Milline M10?

Kõik tehnilised küsimused.
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

kas keegi teab mis vahe on 316 ja 318i plokil? ja mille poolest kolvid erinevad?
kaaluvahe on see mille uurimise käigus leidsin: 316 kolvid on raskemad kui 318i omad. 318i plokk on aga kokkuvõttes raskem (koos kolvidega).
318i surveaste on 10:1, 316 9,5:1
samas oli mul 1,8i kaas 316 ploki otsas ja töötas korralikult..
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Kasutaja avatar
madis
Postitusi: 96
Liitunud: 09 Okt 2004 14:20

Postitus Postitas madis »

318i kolvid suurema labimooduga ehk peaksid olema 89mm ja 1.6 siis 84mm. Plokid minu arust 1.5 kuni 1.8 samad valja arvata 2.0 mis tugevam ja seest vaadates teistmoodi jooksvad sooned.
Aga selle plokkide osas voin eksida aga visuallselt tunduvad kull uhed.

Siin lingil mingid erinevused valja toodud.
http://www.bmwe21.net/pre81.htm
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

madis kirjutas:318i kolvid suurema labimooduga ehk peaksid olema 89mm ja 1.6 siis 84mm. Plokid minu arust 1.5 kuni 1.8 samad valja arvata 2.0 mis tugevam ja seest vaadates teistmoodi jooksvad sooned.
Aga selle plokkide osas voin eksida aga visuallselt tunduvad kull uhed.

Siin lingil mingid erinevused valja toodud.
http://www.bmwe21.net/pre81.htm
see jutt on pre 81 mootorite kohta. mõlemad minu valduses olevad on aastast 82, ehk siis kolvid on kindlasti sama läbimõõduga!
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

mul E21 remondi raamat arvutis, äkki on mingi võimalus seda kuskile foorumisse üles panna? paraku on ta venekeeles aga numbrid on ikka ladina süsteemis :D
315-316 84mm kolvimõõt
316(alates 81a)-318-318i-320-320i 89mm kolvimõõt

315-316-318-318i 71mm kolvikäik
320-320i 80mm kolvikäik

315-316(84mm)-318-320-320i surveaste 9,5-10,5
316(89mm) surveaste 10,0-11,0
318i surveaste 10,0-12,0

Momendid:
315-110 N/m (3200)
316-125 N/m (4000) 84mm
316-140 N/m (4000) 89mm
318-145 N/m (4000)
318i-148 N/m (4500)
320-160 N/m (3700)
320i-175 N/m (4350)
Viimati muutis akuula, 19 Mär 2007 14:08, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

aga millest tekib erinev surveaste?
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

pr117 kirjutas:aga millest tekib erinev surveaste?
Kas suuremast põlemiskambrist kaanes või siis erinevatest kolbidest (madalama surveastmega kolvid on õhema põhjaga või siis nõgusad)
E24 635CSi | E10 2002
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

minu arust oleks vast kõige rajum leida 320i mootor (4 silindrit) :twisted: krt see peaks juba liigutama, nii momendi kui kiirenduse mõttes :roll: Paraku neid vist võimatu leida eesti pinnalt. Ma arvan et soome maalt võiks vast midagi leida :?: kas mitte 1600-l ja 2002 kerel ei olnud M10 2,0i rohkem levinud? ärge näkku lööge, ei tea seda nii hästi, igatahes räägitakse E21 remondi raamatus, et see olevat enne facelifti levinud mootor olnud, aga pole minul õnnestunud ühtegi näha :(
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

Raamat räägib:
318i-320-320i sisselase 47mm ja väljalase 40mm
316-318 sisselase 47mm ja väljalase 38mm
315-316 (84mm) sisselase 44mm ja väljalase 38mm

põlemiskambrimaht: 315-316 57,7 cm3
318i 59,5 cm3
Viimati muutis akuula, 19 Mär 2007 14:12, muudetud 1 kord kokku.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

