1. leht 1-st

Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 19 Mär 2018 12:23
Postitas Ruut
On keegi kaasfoorumlastest oma masina käigukasti hoovastiku kohendanud? E21 käigukangi alumine plastikpuks on ovaalseks kulunud. Kataloogi järgi puks vahetatav ei ole - vähemalt pole viidet varuosale. Põhimõtteliselt peaks uue käigukangi alumise osa ostma? Samuti on käigukasti poolses otsas liiga palju mänguruumi. Sinna samuti pole midagi näidatud.
Pilt Pilt
Vanu teemasid sirvides: Tõnis on kunagi pronkspuksid pannud. Variant oleks uued pronks-grafiit või plastikpuksid lasta treida aga on kellelgi vastavad meistrimeest soovitada, kellel ka sobiv materjal võtta?
Peast on käinud läbi mõte kangi käigupikkust lühendada. Kui kellelgi juhtub Z3 käigukang riiulis vedelema, millele kasutust ei ole, siis võiks ps-i hinnasoovi panna.

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 19 Mär 2018 12:41
Postitas Bronco
Olen ka sellel kevadel short-shifteri teemat uurinud ning Z3 kang pidi hoidma veidi teisiti ning osadel juhtudel üldse mitte sobima? Et alumine ots läheb liiga pikaks ja hoob hakkab vastu leevendit käima?
E21 originaalkang pidi juba üpris lühikese käiguga olema.

Pukside teemal ootaks samuti infot, plaan ka see kevad ette võtta käikude vahetamise asjandus.

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 19 Mär 2018 13:05
Postitas Cardo
midagi sellist djuuninguks ?

Pilt

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 19 Mär 2018 13:41
Postitas Ruut
Vast liiga reissing :P
Aga short-shifterist rääkides, siis Z3 kange on erinevaid. Väidetavalt 1,9l Z3 oma peaks jääma ok, 3,0 tuleb painutada ja Z3M hakkab vastu kardaani(muhvi) käima.

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 19 Mär 2018 14:57
Postitas Bronco
Siin pildil number 4 muidu on olemas ja saadaval H2's:

04 BALL CUP LOWER 1 25111207744

Pilt

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 19 Mär 2018 15:07
Postitas Ruut
Selle "kuuli" ümber käivad jupid on mul uued olemas. Probleemsed on hoova 6 kinnitused.

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 19 Mär 2018 15:43
Postitas mds
Uuri Eiki Lillelt (Aamann Racing). Mu 34le treis ta mingi käiguhoovastiku puksi uue plastikust.

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 19 Mär 2018 21:42
Postitas Toivoku
mina võtaks uue selle ebay junni, sellel on puks kaasas ja reaalselt toimiv asi, maksab keskmiselt eesti ärikalt ostes 25-35 euri,
http://stance.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; siit saad ka selle tellida.

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 19 Mär 2018 22:07
Postitas BMW Rh+
Ruut kirjutas:Vast liiga reissing :P
Aga short-shifterist rääkides, siis Z3 kange on erinevaid. Väidetavalt 1,9l Z3 oma peaks jääma ok, 3,0 tuleb painutada ja Z3M hakkab vastu kardaani(muhvi) käima.
Kasutan z3 1.9 kangi e28 535-l ja vägagi hea. :)

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 21 Mär 2018 21:20
Postitas Bronco
Tellisin Z3 kangi ja lisaks mõned pudinad sinna ümber. Arvestama peab, et E21 puhul on kangi kinnitus veidi teistmoodi ning kang ise kaheosaline (uuemad on üheosalised ja eraldi lahti ei käi?).

