Kas 95 või 98 e21ele?

Kõik tehnilised küsimused.
elmut
Postitusi: 112
Liitunud: 13 Aug 2007 09:35

Kas 95 või 98 e21ele?

Postitus Postitas elmut »

Olen kuulnud,et osad sõidavad 98saga? :? :?
Mootor on 1.8 karpa,vanem.Et jah 95 on ikka õige ju? 98 peaks kangeks jääma ju :?:
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Pigem ikka 95 sõita. Sel ajal kui su mootor toodeti oli 95 juba paras kõva sõna niiet 98 peale raha kulutada mõtetu. Ega ta paremaks midagi tee kui just süüdet ei näpi :P
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco »

mina sõidan ainult 98'ga.
95'ga on minek kehvem ning mootor käib ka 98'ga nagu paremini, ning see paar krooni paagi peale ei ole veel meelt mustaks teinud.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Minul 95vs98 küll pole eriti tunda andnud. Erilist vahet nagu pole. Ja noh niikuinii 1,8 mul võidusõidu eesmärkidel pole niiet pigem säästan natuke bensiini pealt :P
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

mina tangin ka oma masinatesse üldjuhul 98
CSi, ti, i, RT, TC1, D
elmut
Postitusi: 112
Liitunud: 13 Aug 2007 09:35

Postitus Postitas elmut »

hmm,mootorisäästlikum on 95 ju?
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

elmut kirjutas:hmm,mootorisäästlikum on 95 ju?
et siis mismoodi see mootorisäästlikus ilmneb?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1377
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Õige oleks lähtuda mootori surveastmest, kui ikka 10 või rohkem siis valage 98. Samas vanematel pritsetel ja karpamootoritel on see piir veelgi madalamal, pole seal ju tarka elektroonikat mis automaatselt süüdet keerab.
E24 635CSi | E10 2002
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

ma panen igale autole 98, 95 haiseb nagu ma ei tea mis asi ja mootorid ei käi ja kulu on räigelt suurem.
745, R-23, R-12
elmut
Postitusi: 112
Liitunud: 13 Aug 2007 09:35

Postitus Postitas elmut »

karu kirjutas:ma panen igale autole 98, 95 haiseb nagu ma ei tea mis asi ja mootorid ei käi ja kulu on räigelt suurem.
Mootorid ei käi? Ise ka usud mida sa suust välja ajad? Enamiks autosid 95e peal,ja seega nad haisevad? Hästi paned! Ja kuida see kulu siis sinuarust RÄIGELT suurem on?
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

elmut kirjutas:
karu kirjutas:ma panen igale autole 98, 95 haiseb nagu ma ei tea mis asi ja mootorid ei käi ja kulu on räigelt suurem.
Mootorid ei käi? Ise ka usud mida sa suust välja ajad? Enamiks autosid 95e peal,ja seega nad haisevad? Hästi paned! Ja kuida see kulu siis sinuarust RÄIGELT suurem on?
Siinkohal pean karuga nõustuma. 95 haiseb jah jubedalt, eriti Lukoili oma. Eelistan ka kasutada 98 (enamasti Statoilist). Olen ka aastate jooksul järeldusele jõudnud et 95 kulub rohkem kui 98 ja moto ei tööta nii kuis vaja, eriti külmalt. Ja vihjeks niipalju et on testitud nii vanade haide peal, 750 v12 peal kui ka suurematöömahuga usa raua peal (kuigi usakad pidavat kõik solgi nurisemata vastu võtma). Lõpplik järeldus on ikka sama.
Carclassic OÜ
mask
Postitusi: 107
Liitunud: 16 Juun 2005 19:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mask »

tõnis kirjutas: Siinkohal pean karuga nõustuma. 95 haiseb jah jubedalt, eriti Lukoili oma. Eelistan ka kasutada 98 (enamasti Statoilist). Olen ka aastate jooksul järeldusele jõudnud et 95 kulub rohkem kui 98 ja moto ei tööta nii kuis vaja, eriti külmalt. Ja vihjeks niipalju et on testitud nii vanade haide peal, 750 v12 peal kui ka suurematöömahuga usa raua peal (kuigi usakad pidavat kõik solgi nurisemata vastu võtma). Lõpplik järeldus on ikka sama.
Minu tähelepanekud BMW mootorite kohta omast kogemusest:
M20 mootor (1983a) joob parema meelega 98-t - see on süüte koha pealt tundlik mootor ja kui vähegi mööda seadistatud, siis 98 suudab seda möödapanekut pisut paremini "kompenseerida";
M50 mootoriga on vahe täiesti olematu nii jõus, mootori töös kui küttekulus.

Neste 95 vs. Neste 98 - ninaga küll vahet ei tee.

