E28 520i mootoripöörded kõiguvad!
E28 520i mootoripöörded kõiguvad!
Tere!
Probleem selline, et E28 520i M20B20 mootoril pöörded kõiguvad 500-1500 pöörde vahemikus. Kas asi võib olla lambdas? Kui tagant ära võtta, kas siis asi paraneb? Kas üldse võib ära võtta? Midagi untsu ei keera?
Millest veel võib kõikumine tingitud olla? Õhulugejast? Tühikäigumootorist?
Ette tänades,
Tarmo
Probleem selline, et E28 520i M20B20 mootoril pöörded kõiguvad 500-1500 pöörde vahemikus. Kas asi võib olla lambdas? Kui tagant ära võtta, kas siis asi paraneb? Kas üldse võib ära võtta? Midagi untsu ei keera?
Millest veel võib kõikumine tingitud olla? Õhulugejast? Tühikäigumootorist?
Ette tänades,
Tarmo
M20B20-l lambdat küll pole. Kui viga alles tekkis siis peaks viga olema tõesti selles, et kuskilt võtab õhku vahelt. Väga tõenäoline on õhulugeja ja gaasisiibri vaheline, minul tekitas see täpselt samamoodi kõikumist 500-1500 pöörde vahel.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Selge! Asi on selles, et need pöörded on sellel autol juba kaua kõikunud.
Ja teine aspekt on asjal selline, et ma plaanin alles seda autot osta. Muidu on asi kõik tip-top, ainult need pöörded jah kõiguvad.
Olete kindlad, et ikka lambdat pole, siis pole ka katalüsaatorit ilmselt. Muidu minu E30-el M10 mootoril on küll kat ja lambda. Aga kui pole siis pole, eks ma vaatan siis neid lõdvikuid hoolega, muidugi võib veel variant olla selles õhulugejas, aga seda vist ilma diagnostikata kindlaks ei tee.
Muidugi esimeses postis unustasin ma mainimata, et auto on aastast 1987.
Ja teine aspekt on asjal selline, et ma plaanin alles seda autot osta. Muidu on asi kõik tip-top, ainult need pöörded jah kõiguvad.
Olete kindlad, et ikka lambdat pole, siis pole ka katalüsaatorit ilmselt. Muidu minu E30-el M10 mootoril on küll kat ja lambda. Aga kui pole siis pole, eks ma vaatan siis neid lõdvikuid hoolega, muidugi võib veel variant olla selles õhulugejas, aga seda vist ilma diagnostikata kindlaks ei tee.
Muidugi esimeses postis unustasin ma mainimata, et auto on aastast 1987.
omadel kogemustel on M20B20 tühikäigupöörete kõikumisel põhikoll selles tühikäigu regulaatoris, mis asub mootoriploki vasakul küljel all keskel. 4 voolikut tulevad külge - seal on bimetall vedru sees - 2 varianti - kas see vedru on katki, või on sinna kaka sisse pugenud ja takistab klapil liikuda - igatahes odavaim on see lahti kakkuda ja läbi pesta ja pärast võid keeva vee sisse pista ja visuaalselt kontrollida, kas klapp saab vabalt liikuda.
ära näppe ära kõrveta ainult
ära näppe ära kõrveta ainult
Kui autol on Motronicu pritse (tühikäigumootoriga), siis pole seal vasakul mingit regulaatorit.
Ja Jetronicuga autol ei saa pöörded eriti kõikuda, sest mootori ei oma võimalust oma tühikäigu ise sättida (kõik keeratakse mehhaaniliselt paika).
L-jetronicul pole mingit lambdat, sellisel juhul on tegemist Motronicuga (katiga M20B20 mootorid, tavaliselt 87 aasta), jagaja nukkvõlli otsas ja tühikäigumootor.
Motronicu puhul otsida
1. õhuleke
2. segusiiber ei sulgu lõpuni, võll kõver või valesti reguleeritud
Need kaks viga Jetronicu puhul põhjustavad mootori puderdamise, ülimadalad tühikäigupöörded ja väljasuremise.
Tühikäigupöörete ujumine on Motronicu probleem.
520-l on olemas nii Motronicuga (kat+lambda) kui ka Jetronicuga (pole neid) mootoreid. Kui ei tea, ärge tuutage.
Ja Jetronicuga autol ei saa pöörded eriti kõikuda, sest mootori ei oma võimalust oma tühikäigu ise sättida (kõik keeratakse mehhaaniliselt paika).
L-jetronicul pole mingit lambdat, sellisel juhul on tegemist Motronicuga (katiga M20B20 mootorid, tavaliselt 87 aasta), jagaja nukkvõlli otsas ja tühikäigumootor.
Motronicu puhul otsida
1. õhuleke
2. segusiiber ei sulgu lõpuni, võll kõver või valesti reguleeritud
Need kaks viga Jetronicu puhul põhjustavad mootori puderdamise, ülimadalad tühikäigupöörded ja väljasuremise.
Tühikäigupöörete ujumine on Motronicu probleem.
520-l on olemas nii Motronicuga (kat+lambda) kui ka Jetronicuga (pole neid) mootoreid. Kui ei tea, ärge tuutage.
tean natuke bmw mootoritest
Tere!
Auto on aastast 1987, üks viimaseid E28 kerega viieseid, Shadowline paketiga, elektri akendega, kesklukuga ja muude vidinataega masin. kere on nii heas korras, et roostet ma ei suutnud leida, isegi kanalis põhja all surkides.
