K:e21-le kangem mootor
K:e21-le kangem mootor
tahaks siis teada et kas e21-le läheb vahele näiteks uuema 3.5 liitrine mootor ilma suuremate lõikusteta kerel? kui ei siis mis on kõige kangem mootor sinna vahele ja mis jäävad silla osas nõrgaks umbes 220hj juures
midagi kangema mootori vallast tutvumiseks
http://www.remyvos.nl/jeremy/
http://www.remyvos.nl/jeremy/
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Lp. autopede.
E21 323i sild on läbi aastate arvatud taluma ~200hp, sedagi nähtavasti korraliku seadistuse korral. Teiste mudelite tagasild on teise ehitusega, selle kohta kahjuks infot anda pole.
3.5 (M30B34?) mootorit minu teada Eestis veel paigaldatud pole, kindlasti pole see ka otstarbekas ilma suurema lõikuseta (kaalujaotus).
Sysi.
E21 323i sild on läbi aastate arvatud taluma ~200hp, sedagi nähtavasti korraliku seadistuse korral. Teiste mudelite tagasild on teise ehitusega, selle kohta kahjuks infot anda pole.
3.5 (M30B34?) mootorit minu teada Eestis veel paigaldatud pole, kindlasti pole see ka otstarbekas ilma suurema lõikuseta (kaalujaotus).
Sysi.
M30 mootori installiga tuleb suurepärane kummivilistamise omadus autole juurdesysi kirjutas:Juttu oli ka sellest, et selle aku viimisega saab siis "originaaljaotuse" enamvähem tagasi, aga mingeid suurepäraseid omadusi juurde ju ei tule.
Aga tõsiselt, ega juhitavuse koha pealt originaalvedrustusega E21 teab mis imeasi niiehknaa ei ole, ega ta ilmaasjata maailma üheks ohtlikumaks autoks ei ole tunnistatud
seltsimees pelle: idees võiks ju ka mootori viimase M3 pealt võtta, aga kas sel on mõtet? IMHO tasuks jääda ikka oma ajastu mootorite juurde, M10, M20 ja M30 on igati sobivad.
Nojah... aga kui võtta, et ca 200hj on piir silla osadele siis oleksid need lihtsalt variandid kus kaalujaotus jääks orginaali lähedale (eriti M52 mille kaal on põhimõtteliselt sama, mis M20'gi).Arvo kirjutas:seltsimees pelle: idees võiks ju ka mootori viimase M3 pealt võtta, aga kas sel on mõtet? IMHO tasuks jääda ikka oma ajastu mootorite juurde, M10, M20 ja M30 on igati sobivad.
Muidugi olen sellega nõus, et M10, M20 ja M30 oleksid kindlasti sobivamad ideoloogiliselt.
pelle@teoreetiliselt
Ei taha küll kriitiline olla aga minu vaatevinklist ei ole sel asjal mõtet. Pakun et see 3.5 tuleb mõne vana 5 või 7 bemmi pealt. Ja see eeldab et mootor ei ole esimeses nooruses. Seega see võimsus jääb ka tulemata mis soovitud. Või on sul uus mootot täieliku kapiga?
Kõvasti parem on võtta ka siis hai 2.3 või rullika 2.5 ja see täielikult kapiga teha ja natuke sisse ja väljalaset timmida või 2.5 muuta 2.7 kõik korralikult seadistada ja tasakaalu viia ja võid kindel olla et tulemus on kõvasti parem. Kui oled tundnud mida üks korralik 2.7 teeb siis ei paku see 3.5 eriti puinget.
Või on siin mõni mees kes on pannud kolmesel 3.5 vahele ja võib ehk rohkem ja täpsemalt asja seletada. Aga jõudu igaljuhul
Kõvasti parem on võtta ka siis hai 2.3 või rullika 2.5 ja see täielikult kapiga teha ja natuke sisse ja väljalaset timmida või 2.5 muuta 2.7 kõik korralikult seadistada ja tasakaalu viia ja võid kindel olla et tulemus on kõvasti parem. Kui oled tundnud mida üks korralik 2.7 teeb siis ei paku see 3.5 eriti puinget.
Või on siin mõni mees kes on pannud kolmesel 3.5 vahele ja võib ehk rohkem ja täpsemalt asja seletada. Aga jõudu igaljuhul
E30 peal on M30B35 oma röögatu momendiga igatahes väga impressive, suvaline 2,5 m20 ei saa ligilähedalegi. Kusjuures see E30 isend mida nägin-proovisin oli veel suht kohvi vanema seitsmese mootoriga, sellest hoolimata tekkis 3 käiguga pidamiseprobleeme.
Kujutan ette, et E21 aisade vahel on efekt veelgi suurem.
Kujutan ette, et E21 aisade vahel on efekt veelgi suurem.