Siin probleemiga tegeletud: http://www.unofficialbmw.com/e30/drivet ... t_shifter/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 23 Mär 2018 18:27
Postitas Arvo
Toivoku kirjutas:mina võtaks uue selle ebay junni, sellel on puks kaasas ja reaalselt toimiv asi, maksab keskmiselt eesti ärikalt ostes 25-35 euri,
http://stance.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; siit saad ka selle tellida.
Ma oma compactile tellisin ka kunagi ebayst, vist oligi 25 euri koos transaga. Mingi leedu müüja oli aga tõenäoliselt hiina masstoode. Selle raha eest oli väga bang for buck toode ütleks... nende 9 aasta jooksul mil autot kasutasin, sealt osakonnas probleeme ei olnud.

Z3 kang on kindla peale minek aga see ei ole minuteada nii "short".

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 23 Mär 2018 21:06
Postitas Toivoku
Z3 kangi viga on see,et osadel autodel võivad hakata hoovastiku pudinad vastu kardaani käima. Aga sellise puhul jääb munakas natukene kõrgemale ,et alumise otsa kinnitus jääb natuke kõrgemale
Pilt

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 25 Mär 2018 23:33
Postitas Ruut
Kaevasin varuosakastist kaks kangi välja. Mõlemad peaks olema e21 pealt. Millal e21 sai surutava kanginupu - koos faceliftiga? Vanemal modifikatsioonil, nagu mul, on keeratav nupp.
Pilt
Pilt
Nagu pildilt näha, siis üks kang on pikema käiguga, kui teine. Kapronpuks ka erineva läbimõõduga. Võtsin ühe kangi juppideks ja puurisin vana puksi välja. Nagu näha, on metallis nii piki-, kui ka radiaalsuunaline soon. Tõenäoliselt puks valatakse tehases sinna sisse. Prooviks võiks vedela PU-ga katsetada aga mõistlikum on uus kangi alumine ots osta. Vaevalt see, mis praegu auto küljes, ka parem välja näeb.

Kangi alumise osa pikkused munakast kuni puksi ava tsentrini:
Z3 1,9 - 39mm
E21 - 33(4) mm.

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 28 Mär 2018 20:29
Postitas Bronco
Sain täna jupid kätte ning vahetasin kohe ära ka. Tundub küll lühema käiguga, kuigi mul oli vana kangi puks ka täitsa tihe veel ja muud pudinad (hoob, t-ühendus) eelmisest aastast juba uued. Kang jäi hoidma hästi ja ei painutanud.


Vana kang ei pruugi olla E21 originaal, kuna mingi ajahetk oli all E30 kast ning kangid võisid ka vahetusse minna:
Pilt

Re: Käigukasti hoovastiku remont

Postitatud: 30 Apr 2018 05:04
Postitas tiit
Ruut kirjutas:On keegi kaasfoorumlastest oma masina käigukasti hoovastiku kohendanud? E21 käigukangi alumine plastikpuks on ovaalseks kulunud. Kataloogi järgi puks vahetatav ei ole - vähemalt pole viidet varuosale. Põhimõtteliselt peaks uue käigukangi alumise osa ostma? Samuti on käigukasti poolses otsas liiga palju mänguruumi. Sinna samuti pole midagi näidatud.
Pilt Pilt
Vanu teemasid sirvides: Tõnis on kunagi pronkspuksid pannud. Variant oleks uued pronks-grafiit või plastikpuksid lasta treida aga on kellelgi vastavad meistrimeest soovitada, kellel ka sobiv materjal võtta?
Peast on käinud läbi mõte kangi käigupikkust lühendada. Kui kellelgi juhtub Z3 käigukang riiulis vedelema, millele kasutust ei ole, siis võiks ps-i hinnasoovi panna.
E28 hoovastik on praktilisekt sama mis pildil. Just vahetasin ükspäev kõik jubinad uute BMW originaalidega ja z3 1.9 shifter. Toimib hästi. Kui uuesti teeks siis ma seda jubinat number 16 üleval puldil BMW originaali ei ostaks. Kallis originaal puks on 1mm ovaalne, et vältida hoova kinni kiilumist. Ma ostaks palju odavama MTC toodangu ja laseks pronksist puksi treida.