Ainuke jama ongi see, et mootoril pöörded kõiguvad metsikult, vahemikus 500-2000, kui pöörded alla jõuavad, siis nagu sureks välja, õudsalt puterdab ja siis järsku tõusevad pöörded 2000-ni. Nii kogu aeg, ainult külma mootorit käivitades jäävad pöörded stabiilselt 1500 juurde. Sedasi on nad umbes 30 seki ( nii kaua, kui külmkäivituspihusti järgi on) peale seda hakkab, aga hirmus kõikumine pihta.
Pole veel eriti midagi nagu jõudnud vaadata, sest homme lähen alles seda autot ostma (võib-olla, kuid lähemalt uurin küll). Olen seda autot enne ka vaadanud, sest ta mu garaaži naabri oma.
Arvan, et mootoril siis Motronic peal. Kindel selles veel pole, eks homme selgub kõik. Eks annan teada, kas ostsin selle masina ja ka vea lahenduse annan lähiajal teada.
PS! Küsimus veel selles, et kas tasub seda autot osta või ei? Kui kulukaks võib minna selle probleemi kõrvaldamine?
Auto on aastast 1987, üks viimaseid E28 kerega viieseid, Shadowline paketiga, elektri akendega, kesklukuga ja muude vidinataega masin. kere on nii heas korras, et roostet ma ei suutnud leida, isegi kanalis põhja all surkides.
Ainuke jama ongi see, et mootoril pöörded kõiguvad metsikult, vahemikus 500-2000, kui pöörded alla jõuavad, siis nagu sureks välja, õudsalt puterdab ja siis järsku tõusevad pöörded 2000-ni. Nii kogu aeg, ainult külma mootorit käivitades jäävad pöörded stabiilselt 1500 juurde. Sedasi on nad umbes 30 seki ( nii kaua, kui külmkäivituspihusti järgi on) peale seda hakkab, aga hirmus kõikumine pihta.
Pole veel eriti midagi nagu jõudnud vaadata, sest homme lähen alles seda autot ostma (võib-olla, kuid lähemalt uurin küll). Olen seda autot enne ka vaadanud, sest ta mu garaaži naabri oma.
Arvan, et mootoril siis Motronic peal. Kindel selles veel pole, eks homme selgub kõik. Eks annan teada, kas ostsin selle masina ja ka vea lahenduse annan lähiajal teada.
PS! Küsimus veel selles, et kas tasub seda autot osta või ei? Kui kulukaks võib minna selle probleemi kõrvaldamine?
-
- Postitusi: 858
- Liitunud: 02 Veebr 2005 23:47
- Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit
- Kontakt:
Ega auto palju ei maksa 10 000 krooni. Omanikuks üks papi, kes nüüd juba peaaegu aasta aega ei ole sellega sõitnud, sest tervis enam ei luba. Autol muidu originaalvaluveljed all ja puha. Umbes 10 aastat tagasi ta selle auto Tartu turult oli ostnud, mis toona oli äsja saksast tulnud, nii et ainus omanik Eestis.
Eks sellest ka kere väga hea seisukord, et ta ei ole selle autoga kordagi talvel sõitnud . Seega, auto ei ole meie soolaseid teid tunda saanud.
Eks sellest ka kere väga hea seisukord, et ta ei ole selle autoga kordagi talvel sõitnud . Seega, auto ei ole meie soolaseid teid tunda saanud.
-
- Postitusi: 858
- Liitunud: 02 Veebr 2005 23:47
- Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit
- Kontakt:
pidasin silmas seda jublakat pildi keskel, millele tulevad külge nr 13, 14, 15, 16 voolikud. Nimetage teda nii nagu õigeks peate:)
ReY kirjutas:omadel kogemustel on M20B20 tühikäigupöörete kõikumisel põhikoll selles tühikäigu regulaatoris, mis asub mootoriploki vasakul küljel all keskel. 4 voolikut tulevad külge
Jah, kere on hea, aga mootor ikka täitsa läbi, esiteks tühikäiku ei ole üldse, teiseks on plokis mõra või plokikaane tihend läbi, sest paisupaaki tuli ikka korralikult mulle ja õli oli tosooliga täitsa segamini ning lõdvikud kivikõvad ja tagant suur aur väljas. Kolmandaks summuti oli täesti pudiks roostetanud.
Ega muid suuremaid hädasid ei olnudki , kere on väga hea.
Eks kere ongi selle auto juures veel ainuke hea asi, pidurikettad olid ikka kapitaalselt roostes ja klotsid, suportid täiesti kinni (tingitud pikast seismisest). Mina omale sellist vrakki küll kaela ei osta, milleks ma ostan omale auto, et siis teda kohe remontima hakata . Ja omanik küsib sellise vana risu eest ikka 10 000 kr ja mitte sentigi alla ei lasknud.
Ega muid suuremaid hädasid ei olnudki , kere on väga hea.
Eks kere ongi selle auto juures veel ainuke hea asi, pidurikettad olid ikka kapitaalselt roostes ja klotsid, suportid täiesti kinni (tingitud pikast seismisest). Mina omale sellist vrakki küll kaela ei osta, milleks ma ostan omale auto, et siis teda kohe remontima hakata . Ja omanik küsib sellise vana risu eest ikka 10 000 kr ja mitte sentigi alla ei lasknud.