-= mask =-
Arvo
Postitusi: 1377
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

mask kirjutas: M50 mootoriga on vahe täiesti olematu nii jõus, mootori töös kui küttekulus.
M50 kohta sama tähelepanek ka minu poolt, samuti oli suht "tundetu" mootor kütuse oktaaniarvu ja ka kvaliteedi suhtes M20B25 .
Samas E21 peal olnud 2,0 ja 2,3 mõnevõrra käisid paremini küll 98-ga kuid märkimisväärset vahet ma siiski ei täheldanud.
E24 635CSi | E10 2002
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

M20B20 kativaba (surveaste 9.8) mootor sõitis väga edukalt ka Eestis omal ajal müüdud 92E-ga, ainult neljanda käiguga üle koormates võis paar naksu detonatsiooni kuulda. Kütusekulus ja mootori käiguomadustes mingit vahet ei olnud. Praegu on sõidetud kogu aeg 95Ega ja ei mingeid probleeme.

Julgen väita, et jutt niivõrd vanaaegse mootori kütusekulu ja käiguomaduste muutumisest 95-lt 98-le minekul ja vastupidi on lollus.

M30B34 sõitis stock kujul (surveaste 10,0) täiesti normaalselt 95ga, sh ka nitrot kasutades ja ei juhtunud midagi.

Mootorid olid heas korras ja heade survetega.

Praegu M30B34 surveastmega ca 12,0 tarvitab 98-t, 95ga pole eksperimenteerinud.

Lukoili bensiini suhtes on kaebusi olnud, nii 92 kui 95 suhtes.

Võrrelda Lukoili 95 ja Statolili 98t lõhna suhtes on muidugi kah asi, mis näitab võrdleja iQ taset.

Muide, kus tekib arvamus, et Statoili bensiin teistest parem on - sadamas seisavad nad küll Nestega samades tünnides :roll:

Äkki peaks mingi 83a rondi sisse 98 kallamise asemel muretsema endale stroboskoobi (hind 400-700 eeki) ja panema süüte paika, siis lahenevad paljud 95 "probleemid" iseenesest? Ja muretsema endale Kadaka turult venekeelse remondi käsiraamatu, kus on selgelt kirjas juhendid, kuidas süüdet panna (eri mootoritel on see erinev).
tean natuke bmw mootoritest
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Aare kirjutas:Äkki peaks mingi 83a rondi sisse 98 kallamise asemel muretsema endale stroboskoobi (hind 400-700 eeki) ja panema süüte paika, siis lahenevad paljud 95 "probleemid" iseenesest?
+1
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

minu 325 e36 võttis neste 95 linnas 20l 100km ja mootor ei käinud hästi
98 oli kõik normaalne linnas 11-14 seal süüde paigas ja olen kuulnud et statoili kütesele pidid nad rohkem lisandeid lisama .
745, R-23, R-12
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

elmut kirjutas:
karu kirjutas:ma panen igale autole 98, 95 haiseb nagu ma ei tea mis asi ja mootorid ei käi ja kulu on räigelt suurem.
Mootorid ei käi? Ise ka usud mida sa suust välja ajad? Enamiks autosid 95e peal,ja seega nad haisevad? Hästi paned! Ja kuida see kulu siis sinuarust RÄIGELT suurem on?
12l asemel on 20l 100km
745, R-23, R-12
elmut
Postitusi: 112
Liitunud: 13 Aug 2007 09:35

Postitus Postitas elmut »

Sorry,aga ma ei saa pihta,kas siis 98ga on ökonoomsem?:O
Arvo
Postitusi: 1377
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

karu kirjutas: 12l asemel on 20l 100km
No siin kisub küll haiteemast pisut välja aga tõe huvides vaidleks pisut edasi... M50 mootor on kas 10:1 või 10.5 surveastmega, see võiks sõita veel hädapärast ka 92 bensiiniga - aju ju automaatselt korrigeerib detonatsiooni tekkides süütenurka, sellega kaotatakse muidugi ka võimsuses... aga mitte mingil juhul ei hakka mootor selle pärast zil-i moodi jooma :shock:
Ise sõidan vanosega M50 mootoriga (10:5 surevaste) juba aastaid 95 bensiiniga probleemideta, keskmine kütusekulu jääb 10l sajale ümber.

Et keegi vähemteadlik siin minu jutu peale kohe 92 bensiiniga sõitma ei tormaks kordan igaks juhuks üle, et vanematel L-jet pritsega mootoritel ja vist ka esimestel motronicutel sellist automaatset süütenurga korrigeerimist ei tehta :roll: ... nagu Aare juba ütles, seda tuleb teha käsitsi.
E24 635CSi | E10 2002
truumu

Postitus Postitas truumu »

Kõik Motronicud on aju poolt reguleeritava süütega...
Sellest see nimigi
Aga mis benat puudutab, siis KÖIK bemmid mis mul olnud on(12tk, alates E12 ja lõpetades E36-ga)sõitsid 98-ga tükkmaad paremini ja võtsid bena vähem
Ja süüdet oskan ma igaljuhul reguleerida :wink:
Vasta