K:automaat manuaali vastu?

Kõik tehnilised küsimused.
renks
Postitusi: 194
Liitunud: 30 Dets 2004 23:38
Asukoht: Peetri

K:automaat manuaali vastu?

Postitus Postitas renks »

nii tekkis siis selline küsimus ,et kui palju oleks vaja ümber ehitada, et aut.kast asendada manuaaliga ja kas sellel oleks üldse mõtet? :roll: :(
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Kui mõtled e28't, siis ma arvan, et võid selle küsimusega Siim528 poole pöörduda. Minu mäletamist mööda on tema sellega tegelenud.

Sysi.
Kasutaja avatar
indrek
Postitusi: 251
Liitunud: 08 Okt 2004 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas indrek »

Pole mõtet automaat tunduvalt mugavam,ise eelistaks linnas automaati.Kui kast just p...s pole.Vaja läheb sul kasti(kronsa,hoovastik),kardaani,hooratast,sidurit+korv,starter??,pedaale ja reduktor tuleks ka õige vastu vahetada,aju küljest tuli vist mingi pistik ka lahti ühendada.Kergem teha kui doonor kõrval,kust juppe võtta.Vist sai kõik.
EX M535i 1985.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: K:automaat manuaali vastu?

Postitus Postitas Arvo »

Selleks on vaja manuaali pedaale, käigukangi+hoovastikku, hooratast, sidurikorv+ketas+survelaager, siduri silindrid (master ja slave), sidurivedeliku toru, käigukast koos sidurikojaga, uus kardaan ja kardaani kummimuhv. Lisaks on kasti vahetus suhteliselt ebamugav ja tüütu tegevus. Kui kanal olemas ja ise vahetuse ette võtad siis kogu möll väga kalliks ei lähegi (vajaminevad jupid võib kasutatult ~2k eegu eest kätte saada) , eks ise pead teadma kas sinu jaoks tasub ära või mitte...
Kasutaja avatar
siim528
Postitusi: 250
Liitunud: 05 Jaan 2005 01:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas siim528 »

krt kui erinevad ikka inimesed on.... kes teeb manuaali automaadiks ja kes ihkab vastupidist :shock:

mina isiklikult arvan et automaadiks on kergem teha kui vastupidi, aga ei ole probleemi ka vastupidist teostada.

Küsimus jääb muidugi... kui sa paned automaat kasti mootori külge siis tuleb enne väntvõlliküljest üks laager eemaldada.... sest muidu ei lahe kast täielikult otsa. EI oska kahjuks öelda kas selle laagri peab sinna ka pärast uuesti panema kui manuaali alla hakata aretama.

enamalt jaolt öeldi kõika sjad ara mis vaja läheb...

kuna kast on täiesti elektroonikavaba siis aju küljes ei ole m ingeid juhtmeid üleliigseid. kardaani vahepukk jäi mul vana. kaigukasti tala sul kindlasti vaja uut .
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

siim528 kirjutas:
Küsimus jääb muidugi... kui sa paned automaat kasti mootori külge siis tuleb enne väntvõlliküljest üks laager eemaldada.... sest muidu ei lahe kast täielikult otsa. .
Mis laagrist on jutt?? Saalest? Minuteada pole seal mingit ülearust laagrit, detailide järjekord automaatkastiga variandil oli imho selline: väntvõll, vaheseib, hooratas, kolmnurkne vaheplekk, hüdrosidur, automaatkast. Selliselt oli vähemalt 83 aasta autol, uuemal 4 käigulisel on võibolla midagi teisiti.
Kasutaja avatar
siim528
Postitusi: 250
Liitunud: 05 Jaan 2005 01:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas siim528 »

kui sa motled kolmekäigulist kasti siis seal on tegelikult hoopis nelinurkne vaheplekk... aga see selleks

ma usun et ma mõtlesin osa nr 3
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20

fakt on see et vähemalt td-l tuleb see enne ära võtta, sest muidu ei lahe kast täielikult otsa.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Vaheplekk võis 4nurkne olla küll...
Ilmselt siis erinevatel mootoritel võib kohata erinevaid lahendusi, sellist laagrit mina sealt vahelt küll ei leidnud.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Mis sa tast vahetad... Automaat on väga hea ja mugav. Ise oman mõlemat ja võin öelda, et automaat on ikkagi automaat - ei oska seda kuidagi paremini väljendada. Manuaaliga vehi kogu aeg jalgade ja kätega. No see võib omatmoodi lõbus olla teatud juhtudel kuid tegelikult - sa ei võida milleski kui vahetad endale manuaalkasti. Kaotaksid mugavuses. Inimesed tihti kardavad automaatkastiga masinat aga see on rohkem selline turumuttide juttude uskumine, seda räägivad inimesed kes ise pole masinaga kordagi sõitnud või on korra proovinud ja kogemata teadmatusest üritanud automaatkastiga masinal näiteks... sidurit vajutada. Noh aga esimene pedaal vasakult paremale võttes on pidur ja kui sa selle sõidu ajal põhja vajutad siis tulemus võib olla ehmatav (olenevalt tagumiste liiklejate reageerimiskiirusest) ja võib võtta mõneks ajaks isu automaadi poole vaadatagi. Kiirenduses ei võida sa praktiliselt midagi - sellel ajal kui teine vend oma rõõmupulgaga sebib - oled sina juba mujal või võid keskenduda olulisematele asjadele kui näiteks käikude vahetamine - selle teeb sinu eest ära tehnika. Teine asi on see kui sul automaatkast katki - remont võib olla kallis - siis vaatad kumba paned. Samas kui kastiga probleem võid saada "tonniga" töötava korraliku kasti ja sõidad rahulikult ilma probleemideta. Et siis jah - mis sa tast vahetad, pole mõtet.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Automaat on mugav jah, aga see manuaal on ikka teistmoodi mugav. Lased ikka pöörded sinnamaale, kuhu tuju on. Ma küll ei jää kunagi oma "rõõmupulgaga" hätta, pigem on need käiguvahetused mulle juba sisse kulunud, jääb vaid kuulata häält või jälgida tahhomeetrit.

EDIT: Tipptunni ajal on automaat mugav.

Kustas.
Viimati muutis kustas, 16 Mär 2005 13:27, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
siim528
Postitusi: 250
Liitunud: 05 Jaan 2005 01:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas siim528 »

interscope kirjutas:Automaat on mugav jah, aga see manuaal on ikka teistmoodi mugav. Lased ikka pöörded sinnamaale kuhu tuju on. Ma küll ei jää kunagi oma "rõõmupulgaga" hätta, pigem on need käiguvahetused mulle juba sisse kulunud, jääb vaid kuulata häält või jälgida tahhomeetrit.

EDIT: Tipptunni ajal on automaat mugav.

Kustas.


aga automaadiga lased ju samamoodi pöörded sinna kus tahad!

käisin kusjuures jäärajal enda automaadiga ja ei saagi eriti paha öelda midagi.

maitse asi muidugi et kuidas kellelegi aga jah mina olen tunda saanud automaadi mõnu ja lihtsalt ei taha enam käike lapata. samas said ka käetoed uue kuue ja ootavad paigaldamist... siis naudin sõitu 100%-liselt.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Eelmise arvamusega täiesti nõus. Automaadiga saab teha täpselt kõike seda sama mida manuaaliga. Maanteel lööd kick-down'i põhja, 6000 pööret ette ja masin hüppab sõna otseses mõttes paigalt. Samuti saab kick-downi kohalt võttes kasutada ja igasuguseid vigureid teha, kas sellel muidugi mõtet on - see on omaette teema. Masinat pole mõtet ilmaasjata lõhkuda. Kui vaja, on automaatkastiga masin samasugune elukas nagu manuaalgi. Üldiselt on aga tõesti lihtsalt mugav sõita, automaatkastil on tavareziimis "oma tempo" - ta teab täpselt millal käike vahetada. Paljud arvavad, et BMW on mingi äärmuslik sportmasin mida peab iga hinna eest kogu aeg täiega retsima, mis peab paigalt minema kummide põledes. No aga see pole ju nii... Tegelikult on sellega väga hea ka rahulikult kruisida ja tõmblemise võib teistele jätta. Vajadusel aga - näiteks möödasõitudel - võid kindel olla, et jalgu sa ei jää :wink:

Paljudel automaatkastiga autodel olen tähele pannud, et see kick down on välja reguleerimata või ei tööta üleüldse. Või hakkab kast õhtale minema - siis on ka kast veidi uimane. Reguleeri see kick down omale sobivasse vahemikku välja ja lippab nagu noor jänes. Sul ei ole mingit vajadust manuaalkastiga auto järele, kui sa seda just mingil põhjusel ise ei eelista. Endal on mõlemad olemas - vahelduse mõttes võib ju olla kuid # 1 eelistus on kindlalt automaat. Võid mõlemad käed roolil hoida, üks jalg on ka kogu aeg kuskile jalatoele paigutatud. Eriti hea on veel see kui autol leiduvad esiistmete käetoed, väga mugav - üks käsi on käetole, teine ukse käetoele või aknaliistu servale toetatud, istme lased sobivasse asendisse ja sõidad rahulikult ning naudid meeldivat sõidukogemust.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Noh, igapäeva autoks on mul manuaalkastiga auto. Küttekulu on väiksem ja sõidan palju ka järelkäruga(kuuldavasti ei mõju automaadile hästi).

Samas oma 735iA'ga (3gear) oli maanteel väga mugav. Möödasõiduks ei pidanud ennast liigutamagi (ilma suunatuleta muidugi). Manuaaliga on möödasõit selline, et võtad asendi sisse, näitad suunda, samal ajal lükkad sisse kolmanda käigu, siis neljanda, siis suund paremale, siis viies - ettevõtmine.

Mulle meeldivad mõlemad. :)

Kustas.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Jaan kirjutas: No see võib omatmoodi lõbus olla teatud juhtudel kuid tegelikult - sa ei võida milleski kui vahetad endale manuaalkasti. Kaotaksid mugavuses.
Linnatsükklis võidab manuaalkastiga näiteks kütusekulus, olenevalt mootorist võib erinevus olla automaadiga auto kahjuks kuni 3l sajale. Kiirenduses on väikestel kiirustel siiski tuntav vahe sees manuaali kasuks, automaadi kiitjad võiks vahelduseks tehasemanualist vaadata - erinevus 0-100 kiirenduses on umbes sekundi kandis. Lisaks veel manuaalkastiga on ekstreemsemates olukordades (näit ootamatult tekkiv külglibisemine) palju lihtsam auto üle kontroll saavutada.
Väiksemaid puuduseid leiaks veelgi...
Samas automaadi kasuks linnatsükklis ja eriti ummikus räägib kindlasti mugavus... maanteel möödasõite sooritada on kah omamoodi kaif 8)
Luksuslikku "seitsmesesse" imho sobib automaat nagu rusikas silmaauku, samas kujutage ette sellist alamõõdulist kombinatsiooni nagu automaatkastiga 318 :lol:
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Noh.... see sekund on väga väga suhteline. Tehaseandmete järgi on manuaali ja automaadi kiirenduse suhe ümmarguselt sekundiga manuaali kasuks aga kuidas asi tegelikult on? Sellel ajal kui teine vend esimest käiku sisse surub, siis seda välja võtab ja teist hakkab sisse lükkama libistan mina sujuvalt ühe varbaliigutusega 3 - 4 sekundiga 50 km/h sisse. Bensukulu on suurem aga kas see on nüüd 11 või 14 - see on ka selline suhteline ja lõputu teema, et mine võta kinni, võidki rääkima jääda. Ühel hetkel on nii, teisel teisiti. Igasuguseid kombinatsioone leidub loomulikult, nagu Arvo näitel toodud on. 318 ja manuaal on kindlasti mõistlikum kombinatsioon. 528 puhul on automaat omal kohal. Noh variante on mitmeid. Igatahes ma pole Märtin - oskused seda sekundit manuaaliga automaadi vastu lihtsalt välja ei võta. Linnas võiduajamine ja fooritagant minekul kummide suitsetamine on kah selline tegevus mida ei harrasta.
Sander
Postitusi: 427
Liitunud: 11 Apr 2005 12:37
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Sander »

mina soetasin oma manuaalile automaat kastiga doonori mootori pärast.
sai vahetatud hooratas .

starer jäi doonori oma .

imelik on se mu meelest et 85 aasta ajuga ei lähe käima aga doonori 82aasta enda ajuga läheb,mõlemad siis viiskaksviied............

ja se nupp seal gaasipedaali all ,mis sellest nyyd saab veel............
...
Priit Peljo
Postitusi: 858
Liitunud: 02 Veebr 2005 23:47
Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit
Kontakt:

Postitus Postitas Priit Peljo »

Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Auto millel automaatkast, sellel mootor tavaliselt paremas korras kui manuaalil. Enne lastakse kast peeneks.

See Priidu antud link tundub päris asjalik juhend olema.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
raul
Postitusi: 133
Liitunud: 16 Sept 2004 11:27

Postitus Postitas raul »

Istudes tipptunni ajal ummikus saab minul suht kiirelt manuaalkastistiga võimlemisest kõrini. Ja näiteks kombinatsioon 3,5 m30 + reziimidega kast + autopiloot on laisale inimesele ainult rõõmu valmistav :)
PS. Eelpool mainitud lehel veel asjalikku infot: BMW E28 Factory Electronic Troubleshooting Manuals: 1982 - 1988
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Käsikast võib vahel tore kasutada olla aga isiklikult automaati manuaali vastu ei vahetaks. See on lihtsalt jube kui sa pead tipptunni ajal neid käike sisse ja välja laksima nagu pöörane. Noh ka muul ajal on see üsna tüütu. Rahva seas on eelarvamused automaadi suhtes. Endal pole mugavuse vastu midagi :)
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Vasta