akuula kirjutas:kas mitte 1600-l ja 2002 kerel ei olnud M10 2,0i rohkem levinud?(
2002 tii ja kugelfischer'i pritsung. Laialt levinud see ei olnud ja praegusel ajal liiguvad need mootorid ebays paari tuhande euro juures. Ise mõlgutaks(n) mõtteid M10B20 ja weberid vms.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Lihtsam kui tehasest tulnud m10b20 mootorit otsida oleks see ise teha - plokk üle puurida, jämedamad kolvid sisse ja minek :)
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Kui mu hall ajumass ei eksi, siis tehti Rootsi turu jaoks terve kari e28-id m10b20 mootoriga, ehk tasuks üle veekogu piiluda romulatesse või müügiteemadesse
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

nüüd on laiali võetud kolm mootorit.
peal olev 315 on pulkadeks (plokk veel maha tõsta)
1) rohelise 316 1,8 (samuti plokk maha tõsta)
2) üks vin'i järgi 85 aasta e30 pealt pärit plokiga 318i
3) veel on olemas genuine 318i plokk aastast 82

eraldi kastidesse sorteeritud mis pessu ja mis galvaniseerimisse. Sisu poolelt komplekteerisin korraliku keskkonsooli ning puhastasin veel kätte juhtunud jubinaid

plokkidega on siiski segane olukord, milline neist valida: (numbrid vastavalt eelpool mainitule)

1) plokil tundub et on sees 318i kolvid (pealmise kõrgema osa kuju järgi), selle mootoriga sõitsin pikalt ja probleemivabalt, seega eelistaksin nagu seda. Samuti kahtlustan, et teda on lähiminevikus kap.remonditud. Seega peaks üleüldiselt heas seisus olema. Ikkagi tuleks laiali võttes tema vänt lihvida ning silindrid hoonida + saaled rõngad vahetada

2) seisnud ~5a. Neljandasse silindrisse oli kolb kinni roostetanud. Hoonimisega saab ilmselt korda. Esimese silindri kepsusaale oli ringi käinud. Keps tuleb välja vahetada ning vänt kindlasti lihvida + saaled rõngad vahetada. See plokk on juba pestud ja päris pulkadeks. Kõige lihtsam töösse viia seega

3) toanurgas seisab kunagi suveniiriks tehtud ja ilus puhas värvitud plokk. Aga ta on ka seestpoolt värvitud (Hammerite värviga, silindripinnad mitte) ning kardan et miski võib seda värvi lahti sulatama hakata ja see ei oleks ju kindlasti hea. Samuti ei ole tema kolvid, kepsud ja need muud sees olevad kinnitused enam samas kohas kus nad töötasid. Kokku panin suvaliselt kuna ei arvanud et kunagi seda plokki enam vaja läheb. Niisiis oleks variant hoonida see plokk ning kasutada 316 mootori seest pärit kolve ja vänta mis tuleks sellelgi korral lihvida + saaled rõngad vahetada

Millist varianti keegi teadjam soovitab :roll:

lisaks..
kas kõikide eelmainitud mootorite plokid olid täpselt samad ja võrdväärsed m10'd? (kolvi läbimõõt ning käik on sama, samuti peaks vändad samad olema)

jutt sai küll pikk ja põhjalik
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

pr117 kirjutas:Millist varianti keegi teadjam soovitab :roll:
Ei ole mingi teadja aga mina arvan, et kui juba kõik on kapoti all laiali lammutatud, siis mina kaaluksin M10B20 või M20B20...B25 sinna vahele tõsta. Ega see kännuämblik 1,8i pole ka ju mingi unistuste mootor. M50B25, nagu ebkf-s paar e30 kabriot praegu ehitatakse, on juba overkill ja tänavalegaalseks seda vist ei saaks.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

Ruut kirjutas:
pr117 kirjutas:Millist varianti keegi teadjam soovitab :roll:
Ei ole mingi teadja aga mina arvan, et kui juba kõik on kapoti all laiali lammutatud, siis mina kaaluksin M10B20 või M20B20...B25 sinna vahele tõsta. Ega see kännuämblik 1,8i pole ka ju mingi unistuste mootor. M50B25, nagu ebkf-s paar e30 kabriot praegu ehitatakse, on juba overkill ja tänavalegaalseks seda vist ei saaks.
sellist plokki otsima ja ehitama hakata ei ole praegu ressursi. ning kuu pärast peaks mootor kapotiall olema, garaaž vaja vabastada kus ta pesitseb :(
Viimati muutis Priit, 18 Mär 2007 12:09, muudetud 1 kord kokku.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

