K:automaat manuaali vastu?

Kõik tehnilised küsimused.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

No aga tipptunnil käikude lappamine on ju spordi eest :) Sellega suudad mõne kalori ära põletada, mis muidu tagumiku peale koguneks. Isiklikult mugavuse vastu pole midagi aga seda olen kodus tugitoolis või diivanil. Autoroolis tahaks ikka ise toimetada. Mitte nii, et lükkad käigu sisse ja siis veel võimalusel tempomaadi ka otsa ning kerid jalad istumise alla kokku. Igav on nii sõita.
raul
Postitusi: 133
Liitunud: 16 Sept 2004 11:27

Postitus Postitas raul »

Kaloripõletamiseks peabki olema eraldi manuaalkastiga aparaat :D
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Ah no mis sport see selline ikka on. Puhas närvikulu ainult. Auto on selleks, et elu lihtsam oleks. Kui mitmel ameerika autol manuaalkasti kasutatakse? Selleks on kindel põhjus miks eriti ei kasutata :idea: Noh.. spordist rääkides: Regulaarselt 2-3 korda nädalas dressid selga ja 5 - 10 km metsajooksu teha või jõusaalis käia on tunduvalt tervislikum kui käigukangiga võitlemine :)
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Oleneb ju inimesest kas automaat või manuaal, talvel on selgelt parem manuaal kui automaadiga kinni jääda siis välja saada raske võttab kohe ratta ringi, manuaaliga jälle saab sidurit libistada ja väga libedal pinnal ka teise käigu sisse lükkata ja võimalused välja saada palju suuremad :)
Samas linnas just automaadiga palju mugavam sõita aga ka igavam kui manuaaliga kuidagi väga harjumatu automaadi roolis olla kuikogu aeg manuaalkastiga oled sõitnud, samas peale päevast sõitu harjub väga ära, pärast oma autole kolides(manuaalkastiga auto) pidurdasin meeleheitlikult enne ristmikut ja mõtlesin miks auto seisma ei taha jääda alles siis avastasin et sidurit ju tuleb ka vajutada ja käik välja võtta :D
E28 525e & E28 535i
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Jaan kirjutas:Puhas närvikulu ainult.
Millised närvid sul kangiga võimeldes kuluvad - vasaku jala ja parema käe omad? :wink: Muu närvikulu peaks samasugune olema nii automaagilise, kui ka käsikasti puhul.
Meerikamaa autode kohapealt ei hakka sõna võtma. Aga miks meie armastatud automagil automaagiline kast on lisavarustus mitte standard. Sõidurõõm tuleb ikkagi muust, kui automaatkastiga masinaga kulgemisest.

Metsajooksu kohapealt on sul õigus aga jah...
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Käsikastiga masinast automaadi peale ümber istudes on kõige suurem väljakutse endale selgeks teha see, et käiku ei ole vaja tõesti vahetada. Käigud vahetavad ennast ise! Päriselt!

Enne esimest sõitu automaadi rooli istudes kindlasti hingata sügavalt sisse ja välja. Kujutada seda olukorda visuaalselt ette: kuidas saab autoga sõita nii, et käigukangi liigutama ei pea. Nii.. mõtleme… ahah.. rool on ikka samas kohas... kangid ja nupud on ka samas kohas... mõtleme… nii... gaasipedaal... pidur... ja millises järjekorras asuvad pedaalid... Appi! Kus on sidur :shock: Nüüd läheb raskeks :? Ok. Mõtleme veel rahulikult. Loeme kõik pedaalid üle. Just! Ongi nii! Kolme pedaali asemel on ainult 2 pedaali! Kusjuures see suur pedaal ei ole sidur :shock:

Sellest saab kõige hiljemalt aru siis kui sa keset tänavat kõige terve mõistuse kiuste haarad kinni käigukangist ja tahad seda vägisi kuhugi väänata, samal ajal meeleheitlikult seda vasakpoolset pedaali põhja vajutades. Aga nii ei tohi mitte teha! Juba sa kuuled tagant metsikut hoiatavat pidurite ja kummide kriginat. Noh… taga sõitev autojuht lahendab olukorra loodetavasti positiivselt. Aga kindlasti jääb see sündmus meelde ja rohkem soovi ise käike vahetada enam ei ole ega tule.