Tegelikult ju e21 peale pandud 3.5 mootor juba originaalis siis Hartke poolt. Et kui on tõsine huvi võib välja uurida mismoodi kogu asi toimis ja kuidas olid keretugevdused tehtud. Eestis pole just eriti palju e21 ehitatud ja seega meil siin kogemused puuduvad. Üks 2.8 mis ka vahepeal müügis oli on tehtud seda ka oma silmaga nähtud ja proovitud ja pean ütlema et see liikus ikka päris kobedalt, asi oli pandud siis lihtsalt 316 raami vahele ja täiendavat tugevdust polnud tehtud, vid lisa küsida H.Lilletl tema selle kunagi ehitas.
Äratan vana huvitava teema ellu. Tekkis tahtmine vahepealse jutu jätkuks mootorite kaal siia kirja panna. Võetud on see info bmwfans.info lehelt ja kaalu all on mõeldud karteripõhja, plokki, plokikaant ja klapikambrikaant.
M42B18 - 96 kg
M10B20 - 104 kg
M20B23 - 112 kg
M20B25 - 119 kg
M52B28 - 120,5 kg
M50B25 - 132 kg
M30B28 - 136 kg (145kg)
M30B34 - 146 kg
M42B18 - 96 kg
M10B20 - 104 kg
M20B23 - 112 kg
M20B25 - 119 kg
M52B28 - 120,5 kg
M50B25 - 132 kg
M30B28 - 136 kg (145kg)
M30B34 - 146 kg
tervus mehed.Nimelt mina tegelen hetkel m30b28 paigaldamisega e21.-e.Ütleks nii ,et keret tuleb ikka kõvasti tugevdada-muidu saad pärast üllatuse osaliseks.
Et mootor(m30b28) ära mahuks tuleb kardaani tunnelit natuke ümber ehitada-muidu ei mahu radikas ära ja sada muud häda. Tugevdamisest veel nii palju,et silla kinnitused,amordi kinnitused ja kõik detailid mis jõudu vastu võtavad peavad olema korras.Ise tahan panna ikka ajastusse kuuluvaid mootoreid.Siin foorumis poistel alles hiljuti valmis mingi taoline projekt.
Et mootor(m30b28) ära mahuks tuleb kardaani tunnelit natuke ümber ehitada-muidu ei mahu radikas ära ja sada muud häda. Tugevdamisest veel nii palju,et silla kinnitused,amordi kinnitused ja kõik detailid mis jõudu vastu võtavad peavad olema korras.Ise tahan panna ikka ajastusse kuuluvaid mootoreid.Siin foorumis poistel alles hiljuti valmis mingi taoline projekt.
Viimati muutis arx323, 05 Apr 2008 11:28, muudetud 1 kord kokku.
Minu arvates võiks e21 panna järgmiseid mootoreid:
M42B18 - 96 kg
S14B25 - 110 kg
M20B25 - 119 kg
M52B28 - 120,5 kg
M54B30 - 130,5 kg
Kui on soov "hulluks" minna siis ka see mootor:
S54B32 - 146,5 kg (see siis sama kaaluga mis M30B34 aga on pea kaks korda vähemalt võimsam)
Ülelaadimise puhul oleks heaks toorikuks ka M10B20.
* igal juhul ei paigaldaks ma M30 mootorit kuna see on liiga raske oma võimsuse kohta. M20 mootor on siin nimekirjas vaid selle pärast et seda on lihtne paigaldada ja sellest õnnestub ka jõudu kätte saada. Ja tegelikult ei näe ka erilist mõtet paigaldada malmist plokiga 24 klapilisi mootoreid. 24 klapilisel mootoril on üldkaal alles pool tõde, see mootor on kõrge tänu oma klapiajamile ja seega on see näidatud kaal ka palju kõrgemal kui näiteks M20 mootoriga autol. Raskuskese oleks hea hoida madalal.
M42B18 - 96 kg
S14B25 - 110 kg
M20B25 - 119 kg
M52B28 - 120,5 kg
M54B30 - 130,5 kg
Kui on soov "hulluks" minna siis ka see mootor:
S54B32 - 146,5 kg (see siis sama kaaluga mis M30B34 aga on pea kaks korda vähemalt võimsam)
Ülelaadimise puhul oleks heaks toorikuks ka M10B20.
* igal juhul ei paigaldaks ma M30 mootorit kuna see on liiga raske oma võimsuse kohta. M20 mootor on siin nimekirjas vaid selle pärast et seda on lihtne paigaldada ja sellest õnnestub ka jõudu kätte saada. Ja tegelikult ei näe ka erilist mõtet paigaldada malmist plokiga 24 klapilisi mootoreid. 24 klapilisel mootoril on üldkaal alles pool tõde, see mootor on kõrge tänu oma klapiajamile ja seega on see näidatud kaal ka palju kõrgemal kui näiteks M20 mootoriga autol. Raskuskese oleks hea hoida madalal.
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker