pukside teemal ootaks samuti infot, plaan ka see kevad ette võtta käikude vahetamise asjandus.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas Cardo »

midagi sellist djuuninguks ?

Pilt
e28
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas Ruut »

Vast liiga reissing :P
Aga short-shifterist rääkides, siis Z3 kange on erinevaid. Väidetavalt 1,9l Z3 oma peaks jääma ok, 3,0 tuleb painutada ja Z3M hakkab vastu kardaani(muhvi) käima.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas Bronco »

Siin pildil number 4 muidu on olemas ja saadaval H2's:

04 BALL CUP LOWER 1 25111207744

Pilt
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas Ruut »

Selle "kuuli" ümber käivad jupid on mul uued olemas. Probleemsed on hoova 6 kinnitused.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
mds
Klubiliige EBK
Postitusi: 60
Liitunud: 14 Mai 2012 13:09
Asukoht: Tallinn

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas mds »

Uuri Eiki Lillelt (Aamann Racing). Mu 34le treis ta mingi käiguhoovastiku puksi uue plastikust.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas Toivoku »

mina võtaks uue selle ebay junni, sellel on puks kaasas ja reaalselt toimiv asi, maksab keskmiselt eesti ärikalt ostes 25-35 euri,
http://stance.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; siit saad ka selle tellida.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
BMW Rh+
Postitusi: 360
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Ruut kirjutas:Vast liiga reissing :P
Aga short-shifterist rääkides, siis Z3 kange on erinevaid. Väidetavalt 1,9l Z3 oma peaks jääma ok, 3,0 tuleb painutada ja Z3M hakkab vastu kardaani(muhvi) käima.
Kasutan z3 1.9 kangi e28 535-l ja vägagi hea. :)
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas Bronco »

Tellisin Z3 kangi ja lisaks mõned pudinad sinna ümber. Arvestama peab, et E21 puhul on kangi kinnitus veidi teistmoodi ning kang ise kaheosaline (uuemad on üheosalised ja eraldi lahti ei käi?).

Siin probleemiga tegeletud: http://www.unofficialbmw.com/e30/drivet ... t_shifter/" onclick="window.open(this.href);return false;
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas Arvo »

Toivoku kirjutas:mina võtaks uue selle ebay junni, sellel on puks kaasas ja reaalselt toimiv asi, maksab keskmiselt eesti ärikalt ostes 25-35 euri,
http://stance.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; siit saad ka selle tellida.
Ma oma compactile tellisin ka kunagi ebayst, vist oligi 25 euri koos transaga. Mingi leedu müüja oli aga tõenäoliselt hiina masstoode. Selle raha eest oli väga bang for buck toode ütleks... nende 9 aasta jooksul mil autot kasutasin, sealt osakonnas probleeme ei olnud.

Z3 kang on kindla peale minek aga see ei ole minuteada nii "short".
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas Toivoku »

Z3 kangi viga on see,et osadel autodel võivad hakata hoovastiku pudinad vastu kardaani käima. Aga sellise puhul jääb munakas natukene kõrgemale ,et alumise otsa kinnitus jääb natuke kõrgemale
Pilt
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas Ruut »

Kaevasin varuosakastist kaks kangi välja. Mõlemad peaks olema e21 pealt. Millal e21 sai surutava kanginupu - koos faceliftiga? Vanemal modifikatsioonil, nagu mul, on keeratav nupp.
Pilt
Pilt
Nagu pildilt näha, siis üks kang on pikema käiguga, kui teine. Kapronpuks ka erineva läbimõõduga. Võtsin ühe kangi juppideks ja puurisin vana puksi välja. Nagu näha, on metallis nii piki-, kui ka radiaalsuunaline soon. Tõenäoliselt puks valatakse tehases sinna sisse. Prooviks võiks vedela PU-ga katsetada aga mõistlikum on uus kangi alumine ots osta. Vaevalt see, mis praegu auto küljes, ka parem välja näeb.

Kangi alumise osa pikkused munakast kuni puksi ava tsentrini:
Z3 1,9 - 39mm
E21 - 33(4) mm.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas Bronco »

Sain täna jupid kätte ning vahetasin kohe ära ka. Tundub küll lühema käiguga, kuigi mul oli vana kangi puks ka täitsa tihe veel ja muud pudinad (hoob, t-ühendus) eelmisest aastast juba uued. Kang jäi hoidma hästi ja ei painutanud.


Vana kang ei pruugi olla E21 originaal, kuna mingi ajahetk oli all E30 kast ning kangid võisid ka vahetusse minna:
Pilt
Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 110
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37
Kontakt:

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitus Postitas tiit »

Ruut kirjutas:On keegi kaasfoorumlastest oma masina käigukasti hoovastiku kohendanud? E21 käigukangi alumine plastikpuks on ovaalseks kulunud. Kataloogi järgi puks vahetatav ei ole - vähemalt pole viidet varuosale. Põhimõtteliselt peaks uue käigukangi alumise osa ostma? Samuti on käigukasti poolses otsas liiga palju mänguruumi. Sinna samuti pole midagi näidatud.
Pilt Pilt
Vanu teemasid sirvides: Tõnis on kunagi pronkspuksid pannud. Variant oleks uued pronks-grafiit või plastikpuksid lasta treida aga on kellelgi vastavad meistrimeest soovitada, kellel ka sobiv materjal võtta?
Peast on käinud läbi mõte kangi käigupikkust lühendada. Kui kellelgi juhtub Z3 käigukang riiulis vedelema, millele kasutust ei ole, siis võiks ps-i hinnasoovi panna.
E28 hoovastik on praktilisekt sama mis pildil. Just vahetasin ükspäev kõik jubinad uute BMW originaalidega ja z3 1.9 shifter. Toimib hästi. Kui uuesti teeks siis ma seda jubinat number 16 üleval puldil BMW originaali ei ostaks. Kallis originaal puks on 1mm ovaalne, et vältida hoova kinni kiilumist. Ma ostaks palju odavama MTC toodangu ja laseks pronksist puksi treida.
Vasta