väga hea raha eest võiks minu käest korraliku m50b25 saada :)
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Jäägu siis esialgu rohelise 318i pealt pärinev komplekt, remondituna.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Kui finants on piiratud (kellel ei oleks) ja oled oma rohelise mootoriga rahul, siis tõsta ümber ilma remondita. Igaks juhuks võiks eelnevalt muidugi kontrollida kompressiooni silindrites ja õlisurvet. Kui õlisurve on korras, milleks lähed vända ja saalede kallale? Reaalne aastane läbisõit jääb ju ehk sinna 10-20 tuh km juurde. Kui seda on juba kapitud, siis jätkub sul seda mootorit aastateks.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

mina soovitaks antud hetkel sul E30 värk külge aretada seal on vist sul juba elektrooniline pritse? Meh pritse on lahe kui ta töötab aga..... :roll: uuema pritsega sul vähem muret ja ökom ja liigub paremini, hiljem paneks mina sinna m10b20 mootori peale, kas siis pritse või weberiga :twisted: m10 1,8i mootori tükid suht odavad tegelikult võrreldes 6 pütise omadega, kui kere korras, siis ehk tekib paremaid ideid/võimalusi. näiteks: m10 turbo/weber, m42 is, m20 2,5 või hoopis m52? 2,8 alu plokiga? :twisted: legaliseerimisega selline lugu, et kui auto data ütleb, et E21 kerele on tehasest tulnud näiteks x kubatuuriga mootor siis võib seda paigaldada sellele kerele. mina tegin näiteks 315-st 323-e. algul hämati, et ma pean pidurid ja veermiku välja vahetama, mis on ju loogiline ja vaja hiljem ekspertiis teha siis tegelikult tuli välja, et 1,6-e asendus mootor on 2,3 :!: ja võib paigaldada takistuseta 8) ma piilusin siis arkis seda maagilist raamatut kus see info sees oli, et asendus mootoriks on võimalik paigaldada M30 2,8 :twisted: sulgudes oli, et mõningatel juhtudel (seega julgen arvata, et seal tulevad pidurid ja veermik, ning väljalase mängu) asja konks on nimelt siis selles, et see 30% võimsus ja 40% kubatuur ning ekspertiis, kehtib ainult nende mootorite kohta mis EI ole kajastatud E21 dataga kui asendus mootorid, aga on siiski võimalus neid paigaldada. Veel tehti mulle selgeks, et kui tegemist on BMW mootoriga mida sa paigaldada tahad, siis ei ole see kubatuuri ja võimsuse suhe nii jäik :roll: Diislite kohta ma eriti huvi ei tundnud nii, et nende koha pealt ei oska midagi tarka öelda.... Sai vist kole pikk ja keeruline jutt.......
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

akuula kirjutas:ma piilusin siis arkis seda maagilist raamatut kus see info sees oli, et asendus mootoriks on võimalik paigaldada M30 2,8 :twisted: sulgudes oli, et mõningatel juhtudel (seega julgen arvata, et seal tulevad pidurid ja veermik, ning väljalase mängu)
Seda maagilist raamatut vaataks isegi. Kus kohas see oli ja mis nime ta kandis?
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

kuna ma siiberdan ja sagin Tallinn-Suure-Jaani vahet siis käin oma autode pabereid Viljandis ajamas :D Närv puhkab kohe, ei mingit tõmblemist ega trügimist ega mõtetuid ja igavaid ootamisi ega ebakompetentseid ja vahest paraku ka ülbeid nagasid kes arvavad, et nemad on kõige targemad (oli üks situatsioon mustamäe ark-is :evil: ) Mul võttis värvi ja mootori vahetus kokku 10 minutit.... Ausalt öeldes ma ei saanud eriti pikalt seda raamatut uurida,ei antud kohe kätte, nagu ma mainisin: "piilusin" sel hetkel kui vana kohvi järgi läks :roll: oli ta igatahes saksa keeles ja minu arust kollast värvi, seal ei olnud ainult BMW-d, suht räbaldunud nägi välja. andmed olid ilusti tabelis: mis kere ja mis mootorid on tehases paigaldatud(tüübi koodid, töömaht jne), veermikust, et kui suured pidurikettad, ratta mõõdud ja igasugu muud andmed, kaalud, pikkused, laiused ühesõnaga see info mis on teh passis.
Vasta