Ja autoroolis saabki rahulikult hakata tegelema sellega mis on kõige vahvam. Sõitmisega :D
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Eks see üks ususõda ole ja aegajalt mõned sõdalased vahetavad poolt. :)
Olles olude sunnil kulgenud mitmeid tuhandeid miile suurte ja õõtsuvate meerikamaa autodega tekkis veendumus, et sellist ma omale ei tahaks. Olud sundisid, sest meerikas ei olnud laenutuses manuaale võtta.
Kodune tunne oli hiljem oma bemmi rooli istuda. Käikude lappamine tahtis küll esialgu uuesti harjutamist. :lol:
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Eks ta ole jah.. igaühele oma :) Omal ajal sai käsikastiga sõitma õpitud. Esimesed ca. 4 aastat kulusidki sääraste roolis. Esimene isiklik auto aastal '95 oli kah manuaal… Rahva seas oli ju levinud pime hirm automaatkasti ees. Kõik hoiatasid selle jubeda asja eest. Huvitav on see, et eriti muidugi need kes ei olnud kunagi sellega sõitnud. Need olid kõige suuremad teadjad. Automaatkast tekitas inimestes arvatavasti samasuguse reaktsiooni nagu pimedal keskajal selline olukord kus keegi segane väitis, et maakera on ümmargune ja et sellest mitte veel vähe ei olnud see pidavat tiirlema ümber päikese. Selline asi oli keskajal ikka väga jube. Nii on siis lood meil automaatkäigukastiga. ’97 aastast saadik on veedetud automaatkäigukastiga auto seltsis, nii talvel kui suvel. Ei kujuta ette, et peaks igapäevaselt käsikastiga autoga sõitma. Tahad soliidselt sõita vali automaat. Tehnika on ju mõeldud elu kergemaks tegema. See jutt kuidas automaadiga igale poole kinni jääb on rohkem folkloorivaldkonnast pärit. Kui sa hanges totaalselt kinni oled siis oled mõlemaga. Pole mõeldav, et sa oma limusiiniga peadki hange kinni jääma. Ma ei usu, et BMW või Mercedes oma masinate kasutusjuhendisse sellise märkuse lisavad: „Automaadiga te jääte hange kinni, see on normi piires. Aga ärge muretsege, minge ostge lähimast esindusest uus auto :D ”. Siin on asi ikka milleski muus. Raskete või eriliste tingimuste tarbeks on käigukastil näiteks omad tööreziimid (seda need numbrid käigukangi läheduses tähendavadki). Ei… mina küll ei kurda. Väga vahva on automaadiga sõita. Kinni ei jää :) Minek on väga meeldiv :)
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Tõele au andes peab mainima, et mu esimene hainina 93/94 a oleks ka olnud 320 automaadiga. Oleks, sest leppisin müüjaga telefonitsi kokku et lähen tema juurde Võrru ja ostan masina ära. Kuna sõbra zigull millega läksime hakkas teepeal jupsima, siis jõudsime kohale kokkulepitust paar tundi hiljem. Kohapeal selgus, et poole tunni eest oli auto omaniku vahetanud. Kõik on kinni juhustest. Kui oleks selle masina ostnud, võibolla oleks praegugi automaadi kummardajate leeris.

Aga kõigel sellel pole vähematki pistmist teemaga milles me läbustame.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Ikka on pistmist. Üks asi lihstalt viib teiseni. Poiss ju küsib alguses "mida peaks tegema ja kas on mõtet". Ei mingit läbu, kõik on põhjendatud. Räägime asjast. Räägime plussidest, miinustest, isiklikest kogemustest (tegemist ei ole külajuttudega). Et kas on mõtet ja mille poolest üks või teine hea on. Haiomanik loeb kõik hoolikalt läbi ja saab vastu võtta õige otsuse!
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Noh, ega see automaatkast nüüd iga auto peal nii "pommikindel" ka pole nagu bmw 3 ja 4 käigulised. Fordide all lagunesid automaadid väga edukalt ja kuuldavasti ka mitmete teiste markide all. Lollikindluse poolelt annaks punkti igal juhul manuaalkastile... kulunud laager annab häälega märku ja lekkivat simmerlingi on võimalik visuaalselt tuvastada... ning nende remontidega võib venitada. Muud nagu karta ju polegi? 500000 km läbisõitu ilma suurema remondita pole bemmi all olevatele getragidele probleemiks.
Talvesõidul tooks automaadi juures miinusena välja siduri puudumise, kui satud automaatkastiga autoga külglibisemisse ei pruugi lihtsalt gaasi lahti laskmisest enam abi olla.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Minjah mul talvel lumisel teel automaadiga kurvad kogemused kuna maakoht asub tallinnast 70km kaugusel ja mitte alati ei jõua sinna lumesahad, olime sõbra e32 seal nii kinni, et ei edasi ei tagasi ja auto raske ka lükkata läbi hange ei jõua ja pole ka siduriit, et nõksutad välja isegi kui kast oli d1e peal siis nii kui gaasi anda isegi natukene käis rattas tühja, samas aitas meid sealt välja manuaaal opel senator ise jäi ta ka sinna kinni aga nõksutades edasi tagasi ja meia väikse abiga sai välja ja kui endale rööpad ette sõitis tõmbas ka meid välja.
Samas automaatkastile pole rohkem ette heiteid kui anult ka igavus mida ruut mainis vahest tahaks käike lappata vahest tahaks rahulikkult sõita ja isegi mitte käiguvahetusele mõelda nii et kui hinnata mugavust siis kindlasti automaat kui sõidurõõmu siis manuaal.
Igapäeva autol igaljuhul võiks olla automaat sellega tunduvalt mugavam sõita meie närvilises liikluses aga pühapäeva autol millega näiteks ka ringrajal käia vahest eelistaks manuaali.
Jutt siis bmwe automaadi manuaali kohta suure lombi tagused autod on eraldi ooper :)
E28 525e & E28 535i
Vasta